Annons:
Etikettbilder-filmklipp
Läst 2041 ggr
Lena
2012-01-22 14:39

Spanska Katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit i norra Spanien i veckan - i La Coruña. Min vana trogen spanade jag efter hemlösa katter. Såg dock bara två katter som jag inte ens var säker på att de var hemlösa. De verkade ganska tama.

Smarta katter som lagt sig ovanpå belysningen till en officiell byggnad där det var varmt och gott. Ber om ursäkt för den undermåliga kvalitéen på bilden.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
2012-01-22 14:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en närbild på den ena katten som hade ganska lång nos och blinkade vänligt till mig.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[squash97]
2012-01-22 18:32
#2

Hihi, så gulligt! Vi(jag med familj) åker till kroatsien på sommaren och där finns alltför många hemlösa katter och då brukar vi ändå inte vara på de "turistigaste" ställerna där de blir matade :( Det är så hemskt när det finns säkert ett trettiotal kattungar och ungkatter i varje koloni +alla vuxna katter som fortsätter att produsera fler kattungar… :(

Lena
2012-03-10 15:55
#3

Problemet i varmare länder är att katterna föder ungar hela året. Överlevnadsfrekvensen ökar även med det mildare klimatet. Det gör att det kan bli rena rama explosionen. TNR är därför mycket effektivt. Allt handlar om att bromsa förökningstakten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
2012-03-10 19:41
#4

Skönt det inte var fler där i alla fall..  Tror också dom förökar sig mer i  Skåne  än vad dom gör uppe i Norrland.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

[hattrick]
2012-03-10 20:06
#5

Jag har aldrig varit till sydligare breddgrader pga. att jag inte skulle kunna blunda för alla lösspringande katter och vanvårdade hundar som finns. För mej skulle det inte vara semester. det finns nog med elände här hemma.

Lena
2012-03-11 00:04
#6

#5 Men idag har många länder blivit bättre på det området. Norra Italien t.ex. De har gått om Sverige nu. Jobbar med TNR och har bättre skydd för hemlösa katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: