Annons:
Etikettkattens-status
Läst 831 ggr
Katthemsmatten
2012-02-08 14:13

Priset för ett förlorat liv

Ni minns säkert kvinnan som dödade sina kattungar genom att lägga dem i frysen. Nu har dom i målet fallit. http://www.expressen.se/nyheter/dodade-38-kattungar---doms-for-djurplageri/

En kattunge är alltså värd 157:89!!!!! Vi i hittekattsbranschen har en lång väg att gå innan en katts liv får något värde…… Skrikandes

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Eine
2012-02-08 14:18
#1

Illa gjort av kvinnan,Hon hade säkert sina skäl (sjuk?)men borde i det första kastrerat sina vuxna katter.Oerhört tragiskt.

MEN;Hur många av oss har inte sett annonsen kattungar säljes för 50 öre tassen…Ingen ursäkt,inte det jag menar,bara att huskatter är inte mycket värda i gemene mans ögon.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Josefa
2012-02-08 15:06
#2

Jag kan inte låta bli att förundras över hur totalt tomma i huvudet människorna som dömer ut dessa straff verkar vara. Man kan tydligen lura i dem vad som helst. 3-5 kullar och 38 ungar. 10-12 ungar per kull? Och människan kan knappast ha varit omedveten om att ungarna led, eftersom hon söp till och drog till skogs medan de plågades i frysen.   Men här ska daltas med stackars människor. Har man råd att supa så har man råd med en kastrering. Minska ner med ett par flaskor i veckan så har man snart till en kastrering.

Katthemsmatten
2012-02-08 15:07
#3

Och inte blir det bättre av att myndigheterna sätter ett så lågt värde! Det här är inte en fråga om att hur 'gemene man' värderar katter. Det här är en fråga om att se till att det inte blir billigt att misshandla djur till döds. Signalen domen sänder är att det inte spelar någon roll och det är det jag är så f-ad över. Ska katten (och även andra djur) få en högre status i samhället kan inte de lagförande instanserna sätta ett löjeväckande lågt pris på ett liv.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sidentass
2012-02-08 15:13
#4

Usch..det är skrämmande hur man kan dömma på detta vis…risken är att fler djur blir drabbade på det mest fruktansvärda sätt när man tycks komma undan med så dåligt straff - fyyy!:-(

Upp till toppen
Annons: