Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 969 ggr
martdat
1/29/12, 12:34 PM

länsstyrelsen avlivade pga öronskabb,

de kollade inte ens med ägarn om de ville betala, brodern säger själv att han järna bekostat öronskabbsbehandling om bara katterna fått leva, men han fick inte en chans,,

http://st.nu/medelpad/ange/1.4331310-kritik-mot-hur-katter-omhandertogs

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
gulliver
1/29/12, 2:48 PM
#1

Länge sedan som jag kommenterade något här inne men fy f*n säger jag bara GråterSkrikandes! Så fruktansvärt grymt handlingssätt och att avliva pga öronskabb som det verkar enligt artikeln är inte klokt!

Varför kan inte myndigheter hjälpa ist f att stjälpa? Man känner sig totalt maktlös Gråter.

Vinterdag
1/29/12, 4:08 PM
#2

Inte bara myndigheterna som gör det. Talade nyligen med en kattägare som hade avlivat sin katt för att den hade öronskabb. Folk är inte kloka! Varför säger inte veterinärerna att öronskabb är lätt att behandla utan bara avlivar??? Skrikandes

Debattia
1/29/12, 6:06 PM
#3

Man blir snart inte förvånad över någonting.. Finns det ingen instans man kan överklaga till när Länstyrelsens springpojkar och flickor beter sig så här. Varför skickade dom polis med full mudering till en tant som hade katter.

Hörde talas om ett annat fall  utanför Östersund där dom bara hade gått in och gett katterna avlivningssprutor, utan att ens prata med hon som gett dem mat. Uppfattade att dom hade sprutorna med sig. Katterna var skygga och höll till under ett hus där kvinnan bodde.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

[hattrick]
1/29/12, 6:59 PM
#4

Länsstyrelsen ställer bara till det. Fy fabian! De förstör ju bara för katterna som de håller på Skrikandes Här skulle en dödsbokatt på ett djurhem avlivas för att han inte ville leka med en björkvippa när lst var på besök för bedömning när han var nyinkommen o satt i en rastgård pga platsbrist. De påstod också att han hade en infektion, hur de nu kan veta det när han låg under en lastpall o ingen bemödade sig att dra fram honom. Skrikandes Tack o lov lyckades vi rädda honom genom bilder när jag sitter med honom i famnen o ett veterinärinytg på att han är frisk. Nu är han i tryggt förvar i en annan del av landet o är världens goaste kisse.

Upp till toppen
Annons: