Annons:
Läst 8013 ggr
Luecca
12/6/11, 8:56 PM

*Låst*Gothiakattens insamling för Kviberg

Nu var det dags för en ny tråd igen. Glad Nytt är att vi nu fått ett bankgiro där gåvor ska sättas in: 814-9189. Jag kommer att redovisa som vanligt. Om gåvor kommer in på det gamla numret så kommer jag att föra över och redovisa dem också såklart.

Den senaste tråden om Kvibergskatterna hittar du här!

Bakgrund:

Sedan 70-talet har det funnits katter i och runt Kvibergs Handelsträdgård. Flera försök har gjorts att få bort dem därifrån men det har tyvärr inte lyckats. Ägaren till handelsträdgården har djurförbud och säger att han inte matar katterna (längre) och vill inte kännas vid dem.

2010 verkade det inte finnas så många katter där och problemet verkade vara löst.

Nu:

Strax innan sommaren så blev vi uppmärksammade på att det fortfarande fanns katter där och det verkade ha ökat igen.

När vi började i sommras så var det ett 40-tal katter! Vi har idag fått in 26 st katter men det är fortfarande många kvar. Det dyker hela tiden upp katter som vi aldrig sett förut…

Under 2012 kommer deras nuvarande boplats försvinna då det byggs nya bostadshus i området och handelsträdgården ska rivas. Så tyvärr så har vi lite tidspress på oss.

Ska vi hjälpa katterna så måste vi göra det nu!

**Mål:
**

Målet är att hitta hem till kattungarna och ungkatterna.

Det mest primära är givetvis att fånga allihopa för kastrering, vaccinering och id-märkning.

För att detta ska kunna ske så måste vi få in pengar. Det är akut, innan mer kattungar föds där ute.

De vuxna katter som levt där i flera år, utan direkt mänsklig kontakt, kommer att ingå i en tnr-koloni och matas av frivilliga samt de boende vars mark vi kommer få tillgång till.

Långsiktligt mål är att alla katterna ska in och få egna hem.

Redovisning kommer ske runt den siste i varje månad. Glad

Vad kan du hjälpa till med? Vi är oerhört tacksamma för alla bidrag, stora som små! Har du saker som du vill bli av med som vi kan sälja på loppis eller Tradera, hör av dig! Bidrag i form av kattmat tas tacksamt emot!

Främst behövs dock pengar och permanenta hem!

Bankgiro: 814-9189

Märk insättningen med namn/alias (anonyma bidrag är självklart välkommet!)

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Annons:
Luecca
12/6/11, 8:58 PM
#1

Någon underbar människa får gärna låsa den gamla tråden. Kyss

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

[sarasvati]
12/7/11, 2:11 AM
#2

26 katter infångade! Det är fantastiskt!

Någon underbar människa har låst gamla tråden så passar på att putta upp denna då :-) Bidrag, pengar och permanenta hem var det alltså! Heja!

Roslyn
12/8/11, 10:40 AM
#3

Fortsätter putta.

En glad uppdatering är att stilige svarte Lars ska få flytta till stödhem om ett tag. Härligt.

Vi hoppas dock på fler permanent och stödhem då det fortfarande är allt för fullt hos "intagningen".

Alldeles snart kommer också en stor utgift då alla "småttingar" (som börjar bli stora nu ) ska kastreras. Många kattewr finns kvar att hjälpa.

Mvh Anette

kattassen
12/13/11, 11:19 AM
#4

Gothiakatten vill slå ett slag för alla de katter som frysande går kvar och som vi i nuläget inte har möjlighet att ta in pga brist på pengar och plats. Alla som kan tänkas ha en vrå över för en frusen kisse är hjärtligt välkomna att höra av sig. Hjälp oss gärna med en slant så vi kan kastrera de små som nu har blivit stora nog! Alla bidrag och tips om jourhem mottages tacksamt. Sprid och dela gärna detta vidare!

Besök gärna vår Facebook-sida Gothiakatten Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Gullimat
12/13/11, 7:12 PM
#5

Puttar här för ert enorma engagemang, bra jobbat med 26 katter på så kort tid.

Länka gärna till de gamla trådarna så nya medlemmar kan följa ert arbete, och även vi gamle förståsFlört

kattassen
12/14/11, 1:59 PM
#6

Lade idag ut en liten annons på vår goe Fonzie som behöver nytt hem snarast. Det tenderar att bli lite tuffa tag mellan honom och de andra vuxna hanarna i jourhemmet. Han är heller inte så van vid andra katter verkar det som så han behöver lite lugn och ro för att komma till sin rätt.

Men go och tam och klappbar så vi hoppas på många positiva svarSkrattande

Tipsa runt!

http://www.blocket.se/goteborg/Hjalp_kattpojken_Fonzie_37738645.htm?ma=1

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Roslyn
12/15/11, 9:35 PM
#7

Putt putt.

I helgen står vi på Kommersen. (marknad).

Luecca
12/16/11, 10:13 PM
#8

Katt 28 intagen, en vuxen pojke (det med) som fick namnet Östen. (Jag hade inget med det att göra!! Flört ) Katt 27 var Sture, även det en vuxen pojke (som jag inte döpte…)

Med dessa kastreringar så har vi nu väldigt ont om pengar och jag vädjar åter igen till alla goa människor där ute. Kyss

Nu är vårt första nyhetsbrev klart och vi har börjat skicka ut det till alla som har katt från oss plus några till.

Självklart ska ju även ni här få ta del av det! Kyss

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Lena
12/17/11, 11:16 AM
#9

Ni gör ett fantastiskt arbete för dessa katter i en koloni som funnits sedan 70-talet utan att någon tidigare kommit tillrätta med problemet. Myndigheterna inberäknade.

Har ändrat till ert nya BG kontot i texten under Godkända Insamlingar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
12/17/11, 1:03 PM
#10

#9 Tack Lena!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

anebit
12/17/11, 8:38 PM
#11

Underbart jobbat!  Puss på Östen och Sture och hoppas att dom får ett eget hem nästa år.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Roslyn
12/19/11, 8:45 PM
#12

Vi har eventuellt ett permanenthem som vill ha två svarta katter. Troligen blir det Olle och Olivia som får börja år 2012 i ett alldeles rget hemKyss.

Håll tummarna att det är lika bea som det verkar. (luttrad).

Putt för fler jour/permanenthem och mer pengar behöver vi verkligen.

Ingen toppen inkomst denna marknadshelg,varav allt går till löpande drift.

Roslyn
12/19/11, 8:48 PM
#13

Tänkte bara säga också  att fb kvibergskatter inte finns med i  ingressen på denna nya tråd.

Annons:
Luecca
12/27/11, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

*puttar*

och vill samtidigt säga att jag nu betalade de senaste räkningarna som gällde Östen på 719 kronor och för någon vecka sedan (var det i torsdags Maria?) så var hela kattungehögen (Iggy, Marilyn, Olle och Olivia) inne och blev kastrerade, vaccinerade och id-märkta. Fakturan slutade på 2640 kronor. Tack vare kastreringslotteriet så kunde vi betala den räkningen så vi har inga skulder men summan på kontot är nu alltså 15 kronor. Hjälp!

(redovisning kommer om några dagar)

Vi har inga direkta veterinärkostnader just nu men det går åt mängder med mat och vi kan inte längre betala maten helt själva. Jag hoppas att vi ska kunna hitta lite hem till de som är kvar men så länge de bor kvar så äter de ju… ;)

Tack för alla stöttande ord och jag avslutar med en underbar bild på älskade Skorpan (som har gått upp i vikt och mår som en prins ska)!

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Gullimat
12/27/11, 11:41 PM
#15

Skorpan, han har ett så charmigt uttryck den fina kissenKyss

Duktiga ni är

destiny
12/27/11, 11:52 PM
#16

Skorpan är jättefin. Kyss Håller tummarna att ni får in mer pengar.

kattassen
12/28/11, 7:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Ja nu behövs det verkligen mer hjälp. För vi har fortfarande katter kvar ute och en del som kommer att behöva kastreras inom kort.

Jourhemmen kanske känner sig redo för adoption snartFlört?

Suz gör ett enormt fint jobb med katterna. Skorpan (som blir kvar hos henne) är ett riktigt charmtroll. Även kattungarna (som är ungdomar nuFlört ) börjar nu våga sig upp på sängen och ligger i där i högar.

Får väl fresta med två goingar till som behöver nytt hem snarast !!

Frasse och Otto har funnit varandraKyss

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
12/28/11, 7:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Eller varför inte:

Iggy Pop och Oscar vill också ha eget hem!Kyss

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
12/28/11, 10:39 PM
#19

Men kolla SKORPAN i #14. Glömmer inte första fotot av honom - hemlös och i misär - vindögd och vingelbent - med omisskännlig charm.

Och nu! - lever som den prins han är, som sagt!! Det värmer!!

Alla missarna är superfina. Och ni gör ett sagolikt jobb. Rosor!!

Slant är ivägskickad.

En liten, liten bäck från var och en av oss här, gör en jäätteååå.

kattassen
12/29/11, 10:13 AM
#20

#19 Tack goa sarasvati!

Ja det är skillnad nu. Gudskelov har ju alla de katter vi tagit in varit friska och ohyresfria. Sånt bidrar ju också till att de får en snabbare återhämtning med rätt mat och lite omsorg.

Men som sagt jourhemmen (alla!) gör en jätteinsats !!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
lilykarin
12/29/11, 10:47 PM
#21

Jag har nu lagt upp tre traderaauktioner till förmån för Gothiakatten, vi har pratat om det innan men jag vill inte länka här innan jag vet att det är okej med sajtadmin då jag inte riktigt förstår insamlingsregler gällande detta. Tanken är att jag donerar kläderna och står för auktionadministrationen och att alla pengar oavkortat går till Gothiakatten. Jag driver en liten webshop med vintagekläder så detta var mitt sätt att kunna hjälpa till lite. :)

I övrigt bor lilla Lars från Kviberg här nu, och för bara några minuter sedan tog han sig för första gången ut ur garderoben trots att lägenheten är upptänd! Enormt framsteg!

Lena
12/29/11, 11:02 PM
#22

Ja vilken skillnad det är på Skorpan nu mot när han var hemlös! En fröjd att se honom på fotot! Som ni säger har en världens charm den killen. Skönt att han får stanna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
12/29/11, 11:02 PM
#23

#21 Gothia katten har godkända insamlingar här på Hittekatter så det är fritt fram att länka även för auktioner.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Roslyn
12/30/11, 6:57 AM
#24

Tack Saras vati och LilyKarin.

Tycker det är kul med era"vänsterradikala katter Gudrun och Lars."Flört

Skönt att Lars kommit ut ur garderoben. Bådar gott för framtiden. Hur går det med katterna ihop? Har de träffats ännu?

Mvh Anette

lilykarin
12/30/11, 1:46 PM
#25

#23: Okej! Ska man skapa en ny tråd eller lägga det i auktionstråden? I vilket fall finns klänningarna här:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=526259

#24: Haha, ja, 68vänsterparet i kollektivet!

De undviker tyvärr varandra ganska mycket, först ville Gudrun bara vara i mitt rum och bli följd ut till matskålen då hon skulle äta. Smög runt och höll utkik så inte Lars kom fram, trots att han nästan bara sitter i garderoben eller under öppna spisen då det är dag. Men nu har de gjort upp lite, bråkat och slagits lite grann, och sedan dess har Lars börjat flytta ned till lägre hyllplan i garderoben (haha!) och röra sig ute lite då det är ljust i lägenheten och folk framme också. Och Gudrun har tagit över vardagsrummet igen. Så vi tror att det går framåt, men de är båda väldigt icke-konfrontativa…

Luecca
1/3/12, 12:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Redovisning för december. :) Kattprinsessan, om du läser det här så får du ändra fadderbidraget för Skorpan till bankgirot istället. Kyss

Jag har fört över kattprinsessans hundra kronor till bankgirot men det syns inte förrän i morgon.

Tack för alla bidrag och för kastrationslotteriet. Kyss

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

kattassen
1/3/12, 10:23 AM
#27

#26 Hade vi inte några transaktioner 1-14 december? Vet att vi har varit hos vetten med några då i alla fall.Obestämd

Tussie, Sture, Fonzie, Felix i början av december.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Luecca
1/3/12, 11:30 AM
#28

Oj, jo självklart! Det är ju på det gamla kontot. Tänkte inte på det :/fixar den redovisningen ikväll när jag sitter vid datorn :)

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Roslyn
1/5/12, 12:08 PM
#29

Puttar för pengar och jourhem/permanenthem. Tryck gärna påvår Gilla knapp på fb Gothiakatten också och dela så det sprider sig liteTungan ute

Roslyn
1/6/12, 11:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

En härlig bild från akuthemmet när alla kissemånsarna gör sig redo för att krypa till kojs och fixa bästa platsen i sängen.

Visst blir man sugen?

[sarasvati]
1/7/12, 3:23 AM
#31

Supersugen. Vilken ljuvlig säng dessutom. Natti fina missar!

Och putt för mera pengar och jour/permanenthem :-)

Lena
1/7/12, 3:30 PM
#32

#30 Underbar bild! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Roslyn
1/12/12, 11:30 AM
#33

Putt.

lilykarin
1/12/12, 12:31 PM
#34

Klänningsauktionerna slutade på totalt 818 kronor som kommer sättas in på Gothiakattens konto idag! (När jag hittat min bankdosa! Glad) Hade hoppats på mer, men folk är nog rätt barskrapade i Januari…

Annons:
kattassen
1/12/12, 10:16 PM
#35

#34 Det var trevligt att höra!Skrattande Tack för ditt initiativ, och visst hade klänningarna varit värda mycket mer - men det är som du säger - folk har nog köpt färdigt på ett tag nu.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Roslyn
1/13/12, 10:06 PM
#36

Tacl Lilykarin !

Kyss

Hur går det med Lars?

Roslyn
1/15/12, 11:34 AM
#37

Puttar.

Lena
1/15/12, 11:40 AM
#38

#34 Så bra ändå! Januari är ju som sagt en svår månad för många efter julens utsvävningar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Roslyn
1/16/12, 8:12 PM
#39

Puttar igen

Roslyn
1/17/12, 8:15 PM
#40

Puttar för underbara missar Kyss

lilykarin
1/17/12, 9:10 PM
#41

Åh Lars! Han är en otroligt kelen katt då man får klappa honom. Hittills är det bara jag som får det, men Linnea ligger just exakt nu bredvid sängen och ska prova att klappa också. När man kliar honom så blir han i princip helt vild av glädje, rullar runt och sträcker sig och vevar med tassarna, trycker in nosen i handen på en och spinner som en dåre. Han vågar dock fortfarande sig inte ut från under sängen då Gudrun surar på honom extra just nu eftersom han får så mycket uppmärksamhet från mig.
Vet inte riktigt hur jag ska göra med detta! De (katterna alltså) har i princip gjort upp ett schema som går ut på att Lars ska vara under sängen dagtid och Gudrun fräser på honom och håller koll så att han inte rör sig (och försöker äta upp hans mat!). På natten går hon in för att sova i mitt rum och han kommer ut.

Annons:
kattassen
1/17/12, 9:39 PM
#42

#41 Verkligen glädjande att Lars börjar mjukna lite och ta till sig gosetSkrattande

Gudrun är nog lite högre i rang än Lars, vilket betyder att hon har satt lite spelregler nu till att börja med.

Har ni prövat Feliway-dosa? Kan lugna Gudrun lite kanske.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Roslyn
1/18/12, 10:38 AM
#43

Åh dessa "sura och bitchiga kärringar". Har ju fyra sådana härhemma. Tycker du ska ge Gudrun uppmärksamhet så att hon inte blir svartsjuk.

Felliway som Maria skriver är toppen.

Underbart att läsa att Lars mår så gott annars.

Roslyn
1/18/12, 8:46 PM
#44

Puttar för insamlingen och för att fler kissar ska få permanenthem. Man kan också bli medlem eller fadder i Gothiakatter.

Roslyn
1/20/12, 12:08 PM
#45

Puttar.

Roslyn
1/21/12, 7:44 PM
#46

LördagkvällsputtKyss

kattassen
1/24/12, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Nu börjar det bli akut läge igen. Kylan är ett stort aber och vi skulle så gärna vilja ha in de honor vi inte lyckats fånga ännu.

Största bekymret är trots allt ekonomin. Kontot är i princip tomt så vi har inga pengar att kastrera för längre. Loppmarknaderna är inga givande inkomstkällor här i Göteborg kan jag säga. Det kan bli högst ett par hundralappar netto efter en hel helgs arbete.

Som det är nu lägger vi enorma pengar ur egen ficka men där är också i princip slut.

Jag vädjar om en liten slant till vårt bankgiro-konto om någon har några kronor över. Många bäckar små.

Ett annat bekymmer är att vi är i akut behov av jourhem för våra skyggisar. Sprid vårt budskap bland vänner och bekanta - kanske någon skulle vilja få chansen att ge en eller ett par godingar ett tillfälligt eller permanent hem.

HJÄLP KVIBERGSKATTERNA!!

Vi har också några tamare vuxna katter som behöver ett hem. Fonzie och Vlad, där hoppas vi dock på en möjlighet till säker utevistelse framåt sommaren.

Här är gosegubben Vlad som är helt tam och mycket kärvänlig!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
1/25/12, 11:08 AM
#48

Puttar lite

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
lillmymlan
1/25/12, 4:01 PM
#49

putt

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Roslyn
1/26/12, 8:30 PM
#50

pUTTAR FÖR VÄLBEHÖVLIG HJÄLP.Kyss

Gullimat
1/27/12, 3:54 PM
#51

puttar för kissarna

[sarasvati]
1/28/12, 2:05 AM
#52

Älskade vackra missar. Det ska ju inte behöva hänga på att kontot är tomt. Petar in liten och inadekvat slant till hjälp där, imorgon.

Mera mera pleeease - alla som kan !!! Många bäckar små … Kyss

Och fortsatt allra viktigtast är förstås jour/stöd- och permanent hem.

Ni är makalöst duktiga och beundransvärda i ert jobb för Kvibergskattrna.

kattassen
1/29/12, 1:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

#52 Tack snälla sarasvati - du är guld värd!!

Det hänger naturligtvis också mycket på att vi saknar jourhem och svar på alla annonser osv. Det är fullt hus i akuthemmet och vi skulle så gärna vilja fått ut några ungkatter samt några av de stora tama gubbarna.

Idag lade jag en uppdatering på Fonzie på Blocket. Han är en go kisse som behöver ett eget hem nu.

Någon som vill hjälpa Fonzie. Han kommer bra överens med de andra katterna och funkar säkert med kompis!

Klicka - bild på Fonzie:

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
1/29/12, 4:22 PM
#54

Puttar för Fonzie, Vlad & Co

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Roslyn
2/1/12, 12:07 AM
#55

Puttar. Ta gärna bort Julhälsningen Flört. På väg mot varmare tider nu även om det inte märks.

Annons:
Roslyn
2/2/12, 1:26 AM
#56

Bättre . Puttar för frusna missar i Kviberg. Nu ska det bli upp till minus 10-15 grader kallt i Gbg. Katterna äter mer i kylan och mycket mat går åt.

Nu behöver så många katter som möjligt bli kastrerade också innan det blir mars och nya bebissäsongen startar.

Luecca
2/2/12, 10:27 PM
#57

Putt Kyss

och vill samtidigt säga att redovisning kommer så fort jag hinner. Just nu har jag haft fullt upp med en sjuk dotter och lagom tills hon sover bättre på nätterna (och mår bättre) så får sonen krupp och är på väg att bli sjuk. Så här är ganska fullt upp för tillfället. Får be om ursäkt för sen redovisning den här gången… Jag hoppas jag hinner logga in och fixa i morgon…

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

[sarasvati]
2/6/12, 2:49 AM
#58

Hej hur går det för er och er kamp med de fina övergivna katterna i den horribla kylan - även i Kviberg, Göteborgg -(

Med kram, hopp och putt Kyss

kattassen
2/6/12, 1:43 PM
#59

#58 Just nu jobbar vi för att få in i synnerhet en hona vi är på jakt efter - vilken är ruskigt slug. Hon är lite utanför området så hon är ett stort prio nu. Varje onsdag (då veterinären har kvällsöppet) har vi varit på plats med fällor av olika slag. Vi måste ta henne direkt till vet för att kolla så hon inte har ungar (mjölkstinn). Vi misstänker att så kan ha blivit fallet i höstas.

Tyvärr hittils har vi inte lyckats få in henne. Men vi jobbar vidare. Det är dessvärre lite "trångt i stugan" också. Hade absolut behövt några fler jourhem. De andra på handelsträdgården har i alla fall värme och mat tillsvidare men står på tur så fort vi får en chans.

Lite tufft när det skall klaffa med mina och Suz tider och bil mm.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
2/7/12, 12:39 AM
#60

Önskar lycka till med den sluga honan. Som bergis kommer att bli den KLOKA kattan då hon tvingats till ge sig själv en chans.

Och puttar för fler jourhem. Förstår att det är trångt.

Roslyn
2/7/12, 8:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Puttar för jourhem/Permanenthem till underbara katter. Titta bara på denna bild.

Pengar, mat, sand  m.m är väldigt välkommet det också.Flört

Lena
2/7/12, 8:47 PM
#62

#61 Du där kan man tala om snygga katter! Och så personlig de är!

#59 Honar kan allt vara brta sluga. För sluga kan man tycka i sådana här lägen. Hoppas hon låter sig fångas snart! Håller allt vad tummar heter hårt!

Ni jobbar på riktigt bra tycker jag! Inte lätt att få ihop kattinfångningar med allt annat som måste göras också.

Fler jourhem får vi också hoppas kan infinna sig! Att ha sådana här snyggingar hemma är inte alls dumt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
kattassen
2/7/12, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Får väl ta med en liten bild till på de små goingarnaKyss

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Roslyn
2/7/12, 9:23 PM
#64

Gissar; Skorpan och Iggy?

kattassen
2/7/12, 9:51 PM
#65

#64 Fullträff Roslyn!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
2/8/12, 1:31 AM
#66

#63 Vilken bild!!

kattassen
2/10/12, 9:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Puttar åter för hjälp med att sprida vårt budskap om fler jourhem och permanenta hem. Tråkigt nog har vi fått en del återbud på tingade katter och även jourhem som ångrat sig. Vi har alltså flera katter som vi måste omplacera omedelbart!

**Läget är akut!
**

Rynkar på näsan

Extra putt för Felix som är tam och vill hitta ett nytt hem genast!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Gullimat
2/11/12, 12:14 AM
#68

putt

[sarasvati]
2/11/12, 2:29 AM
#69

superputt

Annons:
Lena
2/11/12, 1:05 PM
#70

#67 Så synd att folk ger återbud! Sådant är alltid tufft! Dessa katter behöver ju så evinnerligt väl få komma till ett jourhem eller permanent hem.

Katterna är ju helt underbara! Felix är så lik våran katt Saga. En sådan fin kisse borde det vara långa köer till ju!

#63 Helt underbar bild! Hur söta kan kan katter bli? Mera än så här går nog inte.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Roslyn
2/12/12, 8:37 PM
#71

Puttar.

Luecca
2/12/12, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Här komer då äntligen redovisning för januari. Jag är hemskt ledsen att jag är sen, det har jag aldrig varit förut och jag har ingen mer ursäkt annat än att jag haft och har mkt privat.

Nu när vi har bankgiro så ser det inte riktigt likadant ut utan gåvor och insättningar klumpas ihop och det är först när jag går in på vardera som jag ser till exempel 50 kr från Anna och 100 från Pelle osv…

Därför ser det ju lite konstigt ut när det är en skärmdump. Vet inte riktigt hur jag ska göra det lättast för att alla ska se… Eller tycker ni det räcker så här? Är det några frågetecken så kan man ju fråga eller skicka pm?

Vet inte hur jag ska lösa det annars utan att behöva skriva allt manuellt.

Tyvärr så har ingen av oss längre möjlighet att ta pengar ur egen fick för att betala mat och sand så nu är varenda krona viktig!

Nu när våren närmar sig fortare än vad vi hinner med så är det superviktigt att vi får hjälp för att inte kvibergskolonin ska växa sig stark igen! Vi måste få ut katter till permanenthem (alt jourhem) så vi kan ta in de som är kvar annars blir det som att börja om från början…

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Kattprinsessa
2/13/12, 12:17 AM
#73

Åh, söta Felix!! Någon måste ju bara vilja ha honom snart!! Finns annons ute??

kattassen
2/13/12, 7:40 AM
#74

#73 Vi jobbar för en lösning för Felix. Han finns spridd i vår FB-grupp. Vi avvaktar några bilder till från familjen också innan vi sätter ut fler annonser.

Du har ingen idé för Felix kattprinsessa? Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
2/13/12, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Här är ännu en fin bild på Felix som söker nytt hemKyss

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Roslyn
2/14/12, 7:45 PM
#76

Puttar!

Hur gick det med besöket som var intresserade av Otto?

Annons:
kattassen
2/14/12, 7:58 PM
#77

#76 Vet inte riktigt - de skulle fundera. Han är ju en blygis vetduObestämd

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
2/15/12, 10:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

#76 Det blev inget med Otto - de ville inte ha honomRynkar på näsan

Vem kan motstå Otto?? Kyss

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Denna kommentar har tagits bort.
Roslyn
2/15/12, 10:50 AM
#80

Nej så tråkigtRynkar på näsan Det enda positiva att säga är att vi inte hann flytta honom. Åhhh vad trögt det går då. Jag har gjort/ska sätta upp flyers också. Vi kämpar på så klart.

Puttar och ber er alla allra ödmjukast att rycka på vår gilla knapp på facebooksidan. Rtt större nätverk behöver vi också.

Som vanligt också jour/permanenthem och inte minst ekonomisk hjälp.

Roslyn
2/15/12, 10:52 AM
#81

Inte rycka på vår gillaknapp Flört Trycka såklart.

kattassen
2/15/12, 11:24 AM
#82

#80 Jag har satt upp rivlappar nu i Partille på några "djur-inriktade" ställen. Kan vara bra att sätta ut fler såna. Hör av dig om du vill ha på mailen.

Kanske fler som vill ha?? Hör av er via PM så får ni en affisch med rivlappar att sätta upp

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
2/15/12, 11:35 PM
#83

En hane från handelsträdgården inne i kväll - Gösta. Stor och fin samt vid gott hull. Nykastrerad ikväll och får vara inne några dagar, troligen återgår han sedan till kolonin igen tills vidare.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Roslyn
2/15/12, 11:57 PM
#84

Ja maila gärna så får jag se vilken jag tar Flört

[sarasvati]
2/19/12, 3:07 AM
#85

Åh GRATTIS GÖSTA att du slipper vara okastrerad!! Surt att återgå till kolonin i och för sig, i det här sumpvädret. Men bättre som kastrerad. Har det gått OK?

Hoppas och puttar för Felix och Otto också. Hur då då kan man inte vilja ha? Om man bara kan. Men det är så …

Stoppar in en slant till hjälp. Mer kan jag inte göra nu. All lycka till med det superjobb ni gör för Kvibergskatterna.

kattassen
2/19/12, 8:21 AM
#86

#85 Tack snälla för dina puttande ord och dina bidrag! Du kan väl PM:a mig när du satt in så matchar vi insättningarna rätt.

Ja det är visserligen lite surt att behöva släppa tillbaka alla, men som det är nu så är det den bästa lösningen. Vi har ingen plats inomhus så är det, och på handelsträdgården finns det varma krypin och mat som serveras av oss dagligen. Tillsvidare är det alltså mycket bättre att kastrera och släppa tillbaka än att hålla dem okastrerade i samma situation.

Dock måste vi fundera om vi får in dräktig hona eller hona som redan har ungar. Där får prioriteras annorlunda i så fall. Och/eller om de kommer från grannområdet där vi inte kan släppa ut igen.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[sarasvati]
2/21/12, 1:51 AM
#87

Förstår dilemmat, som väl inte är ett dilemma ens - såklart att bästa lösning är att kastrera och släppa ut, än som annars - inget alls :-(  (Men PM:a behövs väl inte? Satte in på "gamla" kontot sist - funkar säkert lika bra? Ska skärpa mig denna gång. Det är småsummor i vilket fall. Halleluja, alla bäckar små …)

Putt för Gothiakatterna som behöver hjälp! Kyss

kattassen
2/21/12, 7:58 AM
#88

För alla som vill bidra önskas insättning på bankgirokontot 814-9189.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
3/2/12, 12:04 PM
#89

Redovisning för februari. Aktuell månad redovisas tillsammans med föregående. Obs! Endast trafik på kontot redovisas.

Framöver skall även utgifter som görs utanför kontot specificeras så alla kan se lite mer vad det kostarFlört (Dvs sånt som vi själva bekostar, matsäckar och sand mm.)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Roslyn
3/2/12, 11:47 PM
#90

Puttar för fina vackra Kvibergskatter. Jourhem, permanenthem och ekonomisk hjälp behövs. Nu börjar det bli tight att kastrera tills det är kattungedax. Flera honor finns kvar att kastrera.

Annons:
Lena
3/3/12, 4:51 PM
#91

#89 Tack för en mycket utförlig redovisning! :)

#90 Ja nu är den våren här med allt vad det innebär. Inte den bästa säsongen när man tänker på alla nya kattungar som blir till.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Roslyn
3/6/12, 12:19 PM
#92

Puttar.

kattassen
3/8/12, 7:29 AM
#93

Ja gott folk - nu är det full fart i fällan igen.

Dock inga honor som lockats in men igår fick vi in en mycket sliten herre Rynkar på näsan

En svart (med lite vitt) ganska stor 5 kg som vi inte har sett förut. Naturligtvis fick han åka med till veterinärens kvällsöppet och ses om och kastreras. Det visade sig att han hade varit i slagsmål ganska nyss för han hade rivsår i munnen, kinden och lite i ögat. Dessutom var han ganska sliten och såg trött ut. Givetvis får han nu lite tid för sig själv med antibiotika och god mat serverat. Hans räkning gick på 1000 kr.

I förra veckan fick vi även göra ett extra besök hos veterinären med lilla Olivia som tycktes vara lite röd i ögat. Dock var detta inget som behövde behandlas utan även det var sviter av lite häftiga lekar och bus som tur var. Dock blev det en ögonundersökning som kostade lite oförutsedda 1200 kr

Kontot är tomt nu så jag ställer mitt hopp till er alla som kan tänkas avvara en liten peng till Johnny Depp och lilla Olivias ögonräkning.

Tänk på oss hälsar

Kvibergskatterna! Bg 814-9189

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
3/8/12, 10:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

#67

Så kan vi meddela att lille Felix nu har fått ett permanent hem Skrattande Denna förtjusande lille kille är värd allt gott. Så liten och späd och gosigKyss

Lycka till Felix i ditt nya hem!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Kattprinsessa
3/9/12, 1:52 AM
#95

Åh, lilla Felix, lycka till i ditt nya hem lilla sötnos!! :-)

kattassen
3/9/12, 12:03 PM
#96

Putt för bidrag!! Vi har flera honor som vi vet finns och väntar på att tas in + de som vi får in "på köpet".

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Roslyn
3/9/12, 10:31 PM
#97

Puittar på.

Annons:
Lena
3/9/12, 11:16 PM
#98

Så bra att Felix fått ett hem! Även kanon att två katter har gått i fällan!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
3/13/12, 9:38 PM
#99

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: