Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1278 ggr
[karamell]
11/22/11, 9:49 PM

Har en katt på gården

Har en undring som någon här säkert kan hjälpa mig lite på traven med.

Jag har en katt som har börjat smyga runt på tomten. Det syns på den att det är en övergiven rackare. Tovig i pälsen och mager. Jag har börjat ställa ut mat i ladan och den är alltid slut när jag kommer för att fylla på. små katt tassar syns på golvet så det är katten som äter av den.

Kissen är väldigt skygg och springer så fort den får syn på mig. Hur ska jag göra för att ev kunna ta hand om den ordentligt. Jag skulle ju gärna få tag på kissen och på något sätt få den att flytta in i huset. Har ni några tips om hur man kan göra så vore jag tacksam!

Annons:
kattassen
11/22/11, 10:07 PM
#1

#0 Du skulle behöva fånga den i en fälla. Var någonstans finns du och katten? Kanske du kan ta kontakt med någon kattorganisation i närheten och få hjälp med att låna en fälla.

När du väl fått in katten bör du ta den till veterinären och få den kastrerad, vaccinerad och ID-märkt med en gång. Sedan kan du i lugn och ro ta in katten och låta den acklimatisera sig inomhus.

Tack för att du vill hjälpa denna katt!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

beata.w@spray.se
11/22/11, 10:13 PM
#2

Hur ser katten ut.

mvh Beata

beata.w@spray.se
11/23/11, 10:39 PM
#3

Snälla hur ser katten ut? Och vad du bor?

Jag bor i Borås och min katt försvann 19 nov.Hon är helgrå ,kastrerad Id-märkt och Förtvivlat saknad av familjen.

beata.w@spray.se
11/24/11, 12:02 AM
#4

Snälla ring mig! Beata 0739435236

eller meila beata.w@spray.se

beata.w@spray.se
11/24/11, 12:04 AM
#5

Snälla ring mig! Beata 0739435236

eller meila beata.w@spray.se

[karamell]
11/24/11, 10:51 AM
#6

Katten är nog tyvärr inte din Beata, den finns i Linköping. Jag hoppas att du finner din katt!

Tack för förslaget katttassen jag ska kolla med djurhemmet här om de har någon fälla.

Annons:
Mandusius
11/27/11, 12:48 AM
#7

är den långhårig bruntigre hanne?

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

pia-app
11/27/11, 9:45 AM
#8

Vi har en fälla som du kan få låna . Det är bara att du hör av dig till oss. Vi behöver den i helgen men innann dess och efter går det bra

Pia

9Liv Östergötland

011 100960 , 0730 202852

Upp till toppen
Annons: