Annons:
Etikettsajten
Läst 6487 ggr
wendel83
2012-01-30 21:02

Angelicas ( KKS) kolonikatter i Skåne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De katter jag nu försöker hjälpa kommer från lite olika kolonier och någon enstaka hittas utanför kolonier i olika städer som givetvis också behöver hjälp.

Landskrona kolonierna: En av kolonierna är nu avslutad och alla är inne i stödhem.Viktoriagatans koloni.Verdi, Viktor, Kis, Vally,Willie, Max,Mio, Nellie, Quintus,Micke. Micke & Quintus är i nya permanenta hem.

Infartens koloni, som korsar en stor väg till industri området och en bakgård.Emma, Smulan, Nemo, Ezter,Elza, Emiz, Sepia,Sensai,Lilla Mi,Anton, Sepia & Senseis mamma som inte fått nåt namn än. Okänt hur många de är ännu. Emma, Sepia,Sensei och mamma kise söker permanenta hem.

Lundåkra hamnen: Snoddas & Halvan. Upphittaren hade kontaktat andra föreningar som inte hade kunnat hjälpa denna lilla 6 v gamla kattunge i fruktansvårt skick. Efter att hon mailat oss på KKS slängde jag mig på telefonen då hon sa att han satt alldeles blöt ensam på en brygga och hade gjort det en hel vecka. Men tyvärr var det försent.Han blev inlagd på din veterinär och blev piggare men ett par timmar senare hemma orkade inte Snoddas mer utan somnade in i jourhemmets famn.

Kopparhögarna: Marwin, Dexter och Gustav därifrån har fått permanenta hem. Nasse är nyss intagen då jag blev kontaktad av ett äldreboende som sett han där i snart ett år.Han såg inte längre kry ut och behövde vård. Vi hämtade in honom och han fick komma till veterinär dagen efter.Han hade svullna ögon, litet blåsljud på hjärtat, lite ansträngda lungor och dåliga tänder som snart måste dras ut.

Landskrona är en stad som det finns kolonier i varje gathörn.Hoppas att jag kan hjälpa koloni från koloni. Först och främst som TNR som vi gjort med Viktoria gatan.

Billesholm: Var mitt andra projekt efter den första i Landskrona.En dam matade flera katter som kommit till henne.Nu finns 3 katter kvar som behöver hjälp.

Dior, lilla Bu,Sessan,Morris,guling,Glimra,Teddie,baloo, Tomisen,Miranda,Jazz och Ramse är några av de som fått permanent hem. Wilma, grålle, Kajsa, Lokis, Gnista,Pluto,Mimmi, Rosa är i jourhem.

Kågeröd: Okänt antal katter än så länge. 8 katter är intagna där men minst 8 katter kvar.

Asmundtorp: Mysak, Wendy, Pelle, Maja,Vilse, Destiny och en pojk som aldrig han få ett namn har flyttat till permanenta hem. 4 kvar varv en har en ny kull kattungar enl info.

Helsingborg ( Mörarp) 3 är i stödhem och två har fått permanent hem.Kvar finns 8 katter.

För att kunna hjälpa fler behövs både jourhem och permanenta hem men även ekonomisk hjälp.

Konto swedbank clearing 8214-9 konto 924040084-7 märk ditt alias så redovisas det på KKS hemsidan Landskrona katterna & Asmundtorps katterna har egna insamlingar de andra går så länge under Angelicas guld tia.

Jag skriver även på facebook Hemlösa katter i Skåne.

http://www.facebook.com/groups/166431303386491/?notif_t=group_activity

Annons:
wendel83
2012-01-30 21:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Pluto är min jourkatt från Billesholm som har kostat allra mest i veterinär vård.Han har varit inne akut då han inte ville äta och hade kraftig inflammation i munnen.Han blev nekad att bli inlagd på ett djursjukhus då han skulle vara för skygg och inte hanterbar. men han var bara rädd och hade ont.Så jourhemmet tvingades sätta sig på tåget 5 timmar till blå stjärnan för att få han inlagd.Nu mår han bättre efter ett par besök men hans veterinär räkning finns kvar och behöver fixa några tänder till.De behöver dras ut. Han hade bokat den 27/1 men vi fick flytta fram till 3/2 så vi kan få ihopa mer pengar till hans räkning. Jourhemmet ligger redan ute med stora kostnader som jag betalar av men nu närmar sig nästa besök.

wendel83
2012-01-30 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

2 av Plutos 4 kvitton.Kvar att betala av är ca 6000kr och nästa besök kommer gå på ca 5000kr så det är mkt pengar som behövs för Pluto.

wendel83
2012-01-30 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

De andra två. Jag har just nu flera katter med Forl som behöver vård samtidigt. Willie drog ut 6 tänder.Kisen på första bilden.Men tack vare Miss Mjau som donerade 5000kr betalades det mesta för hans tänder. Nasse togs in för ett par dagar sedan i Landskrona.Han har också minst 6 tänder som måste ut.

[dynamitella]
2012-01-31 21:28
#4

Jag har bott här hela mitt liv, och har bara under mina 19 år sett en handfull katter, som alla varit i gott skick.

Så hemskt att höra att dettas pågår i min egen stad! Tydligen är kisarna inte mitt i stan (såklart), och ses kanske inte på samma sätt..

Jag hoppas att jag kommer hemifrån snart och får egen lägenhet. Då kommer det finnas plats för ett par jourkatter eller permanent hem!

wendel83
2012-01-31 21:38
#5

dynamitella är det Landskrona du bor? Jag visste/märkte inte av det innan jag blev mer engagerad och tar emot samtal från personer om upphittade och pratar med andra föreningar osv. Och givetvis efter att ha börjat med första kolonin som min mamma upptäckte då hon jobbar på den gatan. Du är välkommen att kontakta mig om du skulle kunna hjälpa längre fram på nåt sätt angelica.w@kks.nu

[dynamitella]
2012-01-31 21:42
#6

#5

Ja :) Jag har bott i Häljarp innan, och haft häst i Lundåkra. Vistt var där katter, men vi antog att det var stallkatter (stallet jag jobbade i hade 7 stallkatter som kom och gick som de ville, men blev matade två gånger om dagen och fick husrum).

Och nu bor jag i Landskrona centrum.

Självklart! :)

Annons:
Maria P.
2012-02-03 12:34
#8

Puttar upp.

wendel83
2012-02-08 16:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

En akut vädjan från kattungen Kira…Angelica på KKS hittade mig ensam sittandes i en snödriva i Asmundtorp. Hon plockade upp mig då jag själv inte orka möta henne.En snäll familj hade bara några dagar tidigare anmält sig att hjälpa till som jourhem så jag fick snabbt komma till dem. De hade kattungar i min ålder att leka med.Det märktes snabbt att jag hade problem med ett av mina bakben som jag hasade o slängde med.I väntan på veterinär tiden så börja jag röra mig bättre och vi hade stora förhoppningar att det inte var så farligt trots allt. Även vid besöket hos katt doktorn så lät det positiv att det nog var något som kunde läka sig själv då jag troligtvis gått med detta ett tag.Men för säkerhets skull tog vi ett par röngen bilder som inte var lika positiva. Mina organ låg inte helt som de ska och trycker på mina lungor lite så jag har inte lika stor lungkapacitet som jag borde.Nu ville kattdoktorn att jag skulle äta upp mig så jag blir stor och stark på en vecka sedan måste jag opereras och det är en kostsam historia. så jag ber alla att hjälpa mig att bli en frisk flicka. Jag har äntligen fått upp glöden att vilja leka och äter duktigt. Kattdoktorerna räknar på att det kommer kosta från 15 000kr för att operera rätt på mina organ.Vem vill hjälpa mig att fortsätta leva ett gott liv. Mina jourmattar och KKS hoppas på att jag Kira ska få fortsätta växa upp och bli en lycklig kise.

skänk en välbehövlig gåva till Kira som måste opereras om en vecka. swedbank clearing 8214-9 konto 924040084-7

wendel83
2012-02-10 12:15
#10

puttar upp om desperat hjälp för Kiras operation som snart måste bokas för hon ska kunna bli en vuxen kise.Har skänkts strax över 2000kr via min facebook grupp men är lång väg kvar.Troligtvis blir det ca 20 000kr då det måste göras på ett djursjukhus med full gas och dygnet runt service för henne.Snälla sprid gärna vidare hennes rop på hjälp.

MewTwo
2012-02-10 13:26
#11

Vi kan göra ett Wikki-Tasseri till förmån för Kira på Wikkibloggen! Men ett tasseri tar ca 10 dagar men ska med lite hjärta kunna dra in något i alla fall! Många bäckar små…

Lägg gärna ut mer bilder på Kira och berätta mer om henne! Kunde det lyckas med katten Theo så borde det ju kunna lyckas med Kira???!

Kommer upp i kväll - gör sedan gärna reklam för Tasseriet och srpid på FB!

Katthemsmatten
2012-02-10 14:27
#12

Det kommer en liten slant till Kira när jag kommer hem ikväll. Överföringen bör synas på kontot på måndag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

wendel83
2012-02-10 14:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Tack Mew Two.Ska be jourhemmet om fler bilder.Finns också tre videor på Kira på min fb sida från jourhemmet. Kan dessvärre inte lägga över dem hit.Där r det bla filmat på hennes gång som gjorde att det påbörjades en utredning på henne.

Annons:
Lena
2012-02-10 17:13
#15

Puttar upp för Kiras räkning!

Tackar även för redovisningen lite längre upp i tråden!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MewTwo
2012-02-10 18:06
#16

Nu hittar ni starten på Tasseriet T7 HÄR - och alla som vill kan få vara med! Många bäcker små, ni vet: Kan rädda en behövande katt!

MewTwo
2012-02-10 19:15
#17

Hoppas många vill vara med i Tasseriet och på det sättet hjälpa till att samla in en slant till Kira!

Ett Tasseri är ungefär som ett lotteri, vilket gör att den som inte har så stor kassa har lika stor chans att vinna som alla andra deltagare - men genom att betala en deltagaravgift med hela ♥ hjärtat betyder att många ger lite mer än ministartavgiften…

Många Tassar små kan rädda en katt! Under de närmaste dagarna kommer mer information om alla läckra saker som kommer att ligga i Tasseripaketet för Kira - HÄR är fem till!

Och för Kiras skull: Sprid detta till era vänner och be dem vara med!

wendel83
2012-02-26 19:11
#18

http://www.kks.nu/konstauktion/index.html

En auktion för kisarna jag förmedlar.Först är det för katten Nasse som behöver dra ut minst 6 tänder och ta ett urinprov.

wendel83
2012-04-09 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

3 äldre kattungar infångade från en koloni i Landskrona.De behöver snarast kastreras och sedan komma till jourhem. Finns 2-3 ungar kvar och en mamma som ignorerar fällan ständigt.Vi tror att hon är dräktig igen.

Lena
2012-04-09 19:34
#20

#19 Vilka snyggingar! Två paddor verkar det som? Den som ser svart vit ut var också jättesöt. Förstår att du har mycket att stå i! Håller summarna för att de får jourhem samt att även mamman går i fällan!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
wendel83
2012-04-10 18:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

en av kisarna från Kågeröds kolonin som blivit kastrerad.

wendel83
2012-04-10 18:54
#22

Två kisar från Landskrona som blivit kastrerade mm.

wendel83
2012-04-10 18:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Verdi från Landskrona kolonin viktoriagatan ville inte komma igång att äta så hon fick komma iväg på dropp.

wendel83
2012-04-10 19:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

My från sockerbruket kastreras mm

Nova upphittad i Örkelljunga.

wendel83
2012-04-10 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Kiras första koll och Rocky från Asmundtorps kolonin kastrering mm

wendel83
2012-04-10 19:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Kiras operation..

wendel83
2012-04-10 19:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Kiras återbesök efter operation. Hon kommer behöva ett till för att se om hon behöver fortsätta med sin special mat. Men kontot st¨år på stort minus tyvärr.

Annons:
wendel83
2012-04-10 19:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Tao från Asmundtorps kolonin kastrering, id märkning och vaccination.

wendel83
2012-04-10 19:24
#29

Sedan finns gåvo listor på www.kks.nu under insamlingarna Kira, Pluto Angelicas guldtia och Landskrona katterna med namn på de som angett namn.

Lena
2012-04-11 20:59
#30

Tack för redovisningarna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

wendel83
2012-06-09 21:38
#31

Nu har jag äntligen skaffat ett pg istället som gör allt mkt lättare då där står insättarens namn också. pg 162 79 10-1

Har varit dålig på att hinna med uppdateringar på kvitton och insättningar på alla sidor men ska försöka få rätt på massa imorgon.Har inte hittat ett bra system än då man har så många olika ärenden.Kom gärna förslag på hur jag lättast och hur ni vill ha det redovisat i gruppen./ Angelica

Lena
2012-06-10 10:54
#32

Viktigt att vi får redovisningen 1 gång per månad. I annat fall kan vi tvingas stänga insamlingen.

Det som är viktigt är att vi kan se vad som kommit in och vad pengarna har gått till. Samt att sedan bifoga med kvitton.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

wendel83
2012-06-10 14:43
#33

Insättningar:

25/4 1000kr miss mjau - Angelicas Guldtia

27/4 10kr gåva okänd -Angelicas Guldtia 28/4 10kr Jonna Bergkvist Helsingborg Angelicas guldtia 28/4 20kr Raja Sundman Angelicas guldtia 28/4 300kr okänd Angelicas guldtia 30/4 10kr Karin Bengtsson Angelicas guldtia 1/5 60kr Angelicas guldtia 2/5 10kr Anki Bengtsson Angelicas guldtia 2/5 30kr Katarina Hageltorn Helsingborg Angelicas guldtia 5/5 10kr Jonna Bergkvist Helsingborg Angelicas guldtia 6/5 100kr Irene Goncalves till Stjärna Angelicas guldtia 6/5 100kr okänd Angelicas guldtia 7/5 400kr till Stjärna Birthe Celander Kroon Angelicas guldtia 7/5 100kr till stjärna från okänd Angelicas guldtia 7/5 600kr till stjärna Karin H Angelicas guldtia 7/5 500kr Linda Angelicas guldtia 7/5 700kr Billesholmskatterna Puma/ Gunilla Hittekatter Angelicas guldtia 12/5 10kr Jonna Bergkvist Helsingborg Angelicas guldtia 18/5 10kr okänd Angelicas guldtia 19/5 10kr Jonna Bergkvist Helsingborg Angelicas guldtia 21/5 Bössa insamling/försäljning av kattmynta leksaker på en medhjälpares jobb Angelicas guldtia 26/5 10kr Jonna Bergkvist Helsingborg Angelicas guldtia 28/5 10kr Karin B Angelicas guldtia 30/5 2000kr från Chippen Angelicas guldtia 1/6 30kr Katarina Hageltorn Helsingborg Angelicas guldtia 1/6 60kr Henrik Johnsson Landskrona Angelicas guldtia 2/6 10kr Anki Bengtsson Angelicas guld tia 2/6 10kr Jonna Bergkvist Helsingborg Angelicas guldtia 4/6 100kr Gumman HELÉNE TROEDSSON Angelicas guldtia 4/6 125kr Gumman Anders Möller Angelicas guldtia 4/6 200kr Gumman EVA-MARIE SVENSSON 4/6 200kr Gumman Från VICTORIA WIDERSTRAND och katterna Zeb,Kajsa & Max 4/6 200kr Gumman Cecilia Nilsson Angelicas guldtia 4/6 400kr Gumman IVARSSON,INGRID MARIANNE Angelicas guldtia 5/6 100kr Gumman Lars Nilsson Angelicas guldtia 5/6 200kr Gumman Pernilla Bruno Angelicas guldtia 5/6 500kr Gumman STADIN,SUSANNE Angelicas guldtia 7/6 200kr från Kalle & inger Angelicas guldtia 8/6 800kr Till minne av Björne & Red John Camilla Zandelin Helsingborg Angelicas guldtia 9/6 10kr Jonna Bergkvist Helsingborg Angelicas guldtia Strömsnäsbruk: 23/5 100kr irene Golcalves Klippan 25/5 200kr Anki Bengtsson 28/5 500Kr Camilla Zandelin Helsingborg 30/5 4000kr från kattjourens medlemmar

wendel83
2012-06-10 14:44
#34

Någon som vet varför det blir så här när man klistrar in?

Annons:
wendel83
2012-06-10 14:52
#35

Kanske syns bättre?

UlrikaD
2012-06-10 19:32
#36

Hur har det gått för Kira?

Lena
2012-06-10 19:36
#37

#34 Det beror nog på att det är olika probgram som inte riktigt går ihop. Blir ofta så när man kopierar in t.ex en wordfil i ett mail eller liknande.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

wendel83
2012-07-21 21:01
#38

Eftersom jag har stor tidsbrist då jag har hand om många stora ärenden så kan ni stänga min insamling.Måste komma på nåt bättre system hur jag ska redovisa. Redovisar till olika insamlingar på kks  å olika sätt och bokför till ärende lista mm.Väldigt mkt pappersarbete och behöver lägga mer tid på mina katter hemma som blivit lidande.

Vill någon hjälpa ,mig med nån insamling så kan ni hänvisa till hemsidan eller facebook hemlösa katter i skåne iistället.

Tack ni som följer mitt arbete och delar och skänker. Kram

Upp till toppen
Annons: