Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
15. Bortsprungna/upphittade katter

Hemlös katt i Ljungsbro

2012-03-03 13:47 #0 av: KattenSippo

Det har sprungit runt en katt här nu en längre tid men det är först nu jag kunnat hälsa på den. Den är jättemager och har som bölder på kroppen, eller om det är pälsen. Jag ville inte peta för mycket och skrämma den. Här finns bilder på den. http://kattensippo.com/2012/03/03/bor-du-i-ljungsbro-kanner-du-denna-katt/

Anmäl
2012-03-03 16:37 #1 av: Lena

Det var en riktigt fin kisse!  Det ser ut som den är lite åt det långhåriga hållet till tycker jag. Bölderna skulle i så fall kunna vara tovor.

Kissen skulle behöva komma in och bli omskött samt få äta upp sig. Det sliter enormt mycket på en katt att vara hemlös vintertid.

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-03-03 19:19 #2 av: Katthemsmatten

Stackars fina missen! Hoppas du kan hjälpa den med mat, tak över huvudet och på sikt päls- och friskvård.

Anmäl
2012-03-03 19:33 #3 av: Bodil Dahlström

På Kattpolisen finns det en cream färgad hane som försvann i Linköping för 1.5 år sedan han är blandning Norsk skogkatt det finns bild...

Anmäl
2012-03-04 02:04 #4 av: Magrat

Volontärjobbade lite ute på slaka runt 2009 och är själv ursprungligen från Ljungsbro. Det stack en extra tagg i hjärtat nu. Hoppas det löser sig för kissen, och att det till och med kan vara den katt som efterlystes på Kattpolisen.Glad

Oavsett lycka till med kisse och berätta hur det gått, vi håller tummar och tassar här!

//  Leona

Anmäl
2012-03-04 15:47 #5 av: Sidentass

Åhhh..stackars kissen....såhär kan han ju inte ha det längre...önskar så man kunde göra någor mer än att putta upp tråden..men jag har ju sju egna katter samt "lillkissen" som jag söker hem till...

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.