Annons:
Etikettutsatta-djur
Läst 1264 ggr
Alexej
2012-02-25 09:14

Skriv på och rädda djur!

Även om katter är det bästa som finns, så finns det andra djur som också är helt fantastiska!! :) I Thailand har en belgare (tror jag han är) startat upp ett rescue center för vilda djur som hamnat in i turistindustrin. Det handlar om väldigt traumatiserade djur som behöver speciell vård och mycket kärlek. Nu har Thailands regering börjat raida centret och de har hittills konfiskerat över hundra d…jur, på väldigt brutala sätt. Det finns videor som visar hur konfiskeringen går till som kan få vem som helst att gråta. Hur som helst skulle jag vilja be alla att läsa den här artikeln: http://www.voanews.com/english/news/asia/southeast/Thai-Wildlife-Group-Raided-for-Criticizing-Elephant-Poaching-139978243.html och sedan, om ni vill, skriva på namninsamlingen mot detta: http://www.thepetitionsite.com/2/urgent-plea-for-rescued-thai-wildlife/ och gärna dela detta vidare. Eftersom Thailand är så beroende av sin turism är det viktigt att detta uppmärksammas internationellt. Visa mer

Thai Wildlife Group Raided for Criticizing Elephant Poaching www.voanews.com A wildlife rescue foundation in Thailand says it is being harassed by the government for speaking out about alleged official involvement in elephant poaching.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
indra-bus
2012-02-25 10:11
#1

GråterSkrikandesJag har skrivit på. Men vad bra ändå att de görs något i Tailand där är ju synen på djuer " lite anorlunda" än här..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

majvi
2012-02-25 12:44
#2

Jag skrev på tidigare.

Jag är medlem i försvaraelefanterna och ett stödprojekt där är Friends of the Asian elephant i Thailand ,  där skadade och misskötta elefanter tas om hand

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Upp till toppen
Annons: