Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1645 ggr
KattenSippo
3/3/12, 1:47 PM

Hemlös katt i Ljungsbro

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har sprungit runt en katt här nu en längre tid men det är först nu jag kunnat hälsa på den. Den är jättemager och har som bölder på kroppen, eller om det är pälsen. Jag ville inte peta för mycket och skrämma den. Här finns bilder på den. http://kattensippo.com/2012/03/03/bor-du-i-ljungsbro-kanner-du-denna-katt/

Annons:
Lena
3/3/12, 4:37 PM
#1

Det var en riktigt fin kisse!  Det ser ut som den är lite åt det långhåriga hållet till tycker jag. Bölderna skulle i så fall kunna vara tovor.

Kissen skulle behöva komma in och bli omskött samt få äta upp sig. Det sliter enormt mycket på en katt att vara hemlös vintertid.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
3/3/12, 7:19 PM
#2

Stackars fina missen! Hoppas du kan hjälpa den med mat, tak över huvudet och på sikt päls- och friskvård.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Bodil Dahlström
3/3/12, 7:33 PM
#3

På Kattpolisen finns det en cream färgad hane som försvann i Linköping för 1.5 år sedan han är blandning Norsk skogkatt det finns bild…

Magrat
3/4/12, 2:04 AM
#4

Volontärjobbade lite ute på slaka runt 2009 och är själv ursprungligen från Ljungsbro. Det stack en extra tagg i hjärtat nu. Hoppas det löser sig för kissen, och att det till och med kan vara den katt som efterlystes på Kattpolisen.Glad

Oavsett lycka till med kisse och berätta hur det gått, vi håller tummar och tassar här!

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Sidentass
3/4/12, 3:47 PM
#5

Åhhh..stackars kissen….såhär kan han ju inte ha det längre…önskar så man kunde göra någor mer än att putta upp tråden..men jag har ju sju egna katter samt "lillkissen" som jag söker hem till…

Upp till toppen
Annons: