Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1720 ggr
Majjsaaans
2011-07-28 20:47

AKUT!!!!!!!

Hejsan!

Jag har ett akutproblem, det är nämligen så att jag har funnit en kattmamma och två kattungar. Enligt en av mina grannar ska kattmamman vara runt halvåret, men om jag minns rätt så har hon varit utanför balkongerna hos oss i minst 3 år. I och för sig så kan det vara den kattens mamma, eller möjligtvis en annan katt.
Antar att dessa katterna som jag nu har funnit är mer eller mindre förvildade.

Men i alla fall. Mamman är från över halvåret och upp till minst 3 år. Kattungarna är omkring ca 2-4 månader kan jag tänka mig. Dom leker och äter vanlig mat. Min granne har slängt ut kattmat, och det har även jag gjort. Har varit i kontakt med de flesta katthem, men det är sommar och allt är fullt. Jag hade gärna velat och gjort om jag hade kunnat ställa upp. Nu har jag två egna katter, och jag kan inte göra mer än att informera om dessa söta små liv.

För mer info skicka PM, finns bilder.

Annons:
Hawknestgrove
2011-07-28 20:57
#1

Oj….. Ja du kan inte göra så mycket mer, än att exempelvis försöka få in mamman och kastrera henne. Fånga in hela bännet och  placera ut ungarnrna i vettiga hem i så fall. Du skriver inte var du bor, alltså i vilken stad, det underlättar i så fall.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Majjsaaans
2011-07-28 21:04
#2

Jag bor i Göteborg, ute på Hisingen i Tuve.

Hawknestgrove
2011-07-28 21:07
#3

Du har kontaktat alla? Ok glöm Djurens Vänner, för de är Djurens ovänner…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Majjsaaans
2011-07-28 21:11
#4

Ja, dom som jag vet om och har blivit tipsad om. Ja, djurens vänner är inga vänner till djuren!

Luecca
2011-07-28 21:18
#5

Finns det någon möjlighet att du kan ta in kattungarna i något rum hos dig så kan vi ju slänga ut annons i GP eller nåt? I värsta fall så kan de vara på toaletten… det är bättre än inget alls. :)

Mamman måste ju också in och kastreras men har ingen aning om var eller hur… Lämnas de till Blå Stjärnan så kommer de till Djurskyddet i Mölnlycke och de är inte bra med skyggisar längre har jag hört… Tyvärr.

Suck, alla katter överallt. :(Jag börjar få kaos i huvudet för alla hemlösa katter där ute… *magsår*

(Rebecca från Facebook)

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Majjsaaans
2011-07-28 21:30
#6

Rebecca. Kan tyvärr inte göra det. Det gör ont i mitt hjärta, eftersom jag inte kan göra något mer än vad jag har gjort. Gråter

Har skrivit informerat bland annat Gbgs katthjälp, och dom ville att jag skulle fylla i en anmälan om detta så skulle dom ta tag i det när dom kunde. men inte just nu. Var i kontakt med Mölnycke, deras svar bara att sätta in en annons gratis i GP. Plus att dom endast tar emot via polisen.

Ja, jag säger detsamma. Fruktansvärt jobbigt och irriterande på dessa människor som inte kan ta hand om sina djur. Djurvänner? Hell NO!
Jag skulle gärna vilja fixa ett katthotell/katthem, märker ju att det behövs, men lite svårt själv och kostnadsmässigt tyvärr.

Annons:
Hawknestgrove
2011-07-28 21:31
#7

ja du det är inte lätt… OCh stödhem finns inga heller….. Det känner även vi i Strömstad till… Vi har ETT. Läs ETT….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Luecca
2011-07-28 21:36
#8

Ok, fyll i en sån där anmälan iaf… Det är ju alltid nåt. Glad

Lämnar man in dem på Blå Stjärnan så går det via polisen och de hamnar i Mölnlycke… Men som sagt, är det skygga så skulle jag inte rekomendera det…

Har du möjlighet att sätta in en annons i GP?

Om vi kan samla in lite pengar till henne, skulle man inte kunna kastrera/id-märka henne och sen släppa ut henne igen och ni fortsätter att mata?och så får vi försöka hitta hem till kattungarna. Om du har möjlighet att ta kort på dem så kommer det att hjälpa.

Jag har extremt mycket att göra och fullt i huvudet med "mina" hemlösa katter ute i Kviberg men jag vill såklart göra det jag kan ändå… Tyvärr kan inte vi heller ta in några. :(

Kan du ta kort och lägga in här? Annars så kan du få mitt mobilnummer och mmsa bilder så kan jag lägga in. :)

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Majjsaaans
2011-07-28 21:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kostar det något med annons i GP? Enligt Mölnycke skulle det vara gratis?!

Japp, bilder finns, kanske inte världens bästa.. Men alltid nått!
Lägger in dom i ett fotoalbum, verkar ta sån himlans tid och ladda upp här :/

Majjsaaans
2011-07-28 21:45
#10

En kom med ;)

Luecca
2011-07-28 21:47
#11

Jag är jättedålig på GP och deras priser… Men Mölnlycke har säkert rätt. Skrattande Ring GP och kolla

Vad söt hon är!

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Jourhemmet
2011-07-28 21:49
#12

Risken är ju också stor att hon är dräktig igen.

Hawknestgrove
2011-07-28 21:49
#13

JA de brukar vara snälla med upphittat. det ska de ha Credit för. STNB här tar hutlösa 200 för upphittat/efterlyses.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Majjsaaans
2011-07-28 21:52
#14

Ja, precis! Tack, det ska jag göra imorgon bitti:)
Vad ska jag skriva i annonsen? Har satt upp lapp här vid torget, har ringt en person, men det var inte hennes katt och kattungar.  Är säkerligen folk som har flyttat och bara dumpat henne :/

Luecca
2011-07-28 21:53
#15

#12 Ja precis… Det får man väl nästan anta med tanke på att kattungarna är såpass stora Obestämd

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Hawknestgrove
2011-07-28 22:01
#16

Beskriv kisse och skriv upphittad i den och den trakten. Skriv även att hon har bebisar. Fråga "Saknar någon mig?"

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Majjsaaans
2011-07-28 22:04
#17

Japp, tack!

Luecca
2011-07-28 22:04
#18

och att de söker nya hem om inte äg hittas…

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Hawknestgrove
2011-07-28 22:10
#19

Ja, om man får plats med det och om GP godkänner det……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Majjsaaans
2011-07-28 22:16
#20

Får höra med dom, hoppas på det bästa!

Annons:
Roslyn
2011-07-28 23:52
#21

Hur skygga är dom. Går det att komma nära?

Mvh Anette

Roslyn
2011-07-29 21:28
#22

Putt för  lilla kattfamiljen. Skulle vara bra att veta hur tama/skygga de är och hur de bor. Är de utsatta i området? Hur ses dom av omkringboende/hyresvärd. Ses dom t.ex som ett problem så de riskerar att skjutas?

Mvh Anette

Roslyn
2011-08-07 13:46
#23

Putt! Hur går det med Tuvekatterna? Har det hänt något? Undrar fortfarande hur skygga de är?

Mvh Anette

Upp till toppen
Annons: