Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1764 ggr
Svali2011
12/30/11, 12:06 PM

Min nya katt går alltid mellan mina fötter!

Någon som vet vad det här beteendet betyder? Jag adopterade en hittekatt från ett katthem för en och en halv månad sedan. Man tror hon är cirka ett år och är, än så länge, innekatt. Sedan cirka två, tre veckor (det kom smygande) har hon börjat gå mellan mina fötter och det börjar kännas jobbigt och farligt både för henne (jag kan trampa henne på tassarna och svansen) och för mig (jag snubblar och kan ramla, speciellt farligt i trappan!). Jag måste ta upp henne i famnen då för att kunna ta mig fram! Jag brukar även sätta igång med någon lek. Ibland nappar hon på det och börjar leka, men oftast inte utan fortsätter att gå mellan fötterna och följer efter mig på det sättet vart jag än går i huset. Min andra katt gjorde aldrig så utan gick alltid före mig eller sidan om mig (men han gick ute också). Någon som vet vad detta betyder? Vad vill hon säga? Tacksam för tips och råd.

Annons:
Tallullah
12/30/11, 12:22 PM
#1

He he…førlåt att jag ler litt,men det är ett helt vanligt beteende bland katter…du tillhør kattens revir,så den markerar sina dofter på dig…och det är kattens sätt att tala om att du är hans:):)Jag vet inte hur många gånger jag har trampat på min katts tassar,men inte gør det nån skillnad inte…värje gång jag kommer hem så gør den exakt sama sak…smyger mellan mina føtter…

Alexej
12/30/11, 12:30 PM
#2

Du betyder säkerhet för katten och det är hos dig katten söker sin plats nu. När katten känner sig säkrare kommer den att "våga" lämna dig:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sherwood
12/30/11, 12:36 PM
#3

En av mina katter är också som en igel på mig speciellt på morgnarna när jag vaknar och sedan ett bra tag framåt. Jag har lyckats att undvika på tassarna och dylikt, men det kan tyckas som ett hinder ibland när man skall gå runt i varje rum och rensa lådor och sätta kattmaten med en misse som hänger som en kloss på en,heh. Denna katt har gjort så i ett år nu, men vet inte när den lägger av med detta, för det får bli som det blir. Alltså detta är ett normalt betende som en del av katter har.

Gullimat
12/30/11, 3:10 PM
#4

Katten älskar dig.Glad

[LucyInTheSky]
12/30/11, 3:12 PM
#5

Ruu gör detta också.. Han har slagit om kull både mig och Rasmus ett par gånger + blivit stampad och sparkad på.. Tycker han borde lärt sig att det kan göra ont att snurra runt fötterna hela tiden men nepp. Han ska.

Jag brukar ta upp honom i famnen och bära med honom när han är som jobbigast ;)

Upp till toppen
Annons: