Annons:
Etikettkattprat
Läst 4506 ggr
123
1/10/12, 7:45 PM

Akut! Skadad katt Tantolunden i Sthlm

Min kompis såg en svart katt med en vit pinne utstickande från munnen vid Tantolunden i Stockholm. Katten hade öppen mun och pinnen stack ut snett neråt precis som om den satt fast i munnen. Han försökte fånga in den men det gick inte. Behöver hjälp med att leta efter den.

Har ringt polis och länsstyrelsen men dom kunde inte hjälpa till. Har även ringt olika katthem som föreslog att jag skulle lägga upp en tråd om katten så att det når ut till fler människor som kan leta efter den. Katten sågs senast vid Krukmakargatan och försvann ner mot Tantolunden.

Tacksam för all hjälp!

Annons:
Lena
1/10/12, 7:49 PM
#1

Oj det här ser riktigt allvarligt ut! Hoppas fler Stockholmsbor är inloggade och kan hjälpa till att leta och få in kissen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
1/10/12, 8:31 PM
#2

Puttar upp och hoppas någon kan hjälpa till och leta upp katten !

Var ligger Tantolunden ? Ifall jag hittar någon som bor där i närheten och som man kan be gå ut och leta …

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Lena
1/10/12, 8:38 PM
#3

Tantolunden är ett kolonistugeområde i centrala Stockholm. Alla Stockholmare tror jag vet var det är. Det är ganska känt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
1/10/12, 8:39 PM
#4

Tantolunden ligger på Södermalm, söder om Ringvägen nära Södersjukhuset. Stort område med bl a koloniträdgårdar.

Marga
1/10/12, 9:24 PM
#5

Tantolunden är en park med intilliggande koloniområden, ett ganska stort område. Jag promenerar förbi där ibland och vet att det bor flera katter på Zinkens väg, som går nedanför Krukmakargatan,vs mellan krukmakargatan och Tantolunden. Det är därför inte helt omöjligt att katten var på väg hem, vi kan hoppas det. Jag sprider till mina vänner på Söder, har tyvärr inte möjlighet att själv gå ut och leta nu.

brutt
1/10/12, 10:36 PM
#6

puttar upp!

Annons:
Gullimat
1/10/12, 10:51 PM
#7

Putt för akut hjälp, det låter ju hemskt stackars kise

Katthemsmatten
1/11/12, 12:06 PM
#8

putt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sidentass
1/11/12, 1:49 PM
#9

Åhhh stackars kissen…tänk om man kunde få lokradion att ta upp detta för att få lyssnare i närheten att leta

PUTT!

Lena
1/11/12, 7:10 PM
#10

Är det någon som vet hur det gått för den skadade kissen? Har tänkt mycket på den så här från avstånd.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
1/11/12, 8:04 PM
#11

Puttar upp och hoppas någon har hittat kissen !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

123
1/11/12, 8:56 PM
#12

Den har inte setts till än. Om det finns nån som har vänner i närheten så tipsa gärna dom om den här tråden. All hjälp uppskattas!

123
1/11/12, 9:56 PM
#13

Den verkade tam men vilsen så det kan ju va en bra idé att kolla efter annonser om bortsprungna, svarta katter från södermalm på olika sajter.

Annons:
brutt
1/12/12, 12:42 AM
#14

Stackars katten undrar så vad som hade hänt den. Hoppas någon människa kan hitta honom så han får hjälp.

123
1/12/12, 6:45 PM
#15

Leta även i buskar för risken finns att den ligger och trycker nånstans om den är skadad och inte kan äta eller dricka.

Finns det verkligen ingen som kan hjälpa till att leta eller åtminstone länka vidare den här tråden?

kattassen
1/12/12, 6:55 PM
#16

Har delat på Facebook

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
1/12/12, 7:49 PM
#17

Det finns någon på Kattjourens FB som bor i sthlm och vill ha mer info!!

http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/Kattjouren

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Mollie2
1/12/12, 9:27 PM
#18

Hur har det gått för katten? Är det en hittekatt utan hem, en katt som är på rymmen? Saknar en kisse…

123
1/13/12, 11:32 AM
#19

Den har inte setts till mer. Vi vet inte om den är hemlös, bortsprungen eller har ett hem. Den verkade tam men vilsen sa min kompis som såg den. Han såg den vid Krukmakargatan 67 och den försvann ner mot Tantolunden. Det är allt vi vet tyvärr.

Mollie2
1/13/12, 5:09 PM
#20

Kan hon inte ge en beskrivning av katten? Är orolig för tt det kan var min… Hn har varit borta i över 3 månader nu…

Annons:
kattassen
1/13/12, 5:16 PM
#21

#18 #20 En svart katt rör det sig om. Kanske lite svårt att ge närmare beskrivning om man inte fick tag i den.

Var din katt svart och försvann i detta område kanske du kunde ge dig dit och kolla närmare.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Mollie2
1/14/12, 10:16 AM
#22

Min försvann i Södermanland och han är lite vit också (kolla min profilbild).

Debattia
1/14/12, 7:19 PM
#23

Puttar upp !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Pelusa
1/16/12, 1:59 PM
#24

Har varit där och letat i timmar nu i fredags men vi hittade ingen misse. Det är ett jättestort bergigt grön- och fritidsområde med små gångvägar mellan buskar, träd, stugor, kolonilotter, diverse skjul, baracker osv. Det är som att leta efter en nål i höstack. Buskarna är helt genomskinliga så här års och lätta att kontrollera men tror att katter istället kryper in och gömmer sig under grunden på alla dessa små kåkar som finns där. De flesta kåkar är inhägnade och otillgängliga.

Vi pratade med alla talbara personer vi mötte, de flesta hundmänniskor men även folk från koloniområdet. Samtliga bor i närheten och blev mycket engagerade, lovade hålla ögonen öppna och ringa polisen om de såg missen ifråga. De går ju där varje dag och flera gånger om da'n så jag tror att om nu missen ifråga verkligen existerar och finns kvar i området så kommer den att lokaliseras snart.

Var en sväng dit igår  (söndag) också och pratade med folk men ingen hade sett skymten av missen. En kvinna i en kolonistuga sa att hon hade sett en svart katt i området för ca 2 veckor sedan men den såg frisk och välmående ut.

/Pelusa

123
1/16/12, 8:52 PM
#25

Katten existerar och lappar har satts upp. Dock ej på Krukmakargatan för en arg hyresvärd dök upp och sa att man inte fick sätta upp lappar där. Ska åka dit och försöka sätta upp lappar där i smyg ändå.

123
1/16/12, 11:17 PM
#26

Är lite nyfiken på varför du skriver "om katten nu existerar". Tror du att jag hittat på allting? Att jag ringt polis, länsstyrelsen, djurskyddspolisen, alla katthem i Stockholms län, kompisar och kompisars kompisar + skapat konton på flera kattsajter och skrivit trådar om katten och bett folk länka bara för att söka uppmärksamhet?

123
1/17/12, 6:13 AM
#27

Är självklart tacksam för all hjälp men blev en aning konfundersam av den meningen.

Annons:
kattassen
1/17/12, 7:25 AM
#28

#26 Måhända menade nog Pelusa "om katten existerar" i meningen "finns kvar i Tantolunden eller lever fortfarande". Fast jag förstår hur du tolkade det.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Sidentass
1/17/12, 1:04 PM
#29

putt…tänker så ofta på den här stackars kissen…

123
1/20/12, 6:05 PM
#30

Puttar upp.

Debattia
1/29/12, 6:14 PM
#31

Har någon hittat kissen ?? Bra jobbat !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

123
2/2/12, 9:44 PM
#32

Tyvärr verkar ingen ha sett katten. Tänker leta ett litet tag till men börjar ge upp hoppet.

Marga
2/3/12, 6:19 PM
#33

Jag var ute i helgen och letade, men hittade tyvärr (eller kanske som tur är..) ingen katt. Det rör sig ju tusentals människor i området dagligen, jag undrar om ingen borde ha sett katten om den finns kvar ute.

När man går trappan från Krukmakargatan ner mot kolonin ligger det ju lägenheter med uteplatser utmed hela trappan på båda sidor. Det var kattspår i nysnön på alla uteplatserna, spår som ledde in genom dörrar och fönster.

Är det verkligen säkert att katten inte var på väg hem? Det bor ju katter över allt i husen på Zinkens väg som gänsar till kolonin… Jag vill i allfall gärna tro och hoppas det!

Upp till toppen
Annons: