Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 16406 ggr
Alexej
2/6/12, 6:44 PM

Nytt katthem utanför Göteborg

Det finns ett nytt katthem utanför Göteborg i Hyssna, Kattpanget. Den startades av Djurens Vänner i Göteborg, en förening som under många år har tagit in katter utan att ens ha tillstånd och som avlivades personligt av deras fd ordförande med hjälp av en liten hembyggt gaskammer och importerad förbjuden gas. En tjej som sitter som kassör i föreningen kom på all mygel med djurens pengar genom bokförningen och valde att inte hålla tyst. Nu är alla medlemmar informerade om vad DV har haft för sig under många många år. Modigt! Hon behöver nu mycket stöd och hjälp av andra. Djurens Vänners riksorganisation och Dv Göteborg har så klart startat värsta smutskastningskampanj nu mot tjejen och de som stöder henne. Kolla hennes Facebooksida/hemsida som än så länge står under DV´s namn. Där finns det fina katter att kolla in.

Facebooksidan: https://www.facebook.com/ pages/ Djurens-V%C3%A4nner-G%C3%B6tebo rg/257005641037133?sk=wall&filter=1 och föreningens hemsida: http://www.djurensvanner.nu/Default.aspx

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Alexej
2/6/12, 6:50 PM
#1

Katthemmet som här kallas för Kattstallet men ska ändra namn till Kattpanget: http://www.djurensvanner.nu/sidor.aspx?id=28

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2/7/12, 1:13 AM
#2

Puttar upp!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Liz-arden
2/7/12, 1:01 PM
#3

Ser jättefint ut på bilderna men det blir ett svårt arbete att bygga upp förtroendet för föreningen igen.

I alla fall jag känner 0% förtroende för Djurens vänner och skulle aldrig lämna ett djur dit. Det behös gott arbete och stor öppenhet om det skall kunna förändras.

Sen undrar jag om kattpanget är ett särskilt bra namn. Med tanke på föreningens rykte får jag konstiga associationer till gevärspipor.

Alexej
2/7/12, 1:50 PM
#4

Panget betydet fult på tailändska. Men är också ett nam för pensionat. Katthemmet fick först namnet Kattstallet men hon bytte namn när hon såg att det redan finns ett "Kattstallet".

Tror du att jag litar på DV, oavsett om det är Göteborg eller nåt annat. Men jag tycker det är otroligt bra gjort av kvinnan att ta upp kampen mot DV och hon behöver all stöd. Hon kunde ha gjort som alla andra i styrelsen, tagit emot och hållit tyst om allt.

Det finns så otroligt mycket skit på många katthem men DV är nog värst. Då är det ännu viktigare att sprida sanningen, enda sätt att hjälpa de som vill ha en förändring.

Läs här: http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4f30e5d088f4725ea4007ee5-djurens-vanner-goteborg?discussions-1

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Liz-arden
2/7/12, 2:07 PM
#5

Jag tycker också att det är beundransvärt att någon försöker göra om och göra rätt.

Jag hade aldrig orkat när så många arbetar i olika riktiningar och försöker förstöra för varandra. Tänk om all den energin och tiden som går åt till bråk kunde lagts på katterna istället?

Jag hoppas verkligen att DV Göteborg kan bli en öppen förening med en god etik och en ekonomi utan oegentligheter för den föreningen har ju gott om resurser och skulle kunna göra mycket nytta.

Alexej
2/7/12, 5:19 PM
#6

Jag tror inte på en franmtid inom DV Göteborg. För min del kan de lägga en bomb i alla DV-föreningar så att alla försvinner. Det finns så mycket mygel överallt. Enda chans är en helt ny styrelse med äkta djurvänner men det finns inte så många av inom DV…

Men DV sitter på otroligt mycket pengar och det vore underbart om pengarna äntligen används för att hjälpa utsatta djur. Då är jag nöjd.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
majvi
2/7/12, 6:41 PM
#7

Bra jobbat!

Jag tycker att djurens vänner i Göteborg kan ha en stor kastreringskampanj där tills pengarna tar slut.Med pengarna räknar jag också med byggnader,bilar och annan utrustning.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

MaxoMia
3/25/12, 7:50 PM
#8

Jag tycker att DV skall hjälpa utsatta djur. Det är tråkigt när det kommer människor som bara vill åt DV,s pengar.

Jag har sett det där kattpanget i Hyssna - rena lyxhotellet! Helt sjukt!

Katthemsmatten
3/25/12, 10:54 PM
#9

#8 Kan du förklara vad du menar med 'helt sjukt' och 'lyxhotell'?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Selma99
3/25/12, 11:05 PM
#10

Jag skulle kunna ta detta via pm men väljer att göra det öppet i tråden.

Varför fortsätter du Alexej att bryta mot PUL och lägga ut personers namn på hittekatter i fokus?

Vill förtydliga att det inte handlar om sakfrågan, har verkligen inget till övers för människor som plågar djur MEN jag anser att detta med att lägga ut personers namn och fullkomligt strunta i sajtens regler skadar hittekatter i fokus.

Alexej
3/26/12, 9:44 AM
#11

F.d. Ordföranden är ett känd namn. Hans namn finns med i många gamla trådar här. Ska vi nu också skriva vår statsminister xxx åkte till Stockholm? Eller xxx vann melodifestivalen?

Och den nya tjejen har knappast något emot att hennes namn skrivs här.

Jag har sett det där kattpanget i Hyssna - rena lyxhotellet! Helt sjukt!

Jaha, och hur ska ett katthem se ut? Lite enklate, smutsigare, trångare…Det är ett katthem som jag skulle önska alla katter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Selma99
3/26/12, 10:17 AM
#12

Ärligt talat - förstår du inte skillnaden om man skriver om stadsministern eller lägger ut namn på privatpersoner på hittekatter i fokus?

Räknar med att moderator förklarar detta för dig.

MaxoMia
3/26/12, 5:01 PM
#13

Det jag tycker är helt sjukt med detta kattpanget i Hyssna är att de  befintliga

byggnaderna så som gäststugan och häststallet, hade fungerat alldeles utmärkt som "kattpang". Det kostade ju trots allt nästan 1 milj. kr att bygga det nya kattpanget!

Gårdshuset är dessuton så stort att en hel familj kan bo där och hjälpa till med djuren och säkert också med upprustningen av huset.

Nu bebos gården av en dam som ensam tror att hon är Djurens vänner och hotar med polisen om styrelsen kommer på besök.

Alexej:  F.d. Ordf. är död sedan drygt ett år tillbaka, så låt honom vila i frid! Efter det har det bildats en ny styrelse som skulle arbeta mer seriöst med djurfrågor och däri ingick också den nya tjejen som kassör…

Annons:
Alexej
3/26/12, 6:20 PM
#14

#13 Låta f.d Ordf. vila i frid?? Han som hade som hobby att gasa ihjäl alla katter och istället levde (tillsammans med hans styrelse) på föreningens pengar??

Du verkar också ingår i hans lilla fanklubben…eller är det bara avundsjukan?

Du verkar också ha missad att det är den nya tjejens gård och hon har all rätt att neka DV kommer dit.

ANM: Inlägget rensat från namn och opassande innehåll. // Lena - Sajtvärd.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
3/26/12, 6:21 PM
#15

Och Selma, f.d ordf. var knappast en privatperson och det finns många sajter och trådar med hans namn.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
3/26/12, 8:17 PM
#16

Jag har redigerat denna tråd från namnuppgifter och opassande innehåll. Detta då det balanserar på vad som är tillåtet enligt PUL.

Namnuppgifter är aldrig okey i öppna trådar när det gäller privatpersoner. Styrelseledamöter i föreningar och liknande agerar inte som privatpersoner, utan som företrädare för sin förening. Det gör att de hamnar i en annan position gentemot lagen. En viss försiktighet är dock att föredra då reglerna är en smula luddiga. Särskilt när det som nu börjar bli hetskt i diskussionen.

Ber alla att hålla diskussionen i en saklig ton även om det handlar om upprörande händelser i det förflutna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Selma99
3/26/12, 8:21 PM
#17

Om man är ordförande för en förening gör knappast att man anses som en offentlig person. Du tycks fortfarande inte förstå skillnaden mellan stadsministern, artister som deltar i melodifestival och privatpersoner.

Att lägga ut uppgifter och namn på en person som desstuom inte ens är i livet är mycket olämpligt. Vare sig denna person var djurplågare eller inte. Sedan är det ju så att även om hans namn ligger ute i "många sajter" gör knappast det okej att fortsätta bryta mot sajtens regler och PUL. Att det strider mot PUL   borde du förstå vid detta laget.

Lena
3/26/12, 8:34 PM
#18

#17 Som jag skriver i #16 betraktas ordföranden och andra styrelseledamöter i en förening som offentliga personer då de har en post där de företräder sin förening. Att skriva ut namnet på en ordförande är således inget brott mot PUL. Däremot är det brott mot PUL om man skriver ut dennes hemadress eller privat telefonnummer.

Det är inte lämpligt av andra skäl att skriva vad och hur som helst om en offentlig person. Vett och etikett gäller givetvis även här.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kattens57
3/29/12, 9:18 PM
#19

Såg att Kattpanget bytt namn från Djurens vänner till Djurens vän?Får man byta så utan vidare när man är en förening? Eller heter föreningen överallt numera Djurens vän?

Katthemsmatten
3/29/12, 10:05 PM
#20

#19 Kanske är det så att Kattpanget inte längre tillhör Djurens vänner? Har man gått ur riksorganisationen får man väl heta vad man vill. Vet dock inte om man lämnat Djurens vänner.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Alexej
3/30/12, 11:27 AM
#21

Det är årsmöte den 28 april och då ska allting diskuteras. Det finns fortfarande 2 Djurens Vänner Göteborg. Den gamla styrelse på Dr Bex gatan som fortfarande tar in katter-ingen vet var de hamnar och P som har gården Stampakullen med katthemmet mellan Göteborg och Borås som hon sköter själv och som hon inte har fått en enda krona till från föreningen i Göteborg.

Deras FB sidan blev stoppad efter bråk från riks som inte tillåter avhoppare. Därför heter sajter Djurens Vän nu: https://www.facebook.com/DjurensVannerGoteborg

Deras hemsidan finns kvar.

Vill man läsa mer om katterna: http://stampakullen.djurensvannergbg.se/#home

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MaxoMia
3/30/12, 2:31 PM
#22

Jaha Alexej, så du menar att vem som helst bara kan gå in och säga: "Nu tar jag över er förening". Och så tar man ut pengar ur föreningen ( så som fd kassören gjorde) och köper sig en fin gård.

Jag tycker det är ett bedrägligt beteende. Dessutom har hon ju två kumpaner som rådgivare. Utan dessa medhjälpare hade hon inte klarat av att genomdriva kapandet av föreningen. Även du Alexej underblåser det hela.

Vad menar du med avhoppare?

Djurens Vänner i Göteborg finns kvar och ligger på Dr Bex gata i Guldheden.

Någon annan förening i Göteborg med omnejd som tillhör DV, finns inte!

Alexej
3/30/12, 3:11 PM
#23

MaxoMia, eran tid som kattavlivare är snart över, som tur. Fast det svider säkert i era privata plånböcker. Fattar inte hur ni kan leva med vetskapen att ha avlivad alla katter som kom i er närhet. Ni får mig att kräkas, ni är värsta skammen för mänskligheten.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MaxoMia
3/30/12, 3:45 PM
#24

Nu tog du allt i! Max o Mia sprang under sängen och gömde sig och dom vet att jag aldrig har tagit livet av en endaste katt!

Lena
3/30/12, 6:54 PM
#25

#23 & #24 Får be er båda att tona ned er ett par hekto i diskussionen. Privata konflikter och pajkastning hör inte hemma på öppen sajt. Ta istället sådant via PM.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kattens57
3/30/12, 9:52 PM
#26

#22 Och vad har du själv för belägg för dina anklagelser om fd kassören,att hon plockat ut pengar från föreningen?? Finns det bevis i någon form?

Alexej
4/2/12, 8:04 AM
#27

Pernilla blir utsatt för otroliga utspel från den gamla styrelsen. Igår hade de ordnat ett öppet hus på katthemmet utan att Pernilla visste nånting om det utan blev "överfallen" av en massa besökare.

Inbjudningen är en fruktansvärd påhopp på Pernilla. Samma energi som de la på att avlivar katter och levar på föreningens pengar lägger de nu på att sabortera katthemmet.

http://iloapp.stampakullen.se/blog/stampakullen?Home&post=21

http://iloapp.stampakullen.se/blog/stampakullen?ShowFile&doc=1333293811.pdf

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Katthemsmatten
4/2/12, 12:19 PM
#28

Helt enastående vad folk kan hitta på. Finns det inte något konstruktivt de kan ägna sin tid och energi åt?

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
4/2/12, 2:58 PM
#29

Jösses Tyst

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

MaxoMia
4/2/12, 3:57 PM
#30

Det aprilskämtet kom inte från sittande styrelse!

kattassen
4/2/12, 4:17 PM
#31

Usch det var nog det lägsta… borde polisanmälas! Skrikandes

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Kattens57
4/2/12, 7:03 PM
#32
#30 och hur vet du det?
Lena
4/2/12, 7:59 PM
#33

Ibland undrar man vad det är med folk i kattsvängen? Vissa (allt för många) uppträder ju som om de vore i förskoleåldern. En stor skrärpning behövs i somliga led. Jag menar hur barnslig får vuxna människor lov att bli?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
4/2/12, 8:08 PM
#34

#30 Du kallar det aprilskämt. De flesta skulle nog kalla detta rent kriminellt förfarande, bestående av ärekränkning, förtal, trakasserier, hemfridsbrott etc. Och vad säger landshövdingen m fl om att bli inblandade med namn?

Om ledamöterna i den sittande styrelsen inte ligger bakom attacken är det nog smart att de (ni?) talar om för polisen vem som egentligen gör det. För annars blir ju de (ni?) misstänkta, och det är ju inte bra att bli misstänkt för fula saker om man är oskyldig.

Är ingen expert och är inte direkt insatt i ärendet mer än vad som står här att läsa, men nog bör det göras en polisanmälan!

Annons:
MaxoMia
4/2/12, 8:32 PM
#35

Jag tror säkert att landshövdingen hade kommit, synd att han inte fick någon inbjudan.

MaxoMia
4/2/12, 10:42 PM
#36

Hör du Eskil, enligt det som stod på facebook var det ju en succé. Hon var så tacksam för den PR hon fick och att hon därtill fick chansen att återigen förtala styrelsen. Oskyldig

Alexej
4/3/12, 12:26 AM
#37

#36 Du är inte klokt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kattens57
4/3/12, 6:46 PM
#38

#35 glömde ni ge inbjudan då eller???

Krullsvans
4/3/12, 9:07 PM
#39

Mycket märklig historia….. :-/

Lena
4/3/12, 11:12 PM
#40

#36 ? Känns inte som att den där typen av skämtlynne passar i den här situationen. Ber dig tänka på hur du formulerar dig!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Djurens Vän i Göteborg
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

MaxoMia :-) Verkar vara någon av en ej förtroendvald styrelse ifrån Djurens Vänner GBG Eftersom hon påstår sig veta hur saker och ting ser ut. Inte alls svårt att gissa. Men eftersom de blivit blockerade på Facebook måste de ta nya vägar för att slänga "skit"

Logotype och namn är bytta då vi blivit anmälda av Riksorganisationen att vi inte får använda det. Så de kommer utkräva skadestånd m m. Jag önskar de lycka till i denna situation.

Detta innebär att de gör "katterna" återigen hemlösa. Något som måste åtgärdas. Och så kommer jag agera. Att se till att DJUREN har det bra.

Kattstallet hette kattpanget under uppbyggnaden. Förr i tiden så brukade man kalla "danshaket" man gick till för just….panget.

Stallet heter numera "Stampakullen" och inget annat. Och snart kommer de små liven att ingå i en organisation igen. Och så ska det förbli.

På extramötet så krävdes det att jag skulle samarbeta. RM var väldigt noga med detta att få ett "ja" från mig! Men hon frågade inte övriga så kallade "styrelsen"

Men det är synd att kalla det "möte" Eftersom det bara var den så kallade "styrelsen" som höll låda och samtidigt tog in färgade rösträknare och en mötesordförande som inte kunde något. Enligt hörsägen så var målet att avsätta mig. Men det gick inte så bra. Riks stödjer den så "kallade styrelsen" Trots alla handlingar som finns för bevis m m. Och då talar vi om en hel del……..fakturor på både kloroform, bilar, bensin, bilreparationer, boendeparkering, upprustning av privatbostad m m Ja listan kan göras lång.

Vi är två olika sidor som polisanmält varandra. Allt som jag gjort har godkännts av dåvarande orförande innan den sistnämnda tog över och valde sig själv den 27/12 2011

Alla pengar jag förbrukat har gått till DJUREN emedans den övriga "styrelsen" godkänt övriga transaktioner som jag räknade upp i stycket ovan i ett antal herrans år.

Vi har så pass mycket underlag så även efter mötet den 28 April så kan vi gå vidare. Och det kommer vi att göra om så krävs.

Pernilla

Läs gärna en del av all information på www.stampakullen.se

Annons:
Kattens57
4/4/12, 3:51 PM
#42
#36 Du skriver: "att hon blev så tacksam för den PR hon fick,och att hon återigen fick chansen att förtala styrelsen",och vem gav henne då "chansen"att göra det i så fall,om inte ni själva?? Hoppas ni sitter bra på pottan,för där har ni själva placerat er just nu,herregud,ni vill att folk ska glömma det hemska som drabbat oskyldiga katter i många år,och se framåt istället,varför gör ni då det inte själva?Är det inte katter som avlivas,så är det människor ni förtalar och anklagar m.m,är det er nya policy numera?Avundsjuka för att det finns folk som verkligen jobbar och kämpar för katternas väl och ve? Eller vad handlar era oroliga själar om?
hairballs
4/9/12, 12:58 PM
#43

Detta är så lågt att jag inte ens kan uttrycka ord för vad jag tänker och tycker om det.

Hela inbjudan är ju ett regelrätt förtal av Pernilla. Vidriga människa/människor som gjort detta. Har ni inget hjärta?

Stackars barn som sett fram emot detta!!!

Jag har hört talas om allt detta innan och det enda som jag bryr mig om är att katterna faktiskt får en chans för första gången i Djurens vänners historia.

Vem fan bryr sig om vad pengarna till katthemmet kommit ifrån, de har ju iallafall använts till det som folk velat när de skänkt bort pengarna från början. Till att ge djur och då särskilt katter en chans när människan redan en gång svikit dem.

Stor eloge till Pernilla som fortsätter kämpa trots alla påhopp och förtal. Tycker att du är katternas Robin Hood!

Lena
4/9/12, 1:41 PM
#44

Mycket beklagligt när sådant här förekommer! Dessvärre är den här typen av intriger inte särskilt ovanliga i Hittekatternas värld.

Hänvisar till artikeln Intriger i Hittekatternas Värld:

Och vad gäller DV Göteborgs Historia så är den allt annan än ljus och fager. Allt det där som hände är svårt att glömma bort.. Det tycker jag inte heller att man ska göra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Djurens Vän i Göteborg
4/15/12, 4:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

ÅRSMÖTE Lördagen den 28 April 2012 kl 14.00 Lokal:Ellös
Folkets Hus, Järntorget, GÖTEBORG

Vi önskar gamla och nya medlemmar VÄLKOMNA!

Mycket ska tas upp på detta möte så det är bra om alla våra medlemmar kommer. Årsmötet är givetvis öppet för alla.

Vi ses! Pernilla

Upp till toppen
Annons: