Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1468 ggr
Sidentass
2012-03-04 18:44

*LÖST*liten kattunge kom in..

När sonen skulle åka iväg till gymmet o öppnar dörren springer det in en liten, långhårig kattunge intill oss…Den lille har halsband, men ingen märkning som är synlig,. i och med att missen är så liten, och så mager att man känner revbenen kan jag inte släppa ut missen här ikväll..utan det blir att gå ut en sväng i området, sätta upp lappar, prata med folk, och kolla om det är någon som är ute o letar…

Tyvärr slår mej tanken om misse kan vara dumpad i närheten av oss…finns ju en kisse till här  som är efterslyst men som ingen tycks sakna…..jag som hade tänkt mej en korsord och datorkväll, men nu fick man annat i görningen…!

Annons:
Katthemsmatten
2012-03-04 21:21
#1

Tur för den lille att du finns. Hoppas att det är en rymling och inte en dumpning!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sidentass
2012-03-04 21:50
#2

ja..det hoppas verligen jag också! Kissen är så mager, att man känner revbenen:-( Men så otroligt kelsjuk o spinner högt….har börjat att sätta upp lappar nu, och det blir fler imorgon, men en sån här liten krabat som inte är äldre än högst 8 veckor tror jag inte går så långt hemifrån, man tycker att grannar borde vara ute o söka…

Sidentass
2012-03-05 10:49
#3

-Fick nyss samtal från ägaren som hade varit så orolig o saknat sin kisse…skönt att det inte var en dumpning till som jag hade befarat!!

Jourhemmet
2012-03-05 11:15
#4

Frågade du hur gammal katten var och varför dom släppt ut en så liten?

Sidentass
2012-03-05 12:08
#5

Hon sa som hastigast att kissen brukar smita ut…men ska prata mer med henne när hon kommer..en sån här liten krabat får man göra allt vad man kan för att den inte ska smita..ska bli intressant att höra hur gammal han är!! Liten och snuttig liten varelse är det allt….

Sidentass
2012-03-05 13:39
#6

#4 Nu har dom hämtat det lilla goknippet, en liten kille på bara åtta veckor! Märkte på honom att han var så ung att han behöver sin mamma..och kissen brukar följa med dom ut när dom går ut o röker, men man hoppas dom ser till att han inte följer med ut nästa gång..kissen bor precis runt hörnet här.

Annons:
UlrikaD
2012-03-05 16:07
#7

Om katten inte ska vara utomhus och bara är 8 veckor gammal varför har den då halsband?

Sidentass
2012-03-05 17:00
#8

ja..det kan man ju också fråga sig..vill inte vara med om att behöva träffa den hör kissen utomhus så liten…

Jourhemmet
2012-03-05 18:06
#9

Låter ej som bra kattägare.

Upp till toppen
Annons: