Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
02. Hittekatter i Fokus

Sorgligt i Ystad

2012-03-06 23:55 #0 av: Roslyn

http://www.ystadsallehanda.se/simrishamn/brantevik/article1611701/Vilda-katter-harjar-fritt.html

Anmäl
2012-03-07 01:09 #1 av: Kattprinsessa

Bara TNR kan hjälpa mot detta. Skriv på uppropet!! Finns i en annan tråd här på sajten.

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4f4fafa4d4ebea534c003747-skriv-under-for-att-legalisera-tnr?discussions-2

Anmäl
2012-03-07 06:42 #2 av: martdat

hon vill inet ha katterna där o slår ju efter dem med sopskyffel, tror inte hon vill ha tnr där,,,inte konstigt att andra katter kommer när hon matar sina egna ute,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Anmäl
2012-03-07 11:11 #3 av: Sidentass

Åhhhh stackars arma djur....och damen måste väl ändå förstå att katterna kommer dit när hon matar sina egna på tomten..så här kan det inte gå till i fortsättningen, :_((

Anmäl
2012-03-07 13:40 #4 av: Katthemsmatten

Varför matar hon de egna på tomten? Undrar om hennes egna är kastrerade eller om hon, som inte vekar ha full koll, faktiskt bidragit till att det blivit fler katter där. Bara spekulation från min sida, så ni behöver inte skicka sura kommentarer :-) Men jag tror ni kan hållal med om att det verkar konstigt om hon matar de egna katterna utomhus. De borde väl vara inne åtminstone för att utfordras?

Anmäl
2012-03-07 20:41 #5 av: MewTwo

Suck... Jag skrev om detta på Wikkibloggen också i morse...

Saxat från bloggen:
I Brantevik, Simrishamn, vänder sig en kvinna till tidningen Allehanda för att få hjälp med ”invasionen” av vilda katter i hennes trädgård. Vad gör hon själv för att hjälpa dem? Jo, kastar vatten på dem eller skrämmer med en lång sopborste… En katt gick med skadad infekterad svans tills den föll av – hur led den inte???! – men kvinnan brydde sig inte… Däremot tror hon nu att ”Kommunen ska förbarma sig över dem och fånga in dem”! Jo, jag tackar – avlivning är troligen vad som kommer att bli förbarmandet, och att ha kontaktat ett katthem för LÄNGE SEDAN och fått katterna HJÄLPTA det har tydligen INGEN gjort? Varför varför varför? Obegripligt att man väntar och låter tiden gå. Den här kvinnans dotter konstaterar att ”Hon funderar nu på att bjuda hem en kommunal skyddsjägare på kaffe för att   komma tillrätta med kattproblemen hos hennes mormor” – och jag vill bita henne hårt!!! Bjud för kattsingen hem någon som kan HJÄLPA katterna istället?!!! Varför gjorde man inte det medan det var tre eller fem katter och det var hanterbart?!!

Som vanligt vill alla att "nån annan" ska lösa problemen och kort sagt eliminera katterna. Att damen själv har ett ansvar i och med att hon sätter ut kattmat, det verkar inte ha gått hem. Och offer för detta kommer katterna att bli.

Kattaktivister i Simrishamnstrakten, var är ni? Gråter

Anmäl
2012-03-07 21:03 #6 av: Sidentass

#5 Bra skrivet, det är skrämmande hur man kan se på dom stackars katterna som om dom vore som flugor...usch..de gör ont i en..!:_(

Anmäl
2012-03-07 21:59 #7 av: majvi

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4d714a47b9cb46222d05d710-de-ville-inte-skjuta-katterna

Det kanske var någon som missades

Jag hoppas att det är samma personer som jobbar med kattärenden nu eller att de har samma inställning

Anmäl
2012-03-07 22:06 #8 av: [sakring]

Att människan inte förstår att det kommer dit katter när hon matar sina egna utomhus. Hon skulle ha djurförbud.

Anmäl
2012-03-08 06:13 #9 av: martdat

hon har ju kontaktat kks för längesen, de omplacerade vad de trodde var alla katter läste jag i bc s logg få fejan,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.