Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1623 ggr
Svali2011
2011-12-31 10:01

Akut! Resa med katten?

Hej!

Jag vet inte vad och hur jag ska göra idag. Jag har blivit bjuden hos några vänner ett par dagar och för att åka dit måste jag åka bil/tåg/bil. Familjen där har en raskatt, en hona på cirka två-tre år och jag har min nya hittekatt sedan en och en halv månad tillbaka. Hur skulle det gå för katterna att träffas? Det kanske är bäst att hålla min katt inne i gästrummet där jag ska vara. Men jag undrar också, blir det inte för stressigt för katten att resa och hamna på ett nytt, okänt ställe, med främmande katt och människor och det hela bara för två dagar? Ska jag åka själv och hitta någon som kommer och ge henne mat, skulle det vara bäst för katten? Men jag har så svårt att skilja mig från henne, vi har blivit riktigt tajta :) Jag vill inte lämna henne. Så kanske tackar jag nej helt och hållet och blir hemma. Det känns enklast och bäst för missen. Detta är verkligen inte lätt och jag måste bestämma mig SNART! Har ni goda råd och erfarenhet? Gott Nytt År till er alla.

Annons:
Puma77
2011-12-31 10:18
#1

Förstår dig, själv hade jag möjligen stannat hemma eller bett någon titta till katten.

 

//Pia

Selma99
2011-12-31 10:35
#2

Jag hade nog inte tagit med mig katten. Hellre då skaffat någon som ser till katten ett par dagar, eller stannat hemma. Gott nytt år.

martdat
2011-12-31 12:29
#3

tror kissen mår bässt hemma med en kattvakt. be järna kattvakten kolla lite tv o mysa i soffan så det blir lite mer kvalitetstid,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mona22
2011-12-31 12:46
#4

HÅller med de andra. Fixa en kattvakt. Det kan bli för mycket för katten att flyttas igen.

Lena
2011-12-31 15:53
#5

Katter har i regel svårare för nya miljöer än vad t.ex. hundar har. Ska man bara vara borta ett par dagar är det bättre att ordna en kattvakt som tittar till katten 2 gånger per dag eller bor hos den.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Svali2011
2012-01-01 08:15
#6

Tack för alla kloka svar! Någon kattvakt hittade jag inte så jag stannade hemma med katten Glad Jag åker idag istället och sonen passar missen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: