Annons:
Etikettsajten-medlemmarna
Läst 2499 ggr
Lena
10/11/11, 7:14 PM

Medlem hur länge?

Hur länge har du varit medlem på Hittekatter iFokus? Utveckla gärna ditt svar i tråden nedan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
UlrikaD
10/11/11, 7:40 PM
#1

Skrev minns inte. Det jag vet är att jag läste kanske mer än ett år innan jag skrev något inlägg.

Sehvrin
10/11/11, 7:41 PM
#2

Jag är inte medlem, men besöker sajten och läser regelbundet.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Lena
10/11/11, 7:46 PM
#3

Som den som startade sajten har jag varit med sedan starten för drygt 6 år sedan. 4/7 2006 närmare bestämt. Trodde då inte att sajten skulle bli så stor och så välbesökt som den visade sig bli. Det tyder på att ämnet hemlösa katter engagerar fler än vad man kan tro. Och det är naturligtvis positivt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
10/11/11, 7:52 PM
#4

jag är medlem sedan starten, 2006. Jag glömmer aldrig vad glad jag blev när jag hittade denna sajt. Det var efter en resa till Korfu som jag blev alldeles bedrövad över alla utsatta hemlösa katter där… Så jag googlade på hemlösa katter och hittade denna underbara sajt. Så hittade jag hit och jag tänker vara kvar…

Puma77
10/11/11, 8:05 PM
#5

Jag har varit medlem vad jag tror i ca 6 år men kom lite efter starten men samma år.

Fick ju hem min Thindra just 2006.

 

//Pia

vilda-hilda
10/11/11, 8:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Blev medlem Januari 2010. Hittade hittekatter i Fokus via Wikkibloggen. Katthemmet Kompis brand gjorde mycket att det blev vidare engagemang för dem men även andra katthjälpare. Det ger en viss tillfredställelse att kunna hjälpa till där man kan men även mycket frustration när man bråkar sinsemellan.

För vår del har därför hjälparbetet via Sörens inklappningsslantar gått till människor vi träffat och litar på. Idag finns så många behövande att vi har svårt att veta vem som skall få pengar eller inte.

Vore därför tacksam om någon har ett bra förslag vart Sörens klappengar skall gå där så många som möjligt kan söka bidrag.

Vi hade kanske kunnat starta en egen Fond med Sörens klappengar men tyvärr räcker inte tid eller ork till detta.

Nalle, Lasse o slitvargen Sören

Annons:
bymaruska
10/11/11, 9:39 PM
#7

Jag blev medlem hösten 2009 men innan dess läste jag en del. Känner att jag hör hemma, här härliga människor plus att jag känner att vi tillsammans gör en hel för just de hemlösa katterna.

Marie-Helene

catfoot
10/11/11, 9:47 PM
#8

Jaha så var det minnet igen då…Minns inte, men har funnits med här lääännnge eller visst har jag det Lena å ni andra som funnits med…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Lena
10/11/11, 10:03 PM
#9

#8 Du var allt också med här från allra första början. Vi kom ju från MSNgrupperna många av oss. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
10/11/11, 10:06 PM
#10

Ja jag har för mig att jag flyttade över hit ganska snart… Står det nånstans när man blev medlem..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Mari
10/11/11, 10:15 PM
#11

Jag är osäker på när jag hittade hit men skulle tippa på att det kanske är runt 3 år sedan?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mandusius
10/11/11, 10:29 PM
#12

1-2 år sedan. Fann denna sida när jag förtvivalt letade efter min egen bortsprungna kisse. Då fick jag upp ögonen för alla dessa hittisar. Har själv två nu :)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

catfoot
10/11/11, 10:30 PM
#13

2006-10-05..Så jag har funnits med sen dess…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Annons:
Puma77
10/12/11, 8:31 AM
#14

#13 kollade mitt nu och precis som jag trodde så var det i slutet av året och det stämde ganska så exakt, den 30 dec 2006 ;)

 

//Pia

emjon
10/12/11, 9:14 AM
#15

I dec 2006 blv jag också medlem

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Mari
10/12/11, 9:42 AM
#16

Kan man se någonstans när man blev medlem på sajterna?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
10/12/11, 9:49 AM
#17

Hahhah, Puma jag var här före dig FlörtSkrattande

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

catfoot
10/12/11, 9:51 AM
#18

#16 på dina inställningar…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Puma77
10/12/11, 11:08 AM
#19

#16 och sen statistik.

 

//Pia

Mari
10/12/11, 11:12 AM
#20

2007-10-03 står det att jag blev medlem - men det är väl när man blev medlem här på själva iFokus?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Gullimat
10/12/11, 12:21 PM
#21

Blev medlem 2008 genom intresset för katter som befann sig bl.a på min arbetsplats och Hamnkatterna och det har jag aldrig ångratGlad

brutt
10/12/11, 5:16 PM
#22

Har alltid haft katt eller katter runt mej ända sedan barndomen då jag växte upp på landet.

Till Hittekatter iFokus hittade jag i samband med arbetet med en större koloni av katter här i utkanten av staden.Medlem blev jag 2006 9/7 då jag sökte efter sajter om just hittekatter på internet.

Sidentass
10/12/11, 9:37 PM
#23

Ja..jag hör väl till dom gamla uvarna här, när sajten var i startgroparna semesterade jag uppe vid Jämtlandsstugan, så man var med så gott det gick ifrån biblioteket, sen blev man mer aktiv väl på hemmaplan till hösten sen!

destiny
10/12/11, 9:51 PM
#24

Hittade hit början 2007 under ett annat nick. Orkade inte läsa om alla stackars katter som jag inte kunde göra något för så jag avreggade mig… men kom tillbaka slutet 2007. Flört

Sherwood
10/13/11, 10:25 AM
#25

Har varit med sedan november 2010 och hittade hit av ren slump som så många andra. Det är synd om dessa stackars katter som blir utslängda hemifrån och okastrerade på köpet, så min största önskan är att vi blev så pass många som agerar direkt när dessa problem dyker upp. Tillsammans kan vi godhjärtade människor göra så mycket gott för dessa djur som inte kan säga tack.

anebit
10/18/11, 6:26 PM
#26

Blev medlem här någon gång i januari/februari 2007.

Jag letade efter sajter att efterlysa min dotters ena katt som försvunnit och hamnade bl.a. här och sen var jag fast.  Det är bara under sommaren när jag är på landet som jag har dålig internetuppkoppling men i november flyttar vi hem.

Tyvärr så hade min dotters katt Sigge blivit överkörd av tåget.  :-(

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
11/6/11, 4:41 PM
#27

Puttar upp för att flera ska kunna säga sitt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Niiinah92
11/6/11, 5:18 PM
#28

Blev medlem för någon/några månader sedan då jag flyttade hemifrån och ville skaffa katt. Var då inne på att adoptera från något katthem eller liknande. Hittade det när jag kollade igenom ifokuslistanSkrattande

Alexej
11/6/11, 5:41 PM
#29

januari/februari 2007

#26 Anebit, var det inte du som hade fått tips av en sierska att katten skulle vara här nånstans på ett katthem?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

pip89
11/6/11, 8:41 PM
#30

har varit medlem i exakt ett år och en dag Tungan ute

majvi
11/6/11, 9:15 PM
#31

12/7-2006

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[sarasvati]
11/7/11, 1:08 PM
#32

Kryssade "minns inte" men fick nu tips om hur kontrollera = juni 2009, så 2-3 år ska det vara. (Hittade till och blev medlem på kattpolisen.ifokus först, har jag för mig, då hjälpte granne att finna bortsprungen (f d hitte)katt.) Hållit mig borta ibland då jag liksom destiny inte orkat läsa om alla stackars katter som jag inte kan göra ngt för - men strutsmetoden fungerar oxå dåligt… Utöver alla enskilda katter som tas om hand (till skillnad fr "omhändertas" som i Lst skrivning), är informationsspridningen ovärderlig. Hittekatter.ifokus behövs!!

PS. Ser att delar av detta svar hör hemma under andra frågor. Får upprepa där då :-) DS

Lena
11/7/11, 5:24 PM
#33

Tack för att ni röstar och lämner era synpunkter!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
11/7/11, 8:07 PM
#34

Jag blev medlem 7e jan 2007…ganska gammal med andra ord… Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Annons:
imsuchadiva
11/7/11, 8:54 PM
#35

Råkade rösta fel.. Klickade på 1-6månader. Ska vara 1-2år.

Marga
11/7/11, 9:49 PM
#36

September 2008, men jag är inte särkilt aktiv numera…mycket annat som skäl tid (men fortfarande hittekattrelaterat förstås).

Poppy13
11/8/11, 9:31 AM
#37

Jag har nyligen hittat hit och blivit medlem.

Pelusa
11/8/11, 1:37 PM
#38

Jag är också en av de gamla uvarna som varit med från första början. Har alltså häckat här länge…. och tänker fortsätta med det tills jag lägger upp näbben i vädret ;)

Lena
11/8/11, 7:42 PM
#39

#38 Det låter bra Pelusa!

#37 Välkommen du och andra nya medlemmar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

zenita
11/9/11, 1:42 PM
#40

blev medlem 07

Debattia
11/10/11, 10:00 PM
#41

Tror jag varit medlem sen 2007.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
Madameh
11/26/11, 6:58 AM
#42

Hej alla jag är medlem sedan augusti 2007 så jag har varit med ett år efter starten men pratade inte så mycket i forumet de första två åren sen lite då och då och numera är jag inne någon gång iveckan pga värk osv och att jag har 4 vildbasingar (katter) här hemma som tar all min lediga tid. Vilken ledig tid ;)

Jag är en snäll omtänksam generös humoristisk tjej från mitten av Dalarna som kämpar för att höja kattens status och att ta hand om hittekatter etc. Jag vill ha en djurambulans en djurkyrkogård och en djurrestaurang/fik i varje stad. Det vore underbart att få bjuda sina djur på middag och samtidigt träffa andra vänner. Man kan faktiskt ha katten med sig i bur. :)

Jag har ett gott hjärta och ett öppet sinne och är medlem sedan 1978 i Djurens Rätt. Har två skogisar en Birma och en litta huskatt! Ha en fin Advent alla kära kattvänner!!

iingmili
12/10/11, 3:18 PM
#43

Jag klickadei jag minns inte men när jag kollade så har jag varit medlem sen 2008, tänk vad tiden går!

Hennum
12/11/11, 3:00 AM
#44

kollade på min sida, och fick veta att jag varit medlem sedan 2006-09-02. Så det är ju drygt 5 år. Har för mig att hittekatter var den första sajten jag gick med i, som jag fick höra om via en sida på msn groups som handlade om hemlösa djur generellt eller nåt. oj, vad tiden går ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lena
12/17/11, 11:09 AM
#45

#44 Ja många av oss vara aktiva i olika MSNgrupper innan vi hamnade på iFokus. MSNgrupperna togs sedan bort i samband med att iFokus började växa sig stort. Många hamnade då på iFokus istället.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
12/19/11, 7:03 PM
#46

Jag blev medlem i juli 2006.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Moirana
6/8/12, 12:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Har varit medlem sen nov. 2011. Arbetar för Livbojen med hemlösa katter! Skrattande Fick tips av en vän om hitta katter i fokus. Har läst om många inlägg och tycker att det är en bra sida,Glad

Katthemsmatten
6/8/12, 3:41 PM
#48

Blev medlem 2012-01-10. Minns inte riktigt hur jag hittade hit. Antingen var det tips via Wikki-bloggen eller Johnnys Girl. Aktiv i perioder. Anledningen är att från tid till annan har jag tyckt att om inte ett par, tre tämligen högljudda skribenter fått bestämma hur man ska arbeta med hittekatter ("my way or no way") så har tonen i trådarna varit mer än lovligt hätsk och då har jag stängt ned. På senare tid har samtalstonen förbättrats högst avsevärt vilket gör att jag loggar in frekvent och läser trådarna. Fortfarande händer det att jag tycker att det är väldigt respektlöst, men inte på långa vägar som tidigare.

Kanske har vi alla lärt oss att det finns mer än ett sätt att arbeta för kattens bästa och för att höja statusen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
[Anunnaki]
6/8/12, 7:05 PM
#49

Jag har varit medlem i nästan precis tre år. Trodde att det var längre. Under dessa tre år har jag läst och skriver mycket tidvis och tidvis har jag besökt siten enbart sporadiskt.

Genom Hittekatter har jag funnit några medlemmar som jag lärt känna mer och talar med dem i telefon då och då, några har jag hittat som jag tycker är lite mer av själsfränder än andra.

Ibland blir det lite väl mycket tjafs som dessutom är rätt onödigt men i sitens anonymitet är det ju bara att låta bli att bry sig i sådana fall.

Trevlig helg på er alla

kattassen
6/8/12, 8:09 PM
#50

2007-09-10 var visst min startdatumFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Anunnaki]
6/8/12, 8:33 PM
#51

Kom på att jag från början hade ett annat nick så jag har varit med sedan sommaen 2008 men det gör ju ingen skillnad i alternativen att välja mellan.

[RMSLiners]
6/8/12, 8:34 PM
#52

Trök 6, Är helt ny som medlem. Var inte länge sen jag gick med i iFokus när jag blev tipsad om modelbygge iFokus av en annan modelbyggare så genom den sajten hitta jag hit.

Sabbekatt
6/8/12, 11:04 PM
#53

Jag blev medlem 2010-01-24 och jag har aldrig skrivit ett enda inlägg, men jag har nog läst allt som har skrivits sedan jag blev medlem Glad.

Lena
8/8/12, 11:47 AM
#54

Puttar upp en omröstningsfråga.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hesat
8/8/12, 12:40 PM
#55

Bara varit här några månader själv och är rätt så novis i kattvärlden. Skaffade ullbollen hemma för ungefär ett år sedan men eftersom vi hade mycket strul med foderintollerans så blev det att röja runt på nätet i jakt på svar. Läste mycket på Katter.ifokus och blev tillslut medlem där i februari i år när jag behövde stöd och blev otroligt väl bemött. Vi har nu äntligen fått hyfsat ordning på ullbollens foderintollerans, mycket tack vare erfarna medlemmar på Katter.

I mars i år så fastnade mina ögon på följande inlägg:

http://katter.ifokus.se/discussions/4f662370d4ebea456103f81f-hjalp-oss-hjalpa-mager-stackare

Den artiklen träffade oss här hemma mycket hårt och vi (jag, sambon och ullbollen) kunde inte hålla oss från att iaf hjälpa till ekonomiskt. Kolla in hur stackarn såg ut i mars, vem kan motstå att lätta på plånboken om man har den möjligheten? Vi följde lilla Aslans öde på Ronneby Hittekatters hemsida, blev månadsfadder och började även kika in på Hittekatter.ifokus. Efter att Aslan fått sitt hem är vi nu faddrar åt en annan katt och när han får ett hem så blir det nästa och sedan nästa…

I april i år blev jag medlem här på Hittekatter.ifokus och försöker för fullt att anpassa mig så gott det går i diskussionerna eftersom jag är van med ett mycket råare klimat (en aktiv gamer som jag får dagligen tåla lite personangrepp, nerdrage, tantrums osv. och visst har man blivit lite "miljöskadad" med åren ;) ).

För att avsluta så vill jag tacka alla er som ställer upp med tid och ork för att få in hittekatterna in i värmen.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Annons:
Katthemsmatten
8/8/12, 2:21 PM
#56

#55 Du är värd ett stort tack för de insatser du gör för hemlösingar som fadder. All hjälp är värdefull!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
8/8/12, 3:11 PM
#57

#55 Vill instämma i vad #56 skriver! Det är guld värt med den typen av insatser!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

helen
8/8/12, 3:32 PM
#58

2008-05-28 blev jag medlem. Hade för mig att det var 2007. Är inte så aktiv längre dock men har hjälpt till med en del insamlingar, stödinsatser mm.

Lena
8/8/12, 3:50 PM
#59

#58 Du blev medlem redan 2006 om jag inte minns fal, fast hade ett annat alias då tror jag. Det var när HiF var nystartad. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

helen
8/8/12, 4:04 PM
#60

#59 Det stämmer ju! Det är därför jag inte tycker att datumet stämmer. Evangeline tror jag det var. Hade ju precis startat upp föreningen då och hade frågor om Musses krångliga mage och därför hittade jag hit! Glad

Lena
8/8/12, 4:44 PM
#61

#60 Ja så var det! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jetaime
8/8/12, 5:10 PM
#62

Jag var faktiskt bara här på tillfälligt besök :)

Annons:
Lena
8/8/12, 6:00 PM
#63

#62 Ja så kan det också vara! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: