Annons:
Etiketttill-minnet-av
Läst 5343 ggr
Lena
4/6/11, 12:17 AM

Till minne av Linda Carlgren!

Ni har sett Lindas fina kattbilder i flera av våra artiklar. Linda var så generös och hjälpte mig med bildmaterial inför starten av Hittekatter iFokus. Det var även hennes bild som var vår första vinjettbild. Linda skrev en artikel 2007 här på Hittekatter iFokus där hon delade med sig av sina fototips och underbara bilder.

Linda med sin äldsta son Adam.

Jag har just nåtts av beskedet att Linda inte längre finns ibland oss. Den 29/3 somnade hon in efter att ha kämpat mot sin cancersjukdom i 16 månader. Många har följt Lindas sjukdom via hennes blogg: Lindas Blogg.

Jag hade lärt känna Linda via min tidigare sajt Kattgruppen. Hon var en mycket generös person med hjärtat på rätta stället både för människor och djur. Hon var även en underbar mamma till sina barn. Det är ofattbart att hon nu är borta. Mina tankar går nu till hennes familj.

Linda har en insamling på Cancerfonden där du kan lämna bidrag.Länk till insamlingen.

Sov i ro Linda! Du lever vidare för alltid via dina bilder.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
tervmatte
4/6/11, 12:24 AM
#1

Vila i frid Linda

Debattia
4/6/11, 12:34 AM
#2

Sänder en sista hälsning till dig Linda! Skickar även många tankar till hennes familj. Så grymt livet kan vara ibland.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

lillmymlan
4/6/11, 7:25 AM
#3

Vila i frid Linda och som skrivet ovan… mina tankar går till familjen.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

annebeate
4/6/11, 7:46 AM
#4

Så sorgligt. Vila i frid Linda. Livet är många gånger så orättvist. Tankarna går nu till hennes make och barn.

Puma77
4/6/11, 7:48 AM
#5

Ånej var det hittis Linda. tyckte namnet klingade så bekant när jag läste på aftonbladet men kunde inte placera det.

 

//Pia

Imasy
4/6/11, 7:54 AM
#6

Följde hennes blogg en längre tid. Ofattbart att det gick så himla fort de sista dagarna innan hon somnade in för gott.

Annons:
Sidentass
4/6/11, 11:14 AM
#7

Sitter o gråter…jag kände dock inte Linda personligen, men när jag läser den tragiska nyheten minns jag hennes bilder, hon var en enastående fotograf..varför skall vissa människor och deras anhöriga behöva drabbas så hårt…Gråter Må du nu få vila i ro…bortom Regnbågsbron och bli smekt av små silkestassar…mina tankar finns också hos din familj, dina närstående, dina vänner, må dom få kraft att gå vidare…

anebit
4/6/11, 1:39 PM
#8

Så tragiskt att en så ung tjej ska behöva dö i förtid. Dessutom blir 3 små barn moderlösa.     GråterGråterGråter

Livet är bra grymt ibland!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
4/6/11, 6:39 PM
#9

Ja det är oerhört tragiskt och sorgligt att Linda som var mitt i livet ryktes ifrån sin familj på det här sättet. Linda var en mycket positiv person som spred glädje runt omkring sig. Och vilka underbara foton hon tog.

Ni som var med i Kattgruppen på MSN känner Linda. Hon var mycket aktiv där när det begav sig. Skrev mycket om sina katter och sin äldsta son. Det var en trevlig tid.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Luecca
4/6/11, 9:58 PM
#10

Kände henne inte alls men det är alltid tragiskt när en människa rycks från livet för tidigt. och tankarna går till man och till barnen! De var ju inte gamla alls… Gråter Hoppas du hade människor och djur där uppe som tog emot dig! Vila i Frid!

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Sidentass
4/6/11, 10:02 PM
#11

#9Ja…när du säger det så…kände så väl igen henne i beskrivningen, men kunde inte riktigt placera var ifrån,,,men Kattgruppen var det ja..minns jag nu så väl..nu går jag o tänder ett ljus för henne och även för hennes familj innan det är sängdags här..

Hawknestgrove
4/6/11, 10:50 PM
#12

kommer inte ihåg så mycket men ändå. en ängel som Gud ville ha hem tidigt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hennum
4/6/11, 11:07 PM
#13

åh, vilken fruktansvärd situation. :( så sorgligt och jag beklagar familjens förlust av hela mitt hjärta. Cancer är en hemsk sjukdom som sliter sönder så många liv på olika sätt. Fan alltså!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Hawknestgrove
4/6/11, 11:09 PM
#14

Only the good die young…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[DjurArken]
4/6/11, 11:50 PM
#15

ush… riktig orättvis… Gråter

Lena
4/8/11, 8:59 PM
#16

#15 Ja visst är det.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
10/31/12, 9:48 PM
#17

puttar upp om fler vill läsa efter att hon hedrades i rosabandet  galan i kväll,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
10/31/12, 10:56 PM
#18

#17 Oj det missade jag!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
10/31/12, 11:03 PM
#19

#18 var i slutet, jag såg inte på det egentligen men tv n var på o jag reagerade på namnet o gick i o tittade. så himla sorgligt. man fick se barnen lägga blommor på hennes grav ..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
11/1/12, 7:54 AM
#20

Såg att djurhemsföreningen har en av hennes bilder på hemsidan. Undrar om de har tillstånd?

Det alltid sorgligt när unga människor dör.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Sidentass
11/7/12, 10:41 PM
#21

-Minns hennes fina bilder från msn-gruppernas tid…och jag kan inte se det annat än mycket sorgligt och även orättvist att vissa ska behöva drabbas så hårt..man blir riktigt ledsen..minns ifjol när jag fick höra nyheten, den kom som en chock…

Fortsätt att sova gott Linda…

17 Missade detta, men fint att det var så..

Upp till toppen
Annons: