Annons:
Läst 5310 ggr
Wikipedia
2/14/12, 9:39 PM

Hittekattsbandet – här är det!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittekattbandet är kattvärldens motsvarighet till det välkända Rosa Bandet – ett unikt handgjort band skapat för att visa att den som bär det är engagerad och stöder
hjälp till hemlösa och nödlidande katter.

Det är verkligen viktigt att vi alla som värnar om katter och alla katters rätt till liv visar vad vi står för!

Bandet visades i början av januari till några få utvalda på Husdjursmässan i Kista och Suzanne Rose-Oxelstål på Stockholms katthem fick det allra första – hon
kommenterade "Jag är särskilt stolt över att få vara en av de första bärarna av det oerhört fina hemlösings-kattbeskyddar-ordensbandet - DET ÄR NÅGOT VI ALLA SKA SE TILL ATT ALLA SKA BÄRA!!"

Bandet kommer att knyta samman alla oss som brinner för att Sveriges alla hemlösa katter en vacker dag ska finna hem och vara älskade och värdefulla individer,
som alla är ID-märkta, kastrerade, försäkrade och trygga på alla sätt och vis! Det ska hjälpa oss att känna igen en kattälskare som är stolt över sin tillhörighet i en grupp som värnar om LIV i dess skönaste form: Katten!

Visa att du också ställer upp för hemlösa katter! Köp bandet till dig själv eller varför inte ge det till någon som också brinner för behövande katter!

Hittekattsbandet kostar 30 kr inkl porto och du beställer via bloggkatten@hotmail.com
- lämna din adress så kommer betalningsuppgifter med vändande mail. Trettio kronor är ingen stor peng, det är inte ens hälften vad en fika på stan kostar eller ens en vanlig veckotidning, men om du lägger den slanten på ett
Hittekattsband så är det en investering som kommer att rädda liv, för behållningen av Hittekattsbandet går oavkortat till katthjälp! Vi hoppas därför innerligt att alla landets hittekattsälskare, både stora och små ska vilja ha
sitt eget Hittekattsband och att det ska sprida sig till varje vrå av kattvärlden!

Läs mer här: www.wikki.se

Annons:
Lena
2/14/12, 10:01 PM
#1

Ohh vad bra att banden har kommit nu! Och så fina de är!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2/14/12, 10:24 PM
#2

Jättefina! Wikkis matte är en fantastisk idéspruta och Stora matte den perfekta genomföraren. Båda uppenbart outtröttliga när det gäller att hjälpa hemlösingar. Stor applåd!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MewTwo
2/14/12, 10:33 PM
#3

Här är det dock Wikkis matte helt själv som stått för både idé, genomförande och tillverkning samt presentation - en hel hemsida!!!
Jag är vådligt stolt över min dotter!
Hon hjälper till i kattsvängen på sitt sätt! ♥ ♥ ♥

MewTwo

Lena
2/14/12, 10:37 PM
#4

#3 Kanonbra jobbat! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2/15/12, 10:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#3 Då är jag ännu mer imponerad för det är inte i en handvändning man bygger en hemsida - och sen lär det ta en hel del tid att färdigställa banden. Dagens ros till Matte Miriam!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Wikipedia
2/15/12, 4:38 PM
#6

Tack så mycket för alla de snälla orden! Värmer massor i hjärtat!

Annons:
Sidentass
2/15/12, 7:28 PM
#7

Åhhhh så fina dom är…helt klart ska jag beställa - ett utmärkt sätt att få tillfälle att prata om dessa missar som behöver vår hjälp!

Fantastiskt bra gjort:_)

[Highonbluetomorrows]
2/15/12, 8:21 PM
#8

Ska definitivt beställa hem några stycken. En till mig, en till sambon - ocn en att klä min skattekatts sele med ;).

emjon
2/16/12, 9:13 AM
#9

Väldigt fin idé och ett sådant band bär jag med stolthet.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
2/16/12, 11:26 AM
#10

-Sambon ska också få ett ex:-)

Sidentass
2/17/12, 8:07 AM
#11

Jag kan inte betala! När man ska pröjsa andra trista räkningar flyger pengarna iväg som en kometsvans - men nu får jag inte till det:-( Vill någon var snäll och skriva ner formatet som skall vara när man sänder från Nordea-konto. Skall det vara Bankgiro eller plusgiro?

emjon
2/17/12, 10:01 AM
#12

När jag gjorde överföring från Nordea så lade jag till 2 nollor efter clearing nr så gick det bra.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

MewTwo
2/17/12, 10:24 AM
#13

Ja det är ett tok att bankerna inte kan ha synkronierade betalningsformat!

Det är just mellan Nordea och Swedbank det krånglar mest.

För Hittekattsbandet sätter du in summan på Swedbank clearingnr 8270-1 kontornr 4 688 051-4

Vissa banker behöver inte ettan i clearingnr, och vissa vill ha en eller två nollor före kontonummer - internetbanken brukar visa det i så fall men det kan vara så att man måste leta reda på den lilla nästan osynliga ikonen HJÄLP och klicka där först. Suck!

Till Nordea får man t ex skriva numret 827010046880514 i en enda lång rad på 15 siffror med extra nollor i…

MewTwo

PS Tack alla som beställer!

Annons:
Sidentass
2/17/12, 11:11 AM
#14

Tack för beskrivningar:-) Får jag inte till det idag, så kan sambon hjälpa mej på måndag, han har swedbank!

Wikipedia
2/20/12, 4:56 PM
#15

Ger inlägget en liten putt, för visst finns det fler därute som vill ha Hittekattsbandet?

martdat
2/20/12, 5:19 PM
#16

undrar vart pengarna går sen? ja hittekatter står det ju, men till katthem elr privatpersoner? hur väljs de, som en fond elr???

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
2/20/12, 5:24 PM
#17

hittade endel info,lat jag var ,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MewTwo
2/20/12, 10:32 PM
#18

Vem får pengarna som Hittekattsbandet samlar in?

Så här är det:

För att ansöka om pengar från Hittekattsbandet skicka in en intresseanmälan till bloggkatten@hotmail.com så mailas ett anmälningsformulär tillbaka så snart som möjligt! (Vi håller just nu på att utforma det!)

Det finns vissa krav för att ha möjlighet att få sin ansökan godkänd: Att man är ett katthem med No Kill-policy (Det vill säga avlivar inte friska eller skygga katter) och verkligen tar hand om alla katter!

De skygga katterna har precis lika stor rätt som alla andra katter att få leva,
bli älskade och bemötta med respekt för sina behov – de väntar alla på att möta just den människa som är den rätta för dem… Vi vill se att verksamheten ger sina katter den tiden, är känd för att ha dessa värderingar och det är en merit att vara medlem i Svenska
Kattskyddsförbundet (Svekatt).

Pengarna delas ut i ”portioner” om 1000 kr åt gången. Ansökningarna
behandlas i turordning och läggs i en kölista tills den summan finns insamlad. Så fort kontot omfattar tillräckligt stort belopp kommer det att utbetalas till katthem/kattorganisationer som fått ansökan godkänd. ♥

Lena
2/21/12, 7:07 PM
#19

Hörde just att Hittekattsbandet har gjort stor succé vilket inte alls är förvånande! Det är en suverän idé tycker jag.

Samtidigt som det samlar in pengar till behövande kissar påminner det även de hemlösa katternas existens! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
2/27/12, 10:43 AM
#20

Då har inte vi som jobbar för de hemlösa på egen hand någon chans till bidrag, bara katthem och kattorganisationer, stämmer det?

Annons:
Wikipedia
2/27/12, 12:59 PM
#21

Tvärtom - ni har absolut chans! "Katthjälpare" som vi vet tar hand om skyggisar/alla slags katter och jobbar enligt "no-kill"princip kan precis lika gärna vara en enskild! Det enda vi vill är att det ska vara en person som har "känd" profil och att vi kan få referenser som är kända.

Det finns ju många sådana enskilda katthjälpare som har varit aktiva länge här på Hittekatter och är i alla fall i mina ögon "kända" nog att kunna få söka av det bandet inbringar!

Sedan kommer vi ju att vilja ha verifierat vad bidrag från Hittekattsbandet går till, men det känns ju också som naturliga saker att göra! Vi vill bara vara säkra på att pengarna verkligen går till katterna, det är den enda garantin vi behöver.

Ett enkelt ansökningsformulär är under framtagande och kommer att skickas över vid förfrågan!

martdat
2/27/12, 5:44 PM
#22

bra, men då får ni nog ändra i texten, för där står under vilka som kan söka, katthem med no kill policy,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MewTwo
4/22/12, 10:41 AM
#23

Idag har vi betalat ut det första bidraget på 1000 kr från Hittekattsbandet till Snörvlas och hans vänner hos Ronnebys Hittekatter!

Lena
4/22/12, 1:55 PM
#24

#23 Kanonbra!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MewTwo
4/23/12, 9:59 PM
#25

Förvånansvärt få har dock hört av sig och ansökt om bidrag från Hittekattsbandet - vad nu det kan bero på… Det är ju öppet för katthem och andra katthjälpare, det enda vi vill är att man har en No Kill-policy och svarar på några enkla frågor.

I dagsläget bär över 500 personer hittekattsbandet! ♥

Katthemsmatten
4/24/12, 11:41 AM
#26

Puttar upp för att fler ska uppmärksamma möjligheten till bidrag. Det finns ju många här som verkligen kämpar för att alla skyddslingar ska få vård.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
4/24/12, 8:43 PM
#27

#25 Vad märkligt! Det borde ju finnas hur många som helst i behov av stöd!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Katthemsmatten
4/24/12, 9:24 PM
#28

Alla ni som brottas med tuff ekonomi, ansökan om bidrag från Hittekattsbandets medel. Glad

Medarbetare Hittekatter iFokus

Naquita
4/25/12, 11:43 AM
#29

Vi på ronnebys hittekatter är SÅ glada över att fått de första 1000 kronor!

Katthemsmatten
4/25/12, 1:46 PM
#30

Naquita, ni är så värda det tycker jag. Och Matte och Stora matte är verkligen hjältar som satt igång den här kampanjen. Det är säkert inte litet tid som läggs ned för att skapa banden och få dem distribuerade.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MewTwo
5/3/12, 7:57 AM
#31

Hittekattbandet har nu delat ut sammanlagt 5 000 kr till duktiga katthjälpare:

Ronnebys Hittekatter
DS Bollnäs/Ovanåker
9Liv Östergötland
Örebro Katthem
Göteborgs Katthjälp

Tack till alla som köper och bär bandet!!!

Ni får gärna bli fler som hjälper ännu fler! Flört

lillmymlan
5/3/12, 8:30 AM
#32

Jag ska köpa fler band, alla stödhem, läkehem ska få ett varsitt band såklart och de permanenta kan få två SkrattandeFlört

Jag bär mitt med stolthet och det gör alla mina närmaste också Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
5/3/12, 6:05 PM
#33

#31 Fantastiskt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
6/2/12, 11:10 AM
#34

Östgötakatterna har också fått 1000 kr i bidrag från hittekattsbandet, jamars så fint det är!

Ni har väl köpt och bär ert band också?

Kram

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Nosen
6/3/12, 1:12 AM
#35

Nu har jag äntligen beställt mitt band också :D

Magda
6/4/12, 1:19 PM
#36

sådär! nu har jag slängt iväg ett mail och beställt mitt hittekattsband <3

MewTwo
6/4/12, 8:13 PM
#37

Nu har 1000 kr gått till vardera Djurskyddet Bill & Bull samt Kattstallet i Åkeshov! Tack alla ni som köpt bandet, det är ni som gör detta möjligt! ♥

Lena
8/17/12, 6:44 PM
#38

Puttar upp för flera Hittekattsband! Ska även beställa några själv till Fototävlingen Sommarkatt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ilb
4/6/13, 1:14 PM
#39

Putt

Issa
4/6/13, 6:41 PM
#40

Finns även på Facebook nu: http://www.facebook.com/Hittekattsbandet

Katthemsmatten
4/7/13, 4:31 PM
#41

Hoppas att entrén på fb gör att även de som inte är hittisentusiaster hittar till bandet och hjälper till genom att köpa det. Det är ju en fantastisk 'fund raiser'!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: