Annons:
Etikettsajten
Läst 3547 ggr
Karin Bengtsson
1/29/12, 3:00 PM

Halvlånghårig katt som fryser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är andra vintern som Ragge, en söt hankatt med halvlång päls, stryker omkring i vår by. Jag sätter ut mat och har fixat en frigolitlåda men jag vet inte om det är han som äter/sover där.

Finns det ett hem till Ragge?! Jag önskar han fick komma in från kylan och få värme och omsorg. Han är skygg men nyfiken och söker sig till människor.

Annons:
Karin Bengtsson
1/29/12, 3:30 PM
#1

Glömde skriva att han finns strax utanför Klågerup nära Malmö och Lund. Hankatt, okastrerad ca 2 år.

Jourhemmet
1/29/12, 3:52 PM
#2

Stackars liten. Sätt upp honom på kö till något katthem. Kan ingen av er ta er an honom då?

Karin Bengtsson
1/29/12, 3:54 PM
#3

Har kontaktat flera katthem/föreningar då jag själv inte kan ta in honom. Jag hjälper som jag kan med mat och frigolitlåda.

Jourhemmet
1/29/12, 4:31 PM
#4

Någon i byn måste väl ändå ha plats för katten?

Debattia
1/29/12, 5:59 PM
#5

Puttar upp för att han får komma in hos någon.Kan du inte sätta upp lappar och lägga in en annons någonstans också för jag förstår du vill hjälpa honom..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Karin Bengtsson
1/29/12, 7:18 PM
#6

Jag frågar alltid alla om någon vill ha eller kan ta hand om katt. Men eftersom han är skygg behöver han ju komma till ett speciellt hem där det finns människor som förstår och som har tålamod med honom.

Annons:
kattassen
1/29/12, 7:58 PM
#7

Jag tror inte att Ragge är så skygg. Då hade han inte gått så nära människor och låtit sig fotas mm. Att han är skygg ute betyder inte att han är omöjlig att placera inne.

Har du ingen möjlighet att ge honom en chans inomhus?

Många som verkar skygga ute "smälter" när de kommer in. Han verkar ha haft kontakt med människor tidigare.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Nilla
1/29/12, 8:05 PM
#8

Har du kontaktat kattjouren i Skåne? Mail: shalini@kattjouren.nu

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Karin Bengtsson
1/30/12, 5:12 PM
#9

Jag kan inte ta in honom - möjligen bara tillfälligt om 1-2 månader då vi har byggt till och har något utrymme att stänga in honom i. Kattjouren är kontaktad och jag hoppas att Ragge ska få hjälp men än har den inte kommit. Det ska bli mycket kallare nu i slutet på veckan också!

Sidentass
1/30/12, 6:25 PM
#10

åhhhh…vackra missen..o snart blir det kallare ändå…puttputtputt!!!

Lena
1/30/12, 8:45 PM
#11

#0 Så synd om Ragge! Han skulle ju behöva komma in i stugvärmen och få sin päls omskött mm. Tror inte heller att han är så vidare skygg. Det kommer med all säkerhet att tina upp ganska snabbt den där blygheten. Jättebra att du engagerar dig i honom! Fortsätt att mata och ställ ut frigolitlåda samt sök efter hem på alla ställen du kan komma på.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Karin Bengtsson
1/30/12, 9:58 PM
#12

Ska låna en kattfälla imorgon och försöka fånga honom. Det är så kallt ute nu med isande vind :(

Nilla
1/31/12, 6:53 AM
#13

Håller tummarna! :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
Camillhe
1/31/12, 12:37 PM
#14

Jättebra Karin, härligt att du bryr dig om och försöker hjälpa:)

Karin Bengtsson
2/2/12, 9:22 PM
#15

Fångad och fått nytt hem - allt i en rasande fart :)

johnnys girl
2/2/12, 9:37 PM
#16

Underbara nyheter. Skrattande

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

Karin Bengtsson
3/27/12, 9:43 PM
#17

Vill bara uppdatera om lille Ragge. Ni hade rätt - han var inte så skygg när han väl kom in i tryggheten. Han gick att klappa och borsta redan efter några dagar. Nu är han i sitt nya hem i Stockholm :D

Camillhe
3/27/12, 10:51 PM
#18

Åh vad det glädjer mig att höra!

Upp till toppen
Annons: