Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
03. Hittekatter i media

Filipstad/Kristinehamn

2012-02-02 11:44 #0 av: Alexej

Finns det någon som kan hjälpa till?http://www.nwt.se/filipstad/article1048394.ece

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Anmäl
2012-02-02 21:38 #1 av: [hattrick]

Det vore välkommet om fler kontaktade Djurskyddet Filipstad, varsamt, utan att katten riskerar att fara illa.

Jag ringde deras telefon o de visste först inte vilken katt det gällde, o att hon inte läst tidningen, sedan sa hon syrligt att det inte går att komma närmare en meter ifrån katten. I mina ögon är det en en tam katt, hur många katter som levt hemlösa kommer man så nära?Jag försökte säga att iom att katten har halsband o har/har haft ett hem o o inte är vildfödd så är det inget stort problem, Absolut inget fall för länsstyrelsen.. Någon vecka i tryggt förvar så är han sig själv. Då började hon dribbla om att ägaren säger att han inte är tam. Då slängde jag på luren. Finns det fortfarande folk som stöttar såna här sk. djurföreningar?
Vart går egentligen de insamlade pengarna för hittekatter? Kaffekalas?
Man kan undra.

Anmäl
2012-02-02 22:21 #2 av: Alexej

Finns det då någon som kan ta kontakt med kvinnan och åka dit med en fälla???? Gråter

Katten blir ju avlivad!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.