Annons:
Etikettsajten
Läst 1928 ggr
wendel83
2012-01-23 18:27

HJÄLP Några som bor i Skillingaryds området?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En katt som kallas Baltazaar har rymt från sitt jourhem för ett tag sedan och han har inte kommit tillbaka.. Bor du el känner någon som kan hjälpa till att leta eller vet du någon som har fälla som kan lånas så stackaren kommer in igen.Han är försiktig men väldigt matglad. Jag tror inte han går tillbaks självmant då han fortfarande var rädd för hundarna i jourhemmet.

Ring mig på 0733182044 om du kan hjälpa på nåt sätt.

Annons:
Lena
2012-01-23 18:33
#1

Hoppas kissen får hjälp att hitta hem! Vilken snygging han är föresten! Håller tummarna hårt för honom!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Chris_hbg
2012-01-23 20:21
#2

Jättefin katt! Fick nästan hjärtsnörp då jag såg bilden för han påminner om min älskade lilla kisse som försvann för ett halvår sedan. Letandet fortsätter…

Krullsvans
2012-01-23 23:48
#3

Vi är ett gäng djurvänner i Jönköpingsområdet som hålls på sidan Djurvänner i Jönköping på Fb. http://touch.facebook.com/#!/home.php?sk=group_126586637446109&__user=100000836190643 . Jag har flaggat för Baltazaar där innan och fick då tips om fälla till utlån i Nässjö. ( Försökte då få tag på dig) Körning till Skillingaryd fixar sig. Gå in där och be om hjälp. Jag hjälper gärna till med det jag kan.

wendel83
2012-01-24 19:02
#4

Hej Krullsvans när har du försökt nå mig? Har inte haft nåt missat samtal som jag inte ringt upp. Om det inte är idag för kom precis hem från jobb så har inte gått igenom alla samtal än.Ska kolla in sidan.

Krullsvans
2012-01-24 22:18
#5

Hej :-) Jag skickade meddelande via Fb då jag såg om B på Kattjourens sida. Jag ringde inte. Det borde jag ju gjort… hm, alla dessa medier…. Mvh Krullsvans/Anna-Stina

wendel83
2012-01-25 13:36
#6

aha jag vet inte vad det är med meddelande på facebook.Viss kommer fram andra inte. = (  Jag tar gärna emot hjälp genom att leta och om ni har fällor att sätta ut ett tag med mat och se om han kommer.Tyvärr är inte jourhemmet särskillt behjälpligt utan blev sur när det kom ut lappar mm.Det var sagt att hon satt upp lappar, matat, efterlyst hos polisen men inget var gjort när jag bad andra om hjälp att leta.jag ringde även polisen då som berätta att där inte fanns någon anmälan. Så nu behöver jag all hjälp att leta då jag sitter flera timmars bilresa ifrån. = (

Annons:
martdat
2012-01-25 18:56
#7

byr juor hem när han kommer in, dåligt , fattar de inte att det är ett ansvar de tatt på sig,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

wendel83
2012-01-25 20:39
#8

Nä tyvärr vill hon däremot anmäla mig och Kks för ett annat jourhem till mig satt ut lappar med hennes nr innan jag hann prata med henne. Tjejen hade ringt henne flera ggr  på vägen dit också men inget svar. Så tråkigt att det är viktigare att man är helt anonym än att katten hittas…. Svårt att få hjälp utan nån att kontakta. men vi fortsätter att hoppas. Men tyvärr gör detta stor skada då andra katter jag kunde gett den tiden blir nu lidande och man slutar att använda jourhem en bit bort. = (

Krullsvans
2012-01-26 08:33
#9

Usch, vad tråkigt när det skär sig så!

Skulle du kunna tänka dig att skriva själv på FB sidan över? Så slipper jag vara länken mellan, det kan bli lite fel och långsamt i kommunikationen. Vet att någon med kontakter i Skillingaryd ville veta var i Skillingaryd etc. Och det låter som att det behövs ett nytt jourhem om B kommer till rätta? Som sagt en fälla kan nog lånas. Vi är inte organiserade på något sätt utan "bara" engagerade. Så info med detaljer om kissen, plats och annat skulle vara bra.

wendel83
2012-01-26 11:16
#10

Han får komma till mitt stödhem i Bodafors när han hittas.Jag skickar ett PM.

wendel83
2012-01-28 21:11
#11

Vilken födelsedag jag haft idag trots 10 timmars jobb..lilla KKS katten Baltazaar har hittats tack vare många hjälpsamma människor i Jönköpings trakten.Tack till alla inblandade. Även till vårt underbara jourhem Maria som ställer upp gång på gång.Då det inte verkade som hans jourhem ville sammarbeta och hjälpa Baltazaar hem bad jag Maria om hjälp som var närmast jag kände till.Hon åkte dit och leta redan dan efter jag berätta för henne.Hon satte sig på tåget 2timmar enkel resa för att sätta upp lappar. Lappar skulle finnas enl jorhemmet men där fanns inte en endaste så Maria satte upp.Snabbt efter fick jag ett argt sms om att jag inte fick använda jourhemmets bild och ingen fick ringa henne…genom att hennes nr också stod med.För att snabbast få hjälp.Maria fick sätta sig på tåget igen och byta alla lappar till endast mitt nummer och en bild jag tagit.Hennes bild fick heller inte finnas på fb…så jag ringde och kolla om han verkligen var anmäld försvunnen till polisen som var sagt men nej ingen anmäld katt i skillingaryd. = ( Tack vare Marias lappar så ringde en dam igår och trodde det var Baltazaar som fanns i deras trädgård hos deras kisar de matar. Fick snabbt hjälp av fb gruppen djurvänner i Jönköping som åkte dit. Idag fick jag samtalet att de hade lockat in honom och han är nu hos Maria hos vår kära Pluto bla.Dit ska även Verdi, Viktor och Emma från Landskrona få komma.Där har de det allra bästa av allt.De har ett jättehus på 5 våningar och 5000kvm att leka i och värme, mat och framförallt kärlek. De alla insatta är värda tusen tals rosor för detta engagemang.Då jag själv känt mig handlingförlamad så långt bort.

Selma99
2012-01-28 21:29
#12

Vad härligt att höra att kissen kommit till rätta. Och att det finns SERIÖSA jourhem som ställer upp. Tummen upp för ett bra arbete till de som varit inblandade. Glad

Alexej
2012-01-29 00:06
#13

Jättebra:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Gullimat
2012-01-29 01:13
#14

Bra jobbat Wendel

Krullsvans
2012-01-29 20:25
#15

Så skönt att Baltazaar kom tillrätta! :-)

Och det har varit oerhört spännande att följa dramat på Fbsidan, Djurvänner i Jönköping, som utspelade sig på fredagkvällen och nästan hela lördagen, innan det fastställdes att det var rätt kisse och hur transporten skulle ordnas. Jag har inte bidragit mer än med glada hurra-rop. Men det är helt fantastiskt när det tänder till och olika personer, som i detta fall inte hade träffats innan, försöker hjälpas åt. Makalöst!

Nu får det nya fantastiska jourhemmet pyssla om honom ordentligt.

Upp till toppen
Annons: