Annons:
Läst 6043 ggr
Debattia
2011-12-14 16:38

Söker fadderstöd för mina Pälsbollar !!!

Har under ett antal år hjälpt hemlösa katter. Mest skyggisar .Bodde förut i Helsingborg ,men har nu flyttat upp till Hälsingland i en röd liten stuga i skogen.

När jag flyttade hade jag tagit hand om flera katter som jag inte hann söka nya hem till,samt dom som fortfarande var för skygga att sätta i ett hem. Därför tog dom plus mina egna med mig hit upp.Kunde inte gärna lämna dom till sitt öde. En av dem kunde jag inte få in utan var tvungen åka från den.Tack vare en bra granne där nere samt en tjej här inne kom han också upp till mig.

I Helsingborg hade jag loppis samt konto hos veterinär för hjälp till hemlösingarna.Med andra ord,bättre ekonomi än vad jag har nu..

Därför sökte jag faddrar till mina kissar. Och har även fått några suveräna faddrar här inne.

Vill du bli fadder till någon av mina kissar för 100 kr i månaden.

Skicka i så fall ett pm till mig .Både jag och kissarna blir i så fall mycket tacksamma. Pengarna går mest till mat ,har jag märkt..

Mitt kontonummer är. Nordea .460104-7642

I Helsingborg hade jag tack vare kontot råd att kastrera,vaccinera och märka dem,det har jag inte nu mer,inte ännu i alla fall. Jag har heller inte dom kontakterna så jag kan öppna en loppis eller dyligt,tyvärr…

Dom jag har nu är samtliga kastrerade förutom en och honom har jag blivit lovad ekonomisk hjälp med..

Jag söker även hem till mina pälsbollstjejer och killar.Vill du öppna ditt hem för någon eller några av dem så kontakta mig….Gärna inte långt från där jag bor ifall det inte funkar och dom kommer  tillbaks till mig..

Jag och kissarna önskar dom faddrar vi redan har en GOD-JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!!! Mycket tack för den hjälp vi fått det här året….

Är det någon som inte vill eller kan fortsätta vara fadder nästa år så kontakta mig….

Jag kan tyvärr inte sätta in den gamla länken ,går bara inte få upp den.Sätter in den senare om det funkar då…

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Debattia
2011-12-14 16:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tack alla faddrar.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-14 16:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Greyboy är en kattkille på 1,5 år som söker någon som vill vara fadder till honom. Han och hans bror Bluberry fick ett hem som visade sig vara en bluff för dom blev avlämnade i ett dåligt stall. Jag sökte efter dom när jag fick reda på det för hemmet ville inte berätta vilket stall dom hamnat i.Tack vare Josefa här inne så fick jag tillbaks dom igen. Jag har både Bluberry och Greyboy ute på annons men har inte hittat något hem till dom ännu. Dom hade två syskon till men dom fick ett nytt hem i Helsingborg..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-14 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Söker faddrar till dessa två godingar. Det är en pojke och en flicka vid namn.Saffy och Rajso.. Dom kommer från misärkissarna i Trelleborg. Dom är ännu inte riktigt mogna eller tama till att sätta i ett nytt hem ännu. Dom är så lika så jag har svårt skila på dem. Just nu har Rajso rymt upp på vinden. För tredje gången,men jag vet han kommer ner igen efter ett tag…

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-14 17:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Söker fadder till damen..Wilddi. Hon är nog den skyggaste kissefröken jag tagit hand om någon gång..Det tog jättelång tid inna hon vågade lita på mig.

Jag lurade in henne i boden i Helsingborg och på den vägen är det..

Hon liknar en raskatt,tycker jag. Hon bor inne i huset tillsammansmed dom andra katterna men hon är inte så trygg ännu så jag kan söka något nytt hem till henne.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-14 18:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det var ett dåligt kort jag fick in på lilla Wildi.Detta är bättre.Namnet fick hon när hon bara fräste och slog efter mig. Numera går hon runt och pratar..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-14 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Söker fadder till farbror Lunde!!!

Lunde har varit hos mig ett bra tag. Han har varit en riktig skyggis. Han bara skakade när jag tog in honom och var enormt rädd.. Idag är han tam och riktigt kelig.Han ställer sig på två ben för att nå upp när han ska kela.

Han har haft blodöra och därför är ena örat defekt på honom. Han är en riktig tuffing och vill bestämma över sina kompisar..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Debattia
2011-12-14 18:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Sweety  kommer också från misärområdet i Trelleborg. Söker också en fadder…

Sweety är en försiktig general.Lugn och gosig. Men tar jag fram en ost så blir det tiggarfart på honom.Han märker direkt när jag tar en ost från kylen medans dom andra katterna bara drar upp ögonbrynen..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-14 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är sista kissen från Trelleborg som också söker en fadder..Mitt namn är Mayboy…Också en smidig liten goding.Är reserverad om dagarna och full i bus om nätterna. Mayboy har några fläckar i pälsen ,samma färg som i rastafaflätor.Jag vet inte vad det är,men det verkar försvinna mer och mer..I övrigt verkar han helt frisk. Så är han skenögd,men det gör honom bara så charmig..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-14 19:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Myssie söker också en fadder !! Hon fick ett hem redan som skyggis. Men hennes matte blev sjuk och avled . Jag hämtade henne tillbaks och när jag kom dit för att ta henne satt hon i en minkfälla med bajs och gammalt vatten. Dom tänkte avliva henne. När hon kom tillbaks till mig igen så luktade hon fruktansvärt och hade svårt gå ordentligt de första dagarna. Nu springer hon ut och in här i huset och är en helt underbar liten kattfröken.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Delfinen
2011-12-14 22:07
#10

Hälsa alla missarna en God Jul  från mig och Shiba här

Gullimat
2011-12-14 23:05
#11

En släkting till Maboy, kanske ett syskon har vi sett några gånger, på pricken lik honom, också vindögd så söt.

Hoppas du får många faddrar till de fina före detta hemlösa kisarna du tagit hand om.

Debattia
2011-12-15 00:07
#12

Hoppas det ordnar sig för honom också…

Jag kan tyvärr inte svara på era sms i kväll för det går inte att komma ut med svaren. Försöker i morgon igen. Vet inte om det är tallarna som förstör min datakontakt eller om det är dåligt väder. Det snöar och blåser och nu är alla katterna inomhus för ingen har velat gått ut på flera dagar. Rymlingen som stack upp på vinden har kommit ner ikväll. Jag lurade honom med god burkmat. Verkade som han tyckte det var gott i alla fall.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-15 15:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Myrro söker också en fadder !! Myrro är 5 år och bror till Myssi.Han har också varit en riktig skyggis men idag får jag klappa honom. Han har kommit underfund om att jag inte är så farlig..

Han fick erbjudan om ett hem förra sommaren. Jag fick inte in honom i transportburen och för att inte stressa honom så struntade jag i det och lät honom vara kvar.Sen hörde jag att dom hade tagit en annan katt  från ett annat ställe.(Dom blev faktiskt lite sura för att jag inte kom med honom.) och när den hade kissat bredvid lådan ville dom lämna tillbaks den. Då blev jag glad över att jag inte tvingade in Myrro i buren..

Han är också kastrerad,vaccinerad och märkt.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Lena
2011-12-17 12:05
#14

Vilka fina kissar de är allihopa! Hoppas du får faddrar till dem! Det är en bra lösning för kissar som farit illa och som då ges möjligheten att stanna kvar.

Man blir lätt som lite bränd vid omplacerinar när kattägarna inte visar sig vara dem de utgett sig för att vara. Allt för många verkar bara tänka på sina egna behov när de skaffar katt och sviker sedan katten så fort de egna behoven inte blir uppfyllda. Och det har inte våra katter med hittekattsbakgrund råd att genomlida efter allt de varit med om redan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
2011-12-18 12:40
#15

Önskar också dig och dina fina misar en riktigt God JulKyss

Debattia
2011-12-20 16:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ärdet någon som har enaning om vad detta kan vara i pälsen ??? Jag har lyckats tagit på det och det känns hårt .

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-20 16:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här är ett kort till.Han är pigg och busig.Har ingen klåda, är avmaskad. Äter och beter sig som en hur frisk kisse som helst.. Jag tycker mig ha sett att det lossnat och ramlat av såna här strån på sidan,men jag kanske inbillar mig..Han verkar absolut inte ha något problem med det… Det är Mayboy…

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Katthemsmatten
2011-12-20 17:31
#18

Jag tror att katten har tovor. Har själv en korthårskatt som får tovor och det ser ut precis så där. Försöker borsta honom ofta, men eftersom han avskyr beröring (f.d. misärhemskatt) så är det inte alltid så lätt. Hittar ibland små hårt sammanflätade hår som fallit av honom.

Min katt har ett medfött hjärtfel så han medicineras. Vet inte om det är medicinerna eller hjärtfelet som gör att det här fenomenet uppstår, eller om det inte har något samband alls. Jag har uteslutit att det har ett fodersamband eftersom ingen av de övriga drabbas.

Medarbetare Hittekatter iFokus

martdat
2011-12-20 18:01
#19

tovig gissar jag med på , jag brukar ta en karda, funkar ok på korthårskatter även om det är tovor,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
2011-12-20 18:29
#20

Tack för svaren ! Men hur kan en korthårig katt få sånna tovor??

Det värsta är att jag får inte kamma honom ännu.Jag får vara glad om jag lyckas smeka honom på ryggen.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Katthemsmatten
2011-12-20 22:50
#21

Tror det har att göra med pälsens beskaffenhet eller att de är dåliga på att sköta sin päls. Min Pumba har lätt att få tovor framförallt på höfterna. Till skillnad mot långhåriga katters tovor verkar det som om korthårskatters tovor trillar av relativt lätt innan de hinner bli smärtsamma och skapar problem för katten. Du får pröva att använda kardan litet försiktigt där det inte är tovor först så att den inte förknippas med smärta. Ungefär som man gör med en 'klappapensel'. Börjar du med att försöka ta tovor så lär inte katten vara särskilt glad åt att låta dig kamma i framtiden. Då blir karda = smärta.

Lycka till!

Medarbetare Hittekatter iFokus

martdat
2011-12-21 06:26
#22

#21 bra tipps, mina är ju vana vid karda så de tänker inte på det,   men du har en poäng att dte bör va en anledning att kisse inte skött sin päls, här har min kille en ursäkt i ålder, (snart 17) o blir det tovor sitter det vid höfterna typ, fasst iinte i de mängderna,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
2011-12-21 09:56
#23

Tack för era tips.. Det låter lugnande på det sättet att det inte verkar vara någon sjukdom som kommer inifrån. Jag får bearbeta honom så jag kan komma åt pälsen. låter logiskt med tovorna då han är värst på ryggen och där kommer han väl inte åt att göra rent så bra .

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Gullimat
2011-12-21 11:41
#24

Tror också kanske att han är dålig på att tvätta sig och då slarvar med ryggen som är svår att komma åt.

Tänker på DimDim (Mimmy) från Västra Hamnen som var brun över hela kroppen, men det var för att hon hade ont i munnen och saknade tänder och inte kunnat tvätta sig.

Josefa
2011-12-21 18:09
#25

Jag skulle faktiskt gissa på ringorm.

Debattia
2011-12-21 18:37
#26

25. Ringorm kan också låta troligt då en av dem hade fläckar där det saknades hår när dom kom till mig ,han blev bättre av sig själv, men då misstänkte jag ringorm.

Tappar dom inte håret då eller kan det bli missfärgat också ?

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Josefa
2011-12-21 18:47
#27

Blir det inte kala fläckar om du skrapar bort tovorna?

Annons:
Josefa
2011-12-21 18:48
#28

Jag menar den skrovliga huden där tovorna sitter.

Debattia
2011-12-21 19:08
#29

Jag kommer inte åt och kan skrapa för han är fortfarande rädd för mig. Jag tar vara på varje ögonblick jag har chansen att ta på honom men så långt har jag inte kommit.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-23 15:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Alla fadderkissar och jag önskar alla nuvarande och blivande faddrar en riktigt GOD-JUL !!!!

En riktigt GOD-JUL även till alla kattänglar och till alla hemlösingar som jag hoppas har kommit in och fått bra hem till nästa jul.Till alla kissar som fått komma in och som nu kan sitta där inne och titta ut på kylan ,dom kalla vindarna och snön  och inte behöver lida av det…

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-23 16:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Så en solskenshistoria en dag före julafton ..Myrro har fått en fadder !!!Kyss

Tack för att du vill hjälpa Myrro !!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2011-12-25 19:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Puttar upp för fler faddrar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

[Thiah]
2011-12-25 21:04
#33

Jag puttar upp och lämnar ett tassavtryck för mig själv.

God Jul till Debattia och alla kissarna!

Debattia
2011-12-29 16:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Tack för putten och God-jul på dig också..

vi önskar er alla ett Gott-Nytt År. Låt  det bli ett bättre år för alla hemlösa kissemissar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
KaiPon
2011-12-29 17:49
#35

Borde verkligen sluta upp med att smyga omkring här.. Vill ju bara ta in alla katter och ge dom ett bra hem själv ju, och då är jag ändå allergisk mot katter, i alla fall de flesta jag träffat på. Rynkar på näsan

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Debattia
2011-12-31 19:48
#36

Puttar upp !!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Alexej
2011-12-31 20:22
#37

Vi fick också raka en korthårig katt, hela ryggen var tovig. Trodde inte att det var möjligt. Vilken söt katt Myrro är!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MissMaven
2012-01-02 16:13
#38

Putt! Kyss

God fortsättning!

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Katthemsmatten
2012-01-03 14:05
#39

Putt

Medarbetare Hittekatter iFokus

Debattia
2012-01-04 18:27
#40

Puttar! upp för fler faddrar till kissarna !

Här är regnblandat snöväder och misarna håller sig helst inomhus. Några hostar och nyser. Min äldsta kattfröken har jag satt på diet med risavkok för hon har blivit dålig i magen… Jag tror vi alla längtar till våren nu..Mayboy ,han med tovorna är den busigaste av dem alla..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-01-05 19:24
#41

Puttar upp !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Debattia
2012-01-06 18:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Finns det fler här inne eller någon bekant där ute som vill bli fadder till en kissekatt ?

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Lena
2012-01-08 17:07
#43

Jättefina katter!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
2012-01-10 20:14
#44

Nu börjar vi komma igen efter alla kattförkylningar. Tack Josefa för dina medicinska råd. Det hjälpte.

Här har snöat litegrand och det är några grader kallt och jag håller på att bli tokig på min vedspis,för den bara röker in .Skrikandes

Tyvärr har den ena kissen av de två som fick ett nytt hem rymt hemifrån, men hennes matte och husse bryr sig verkligen och hon säger hon inte ger sig förrän hon får hem den igen.Dom har också gått ut med anrop om hittelön på 1000 kr. Hon säger sig ha sett den ute men inte fått in henne. Dom ska komma till mig i morgon och låna min fälla. Det är alls inte kul när det blir så här.. Värsta tiden för en katt att vara ute nu också….

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-01-14 19:13
#45

Jag puttaqr upp så här på det nya året och hoppas någon bli bli fadder till en av mina kissar.

Känns inte kul hitta nya hem till dom när dom rymmer från sin matte eller husse.Gråter

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Katthemsmatten
2012-01-14 22:36
#46

Putt!

Medarbetare Hittekatter iFokus

MissMaven
2012-01-20 09:48
#47

Hur mår de fina katterna? Kyss Är katten som rymde tillbaka?

Putt för fler faddrar till kissarna!

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Debattia
2012-01-20 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Jag och kissarna tackar alla nuvarande faddrar för hjälpen nu i januari !

Hoppas även de andra kissarna också får faddrar ..

Jag har inte hört av dem något mer ang den bortsprungna kissen.. Tänker på henne varje dag,om jag bara hade kunnat tagit mig dit så hade jag inte lämnat platsen förrän jag fått in henne. Men här sitter jag och kan bara hoppas…Kan inte klaga på dom nya ägarna för dom är verkligen mån om att få tillbaks henne.Dom har satt upp lappar och gått ut med hittelön,dom skulle även få tag i en ägare till en byggnad där katter höll till och ställa ut mat  och en fälla.Vet inte om dom fått tag i någon fälla för dom har inte varit till mig i alla fall..Men jag bor ju en bit bort också och dom kan ha hittat på närmare håll.Nya matten tycker det är hemskt och har riktigt dåligt samvete för kissefröken..

Mina kissar här hemma vill inte gå ut nu,dom  ställer sig i dörren och tittar ut,sen går dom och lägger sig och myser. Dom som var förkylda har bblivit bättre. Min äldsta kisse är dålig i magen och jag medicinerar henne nu och hoppas hon ska bli bra.Hon är bra med jämna mellanrum men så blir hon dålig igen. Jag har varit till vette med henne ,hon är röntgad och allt, men dom kan inte hitta något speciellt fel någonstans. Det är min aldsta hittekatt..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Debattia
2012-01-29 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Puttar upp för fler faddrar.. Det är bara tre stycken av gänget som går ut en stund om dagen.Dom andra vägrar.Men det går bra sitta på fönsterkarmen och titta på fåglarna när dom äter.. Tänker på alla stackare som inte kan komma in för man märker att dom trivs absolut inte ute om vintern.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-02-02 21:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Jag och kissarna tackar er faddrar som skickat in bidrag till oss!

Puttar även upp för fler faddrar. Ni ska bara veta att  det hjälper verkligen kissarna med ett litet tillskott i kassan.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-02-03 19:24
#51

Puttar upp !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-02-04 17:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Puttar upp för dom kissar som inte har några faddrar undrar varför dom inte också kan få det ?

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-02-05 12:06
#53

Puttar !!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-02-08 17:51
#54

Puttar upp ifall faddrarna inte sett tråden samt för fler faddrar till övriga kissar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-02-09 12:29
#55

Nu börjar det verka ljusna lite för den utsprungna kissen. Dom ska gå dit idag och se om dom ser henne.. Jag håller tummar och allt…. Hoppas, hoppas ???

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Debattia
2012-02-16 12:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Jag har tyvärr inte hört något mer om den försvunna kissen ännu men har fått kontakt med en tjej som varit där och tittat några ggr. Jag hoppas verkligen..

Jag hoppas också att det finns fler som vill hjälpa mig och kissarna i vår situation vi nu befinner oss. Jag hade tyvärr inte räknat med att det skulle bli så här men nu är det så och man kan bara göra det bästa av situationen… Ett av det är att vi söker hjälp med fler faddrar..

Jag har inte sökt hem till någon på ett tag nu, dels har jag gått ner mig i och med att en av dom jag placerade hamnade ute och att dom inte fått tag på henne ännu. Det andra är att dom har varit förkylda och jag vill vänta tills dom blir friska. En liten fröken måste få bli bra i sin päls.o.s.v.

Tack alla faddrar som finns och hjälper oss !!!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Gullimat
2012-02-17 20:14
#57

Puttar upp för fler faddrar till dina misar, en del misar i dåligt skick från Fagerängen i Trelleborg som du tog till ditt hjärta.

Håller tummarna för den lilla försvunna

Debattia
2012-02-21 20:56
#58

Puttar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

[eskils]
2012-02-23 20:58
#59

Putt! Vilka fina kort du tar på kissarna! Kyss

Debattia
2012-02-29 18:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Tack för puttarna och tack alla faddrar för hjälpen !!!

Våren har anlänt för några dagar,dom säger vintern ska komma tillbaks igen men kissarna börjar bli nyfikna på att gå ut igen. Bluberry vill ut varenda dag nu ,likaså Myssie. Dom andra är lite mer hariga.

Murre som var lite tuff i början och ville slåss har nu blivit en bra kompis och vill fjäska för dom i stället..

Tack och lov så har förkylningarna försvunnit…..

Jag ska börja söka hem till dem igen ,jag gick ner mig ett tag då en av kissarna som fick ett nytt hem rymde därifrån och då dom inte fick tag på henne igen,men,men ,man måste komma igen..Jag har fått kontakt med en som lovat hjälpa till och leta henne och jag har pratat med katthemmet där omkring samt meddelat ägaren ,men jag har inte hört något positivt därifrån, jag hoppas varje dag att hon lever och får komma in igen.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

martdat
2012-02-29 19:23
#61

hemskt när man inte vet vad som hänt dem, kram,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gullimat
2012-02-29 19:53
#62

Hoppas lilla misen hittas. Puttar för fler stödhem till dina fina katter. Du har verkligen tagit hand om dem välKyss

Annons:
Debattia
2012-03-01 23:49
#63

Men det var inte bra att det gick som det gick.Märker jag har satt in ett kort två ggr. jag har väl punktis.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-03-05 12:21
#64

Puttar upp !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-03-10 19:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Tror jag vet vad jag har gjort för fel då jag satt in dubbla kort.I bland är inte alla korten öppna i tråden och jag har då glömt vilka jag satt in. Beror kanske på att datorn går långsamt ibland?

Det börjar likna vår i alla fall och kissarna börjar vakna upp och vill gå ut och lägga sig i solskenet,när det är fina dagar…

Finns det någon mer som känner för att bli en fadder till en av mina kisar ???

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-03-14 14:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Nu börjar det bli vår här och fler och fler kissar vill gå ut.

Lilla Pyret här på kortet,vill mycket gärna ut direkt på morgonen,sen är det jättesvårt få in henne igen, hon är rädd för att springa in och ut, lite mysko.

Väl inkommen är hon hur kelig som helst så hon är inte skygg i den bemärkelsen….

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-04-06 16:28
#67

Kissarna och jag önskar er alla en Glad och fröjdefull Påskhelg !

Missarna har nu börjat springa ute mer än att vara inomhus. Har just nu ett stort problem med att kunna ge alla loppmedel ,det är värst med dom som inte litar helt och fullt på mig.. Men på något sätt ska jag lyckas…

Har en bekant som har fyra katter och en son som nu blivit allergisk mot dem.

Har fått astma..Bekantingen ska nu hitta nya hem till katterna. Jag har gett några goda råd men tror ej dom har följts. Har varit ute på nätet och letat,tänkte sätta ut det på min facebook-sida men har inte hittat något som går att dela. Har någon av er tips på var jag kan hitta och sätta in ?

Är också lite förvånad över att man får astma direkt för kattallergi, någon som vill dela med sig av  erfarenhet ?

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Delfinen
2012-04-06 16:42
#68

Allergi  kan till synes uppstå helt plötsligt. Även om man tidigare har tålt något. Men oftast har det funnits förvarningar men som man inte alltid har förknippat till det man egentligen är allergisk emot.

Min mamma visade sig vara allergisk mot hunden vi hade när jag var barn. Hon var ofta snuvig, roslig i halsen, hostade slem. (dock inget astma anfall) Var först efter att hon skilt sig och hunden stannade kvar hos min pappa och min mamma blev bra som vi förstog att hennes problem berodde på hunden.

Min son fick en katt när han var liten….han hade inte visat några tecken på allergi mot pälsdjur innan ( hade haft katt tidigare) men blev plötsligt tungandad, fick uppsöka akuten där dom först trodde på matallergi eller pollen….men då problemen inte upphörde, återkommande resor till akuten gjorde tester visade det sig att han var allergisk mot katt.

Att man får astma betyder dock inte att det måste bero på djuren. Astmaanfallen kan utlösas av många andra orsaker. Är dom helt säkra på att det är katterna som är orsaken? Har dom gjort tester?

Många läkare är av den åsikten att om det finns allergi för något och det finns djur i familjen så pekar dom automatisk ut djuret/djuren som boven i dramat.

Debattia
2012-04-06 16:54
#69

Dom säger att han blivit testad och jag har bara hört att det rörde sig om kattallergi och inget mer.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Delfinen
2012-04-06 17:32
#70

Mycket möjligt att det stämmer. Antingen har han haft symtomer som inte komplats ihop med katterna. Eller så kan det även vara så att kroppen har brytit ner aceptansen för katterna undan för undan och det sen blir en reaktion när kroppen inte har mer acceptans.

MissMaven
2012-04-18 00:26
#71

Hur är det med dina kissar? Tänker på dem och hoppas att allt är bra med er.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Debattia
2012-05-21 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Hej och tack igen  till alla snälla faddrar ! Du som känner för att hjälpa oss får också gärna bli en fadder till någon av missarna…

Här är lilla Vildi ute på vårpromenad. Alla buskissar springer ut och in som dom vill nu. Namnet Vildi fick hon för hon gjorde verkligen reklam för en vild katt i början och fräser fortfarande till mig ibland, jag glömmer det för hon är jättesöt men fortfarande för skygg att leta ett nytt hem till.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-05-21 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Här är Mayboy. Han har blivit bättre i pälsen sen han började vara utomhus. Jag får faktiskt smeka honom över ryggen nu men han är fortfarande reserverad mot mig.Däremot springer han ut och in och bryr sig heller inte om det kommer någon och hälsar på ute på gården.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-05-21 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Här är en till snygging från Trelleborg.Jag har fortfarande svårt skilja på dessa två skönisar,dom är så lika…..Samtliga har haft öronskabb men jag har lyckats kurera dom.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-05-21 23:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Så har vi lilla goa Myrro som ligger och njuter i solen. Han är en klappbar och lugn stilig  kille .

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-05-30 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Hej igen och tack än en gång för hjälpen till kisarna. Bluberry och Greyboy ska nu ha fått ett nytt hem och matte har hämtat Greyboy.Hon vill ta dem en och en för hon hade förut tagit två och dom hade rymt för henne och inte kommit tillbaks. Går det bra ska dom nu bo i ett annat hus där dom också får springa ut och in. Detta är första kvällen som Bluberry är i sitt nya hem och det känns tomt efter honom,men han är också värd sitt eget lilla ställe där han kan vara en av hövdingarna. Jag och kissarna håller tummar och tassar för att det ska gå väl för dem.

Alla kissarna springer nu in och ut och njuter av sommaren,som nu blivit höst igen. Två kissar har kommit med två huggormar med huvudena avbitna, varav den ena la sin  inne i köket. Jag var jätterädd att dom ätit upp huvudena och blivit förgiftade men har inte märkt någon sjuklighet hos dem. Någon som vet om det är katterna själva som biter av dem eller om dom hittar dem när dom redan är döda ?

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Debattia
2012-05-31 20:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

kvällspromenad.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Granadina
2012-06-01 00:32
#78

Vad gäller ormarna kan katterna mycket väl ta dem själva. Mina tar kopparödlor och brorsans tar in snokar lite dâ och dâ. att katten tagit dem vet de dà de t o m tagit in nâgon levande.

Jag hoppas det gâr bra för Blueberry och Greyboy i det nya hemmet.

Debattia
2012-06-02 17:41
#79

Lilla Bluberry har ätit ,gått på lådan och upp i hennes knä och spunnit.Men hade suttit och jamat hela natten så hon hade bara fått en timmes sömn…

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-06-02 17:43
#80

Lilla Bluberry har ätit ,gått på lådan och upp i hennes knä och spunnit.Men hade suttit och jamat hela natten så hon hade bara fått en timmes sömn…

Funderar skarpt på att byta namn för mig och kissarna.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-06-02 17:59
#81

Jag tror ni förstår vad jag menar med det nya namnet.. Ta det inte för allvarligt..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Gullimat
2012-06-02 22:47
#82

Är Greyboy och Blueberry i samma hem.Obestämd I såfall har de ju varandra

Lena
2012-06-04 10:13
#83

#77 Det ser ut som att katterna har ett riktigt paradis däruppe i Hälsingland! Härlig bild! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Debattia
2012-06-05 00:07
#84

Gullimat ! Hade tagit två på en och samma gång förut och dom hade hon mist,dom hade sprungit bort,eller något, hon hittade dom aldrig igen. hon vill ha båda men ville därför ta dem en och en denna gång.

Lena ! för katterna är det ett paradis och för mig kanske det också blir det någon gång…Här är jättemycket att göra.Både ute och inne…

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

catfoot
2012-06-05 20:36
#85

Efter alla år på nätet, träffades Debattia å jag i går, verkligen jättekul att ses…

Ja, katterna har ett paradis…. Å med tiden blir nog även allt bra för matte oxåFlört

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Lena
2012-06-05 22:53
#86

#84 Låter lite som vårt gamla hus här i Dalsland.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
2012-06-06 19:42
#87

Det var mycket trevligt att träffa dig och jag hoppas att vi alla som har haft kontakt här i flera år,mån kan träffas någon gång för det känns som vi blivit riktiga vänner….

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Tufsenmilano
2012-06-07 20:07
#88

Ååh vad jag är sugen på att adoptera nån katt! Men har redan en hona, och mamma och pappa skulle aldrig gå med på det…

Debattia
2012-06-07 20:12
#89

88.Du kan bli fadder om du känner för det.Flört

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
2012-06-07 20:13
#90

88.Du kan bli fadder om du känner för det.Flört

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Tufsenmilano
2012-06-07 20:22
#91

#90 Det ska jag, så snart jag har fått ett eget kort + konto. :)

Debattia
2012-06-16 14:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Ett tack till alla faddrar och en liten önskan om fler som vill ställa upp och hjälpa oss !!!

Vi är mest utomhus nu och kommer in när middagen är serverad..Har inte tagit några ormar sen sist….

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Upp till toppen
Annons: