Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 7436 ggr
Alexej
2011-03-25 17:27

Kattnät till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan den 1 maj 2008 är det lag på att ha skyddsnät på sin balkong om man har katt och bor 5 m ovanför marken.

Vi på Evas katthem.se har kommit över ett större parti kattnät som vi säljer nu.

Nätet är av nylon och mycket hållbart. Bredd 6-7m. Svårt att räkna ut för nätet går att dra ganska mycket i breden.

Obs! Ska du ha nätet tex för ett tak över utegården måste du köpa dubbel längd för drar man mycket i nätet på breden minskar den i längden.

Nätet är perfekt för kattägare som vill skydda sin katt och förhindra att katten faller ner samtidigt som man vill kunna ha balkongdörren öppen.
Kattförsäkringen gäller inte heller vid fallskador om du inte har ett skyddsnät.

Nätet fungerar även väldigt bra att bygga kattgård av i trädgården. Det smälter pga sin gröna färg fint in och syns nästan inte alls.
Eller varför inte använder nätet i trädgården för jordgubbslandet eller barnens sandlåda?

Vi säljer nätet för 80 kr/löpmeter, dvs ca 11,50 kr/kvadratmeter.
Frakten tillkommer.
All överskott går till våra katter.

Nätet på bilden tog slut nu säljer vi samma kvalitet men i mörkgrönt.

Köp din katt genom http://www.evaskatthem.se/
Vi finns också på Facebook: Skaras hemlösa katterMejla eller ring  Alexandra Gerhardt,  #

Evas Katthem.se

Facebook: Skaras hemlösa katter

Alla katter har rätt att leva!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Lena
2011-03-25 18:06
#1

Näter är jättefint och mycket prisvärt. Rekomenderar alla att köpa som är i behov av sådant nät. En som redan köpt ett stycke!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2011-03-25 18:08
#2

Kan det hjälpa en katt att inte ramla ner eller rymma är det värd all arbete!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2011-03-25 18:22
#3

alexej jag vill betala!

hur mycket och vart? fått brev från Schenker….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2011-03-25 18:56
#4

Räkningen ligger i paketet. Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2011-03-25 18:57
#5

OK. rackarns  jag kommer ju troligen inte åt att hämta dewt förrän på tisdag. Du kan väl maila mig, så betalar jag i kväll eller på söndag

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2011-03-25 19:05
#6

Jag har ingen aning men det är inte brottom med betalningen. Bara den kommer…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-25 19:07
#7

OCh jag är ju en sån som jagar folk fär att JAG ska få betala…..MEn Ok, jag får väl vänta då!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Luecca
2011-03-25 20:39
#8

Finns det någon bild på det uppsatt och hur mkt finns det? Vi skulle behöva en 10 meter tror jag men jag skulle gärna viulja se en bild på hur det ser ut uppsatt. :) *krånglar lite* ;)

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Alexej
2011-03-25 20:47
#9

Jag har inte en bild av en färdig balkong eller nåt:(

Men det är ju ljusgrönt, det är nog färgen som syns minst. Vi har många m kvar. Nätet är väldigt stark, ingen katt kan klösa sönder det. Fast det är som med alla kattnät, hänger det ute i flera år kan det blir utnött.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2011-03-25 20:51
#10

ja priset är ju väldigt bra kan jag tala om…….jag behöver gyta plastat metallnät i min dörr på kattgården, för det har rostat sönder lite i en kant. då ska jag ta och använda detta, så det kan bli bild där.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Luecca
2011-03-25 21:00
#11

Vi ska inhägna en hel terrass nämligen så det är ju ett antal meter och vi vill då att det ska synas så lite som möjligt men ska ju ändå vara säkert. :)

En bild hade varit jättebra Gunilla, tack!

Vi ska ut till en zooaffär här i närheten som hade kattnät. Ska se om det är ungefär samma, då kan jag ju hålla upp det och kolla.

Så om nån ser två dårar som vecklar upp 7 meter kattnät i en zooaffär i Götet så var lugna, det är bara jag och sambon Tungan ute

/Rebecca

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Hawknestgrove
2011-03-25 21:07
#12

ok oavsett, så tar jag en bild så fort jag fått hem det

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2011-03-26 06:49
#13

Vill bara varna för kattnätet Netty. När jag googlade rund på kattnät hittade jag flera kritiker mot det. Nätet hade gått sönder direkt osv.

Det här nätet är så stark det kan ingen katt få sönder.

http://www.zoosajten.se/bigbbalkongnatbigb-p-1932-c-167.aspx

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-27 15:19
#14

ja, Netty är inte något att ha uppe och ha katten obevakad. Sen var det väldigt svårt att få ordning på. Vi köpte två omgångar för att sätta upp på en alldeles vanlig balkong som var 7 meter lång. Fick ingen ordning på det nätet alls. Förra året var det, så vi inhandlade vanligt kycklingnät i stället till den balkongen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-29 12:34
#15

OCh det står öäven på anvisningen på Nettys, att det inte är till för att ha katten på balkongen obevakad. det är alltså bara ett nät, där man kan vara med på balkongen med. MEn det är inte dåligt det!!!!

Nåväl, i dag har jag fått Alexejs och Evas KAtthems fina nät. Betalt och klart och även  betalat som stödmedlem. Tack och kram och verkligen bra kvalitet!

11-03-29

11-03-29

stödEvas kattehm

-300,00

11-03-29

11-03-29

nät

-650,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2011-03-30 09:37
#16

#15 vad ska du göra med nätet?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2011-03-30 17:26
#17

Än så länge har jag inte bestämt något än. Det är bra att ha ifall jag behöver byta mitt och ligger det mörkt och torrt, så tar det ingen plats här och vi kanske kan muta till oss stödhem tänkte jag, om vi erbjuder oss att stå för nätet på balkongen. det var min tanke.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-30 17:27
#18

just det… och bättre bild än det som finns i grundinlägget kan man inte få……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Luecca
2011-03-30 19:56
#19

Vi var på Zookompaniet idag och skulle kolla va de hade för nät. De hade Netty och tack vare er så köpte vi det inte! Tack tack! Skrattande

Jag vill beställa iaf. Skickar ett pm till dig… :)

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Hawknestgrove
2011-03-30 20:13
#20

ja Netty är ok om man  bara ska ha det när man själv är ute med katten på balkongen. Men många av oss önskar ju att kanske ha balkongen öppen och inte behöva vakta som en hök på katterna. Jag tex brukar ju öppna fönstret ut till rastgården tidigt på morgonen på sommaren och sova vidare i sovrummet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-30 20:14
#21

en fil till

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-30 20:15
#22

en till

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-30 20:17
#23

ja bara det blir lite varmare, så ska jag byta ut det nätet som är i min dörr. ingen fara än, men det kan bli. MEn än så länge är det för kallt att stå ute och skruva.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Luecca
2011-03-30 20:26
#24

Ja vi vill ju också ha så vi kan öppna på morgonen och så är det öppet sen… Med två småbarn så hinner jag knappast stå där och passa fem katter Skrattande Jag älskar ju att sova med öppet fönster på somrarna och jag har längtat efter att få innätat så jag kan göra det (terrassen är utanför vårt sovrum)

Det var jättebra att ni sa det där med Netty annars  hade vi köpt idag! Det stod ju ingenting på förpackningen att det är så…

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Hawknestgrove
2011-03-30 20:28
#25

Står i bruksanvisningen som ligger i plastpåsen där står samma sak som i min första PDF fil här

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2011-03-30 22:01
#26

Kolla den här vansinne!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2011-03-30 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Vårt nät kan iaf inte gå sönder!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
[Mimsynims]
2011-03-30 22:14
#28

#26 Men hjälp, och de tycker katterna är galna?? De själva då? Usch…

Hawknestgrove
2011-03-31 15:21
#29

Alexej, vad är det för nät som gått sönder så? i 27 alltså?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-31 15:23
#30

26 idiotägare…….Skrikandes

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-31 15:27
#31

Ok vare sig mitt som jag har i kattgården eller det nya jag köpt av Alexej tål ju vassa saker. Så kommer det en hund och börjar gnaga, då är det ju kört. Jag  körde in i vårt nät hemma med gräsklipparens handtag(fråga mig itne hur jag bar mig åt) men det var en vass kant där. Så då blev det en reva som jag fick tråckla ihop. Katter gnager ju inte.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2011-03-31 18:31
#32

#29 Det är en bild från en tysk sajt. Läste sedan att de hade fått klippa loss katten. maskorna var för stora och katten satt fast:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2011-03-31 18:42
#33

Oj du!!!!! Ja jag har ju de stÖRRE MASKORNA på mitt nät ute, men det funkar med mina kissar, de kommer inte igenom med huvudena. MEn det är klart, en katt med smalt huvud eller en liten katt, där är det ju inte funktionabelt. Normalt så gillar ju inte katter när morrhåren tar emot. så det ni säljer är ju toppen för där finns det ju itne en Janne att de ska kunna ta sig ut. För som sagt, katter gnager inte som hundar….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2011-04-01 20:40
#34

Vi har höjt priset till 80 kr - kan någon ändra där uppe? Det är rätt så mycket arbete med alla beställningar men vi hade inte mycket vinst på det.

Men med 80 kr ligger vi ändå under priset för andras nät. Det blir en kvadratmeterpris på ca 11, 50.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Luecca
2011-04-01 21:10
#35

Gäller det nya priset from nu eller även vi som beställt? jag skickade ju mail till dig igår…

Vill bara veta då vi lever på en ganska snål budget just nu…

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Alexej
2011-04-01 21:24
#36

Nej, din är tror jag redan på väg. Det är flera som har beställt innan vi pratade om en prisändring ikväll. Klart att då det gamla priset gäller.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Yolibie
2011-08-09 20:35
#37

Hej!

Jag är väldigt nyfiken på detta nät. Jag har en uteplats som jag vill kunna näta tillfälligt. Dvs att det ska vara lätt att dra undan, hade tänkt mig som en gardin som kan dras åt sidan. Skulle man kunna göra det med detta nät? Alltså är det tillräcklig tyngd i det så det blir som en "nätgardin"?

Mvh Monika

Hawknestgrove
2011-08-09 21:29
#38

Det är ganska tungt, ja men du bör nog förankra det på något vis .Det går ju att göra med krokar av något slag.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Yolibie
2011-08-09 21:33
#39

Ja, jag har kompostnät nertill som jag tänkte fäste det i med hjälp av nån sorts krok. Men jag har inte tillstånd till innätning och vill därför ha ett som går lätt att dra undan när jag inte är hemma. Som ett duschdraperi typ. Hur osynligt är då det mörkgröna som finns nu? Jag har hittat liknande i genomskinligt, men det är ju rätt dyrt. Men vill ha det så osynligt som möjligt.

Hawknestgrove
2011-08-09 21:37
#40

Ju mörkare det är desto mindre syns det. OCh drar du detta åt sidan när du ine är hemma, så kan ingen säga något. Tror inte  de kan förbjuda dig heller, så länge du inte gör åverkan på något.kolla med hyresgästföeninen. Jag  har för mig, att de inte kan förbjuda det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2011-08-09 21:42
#41

Det är ganske "osynligt" iaf från längre håll. Köp bara inte Nettys-nät, det är skräp.

Hur bred och lång är dein balkon?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Yolibie
2011-08-09 21:42
#42

Dom kan fortfarande säga ifrån pga att det förfular husets utseende. Därför tänkte jag komma undan det genom att dra det åt sidan. Hur elastiskt är det?  Är det svårt att klippa till? Och ligger det verkligen på 6-7 m bredd? Alltså om jag skulle köpa 1 m, så är det 1x6 m jag köper?

Så jag vet hur jag ska räkna.

Om det gör det är det ju nästintill perfekt!

Hawknestgrove
2011-08-09 21:43
#43

JA, Nettys nät funkar bara som skydd om man är ute tillsammas med katten och har stenkoll. Sen vet jag itne hur pass UVbeständigt det är.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2011-08-09 21:46
#44

Ska du ha det på 6 m köp lite längre i längden. Nätet är som en tröja. Drar du för mycket åt ett håll krymper det åt andra hållet. Är det 6 m du behöver-i bredden?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2011-08-09 21:55
#45

Ser nu att det är ett gammalt pris i inlägget. Då kom vi på att vi tjänade inget på det, så nu är priset 80 kr/löpmeter.

Under #34 skrev jag om det.

Annonsen finns också på Blocket. http://www.blocket.se/skaraborg/Kattnat_32423788.htm?ca=13&w=1&last=1

Frakten brukar ligga mellan 50-100 kr beroende på vikten. Vi lägger med räkningen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Yolibie
2011-08-09 22:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Jag ska näta från en balkong och ner till min uteplats som är större än balkongen. Balkongen är 2x3,6 och Uteplatsen är 2,8x4,5. Sen när nätet fälls ut är det 4,8x4,5 ungefär.

Måste bara få till hörnen och så.

Testar bifoga en bild som förklarar mer hur det ser ut.

Hawknestgrove
2011-08-09 22:31
#47

ja det blir lite puligt att få till hörnen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Yolibie
2011-08-09 22:37
#48

Jag kan lägga på några sektioner på kompostnätet så det blir mer fyrkantigt. Men det måste ju fortfarande funka vs balkongen. Nån som har tips? 80 kr är helt okej pris (hittat liknande för 5-600 för 3x6 m) men jag bör nog fått min nästa lön först ändå, så jag hinner räkna lite.

Annons:
Alexej
2011-08-09 22:41
#49

Men sidorna är redan 2,8 (gånger två), sedan sticker uteplatsen ut 2m-blir 4,8 på sidorna och längden på uteplatsen är 4,5m. Då behöver du ju 5,6+4+4,5m= 14,1m.

Har jag räknad rätt?

Då kan du ha 2 delar som träffas i mitten. Hur högt? Jag skulle göra som ett gardinsysten. Rör, rundstav eller nåt där man kan dra fram nätet och tillbaka. Både uppe vid balkongen och nere på marken.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Yolibie
2011-08-09 23:00
#50

Ja, precis. Nere vid marken kan jag inte ha nått, men jag har som sagt kompostnät stående runt , det får fungera som fäste nedtill. För kompostnätet ska stå kvar. Det är drygt 2 m, men säg 2,5 mellan balkongen och nätets överkant. På sidorna. Utåt kan det kanske handla om 3 m från balkongen till nätets överkant. 3,5 för säkerhets skull då.

Men om nätet ligger på 6 m bredd (det står ju inte säkert 7 m bredd) så behöver jag skarva.

Då behöver jag alltså 7 m (2x3,5) + 1 m skarvmån. Typ 8 m. Eller hur?

Hum, måste överlägga med plånboken när lönen kommit och räkningarna är betalda. Blir då drygt 800 om jag räknat rätt?

Alexej
2011-08-09 23:01
#51

Kanske använda VP-rör. Inte sp snygga men billiga. De är 3 m långa och det finns böjningar (hörn) och en fjäder där man kan böjer röret som man vill ha det. 3m på Bygg-max 10kr. Men de finns överallt. Lätt att arbeta med.

http://www.byggmax.com/se-sv/prod/pid-29642.aspx

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Yolibie
2011-08-09 23:09
#52

Men gud vad smart!! Har idag rundstav, men det finns ju inga hörn till det. Enda kruxet är väl att jag måste fästa i balkongen ovan med ståltråd eller liknande, vilket försvårar att dra det fram och tillbaka. Men det löser sig. Och jag har byggmax nära också, hade ingen aning om det heller :-P

Alexej
2011-08-09 23:10
#53

Nätet är iaf 7 m. Drar du mycket ännu mer. Så det räcker med 2 delar. Då skulle det bli 7m, kanske för säkerhetensskull 7,5 (blir 2*3,75m).

=600 kr och kanske 80 kr frakt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Yolibie
2011-08-09 23:15
#54

Så du är säker på att det är 7 m? Kalas i så fall. Hoppas det finns kvar till efter 25:e? Ska försöka mäta mer exakt också så det inte blir för lite trots allt.

Alexej
2011-08-09 23:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Vi har några hundra meter kvar;) Och nätet är 7 m och mer fast då måste man lägga på lite i längden.

Skulle hjälpa en kompis att näta in taket på hennes utegård. Tror det var 7,5 m och 5m lång. Vi drog kraftigt i var sitt ände så att taket inte skulle hänga och kom ner på båda sidorna en bra bit. Men då hade längden krympt till kanske 3 m…Nu har hon flyttad ändå. Då hade vi fortfarande det ljusgröna nätet nu är det mörkgrönt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Yolibie
2011-08-09 23:24
#56

Haha, då borde det gå att undvara 7,5 m åt mig då :P

Jag återkommer med beställning när jag ser att ekonomin går ihop!

Hawknestgrove
2011-08-10 10:52
#57

JA jag har väl  av det ljusgröna va? ligger tryggt i en plasttunna säkert för möss!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

anebit
2011-08-10 21:52
#58

putt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Yolibie
2011-08-26 12:44
#59

Nu har lönen kommit. Hur gör jag för att beställa? Tar 8 m för säkerhets skull.

Alexej
2011-08-26 13:53
#60

Maila mig din adress: Landfreak59@hotmail.com

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kosta
2012-08-24 19:10
#61

En gammal tråd , jag vet , men finns det nät att köpa ?

Lena
2012-08-24 19:13
#62

#61 Du kan maila TS på den email som står angiven i #60. Vet inte om de fortfarande säljer kattnät men det går ju alltid att fråga. Bra grejer i alla fall.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Alexej
2012-08-24 19:15
#63

Tyvärr är allt kattnät slut. Kolla rådjursnät, det brukar också funka bra.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: