Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
08. Bilder & Filmklipp

Min hittekatts familj ♥

2012-02-11 11:14 #0 av: EddaM

Har en mamma och tre kattungar här hemma just nu. De är vackert raöd tigre allihopa. Mamma Lady är gosig och stångas med allt men är fortfarande lite osäker och rädd för män har jag märkt. Myzan är den av kattungarna som är skyggast och vågar knappt att lukta på ens fingrar. Majzan är absolut charmigast och lekfull men hon går inte att klappa ännu. Myran går att ta och hantera.

Anmäl
2012-02-11 11:15 #1 av: EddaM

Första bilden var på Majzan. Nu kommer en bild på mamma Lady =)

Anmäl
2012-02-11 11:16 #2 av: EddaM

Söta Myran =)

Anmäl
2012-02-11 11:17 #3 av: EddaM

Och tillsist men inte minst Myzan =)

Anmäl
2012-02-11 11:28 #4 av: Lena

Vilka goingar! Myzan kommer nog att bli tamare vad det lider. Ta efter de andra kissarnas beteende. Sådant brukar smitta av sig. Majzan ser lite annorlunda ut än sina syskon med sina stora runa ögon. Hur söt som helst. Ja man blir kär i hela familjen.

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2012-02-11 11:34 #5 av: Roslyn

En underbar kattfamilj. Ganska ovanligt med röda honkatter också. De blir nog inte svåra att få sålda.

Anmäl
2012-02-11 13:08 #6 av: Lena

#5 Nej röda katter brukar vara populära utom i Norrland tydligen. När jag hämtade våra bröder på katthemmet som skulle lägga ned vara det nämligen överskott på röd vita katter i Piteåområdet och den färg som ratades. Det var därför det kom tre röd/vita katter till oss den gången. De hada massor av katter i den färgen.

Jag begriper inte hur det kan vara så att folk ratar katter pga färgen.

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl