Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
15. Bortsprungna/upphittade katter

Upphittad katt i Jönköping!

2012-01-29 12:14 #0 av: Eywa

Denna söta dam är upphittad i Habo/Bankerydsområdet i Jönköping.

Hon har enligt en boende försökt ta sig in hos dom i 3 veckors tid.

Hon är väldigt mager, frusen, smutsig och tovig.

Väldigt tam och tillgiven, men ingen öronmärkning.

Saknar någon henne? Hör av er snarast till min mail: alexeh@live.se

Anmäl
2012-01-29 12:16 #1 av: Eywa

Bilden verkar inte funka.. Hon är iallafall en svartsköldpadda med väldigt lång päls. Hoppas någon saknar denna underbara flicka!

Anmäl
2012-01-29 12:22 #2 av: anebit

Om man trycker på X  så får man upp bilden. Sen trycker man på tillbakapilen uppe i vänster hörn så kommer man tillbaks.

Det är nå strul på ifokus men det kommer nog att rätta till sig snart.

Bra att du tog in henne, ring polisen och sätt upp massor med lappar med foto på.

Anmäl
2012-01-29 12:34 #3 av: Eywa

Absolut, lappar är uppe, polisen ska kontaktas. Hon är inte hos mig, utan hos min vän som bor i Jönköping. Har även kontaktat kattjouren m.m. Hoppas en ägare dyker upp, hon är verkligen jättego!

Anmäl
2012-02-04 14:48 #4 av: ajnim

Hur har det gått med katten har någon ägare hört av sig

Anmäl
2012-02-06 23:09 #5 av: Krullsvans

Efter vad jag vet är nu Damen på ett katthem. Någon tidigare ägare dök aldrig upp.
Eywa och hennes vän i Jönköping ska ha en stor elog för denna insats.

Anmäl
2012-02-07 09:40 #6 av: Eywa

Det stämmer att katten kom till en djurhem som har en no-kill-policy och kommer ta väl hand om henne. Min systers pojkvän är även vän med mannen som äger djurhemmet och kommer därför hålla en fortsatt kontakt och berätta hur det går för henne :)

Anmäl