Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2448 ggr
johnnys girl
2011-04-25 22:47

Djurpolisen-nu rullar de igång

Djurpoliserna rulllar nu runt i egna specialutrustade bilar i hela Stockholm.

Läs artikel här:

http://www.djurskyddet.se/se/vart-arbete/aktuellt/2011/nu-rullar-djurpolisen-pa-stockholms-gator

Nu håller vi alla tassar och tår att varje polisdistrikt i landet snart har egna djurpoliser.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

Annons:
Imasy
2011-04-25 23:16
#1

Hoppas på att se dessa poliser över hela landet i framtiden :)

anebit
2011-04-26 09:32
#2

Å, så underbart det låter i mina öron!  Djurpoliser som åker runt i egna bilar!

HURRA HURRA HURRA HURRA!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

lillmymlan
2011-04-26 11:01
#3

HURRA Skrattande

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

petter72
2011-04-26 11:33
#4

Vilket föredöme!

Hurra för djurpolisen!

Petter

emjon
2011-04-26 12:03
#5

All heder åt Carin Götblad som ställt sig på djurens sida och detta är verkligen ett stort steg i rätt riktningGlad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[Daisy-Moa-Elsa]
2011-04-26 12:11
#6

Äntligen, nu  hoppas vi att det sprider ringar på vattnet och "förökar" sig över hela landet

Annons:
Leffe
2011-04-27 00:20
#7

Ett bra initiativ bara det inte som mycket annat rinner ut i sanden som mycket annat kan göra när det gäller myndigheter

[[eskils_]]
2015-12-27 00:40
#8

Polisen har ju genomgått en omorganisation nyligen. Ett resultat av den är tydligen att den uppskattade Djurpolisen i Stockholm nu samarbetar med Djurpolisen på Gotland. Hoppas de har minst lika mycket folk och resurser som förut.

"Jag ska ta tillfället i akt och berätta lite mer om vår grupps arbete. Djurskyddsgruppen inrättades våren 2011 av dåvarande länspolismästare Carin Götblad i förra polismyndigheten i Stockholms län. Uppdraget var att utreda brott mot djurskyddslagen, djurplågeri samt brott mot lag om tillsyn över hundar och katter i Stockholms län.  (…)

Idag är som bekant polisen en myndighet, Polismyndigheten. I och med denna omorganisation har djurskyddsgruppen i Stockholm fått ett utökat ansvar, vilket vi är jätteglada för. Det innebär att gruppen ska fortsätta att utreda alla brott mot djur som tidigare både i Stockholm men också på Gotland som idag tillhör samma region i den nya Polismyndigheten. Det finns idag 9 poliser som jobbar med vårt uppdrag (varav 1 på Gotland), samt 2 civilanställda som sköter all den förvaltningsrättsliga ärendehanteringen med uppstallade djur, diarieföring och återkrav av kostnader.

Jag som gruppchef är oerhört stolt över det arbete som bedrivs idag och ska se till att vi fortsätter att visa goda resultat, får bra fällande domar i aktuell lagstiftning samt bidrar till ett gott djurskydd för Sverige.

Har ni frågor och funderingar gällande vårt uppdrag så ska jag göra mitt bästa att besvara dessa.

Ha en fin kväll önskar gruppchefen Pernilla"

https://www.facebook.com/polisenstockholmdjurskydd/?fref=ts 

(skrivet den 26 november)

Katthemsmatten
2015-12-28 18:15
#9

Hoppas att tjänsten på Gotland inte innebär att man dragit in en tjänst i Stockholm. Det har inte blivit färre fall av övergivna, misshandlade och vanvårdade djur av vilket art de vara månde här i länet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: