Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1514 ggr
Lena
1/26/12, 8:14 PM

Hittat hemlös katt?

Har du hittat någon hemlös katt någon gång? Utveckla gärna svaret i diskussionstråden här nedan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Ria74
1/26/12, 8:17 PM
#1

Ja, tyvärr får jag väl säga att jag har hittat hemlösa katter flera gånger.

Även om jag både anmält till polis och har annonserat har det nästan aldrig dykt upp någon ägare.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Camillhe
1/26/12, 10:09 PM
#2

Ja, 3 st som dumpats på min innergård.

anebit
1/26/12, 10:14 PM
#3

Nej jag har aldrig hittat någon hemlös.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Delfinen
1/26/12, 10:52 PM
#4

Ja en gång för många år sedan när jag bodde i Bohuslän. Eller rättare sagt var det min son som hittade den.

KattkoloninBotkyrka
1/27/12, 10:19 AM
#5

#1 Jag säger som Ria74. Man hittar stackars katter och ingen ägare hittas då dom inte är id-märkta eller anmälda som försvunna hos polisen heller. Många människor ger inget värde för katter och kastar ut dom när man har tröttnat på dom. Obestämd

Men tur att vi som älskar katter finns, som räddar många av dom utstöttaOskyldig

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Sidentass
1/27/12, 2:58 PM
#6

Ja..ett flertal gånger…första gångerna innan jag flyttade från Örebro, sen när vi hade flyttat till småland hade man i ett område flyttat och lämnat katten åt sitt öde..sedan kom en bil till byn där vi bodde och dumpade en liten kattunge..för några veckor sedan fann jag en ungkatt som jag skrivit om i en annan tråd som jag misstänker är dumpad..

Annons:
[sarasvati]
1/28/12, 2:20 AM
#7

Ja säger också som nr 5 och nr 1 - och ngr andra = vid flera tillfällen. Inte id-märkta el kastrerade. Och inte eftersökta. Det här är år 2012. Faan ta människor ! Men det är bara att kämpa vidare. :-) Någon gång snart kan då kanske även katter få vara värda att ha ett drägligt liv.

(I klassiska romerska imperiet roades människor av kamper med/mot importerade, nu snart utdöda, vilda djur. Vi har kommit bortom detta. Så det finns hopp?)

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
7/30/12, 9:33 AM
#9

Puttar upp en diskussion som alltid är lika angelägen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: