Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3637 ggr
Toots
2012-02-29 20:43

Huskatthanar i Ulricehamn

Våra grannar (som är missbrukare) lyckades förra lördagen att övertyga ett ungt par att köra sina två hankatter för omplacering hos dem. Köpeskillingen skulle sättas in via internet. Missbrukarna har en eller två katter sedan innan. Självklart så blev det lite mutter mellan katterna och killen/missbrukaren blir biten i handen när han lägger sig i. Detta gör att de skrämmer och jagar ut den svarta katten genom fönstret, de vill inte ha den för att katten är farlig…

Katten är en innekatt och den kommer att gå utomhus utan mat och tillsyn mellan lördag eftermiddag och tisdag morgon. Det finns flera svarta katter i området därför dröjde det innan vi (övriga grannar) kom på hur det var och kunde mata in den stackaren och ta med den inomhus. Han har anpassat sig bra, men gått och ropat förtvivlat efter sin inlåsta kompis.

På söndagen häktas herr missbrukare och kvar blir tjejen ensam. På fredag förra veckan åker hon bort och katterna lämnas utan tillsyn, fortfarande nu idag (tisdag). (Allt är änmält till Djurskyddet som kommer i morgon.) Mat och vatten har de tyvärr inte fått tillräckligt av… Men för att göra en lång historia kort så lyckas vi få ut den vita katten som vuxit upp tillsammans med den svarta. (Den eller de stackare som är kvar har fått en massa vatten och torrfoder av oss.)

Juridiskt sett är det unga paret ägare eftersom de inte fått betalt för katterna (detta är vidimerat av polisen). De kan inte ta tillbaka katterna och jag har lovat att hjälpa till med omplaceringen. Båda är kastrerade hankatter, huskatter, en svart fyraårig med gula ögon och en vit treårig med odd eye, ett blått och ett grönt.
De har levt tillsammans i tre år och de blev så glada över att återförenas så
tårarna rann på flera av oss. Den vita katten har en trång tårkanal så det
rinner lite ur ena ögat, annars är de friska och krya.

Nu söker vi ett livslångt hem till dem, de ska flytta tillsammans. De går dåligt ihop med småbarn, det är därför de ursprungliga ägarna ville sälja dem. De är världens gosigaste och trevligaste katter. Jag hoppas att det finns någon som är intresserad eller som kan hjälpa oss att hitta ett hem åt dem båda.
Pma eller maila mig så kan jag ringa upp.
Tack på förhand!

Annons:
Krullsvans
2012-03-01 09:04
#1

Vilken rörande historia! Jag sitter i mobilen nu och är inte så flexibel, annars hade jag kopierat in denna historia på Fb sidan Djurvänner i Jönköping. Men du får väldigt gärna göra det. Och det är alltid trevligare när det är huvudpersonen själv som skriver. :-) Hoppas det ordnar sig.

[J96H]
2012-03-01 12:50
#2

Vilken historia…:(

Har delat på Hittekatter i Borås på FB…Hoppas det är ok!?

Hoppas verkligen någon kan tänkas ta sig an dessa små liv!

Håller alla tassar och klor för att det är någon som hör av sig!!!

Toots
2012-03-02 22:06
#3

Tack för hjälpen!

Upp till toppen
Annons: