Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 4951 ggr
KattkoloninBotkyrka
2012-01-04 13:53

Skygga Pyret söker ett hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pyret är en vacker svart vit fräsig stolt dam som är född ute ca 2008. Hon har under 2011 fött två kullar varav den första i maj och den andra i september. Hon blev infångad 2011-12-12 och hon har fortfarande inte visat intresse för att vilja komma närmare oss människor. Hon är stressig och väldigt rädd vilket gör henne till en fräsig dam som framstår som en aggressiv kisse. Hon behöver mer tid på sig att våga lita på oss människor

Hon behöver komma till ett permanent hem som är lugn och utan hundar och barn för att kunna landa ordentligt efter chocken att ha blivit infångad. Hon vill helst ligga inne i sin tranportbur där hon känner sig trygg. Hon behöver komma till ett hem där man har kunskap om skygga och förvildade katter.

Hon äter/dricker och kissar i lådan på nattetid då ingen stör henne.

Pyret är fortfarande inte kastrerad eller vaccinerad. Hon är förövrigt ren och fin.

Vid intresse eller fler frågor kan ni gärna kontakta mig via mail.. Botkyrkakattkoloni@hotmail.se

eller via Fb sidan…

www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Jourhemmet
2012-01-04 14:15
#1

Oj vad fin hon var. Tyvärr har jag som vanligt hemmet fullt redan av hemlösingar.

Av erfarenhet så vet jag att det går att få dessa katter lugna och harmoniska också. Jag har haft en mycket aggressiv katt här som jag för första gången i mitt liv var rädd för. Hon anföll när man gick in i rummet men det slutade med att efter några månader låg hon helt avslappnad i soffan med de andra katterna runt sig.

KattkoloninBotkyrka
2012-01-04 14:33
#2

#1 Ja viss är hon vacker. Innerst inne är hon inte en aggressiv katt. Det har jag sett när hon var ute i friheten. Men det är fortfarande chocken över att vara inomhus som stör henne bland annat.

Hon bor hos mig förtillfället då hon inte har nån annanstans att ta vägen.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2012-01-05 09:49
#3

Ingen här på Hitterkatter iFokus verkar ha möjlighet att hjälpa Pyret.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Roslyn
2012-01-05 11:50
#4

Nej härinne är det svårt. Finns det inte möjlighet till att kastrera henne och släppa ut igen i TNR?

KattkoloninBotkyrka
2012-01-05 12:12
#5

#4 Hon ska både kastreras och vaccineras inom en snar framtid men på grund av omständigheterna, är det totalt omöjligt att ha TNR här ute

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
2012-01-05 12:39
#6

Hon ger fin ögonkontakt på fotot. Nu kan man inte bedöma allt på ett foto förvisso, men hon är nog inte svårt förvildad i alla fall.

Vi pratar mycket om TNR och rätta miljöer i vissa andra trådar. Något som ibland leder till upprörda känslor och blockeringar. Kort och gott kan man dock säga att det går att bedriva TNR även i olämpliga miljöer. Man brukar då försöka att flytta kolonin genom att flytta matplatsen lite varje dag tills de kommit på ett lämpligar ställe. (Förutsätter att det finns lämpligare plats inte allt för långt bort). Man kan även kastrera och sedan ta in katterna allteftersom man har plats för dem. Då förökar de sig inte under tiden.

Vad är det som gör att platsen ifråga enligt din bedömning är olämplig för TNR?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2012-01-05 12:51
#7

#6 Hon är utefödd ca 2008 och var ganska så avslappnad när jag fotade henne, dock med rejäl inzoomning. Hon har varit inne nu sedan 12-12-2011 och är fortfarande väldigt arg över infångandet.

En föredätta snäll kattmatare är rosenrasande över att koloniet inte får föröka sig hejvilt längre, då jag är med i bilden.Därav anser jag att det är inte säkert för katterna att vistas längre här ute. Då det finns hot som är direkt livsavgörande för katterna.

Jag har ensam jobbat i både ur och skur och med motgångar som heter duga, med att fånga in dessa stackaren och har dom utspridda i vänners lägenheter för tillfället.

TNR var min plan från början. Jag har byggt upp en fin koloni med regnskydd över matplatsen, många frigolitkojor samt 2 st frigolit inredda trästugor åt katterna. Men personen i fråga förstör dom med jämna mellanrum då han anser att katterna ska hellre vistas i traktens kalla garage eller i rävgryt i skogen.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
2012-01-05 13:20
#8

#7 Du det är inte första gången en kattmatare motarbetar att katterna räddas. Tyvärr ganska vanligt. Det finns till och med exempel där kattmatare ringt kommunskytten och velat få till stånd avskjutning av katterna hellre än att de blir kastrerade och får hjälp.

Svårt att förstå vad det är som ligger bakom sådant agerande. Ibland har det dock lyckats att omvända kattmatare och fått dem delaktiga i arbetet. Ibland förstår de inte situationen riktigt. Om de då får det förklarat för sig kan de bli mera med på noterna. Sedan är det viktigt att göra dem delaktiga så de inte upplever det som att de ställs utanför och att någon annan tar katterna ifrån dem. Vet inte om du redan försökt komma på Speking Terms med den här personen. Om inte gör ett försök.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
2012-01-05 13:29
#9

#8 Jag vill inte baktala nån men jag har gjort ALLT i min makt för att försöka prata med honom. Det har gått så långt att han sprider enorma och fasansfulla rykten om mig på internet. Framför allt via diverse kattsidor. Mitt bästa vapen är att totalt ignorera honom och fokusera på katterna. Han får hata mig, han får skapa hataren emot mig, han får sprida rykten som han vill. Det stoppar inte mig från att gå vidare med mitt projekt.

Hans egna ord till mig "Jag ser hellre att katterna är döda än att du ska få ta dom". Obestämd

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
2012-01-05 13:43
#10

#9 Då är det nog ett av de där svårare fallen dessvärre. Inte alls kul omständigheter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
2012-01-05 13:53
#11

#10 Just därför som jag har tagit beslutet att inte ha TNR härute. Utan försöker hitta på andra lösningar till katterna.

Tänkte börja med att efterlysa ett permanent hem just för Pyret som har minst förtroende för oss människor.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
2012-01-05 14:00
#12

#11 Nej då blir det ju i ett annat läge om det är en sådan hotfull situation. Det är mycket som man som "hittekattsarbetare" får utstå.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
2012-01-05 14:04
#13

#9 Usch vilken jobbig situation du har, strongt att orka kämpa för katterna trots denna person! Hoppas någon hjälper dig och hoppas du hittar ett bra hem till snygga Pyret.

Vad menar du med att "han får skapa hataren emot mig"? Igår var det en person här som kallade sig hataren som skrev ett argt inlägg i en tråd. Var det samma person? Ursäkta dum fråga, har inte facebook. Skäms

Annons:
Lena
2012-01-05 14:28
#14

#13 Jag tror inte det var samma person. Vi är nämligen ganska säkra på vem som dålde sig bakom detta alias.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
2012-01-05 14:45
#15

#13 Vad jag menar med att han får skapa hataren emot mig,,,är att jag bryr mig inte om alla människor som han lyckas hjärntvätta och dom i sin tur skickar väldigt elaka, hotfulla och hatiska meddelanden till mig. Han sprider helt sanslösa falska rykten om mig både hit och dit. Värsta av allt är att många går på allt han skriver då han är "utsatt" för mitt sabotage,, dvs att jag räddar katterna!

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
2012-01-05 15:52
#16

#15 Fruktansvärt jobbig situation du hamnat i! Det räcker ju som det är med själva kolonin! Tyvärr finns det människor av alla sorter som involverar sig i hemlösa katter. Inte alltid av godo för katterna om man så säger.

Man kan ju anmäla om man blir trakaserad på det viset. Det är ju faktiskt inte tillåtet enligt lagen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
2012-01-05 16:09
#17

#16 Jag har liksom ingen ork att börja polisanmäla. Blir bara en massa onödiga papper att ta hand om. Han har i sin tur skrivit öppet på nätet att han har plisanmält MIG för väldigt många saker. Men än så länge har jag inga sådana i brevlådan.

Jag är inte ute efter grann fejder eller dylikt. Enda som jag ville var och är att katterna kommer bort från skogen in i tryggheten.

Han tycker då i sin tur att naturens lag är att vintern eliminerar dom svaga och endast dom starka kommer att överleva. På det viset tycker han att koloniet hålls levande. I mina ögon är det horribelt att låta katter leva på det sättet.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2012-01-13 01:23
#18

puttar själv upp denna Skrattande

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-01-13 10:09
#19

#17 Dessbättre har vi ju en ganska klok djurpolis i länet. De förstår säkert att se till att den här personens anmälningar ständigt befinner sig längst ned i den digra högen av djurärenden som finns.

Har du ställt katterna i kö på alla katthem som har 'no kill' policy i Sthlms län? Det finns ju ett eller annat som inte har det, så kolla vad som står på hemsidorna innan du kontaktar.

Har dessvärre fullt hus och ska inte ta emot fler eftersom en av de mina har misstänkt FIV.

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2012-01-13 10:15
#20

#19 Åh jag belkagar att en av dina gullungar eventuellt har FIV. :( Jag var tvungen att låta en av koloniets katter få somna in i måndags för han hade FIV i slutstadiet och väldigt mycke fri vätska i bukhålan. Stackars djur som blir smittade av det. Styrke kramar till dig.

Jag har inte ställt katterna i kö på nåt katthem än, då jag får höra både det ena och det andra om dom få ställerna som har kö-system.

vet du nåt katthem som har kö system och är tusen procent pålitliga?

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2012-01-16 21:39
#21

Puttar upp denna själv igen.
Pyret söker ett permanent hem

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-01-17 10:01
#22

Puttar för Pyret!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Kajsa77
2012-01-17 10:15
#23

#20 Niina du är så himla duktig som kämpar me katterna! De katthem som har No Kill Policy är de som är med i SVEKATT. Dock finns det katthem som ej är föreningar men kan ändå ha no kill policy.

SVEKATT på FB: http://www.facebook.com/#!/svekatt

//EK

facebook "Livbojen för hemlösa katter!

"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars

TNR - alla katter har rätt att leva!

BARF - rått kött enda naturliga för din katt!

Katthemsmatten
2012-01-17 16:17
#24

Puttar för fina Pyret

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-01-18 11:26
#25

Putt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marga
2012-01-18 14:06
#26

Puttar!

Sabbekatt
2012-01-18 23:52
#27

Putt för Pyret!

Annons:
Katthemsmatten
2012-01-19 12:05
#28

Puttar för Pyret

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-01-20 14:43
#29

Putt för Pyret!

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2012-01-21 16:05
#30

Finns det någon snäll själ som vill ge Pyret kärlek och ett tryggt hem?

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-01-22 19:11
#31

Puttar igen för Pyret, hennes kompisar och deras modiga räddare!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-01-23 10:05
#32

Förmiddagsputt för Pyret!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-01-23 19:52
#33

Puttar igen

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-01-24 13:22
#34

Ingen som känner någon som känner någon……. som kan ta sig an fina lilla Pyret?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Sabbekatt
2012-01-24 21:59
#35

Putt för Pyret!

KattkoloninBotkyrka
2012-01-24 22:12
#36

Tack för alla putt :)

Jag hoppas verkligen att någon kan öppna sin dörr för denna vackra dam.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-01-25 15:30
#37

Puttar för Pyret som är så lik Lis Frost Glad

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-01-25 22:16
#38

Putt

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-01-26 15:57
#39

Pyret, en liten putt för dig också! Kyss

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-01-26 22:35
#40

Putt

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-01-30 09:57
#41

Puttar för skygga, fina Pyret!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Katthemsmatten
2012-01-31 09:49
#42

Lilla fina Pyret!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-01-31 20:47
#43

Puttar upp för lilla Pyret och för hennes och de andra katternas hjälpare.

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2012-02-04 09:25
#44

Pyret söker fortfarande ett hem

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-02-06 10:05
#45

Puttar för Pyret!

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2012-02-07 22:38
#46

Puttar för pyret

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2012-02-08 09:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Vackra mamman Pyret har gjort små fina framsteg. Hon vågar leka med fjädrar nuförtiden :) Hon söker ett hem där hon kan få utvecklas i sin egen takt och bygga upp förtroendet för människor.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2012-02-12 01:28
#48

Pyret skulle passa bra som en stallkatt. Nån som vet ett stall som behöver en råttvakt?Skrattande

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Katthemsmatten
2012-02-12 19:05
#49

Puttar för Pyret, som säkert också passar som skygg kompis med utvecklingspotential i ett hem där det sitter en ensam misse när ägarna jobbar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2012-02-16 09:53
#50

Pyret söker fortfarande ett hem

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

[eskils]
2012-02-16 21:39
#51

putt för en rädd liten sötkisse som behöver ett lugnt hem

Katthemsmatten
2012-02-17 15:45
#52

Puttar för hela kolonin. Speciellt som.den hotfulle grannen som dels ljuger och hotar TS, dels anser att man inte ska stödja katterna för det skulle försvaga arten (!) nu fått hennes fb sida spärrad. Ni som läser, kan ni inte sprida info till era fb vänner att uppdateringar om Botkyrka missarna finns på Hittekatter? Tack för ert stöd.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattassen
2012-02-17 15:58
#53

#52 Där talar den hotfulle grannen mot sig själv… Bättra att "Inte stödja grannen för det skulle försvaga arten…" Bra idé tycker jagFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

KattkoloninBotkyrka
2012-02-24 11:31
#54

Vackra Pyret söker fortfarande ett kärleksfullt hem Kyss

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

seve_ina
2012-02-24 13:31
#55

Gudars så söt liten en….!

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2012-02-24 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Skygga Pyret vill hitta ett helt eget hem

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-02-25 13:42
#57

Putt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2012-02-29 16:00
#58

Putt puttKyss

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Sabbekatt
2012-02-29 22:59
#59

Putt putt putt!

KattkoloninBotkyrka
2012-03-06 10:29
#60

Om allt går enligt planerna, kommer vackra Pyret att flytta om nån vecka. Hon ska få leva på landet i friheten och jobba lite som råttvakt, vilket passar henne super bra. Kyss

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-03-06 10:30
#61

KyssKyss Lycka till lilla Pyret!

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2012-03-06 20:18
#62
Pyret har blivit kastrerad, vaccinerad och ID märkt idag. Hon har även fått manikyr behandling samt blivit avmaskad. Hon är fortfarande lite dåsig men allt har gått bra ♥

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Lena
2012-03-06 23:43
#63

Så bra att det har löst sig för Pyret! Det blir allt en av Sveriges snyggaste råttvakter! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2012-03-07 13:36
#64

#62 Bra jobbat! Och hoppas du har piggat på dig nu lilla Pyret. Kyss

Håller med Lena om att det blir en av Sveriges snyggaste råttvakter :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2012-03-07 20:04
#65

#63 + 64 Ja Pyret är verkligen en av landets vackraste råttvakter.

Hon har inte riktigt återhämtat sig efter kastreringen och chocken att träffa solk, åka bil osv. Hon har ätit och varit på lådan, så hon mår "bra" med andra ord Kyss

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-03-07 21:52
#66

#65 Ibland kan chocken att träffa folk få en liten skyggis att inse att "eftersom jag inte dog kanske de där 2-beningarna inte är livsfarliga i alla fall"

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-03-09 23:43
#67

Ja det kan ta lite tid att återhämta sig från allt nytt som hänt. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
2012-03-10 15:48
#68

Pyret söker fortfarande ett helt eget hem.

Det blev inget av flytten till stallet Gråter

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Sabbekatt
2012-03-12 21:02
#69

Putt putt

Annons:
[eskils]
2012-03-15 21:47
#70

Vem kan ge lilla rädda Pyret ett lugnt hem?

Katthemsmatten
2012-03-16 10:12
#71

Lilla Pyret, nog ska det väl finnas en 2-bening som förstår hur älskansvärd du är?

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2012-03-16 19:23
#72

Vackra Pyret vill flytta till en snäll person som har all tid i världen att ge kärlek och omtanke till henne.

Hon har gjort ett fantastiskt framsteg och det är att hon vågade ligga kvar på klätterstället fast jag kom in i rummet. Visserligen en engångs förteelse, men en fantastisk sådan <3

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Sabbekatt
2012-03-17 13:35
#73

Putt för Pyret Glad

Katthemsmatten
2012-03-17 20:22
#74

#72 Folkets jubel för detta stora framsteg! Snyggt jobbat, tjejen @-}--

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2012-03-18 13:02
#75

#74 <3 tack. Det är en sån underbar känsla att hon vågade ligga kvar. Med tanke på hur hon är i vanliga fall Kyss

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Sabbekatt
2012-03-21 08:33
#76

Putt för Pyret Glad

Annons:
Sabbekatt
2012-03-24 10:35
#77

Lördagsputt för fina Pyret Glad

KattkoloninBotkyrka
2012-03-24 14:08
#78

Vackra Pyret sitter på fönsterbrädan och tittar drömmande mot solen <3 Hon önskar väl att hon fick klättra i träden och känna vinden i morrhåren

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-03-24 17:32
#79

Jag tror hon är nöjd med att finnas inne i ett varmt hem där det finns såväl mat, ren låda som massor av kärlek. Även om hon inte visar det så är hon medveten om att hon är älskad.

Nu hoppas vi att det snart dyker upp en seriös köpare till den söta lilla damen!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sabbekatt
2012-03-26 20:12
#80

Måndagsputt för fina Pyret!

Katthemsmatten
2012-03-27 22:55
#81

Ingen som känner någon som känner någon som kan ge Pyret och hennes kompisar alldeles egna hem för all framtid?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2012-03-31 19:53
#82

Snälla Påskharen, kan inte jag och mina kompisar här i Botkyrka få ett alldeles eget hem i våra påskägg?? Mycket bättre för tänderna än godis och tänk så länge lyckan kommmer att vara! Vi lovar att vi kommer att förvandla våra nya hussars och mattars trista hus/lägenhet till ett riktigt mysigt HEM att komma hem till varje kväll! Kyss

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-04-01 00:21
#83

#82 Ja det hade varit en bra påskpresent både till kissarna och för oss som hänger här på forumet om goda hem hade infunnit sig för dem. Vi får hoppas riktigt mycket så kanske det uppfylls!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Ankie
2012-04-01 10:54
#84

hoppas på hem till fina kissen….

KattkoloninBotkyrka
2012-04-03 20:20
#85

Pyret har gjort fina framsteg på senare tid. Hon vågar tassa omkring i hallen och vågar dricka vatten fast jag är i samma rum. <3 sakta men säkert öppnar hon sig och hon märker att innelivet är helt underbart.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-04-04 11:16
#86

Skönt att höra om framstegen. Nu hoppas vi på en kärleksfull och tålmodig person som vill erbjuda henne och de övriga katterna egna hem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[helenal]
2012-04-12 10:55
#87

hur har de gått med hem?

KattkoloninBotkyrka
2012-04-12 13:42
#88

#87 det går sakta men säkert framåt. Jag kämpar hårt med Pyret att hon ska bli tamare och därav kommer det att bli lättare att hitta ett föralltid hem åt henne.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-04-12 15:01
#89

#88 Du gör ett fantastiskt jobb med missarna. Skönt att åtminstone några har blivit omplacerade till egna, goda hem!

Medarbetare Hittekatter iFokus

[helenal]
2012-04-12 17:21
#90

Ja en fantastisk insats! stor eloge till dig!

kram

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2012-04-18 14:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Fina Pyret har gjort ytterligare framsteg. Hon vågar äta godis från min hand. Hon söker fortfarande ett helt eget hem där hon får leva ett underbart kattliv.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-04-18 15:08
#92

Grattis till såväl Pyret som dig. Ni jobbar hårt för att komma framåt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[sarasvati]
2012-04-19 00:17
#93

Puttar för underbaraste tjejen Pyret! Kyss

KattkoloninBotkyrka
2012-04-19 11:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Pyret visar upp sig så stolt

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
2012-04-19 13:16
#95

Du är så fin Pyret!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

zabelle
2012-04-19 15:50
#96

På kattjourens sida på FB kanske de kan hjälpa till att hitta någon på landet som vill ta emot denna vackra skyggis.

Beundrar ditt engagemang för katterna! Kyss

Zabelle   

KattkoloninBotkyrka
2012-04-20 17:44
#97

Igår kväll har Pyret återigen visat hur mycke hon vill anpassa sig till ett liv inomhus. När jag och hela kattgänget låg i sängen, då plötsligt hoppade Pyret också upp i sängen!!!!??!!! Helt otroligt…. Hon tittade lite avvaktande omkring sig och la sig sedan på en av kuddarna och somnade. Woow vilket framsteg av duktiga Pyret

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Katthemsmatten
2012-04-20 21:48
#98

Katter härmar dem de litar på. Hoppas någon med en tryggis ser ohenne och vågar hjälpa henne från skyggis. Hon kommer att bli så fin med hjälp av tålamod och massor av kärlek. Det blir de alla. En tidsfråga bara.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2012-04-21 10:05
#99

Puttar upp för lilla Pyret! Det är en riktigt charmig liten dam det här! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
2012-04-21 12:25
#100

Det kanske är läge att ändra rubriken och inledningen på den här tråden, som skrevs i början av januari. Pyret är ju inte längre så skygg och aggressiv, utan håller på att bli en tam myskisse! Glad

KattkoloninBotkyrka
2012-04-21 14:16
#101

#100 Tack för rådet. Jag vet inte hur man ändrar rubriken och inledningen. Har du tips?

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

[eskils]
2012-04-21 14:30
#102

Nej, tyvärr vet jag inte heller hur man gör. Har snurrat runt lite nu och letat, men hittade inte.

Man kanske måste be en Medarbetare om hjälp?

Katthemsmatten
2012-04-21 22:07
#103

Kolla om du kan starta en helt ny tråd om Pyret. Kontakta Lena för att stoppa den här tråden. Lillhönan har kommit så långt att det var ett riktigt bra råd att.göra om inledningen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: