Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2103 ggr
Trigga
10/25/11, 6:01 PM

Kattfälla i trollhättan?

Har sedan lite över en vecka tillbaka matat en liten skygg katt i området där jag bor, den är fruktansvärt mager av vad jag sett och oerhört skygg. Flyr så fort den ser en enda människa.

Skulle vilja få in den så att jag kan kolla skicket som h*n är i, om veterinärvård behövs och göda upp den lite medans man hör efter om det finns en ägare.

Då jag bor i ett lägenhetshus så är det inte det lättaste att långsamt leda den in över flera månader och nu börjar det dessutom bli riktigt kallt på nätter.

Har pratat med miljöförvaltningen på kommunen och dem lånar inte ut kattfällan till "privat person" för det är inte deras område och dem kan inte vara snälla för då kommer alla fråga om det.

Så är det någon som har en kattfälla i Trollhättan man skulle kunna låna eller vet vartifrån man kan låna en?

Annons:
Lena
10/25/11, 6:54 PM
#1

Har du hört efter med Kattslussen i Trollhättan?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Trigga
10/25/11, 7:28 PM
#2

Har skickat ett mail till dem men ännu inte fått något svar. Var därför jag tänkte om det fanns ett kanske snabbare alternativ.

Lena
10/25/11, 7:50 PM
#3

Kommer inte på någon mera i dessa trakter som kan ha fälla. Men du kan kanske fråga någon av föreningarna i Göteborgsområdet.

Synd att Kommunen hade en sådan tråkig syn på det. De kunde väl långa ut mot dispositionsavgift kan man tycka.

Jättebra att du engagerar dig för kissen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: