Annons:
Etikettmedia
Läst 1711 ggr
Alexej
2/2/12, 11:44 AM

Filipstad/Kristinehamn

Finns det någon som kan hjälpa till?http://www.nwt.se/filipstad/article1048394.ece

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
[hattrick]
2/2/12, 9:38 PM
#1

Det vore välkommet om fler kontaktade Djurskyddet Filipstad, varsamt, utan att katten riskerar att fara illa.

Jag ringde deras telefon o de visste först inte vilken katt det gällde, o att hon inte läst tidningen, sedan sa hon syrligt att det inte går att komma närmare en meter ifrån katten. I mina ögon är det en en tam katt, hur många katter som levt hemlösa kommer man så nära?Jag försökte säga att iom att katten har halsband o har/har haft ett hem o o inte är vildfödd så är det inget stort problem, Absolut inget fall för länsstyrelsen.. Någon vecka i tryggt förvar så är han sig själv. Då började hon dribbla om att ägaren säger att han inte är tam. Då slängde jag på luren. Finns det fortfarande folk som stöttar såna här sk. djurföreningar?
Vart går egentligen de insamlade pengarna för hittekatter? Kaffekalas?
Man kan undra.

Alexej
2/2/12, 10:21 PM
#2

Finns det då någon som kan ta kontakt med kvinnan och åka dit med en fälla???? Gråter

Katten blir ju avlivad!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: