Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 4295 ggr
Johannana
2012-01-19 11:01

Katthem i österbotten

Hej!

Min mamma är väldigt envis. Jag har nu i nästan ett halvår försökt övertyga henne om att "bondkatt" avel inte är nödvändigt i dagens läge och rent av själviskt. Hon vägrar kastrera sin honkatt och skickar ut henne då hon löper med förhoppningen om att hon ska bli dräktig. Jag hatar att hon gör så och jag hatar att hon inte vill lyssna. Blir lite skrikit och galet här nusomdå. Hon löpte runt julen och som hon låter då hon löper så tror jag chansen att hon är dräktig är väldigt stor :( . Men hennes tuttar har inte börjat svälla och hon beter sig normalt. Hon borde vara i fjärde veckan nu om min räkning stämmer. Försöker säga till på skarpen men det funkar inte och hela situationen verkar lite hopplös. Så nu till min fråga. Vet nån om ett katthem i österbotten i finland? Skulle kanske få henne på andra tankar om vi skulle fungera som hem åt en katt hona som redan är dräktig. Jag har försökt googla men jag får inte upp några katthem alls. Det finns finska katthem men eftersom vi är finlandsvenskar och inte de bästa på finska skulle ett svenskt katthem vara att föredra.

Annons:
anebit
2012-01-19 13:10
#1

Jag hoppas att din mamma lyssnar på dig och tar en redan dräktig katthona som behöver komma in i värmen och bli ompysslad.

Ligg sedan på henne ännu mer om vikten av att kastrera sin katt.

Berätta för henne att det finns ca 100.000 hemlösa katter  bara i Sverige + alla andra länder.  Att dessa svälter och fryser ihjäl.

Här finns en länk till katthem, det är från "länkar"  här ovanför i svarta listen.

http://hittekatter.ifokus.se/links#threadlist-state

Om det inte är för långt brukar det kunna ordnas med transport av katten.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

majvi
2012-01-19 20:47
#2

http://katter.ifokus.se/discussions/4db025d888f4726df10000f7-varfor-kastrera#participating-1

Kanske det kan hjälpa att se hur verkligheten ser ut för många katter

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[Vargöga]
2012-01-19 21:19
#3

Hör med Djurskyddet. Dom kan säkert hjälpa dig.

Nu vet jag inte vilken stad ni bor i men här kommer en länk iaf till Vasa.

Alexej
2012-01-19 21:38
#4

Det är många av oss som har haft okastrerade katter förr i tiden. Men man kan ju alltid lära sig. Jag visste ingenting om hemlösa katter. Men nu finns det internet och massvis av kattsajter. Många katthem har egna bloggar. Kolla också kattstatus.se. Där finns många artiklar om hemlösa katter.

#2 Filmen borde alla se som avlar på sina katter:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: