Annons:
Etikettsajten
Läst 2434 ggr
seve_ina
3/2/12, 9:26 AM

Fällvakt sökes Södertälje trakten!

Finns det någon som kan hjälpa mig med infångande av en katthona nu i helgen i Geneta i Södertälje? Jag behöver hjälp med fällvakt när jag själv inte kan vara på plats.
Vi skulle snabbt behöva få in en ung hona som är dräktig, hon parade sig med två tamkattshanar för minst 4 veckor sedan. Vi har troligtvis lyckats hitta ett jourhem till honan nu, eller tom chans på adoptivhem så vi behöver fånga in henne så snabbt som möjligt så att hon blir omhändertagen och slipper föda ute. Jag skulle behöva hjälp då det först och främst är akut för hona men också för att jag själv har suttit så mycket och vaktat vid fällorna nu i flera månader att jag känner att jag inte ensam orkar lägga all den tiden som kanske behövs för att få in honan. Det skulle vara skönt med avlösning. Vi hade kattflickan i fällan i oktober men förstod inte då att hon var hemlös, vi släppte ut henne. Nu är hon lite misstänksam och försiktig, men hungrig så förhoppningsvis går det att fånga in henne igen. Vi har haft ögonen på henne en längre tid, sedan september. Eventuellt om det misslyckas att fånga henne i helgen så skulle det vara mycket snällt om någon kunde hjälpa till och fånga veckan som följer, dagtid/kvällstid. Hjälpa mig att dela den här vädjan är ni snälla så att vädjan sprids! Hör av er via mail eller ring på tele nr som finns angivet på hemsidan.
Tack! Mvh Ina, Luffarkatten- För katter som vill in i värmen
info@luffarkatten.se
www.luffarkatten.se
Öppna gruppen Luffarkatten på facebook.

Annons:
Lena
3/3/12, 5:03 PM
#1

Hoppas någon i rätt del av Sverige läser detta och kan hjälp till!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
3/3/12, 8:26 PM
#2

Hoppas någon kan hjälpa er.
det är supersvårt att hitta fällvakter. Vet av egen erfarenhet.

kram

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

seve_ina
3/4/12, 10:28 PM
#3

Fick in en annan hona igår kväll, troligtvis dräktig då magen var stor och rund. Men det var inte den dräktiga honan jag avsåg att fånga in. Är iaf jätteglad för att hon fick möjlighet att komma in och slipper föda ute nu. Ska nu i veckan snabbt försöka få tid hos en veterinär får att  kolla läget. 

Den andra dräktiga honan finns fortfarande kvar där ute. Vi har inget plats kvar nu hos något jourhem. Börjar kännas lite akut……finns det någon i stockholmsområdet eller södermanland som kan hjälpa och ta hand om en dräktig hemlösing?

Tack! Mvh Ina, Luffarkatten- För katter som vill in i värmen
info@luffarkatten.se
www.luffarkatten.se

[eskils]
3/7/12, 8:10 PM
#4

putt

seve_ina
3/30/12, 11:05 AM
#5

Söker hjälp igen då jag fortfarande behöver få in den vit/brun/orange dräktiga honan. Fick ju in en annan stackars katta förra gången.
Nu har jag återigen hittat ett jourhem men behöver hjälpa att vakta fällan.
Dessutom fick jag idag reda på nyss att en mager katt synts, troligtvis helt svart. Det verkar vara mycket akut, den är väldigt avmagrad.
Det verkar som den är en tamkatt som kommit vilse.
Den måste in då den var så mager att det var synd om den lille kissen!

Någon som kan ställa upp några timmar under helgen att vakta fällor i Södertälje?
Mvh Ina, Luffarkatten- För katter som vill in i värmen
info@luffarkatten.se
www.luffarkatten.se
Facebook Luffarkatten

Lena
4/1/12, 5:38 PM
#6

#5 Synd att det ska vara så svårt att få någon som kan hjälpa till i trakterna! Som du skriver hastar det på när de är både dräktiga och magra. Fortsätter att hålla tummarna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
anebit
4/2/12, 2:15 PM
#7

putt för fällvaktshjälp  i Södertäljetrakten….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

seve_ina
4/16/12, 3:54 PM
#8

Tack #6 Lena och #7!

Det är svårt att ensam försöka klara av att hjälpa 22 katter i en stor kattkoloni, en kattkoloni som nu snart växer.
Jag har iaf nu hitintills lyckats hjälpa 26 st kissar.

Det är fortfarande högaktuellt med hjälp med fällvakt då jag har 2 jourhemsplatser och ett permanenthem ordnat, men jag får inte in katterna fort nog. Jag hade fler jourhemsplatser för någon vecka sedan men då tiden gick ville de hjälpa andra kissar istället, vilket jag såklart är jätteglad för.

Det är också fortfarande akut med att hitta fler permanenthem och jourhem då det återstår minst 22 kissar……så om det är någon som kan ställa upp så är jag otroligt tacksam. Avstånd och transport är inget problem men ett rimligt avstånd till Stockholms län, Södermanland är mest praktiskt då jag åker till veterinären med alla mina skyddslingar för kastrering, vaccinering, öronmärkning.

Mvh Ina, Luffarkatten- För katter som vill in i värmen
Facebook Luffarkatten
info@luffarkatten.se
www.luffarkatten.se

[helenal]
4/17/12, 1:34 PM
#9

putt!!

Lena
4/17/12, 8:02 PM
#10

#8 Det är fantastiskt bra jobbat av dig! 26 katter på egen hand! Hoppas du hittar några samarbetspartner. Förstår att det blir tungt att dra detta lass helt själv.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

seve_ina
5/14/12, 3:09 PM
#11

Puffar på min egen gamla vädjan om hjälp med fällvakt av kattfällor i Geneta i Södertälje. Fortfarande högaktuellt. Fler katter finns kvar ute och troligtvis 1-2 av dem är dräktiga honor.
Tyvärr har jag inte lyckats få in så många av de hemlösa katterna ('bara' 22 stycken kvar nu) i den här kattkolonin på sistone som tänkt. Jag har försökt fånga flera helger i rad nu, men har misslyckats. De är kloka de små liven.

Nu ska jag göra ett nytt, intensivt försök till kristihimmelsfärdshelgen. Med start onsdag kväll/natt, och jag håller på tom måndag morgon.

Om någon kan tänkas hjälpa mig avlösa mig eller gå parallellt med mig så vore det väldigt snällt.

Om man inte kan hjälpa den här tiden vid långhelgen så kan ni kanske hjälpa någon annan kväll eller natt, vardagsnatt eller en annan helg? Mitt arbete fortsätter till alla de 22 har fått ett eget hem. Jag ger mig inte, de här 22 små liven ska alla få ett fint och trevligt liv, det förtjänar de så väl! All hjälp mottages tacksamt, då jag är ensam om att förska hjälpa alla de här katterna som lever kvar ute.

Tar tacksamt också emot alla tips på personer som kan tänkas agera jourhem till en hemlös eller ta hand om en av katterna som permanenthem. Jourhem på lite distans är inget problem, bara det inte är alltför långt bort från Stockholms, Södermanlands, Uppplands eller Västmanlandslän.

Maila mig gärna på info@luffarkatten.se
Mvh Ina.

Upp till toppen
Annons: