Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2113 ggr
martdat
2012-03-04 09:11

konkurs hotar Gefle katthem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Alexej
2012-03-04 10:53
#1

Skulder på 480 000 kronor?? Då måste de har en hel kass styrelse som intye ha koll på nåt.

Ideella föreningar är skattebefriade. Har de anställt folk men inte betalat arbetsgivarandelen är det dåligt och en registrerad restaurantdelen? Ett katthem -oavsett om det finns ett fik eller inte går aldrig med vinst är är därför skattebefriad. Att det tydligen finns anställda är bra- alla aktiva borde ha lön- men det måste vara möjligt att finnseras.

Skittråkigt om en okunnig styrelse har sabbat chansen för hemlösa katter att komma in.

Hoppas de löser dilemmat.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
2012-03-04 13:17
#2

Har de intäkter från kattpensionat så är den delen skattepliktig som vilket företag som helst.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-03-04 14:27
#3

Alltid lika trisst när ekonomin går åt pipsvängen för katthemsföreningarna. Alla katthem behövs ju så evinnerligt väl. I det här fallet verkar det ju som att intäkterna från pensionatsverksamheten krånglat till det. Annars betalar ju inte katthem skatt eftersom det inte är någon vinstdrivande verksamhet.

Man får hoppas att det reder ut sig!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2012-03-04 14:38
#4

Det brukar vara bra att höra av sig till skattemyndigheten så fort man märker att man inte kan betala en skatteskuld. Har man förslag på en avbetalningsplan brukar det underlätta. Tragiskt om ytterligare ett katthem i Gästrikland- Hälsingland området går i graven.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Alexej
2012-03-04 14:52
#5

Kattpensioner måste betala F-skatt men kan samtidigt dra av alla kostnader. Får man tex 50 kr/katt/dag är det inga stora inkomster. Det är så mycket polisen ofta betalar för att förvara en katt-självkostnadspris.

För att komma upp i 480 000 kr skulder måste det finnas mer.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[sakring]
2012-03-04 16:17
#6

Det kan vara någon som är  anställd på lönebidrag som man måste betala sociala avgifter för.

Annons:
Alexej
2012-03-04 17:27
#7

#6 Tror också att det är det som gav skulderna. Folk tror alltid att en anställd på lönebidrag kostar inget men det kostar, som jag vet måste tex arbetsgivaren betalar semesterersättning.

Har inte de rätta tal i huvud men DV Skara hade en man anställt på lönebidrag och det kostade de ändå ca 90 000 på bara några månader innan de kunde säga upp honom igen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
2012-03-04 19:04
#8

#7 jag har ju lönebidrag, och det är endel som kostar ja, jag jobbar deltid och min arbetsgivare får betala närmare 5000 i månaden har jag för mig ca,då har jag ändå 70 % lönebidrag vilket är ganska högt  dels är aldrig lönebidraget på 100 % sen tillkommer  försäkringar. sen finns ett tak på 16 800 i månaden, överstiger lönen det så får arbetsgivaren stå för resten helt själv,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: