Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen Ny kategori

000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
Ny kategori

Vilken sorts katt?

2012-01-19 11:26 #0 av: [squash97]

Detta kanske låter skumt men iaf bor min ena moster ilägenhet, hon har inga barn eller någon man eller så och hon funderar på att skaffa katt(vilket jag tycker är bra för då får hon både sällskap och kanske kan hjälpa någon katthems katt så att de kan hjälpa nya katter) men hon kommer inte att kunna släppa ut den. Hon kan ju så klart gå ut med den i sele och så men inte släppa ut och in den i trapphuset... Enda problemet är att hon inte tycker om tanken på att den ska sitta inne och glo på dagarna när hon jobbar och tycker att det är hemskt att den aldrig får komma ut ordentligt och leva ett "riktigt" kattliv. Så jag tänker att det hade varit bra för henne att ha en katt som av hälso-skäl inte kan g ut själv. Hon skulle behöva en katt som liknar en hund i sättet och är väldigt snäll, bara att skriva! :)

Anmäl
2012-01-19 11:31 #1 av: Fridaaaa

Jag hade haft 2 katter, då dem kan behöva varandras sällskap om man är borta om dagarna:)

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2012-01-19 12:09 #2 av: Katthemsmatten

Definitivt - skaffa 2 katter. Inte dubbelt så mycket jobb, men dubbelt så mycket glädje. Och de har sällskap av varandra. Besök närmsta seriösa katthem och boka 2 hemlösingar. Glad

Anmäl
2012-01-19 12:33 #3 av: ingvarisbjorn

Man kan dessutom berika katternas inomhusliv på alla möjliga sätt! HÄR är en toppenartikel som jag tycker är väldigt inspirerande och full med tips Glad

Anmäl
2012-01-19 13:34 #4 av: [squash97]

Jättebra, tror att hon blir glad när jag berättar om det här ;)

Anmäl
2012-01-19 13:39 #5 av: kattassen

Vi har flera katter från Kvibergskolonin som vill flytta två och tvåSkrattande

Gillla gärna vår Facebook-sida och kika på bilderna:

http://www.facebook.com/?ref=hp#!/pages/Gothiakatten/144605125627370

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.