Annons:
Läst 3874 ggr
Marie-Louise Ohlson
6/1/11, 6:14 PM

Svanslös Morris efterlyses!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morris försvan den 28 maj på Havskuren Tippen i uddevalla.

Morris är en tigrerad grå\brun med vita inslag på tassar, mage och nosen. Han är 2 år och kastrerad. han har bara en liten stummp till svans som dessutom är lite krökt. Har en tattuering i örat 2974H.

Har varit inne och letat varje dag men ingen Morris, vi saknar honnom så och de gör så ont. Morris har varit ett stöd för mig och han har gett mig så mycket, nu MÅSTE jag göra allt för att hitta Morris.

Alla tipps är välkommna!

tack

Marie-Louise

Annons:
Jourhemmet
6/1/11, 6:47 PM
#1

Ring polisen på 114 14 och anmäl. Lappa området, efterlys på de katthemssidor som går. Gå även in här på kattpolisen i fokus.

Debattia
6/1/11, 7:41 PM
#2

Puttar upp tråden.Ge inte upp !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
6/1/11, 8:27 PM
#3

Inne på Kattpolisen hittar du en hel del samlade tips i en liten fin artikel.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Marie-Louise Ohlson
6/2/11, 12:26 AM
#4

ja de ska jag göra, ringde till polisen dagen effter han försvann och djurens vänner.

Är där varje dag och lägger ut mat och har lämnat en tröja som lucktar "hem". men ja tror inte han är kvar för de är för mycket väsen. de finns en JÄTTE brädhög (där han sågs springa in på lördagen) tror att han kan ligga där och trycka… men hur länge?

tack för tipps!!

Misan
6/2/11, 11:42 AM
#5

katter kan ligga och trycka i flera dagar när de blir rädda, framförallt innekatter (vet inte om din katt var innekatt) om jag vore du skulle jag nog ställa fälla där och bara vänta,

Katter kan bli så fåniga när de blir rädda att de inte ens inser att det är deras älskade matte som står där och ropar utan även du kan vara farlig helt plötsligt, det är deras natur, hällre fly än illa fäkta så det är inget man får ta personligt. Man kan gå två meter ifrån sin katt utan att den reagerar

När du är ute och letar ta med dig en stol och sätt dig ner på en och samma plats och prata lungt, ropa lite. sitt där i 5-10 minuter innan du flyttar dig till nästa plats. Chansen är större att han inser att det är matte och inte en fara som är där.

Håller alla tummar och tår för att du snart hittar honom igen.

Marie-Louise Ohlson
6/2/11, 5:54 PM
#6

Han är ute katt och en ducktig jägare så jag tror nog att han kan hitta sig mat. Tack för tippsen jag skall tänka på att inte röra mig så mycket när jag är ute och letar utan vara lite mer stilla.

Har ställt en fälla på plattsen samma dag han försvann. de är väll bara att vänta och leta.

Tack

Annons:
Upp till toppen
Annons: