Annons:
Etikettros-ris
Läst 3404 ggr
Nilshult
2011-09-27 14:16

Då var den dagen förstörd.

Råkade tyvärr läsa  Expressen. Visste inte att mord på öppen gata var tillåtet i Sverige.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2573427/foraren-vantade-inte-korde-over-kattunge

Annons:
Ankie
2011-09-27 15:56
#1

men alltså vilket jävla generalpucko

har jag varit där så har jag ställt mig framför spårvagnen tills katten varit räddad, FY FAN säger jag………

Lena
2011-09-27 17:00
#2

Fy för den lede. Säger som TS att nu var dagen förstörd. Värsta skurken är dock den kattägare som dumpade katten mitt i trafiken. Hur kan folk vara så hjärtlösa och grymma?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
2011-09-27 17:29
#3

fy för den lede, vilka as framförallt som slängde ut katten ut taxin!!!ghaaSkrikandes

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kattassen
2011-09-27 17:30
#4

Spårvägen i Göteborg har väl hittills inte många + på sin meritlista - vad det än gäller. Ytterligare ett bevis på mänsklighetens bottenskrap.

RIP lille kissen…Gråter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

UlrikaD
2011-09-27 17:36
#5

Men herregud, spårvagnsföraren använde sunt förnuft?!

Är det så sunt förnuft ser ut så blir jag mörkrädd.

Stackars katt, det är ju att medvetet köra över någon, det borde väl vara straffbart. Tillsammans med idioten som släpper ut en katt ur en taxi. Plus taxichauffören som tillät det.

Fy f-n vad jag skäms över att tillhöra det mänskliga släktet!!Skrikandes

Roslyn
2011-09-27 19:58
#6

Gråter Ofattbart.

Annons:
Lorita
2011-09-27 20:00
#7

Att ni är upprörda för taxin kan jag förstå men inte spårvagnsföraren, denna stanna och gick ur vagnen och tittade efter en katt som man inte kunde se.

Ofta blir spårvagnsförare lurade att stanna sin vagn och senan utsatt för över fall med stenar och annat. Föraren såg inte katten och körde väldigt försiktigt från platsen i hopp om att en eventuell katt skulle springa sin väg innan vagnen började rulla.

Det hör inte till ovanligheterna att Göteborgs spårvagnsförare och bussförare för fara för sina liv och vad jag fått reda på så såg inte föraren någon katt trotts att denna tittade efter katten aktivt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




brutt
2011-09-27 20:42
#8

Vilket otivsamt hårt inhumant samhälle vi lever i där man har så bråttom att man kör över en kattunge för att passa tiden. Spårvagnsföraren eller trafikledningen  hade säkert aldrig hört uttrycket"Lugn Vi kommer alla dit vi ska".Taxichauffören borde kunna ge ett signalement på den som beställt taxi och var den hämtades och sedan åkte.

Så hemskt för den lilla kattungen RIP lilla katt som fick sitta emellan med sitt liv för den stora brådskan och stressen som människan uppfunnit.Gråter

Lorita
2011-09-27 20:47
#9

#8 jag kan hålla med om att det är ett hårt samhälle där förare är hotade när dom kör trafik, där riskerna att lämna vagnen / bussen blir så stora som dom blir idag.

Taxifören det är den bilen man ska jaga för där var det ju som det hela startade.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Lorita
2011-09-27 20:47
#10

#8 jag kan hålla med om att det är ett hårt samhälle där förare är hotade när dom kör trafik, där riskerna att lämna vagnen / bussen blir så stora som dom blir idag.

Taxifören det är den bilen man ska jaga för där var det ju som det hela startade.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




UlrikaD
2011-09-27 20:50
#11

Så ofta som det är spårvagnsstopp i den här stan hade det nog inte gjort någonting om den spårvagnen stod still en stund.

Häromdagen tog en 20 min spårvagnsfärd, 1 1/2 timma för mig och då var det inga djur inblandade, bara människor.

Svingeln är dessutom inte långt från centralstationen, där hade man kunnat stanna och folk hade lätt kunnat gå en hållplats.

Lorita
2011-09-27 20:53
#12

#11 Kan ni inte vänta och klandra föraren förren utredningen om vad som hände är klar.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




kattassen
2011-09-27 21:26
#13

#12 Var det du som körde eller??

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
annebeate
2011-09-27 21:51
#14

GråterDetta har verkligen varit en en sorgens dag.Gråter

Lilla söta kisse, vilken grym värld.GråterGråterGråter

Lorita var har du fått uppgifterna om spårvagnsförarens agerande? Har inte stått något om detta i de tidningar jag läst. Är du anställd vid Göteborgs Spårvägar eller känner föraren?

Den som släppte ut den lilla kissen är värd all förakt. När det gäller spårvagnsföraren har jag inte läst något förmildrande utan tvärtom när man läser vad samboparet Pernilla Roos  och Tommy Österberg berättat när de  förgäves vädjade till spårvagnsföraren om att rädda lilla kissen från döden. Jag kan inte se något förlåtande när det gäller spårvagnsföraren.

Stort tack till paret som gjorde allt för att rädda den lille och i handling visade sin omtanke om den lille kissen.

Lorita
2011-09-28 05:38
#15

#13 nej jag kör inte spårvagn

#14 Föraren/företaget kan inte ge sin syn på vad som hände innan utredningen är klar. Därför är det fel att dömma föraren innan man vet vad som hänt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




annebeate
2011-09-28 08:11
#16

# 15 Då har vi dagsläget parets uppgifter och jag kan inte se att det framkommit något som motsäger deras uppgifter, särskilt som Göteborgs Spårvägar själv uppgett i massmedia att spårvagnsföraren borde ha tagit kontakt med trafikledningen, Det finns rutiner för detta inom bolaget som spårvagnsföraren uppenbarligen inte följt. I stället kör han i väg trots parets vädjanden efter att ha frågat om det var deras katt (!) och måste vara väl medveten om att det förelåg stor risk att kattungen skulle bli överkörd. Gråter

Lorita
2011-09-28 08:36
#17

#16 då är en uppgiftslämnares uppgifter helt korekta bara för att den andra parten inte avslutat utredingen?

Kan man då också fria dom som var i taxibilen?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




annebeate
2011-09-28 09:31
#18

# 17 Vad jag skriver är att det finns inget i nuläget som gör att det finns anledning att betvivla parets uppgifter om vad som hände. Göteborgs Spårvägar har också  beklagat att spårvagnsföraren inte tog kontakt med trafikledningen. 

När det gäller den som släppt ut katten i trafiken så finns där inget  som helst försvar för dennes agerande tvärtom. se #14

Nilshult
2011-09-28 09:32
#19

Hörde av en jobbarkompis som sett en katt springa in under en spårvagn i här i Norrköping. Men i det här fallet stannade föraren och såg till att katten kom fram i säkerhet innan hon körde vidare med spårvagnen. Jag har själv sett både bussar och spårvagnar stanna för katter som passerar vägar Hoppas att det inte gennerellt är osäkrare att vara katt i Göteborg än Norrköping map lokaltrafiken. I sådana fall får väl Göteborg börja ananma samma körstil som kollegorna i Norrköping

Roslyn
2011-09-28 09:36
#20

Den man borde komma åt är naturligtvis den som släppte ut kattungen. Det måste väl anses som en brottslig handling. Kanske går att få tag i denne om paret skulle minnas tidpunkt och taxikedja?

Sedan har alla kedjor brustit. Naturligtrvis skulle föraren ha kontaktat ledningen. Ingen på spårvagnen kan med berått mod klagat på försening i ett sådant läge.

Paret kunde kanske också gjort mer, men det är så lätt att döma i efterhand och tro att man handlat bättre själv. typ ställt sig ivägen för spårvagnen. Det är nog vad de tänker på om och om igen. Hoppas det går att spåra kattungens usla ägare.

Mvh Anette

Annons:
kattassen
2011-09-28 09:50
#21

#19 Nilshult - att vara katt i Göteborgs innerstad där spårvagnar, bussar, bilar, cyklar, folk cirkulerar i en salig röra är inget som överhuvudtaget är att tänka på. Det är förenat med livsfara. Ärligt sagt är här inte många katter som syns i innerstan heller. De som kommer ut utanför gårdarna och av misstag kommit ur lägenheter osv. blir inte långlivade.

Nej här skall man vara glad själv om man kommer hem med livet i behåll efter ex en cykeltur genom stan.

Så länge man envisas med att hålla igång de där elektrifierade sardinburkarna på hjul i denna stad så kommer inte klimatet att ändras. Kollektivtrafiken här är en ständig källa till irritation och stress. Här finns inte längre plats för empati och djurvänliga känslor.Rynkar på näsan

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Sherwood
2011-09-28 14:11
#22

Det svinet borde gå att spåra som släppte ut kattungen från taxin om man ville naturligtvis, för hade det varit så att den personen hade mördat någon människa strax innan, så hade man fått tag på namn och adress till denna rätt snabbt, genom vittnesmålet av taxichafören. Att släppa ut en liten kattunge i värsta rusningstafiken är lika med djurplågeri.

Upp till toppen
Annons: