Annons:
Etikettkattprat
Läst 4190 ggr
anebit
2012-01-26 22:01

Da Bird Kattleksak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick tipset av simson här på hittis. Bästa köpet som jag köpt till kissarna.

90 cm långt spö där fjädrar sitter längst ut på en lina och som man svingar eller drar efter golvet.  Ser ut som en fågel när man svingar.

Mina katter är som galna efter "fågeln" Bättre än laserpekare som varit poppis tidagre,  för den här kan dom fånga. Tungan ute

Köpte i en vanlig Zoo affär för X-pris 89:-  annars drygt 100:- lappen. Värt varenda krona.

Här sitter Pysen och spanar. Hinner inte fota när dom springer/hoppar efter den.

På nätet:  http://www.supercat.se/kattlek-bus/go-cat/da-bird.html

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Annons:
anebit
2012-01-26 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Matte jag fångade fågeln.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jourhemmet
2012-01-26 22:05
#2

En av mina katter blev beroende av da bird. Jag hade den i köket och varenda gång och då menar jag varenda gång jag gick ut i köket sprang han efter och skrek. Jag tog bort den för över en månad sen och fortfarande springer han och letar där jag gömde den, bla på hatthyllan så där kan man hitta honom ibland när han klättrat upp för jackorna

anebit
2012-01-26 22:12
#3

#2   Stackars liten!

Jag har den i städskåpet och tar bara fram den en stund 3 4 ggr i veckan så att det inte blir en vana  att sprigna efter den.

Dessutom måste jag stänga in mig i sovrummet med Pysen på bilden för att han ska ha en chans att få leka eftersom min huligan Lucas är så burdus så Pysen har inte en chans.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Gullimat
2012-01-26 23:06
#4

En sådan får man införskaffa

Sidentass
2012-01-27 15:01
#5

Sånna har jag haft - men dom är slaktade nu! Josefin som var äldst i katthushållet kunde stå utanför garderoben där "fågeln" fanns o skripa efter den tills vi öppnade…dom är som galna i dom,1,-)

Marga
2012-01-27 19:28
#6

Oj då, jag köpte en för länge sen men tyckte inte katterna verkade så intresserade. Jag får nog ta fram den igen och pröva en gång till :-)

Annons:
Gullimat
2012-01-27 19:37
#7

Här i Djuraffären fanns den inte

anebit
2012-01-27 23:56
#8

#7  Den finns på nätet. Om ni har fler zoo-affärer så prova en annan. Den första jag gick till visste inte vad det var för nåt men hon googlade så dom kanske har tagit hem den nu.

http://www.supercat.se/kattlek-bus/go-cat/da-bird.html

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Camillhe
2012-01-28 03:51
#9

Oj vad dyrt, jag brukar köpa liknande grej för 30 kr, mina råttor älskar dom ;)

Jourhemmet
2012-01-28 10:13
#10

Mina katter har nog slaktat 5-6 stycken. Jag köpte nya på zooplus för betydligt mindre summa.

lilykarin
2012-01-28 14:14
#11

"Aerodynamiskt tillverkad fjädersats" - betyder det att fjädrarna inte är äkta? Kan ni som har en sådan avgöra om det är konstgjorda fjädrar? Jag vill inte köpa saker tillverkade av djur, men gärna köpa en present till våra katter! :)

Puma77
2012-01-28 14:38
#12

#11 Aerodynamisk tror jag dem menar med att den är tillverkad på ett sätt som gör att fjädersatsen ska påminna om en riktig fågel så mycket som möjligt. Sen om fjädrarna i sig är äkta eller inte kan jag inte svara på :/

 

//Pia

Marga
2012-01-29 10:33
#13

Det är äkta fjädrar. Mina katter tittar förundrat och lite halvskrämt när "fågeln" fladdrar förbi. Jag får nog jobba lite på det här om dom ska bli roade…

Annons:
Simson
2012-01-29 22:36
#14

Att den är aerodynamiskt formad märks då man kan "dra" den långsamt i luften och den "flyger" ändå. Den låter också då…typ flaxande.

Ber om ursäkt om jag gjort några beroende… Oskyldig

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

lilykarin
2012-01-30 10:38
#15

Åh så synd, jag hade hoppats att de var tvungna att göra konstgjorda fjädrar för att få varje producerad enhet lika aerodynamisk. Tack för svar, jag får hitta något annat!

Lena
2012-01-30 20:55
#16

En sådan skulle helt klart göra succe här hemma. Våra katter blir galna i den typen av leksaker! Tack för tipset!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Highonbluetomorrows]
2012-01-31 00:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Den är verkligen så bra och så uppskattad som folk säger…

Förvaras överst i bokhyllan och katterna satt nedanför och glodde upp/försökte klättra upp i flera dagar. Ena katten gör det fortfarande - och vi köpte den för tre veckor sen..! Han vägrar inse att han inte når. Bästa leksaken vi köpt. Min recension här.

Upp till toppen
Annons: