Annons:
Läst 6892 ggr
Tinto
2011-03-10 15:21

Insamling till sjuka Lilly

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått samtycke att låta denna insamling gå via Svenska Huskatters Hjälpkonto.

Jag har en hittekatt vid namn Lilly som är 4,5 år. Jag var tidigare stödhem till henne men har köpt loss henne från föreningen där jag är aktiv.

Nu har det hemska hänt - Lilly är väldigt sjuk, hon ligger inlagd på djursjukhuset sedan månda dagar och har fleramisstänkta diagnoser.

Hon har haft feber i en vecka och provsvaren har visat dåliga levervärden, förhöjda njurvärden, dåliga bukspottsvärden, blodbrist och smärta i magen. De senaste misstankarna är pankreatit eller någon tumörsjukdom.

Detta är en mardröm för oss, men vi behåller hoppet om att vår älskade katt skall få komma hem igen! Hon kämpar fast hon mår dåligt. Vi hoppas på miraklet att det är något som enkelt går att bota bara diagnosen är ställd.

Men nu är det så att vår budget på 11.000 kr (sparkontot) är spräckt och vi greppar efter halmstrån för att kunna ge Lilly den vård hon behöver.

Det är världens finaste katt, hon är den snällaste och tålmodigaste katten varje gång jag tar emot en stödkatt, hon är en klippa, en riktig terapikatt. Och bara 4,5 år gammal.

Jag skulle inte ha skrivit om jag inte vore desperat. Med vänliga hälsningar Johannah, Lars och Lillys "kattsyskon" Banka, Boyd och Lola.

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-10 15:48
#1

Lilla fina Lilly, ja,  För min del, så är det alldeles perfekt om lilla Huskattens hjälpkonto kan hjälpa Lilly. MEn i slkrivande stund så är det inte många slantar då, för Eslövskatterna lånar plats där inine. Jag ska göra en skärmdump här om det går, så får ni se….nä se det gick inte att lägga bilder här längre…..Så allt som inte är öronmärkt på kontot är alltså 75 kr… Så om lilly ska få hjälp, så måste det mer därtill

De senaste transaktionerna

Bokföringsdatum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Trans.datum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Kontohändelse Klicka på pilen för att sortera listan efter kontohändelse i bokstavsordning.

Belopp Klicka på pilen för att sortera listan i beloppsordning.

Saldo

11-03-04

11-03-04

eslövskiss

100,00

875,00

11-03-03

11-03-03

eslövskiss

300,00

775,00

11-03-03

11-03-03

Eslövskatter

400,00

475,00

11-02-28

11-02-28

gunilla.h

50,00

75,00

11-02-15

11-02-15

för stina

-1 200,00

25,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-10 16:06
#2

så delar jag på Fb också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-10 16:08
#3

Gå även in på tråden om godkända insamlingar och läs vad som krävs för att få godkänt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lena
2011-03-10 18:01
#4

#1 Då fär vi hoppas att det kan bli lite tillskott i Svenska Huskattens kassa. #2 En annan väg är att söka pengar från Chickas Minnesfond. Jag ska putta upp artikeln om fonder - där det står om Chickas Minnesfond samt en hel del andra fonder där det kan finnas pengar att söka. Nog viktigt att söka på flera ställen då veterinärräkningen kan bli ganska stor. Även viktigt att få en prognos av veterinären så att ni vet lite hur utsikterna ter sig. Tyvärr är det ganska knepigt med organ som bukspottskörtel, lever och njurar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
2011-03-10 18:07
#5

ja jag medger det. MEn hur som helst, så är ju en ordentlig undersökning av vikt och vi har ju stöttat upp sånt förr, tänker på salig Norpan. Lilla Lilly kommer från KAtt i Norr, eller hur? Du har ingen möjlighet att dra lite för henne där med? För Lilla Huskattens  Konto utesluter inte hjälp från annat håll också…Du kan med andra ord söka hjälp från flera ställen om du märker att det behövs….MEningen med Huskattens Konto är ju att stötta och hjälpa till där det behövs…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ankie
2011-03-10 18:09
#6

men lilla fina tjejen, hoppas hennes liv går att rädda…

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-10 18:13
#7

ja verkligen…. dessutom en kisse som gör så mycket gott för små stödisar…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lena
2011-03-10 18:30
#8

Ja det är alltid hemskt tråkigt när katter blir så svårt sjuka. Det finns inget värre.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tinto
2011-03-10 19:19
#9

Nej, det finns verkligen inget värre än när ens bebisar blir sjuka. Det är liksom mot naturlagarna. Gråter

Hawknestgrove
2011-03-10 19:38
#10

ja vi får hoppas et kanske komer in en del nu då. Har lagt ut det på FB också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-10 20:15
#11

putt för söta snälla Lilly

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2011-03-10 23:15
#12

Familjen kämpar så för lilla Lilly. Har följt kampen för henne i annan tråd hos SKS under de senaste dagarna. Hoppas alla som kan skänker ett bidrag till veterinärkostnaderna som lätt kan gå upp till stora summor. Man får väl märka talongen "Lilly.

Roslyn
2011-03-11 12:24
#13

PUTT

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-11 14:20
#14

ja snälla……Skänk om ni kan, till lilla Snälla Lilly.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-11 18:18
#15

Är jag ensam som vill och kan stötta lilla lilly?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-11 18:18
#16

Är jag ensam som vill och kan stötta lilla lilly?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-11 18:23
#17

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2011-03-11 18:31
#18

Jag skänker också ett bidrag till lilla Lilly. Hon kämpar så  för att överleva och har nu gjort vissa framsteg som att dricka och äta lite. Man ska nu också sätta in kortison efter att en expert sett hennes journaler.

Lilly är hemma hos sin familj över helgen. Stöd familjen i dess kamp för Lilly och skänk ett litet bidrag du som kan!

Hawknestgrove
2011-03-11 18:36
#19

men goa annebeate!!! Har du kontakt med Lilly? Tusen tack för att du drar igång tåget!!!!!jag har ju min månatliga insättning på det kontot, men det är ju inte mycket….Skäms

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2011-03-11 18:40
#20

#19 det finns en tråd om Lilly också på SKS under Hälsa. Så rörande att läsa om henne och kampen för henne. Varje liten krona är guld värt i en sådan här situation.

Annons:
[eskils]
2011-03-11 22:10
#21

Är inte Lilly försäkrad?

Hoppas hon kan bli botad.

Ankie
2011-03-11 22:19
#22

lilla gumman, jag var in å läste var en bild på sötnosen där nu…

Hoppas innerligt att hon blir frisk, sånt här tar ju nästan död på en…

annebeate
2011-03-11 23:10
#23

Jag vet inte om Lilly är försäkrad men familjen har vad jag förstått lagt ut mycket pengar redan i kampen att försöka rädda henne och behöver  nu hjälp. Därför så angeläget att vi ger en hjälpande hand  när lilla Lilly, som från början är en hittekatt och haft turen att att till slut  få ett kärleksfullt hem, kämpar så och nu gjort vissa framsteg.

Så snälla skänk en slant liten som stor tas emot så tacksamt av familjen.

Tinto
2011-03-12 15:38
#24

Hej allihopa, Lilly gör framsteg! Veterinären har sagt att vi inte får hoppas för mycket men det är ju omöjligt att låta bli. Hon har ätit och druckit själv för första gången på 10 dagar. Hon skall få vara hemma hos oss på hemvård tills på måndag, med bredspektrum-antibiotika, kortison och folsyra. Så täcks både infektion och inflammation.

Det är levervärdena och bukspottkörtelvärdena som är dåliga, en förstorad och infekterad eller inflammerad njure, konstaterad blodbrist vilket betyder att något annat också är fel eftersom kroppen inte reparerat det själv. I värsta fall någon benmärgssjukdom och i sådana fall är det mycket allvarligt.

De misstänkte tyvärr ett tag cancer (vilken mardröm!) men de SÅG inga tumörer på ultraljudet, däremot eventuellt lite vätska i lungorna så vi måste hålla koll på andningen.

Hon fick b-vitaminspruta hos veterinären igår också.

Den som vill kan läsa hela "historien" på SKS, jag lyckas inte klistra in en länk men den finns som sagt under hälsa, beteende och kosthållning-forumdelen.

Minakatter har tyvärr varit oförsäkrade ett tag, TRO mig när jag säger att det är lätt att vara efterklok. Jag pluggar juridik och jag har läst rättsfall där hus brunnit den enda dagen det var oförsäkrat mellan två bolag. Jag vet teoretiskt att sådant kan hända men jag trodde inte det kunde hända mig och mina kära katter under de få månaderna. Nu hände det ändå. Och eftersom jag själv arbetar i en förening för hemlösa katter och jobbar för att höja kattens status är detta inte något jag tar lätt på. Katter skall vara försäkrade, ID-märkta och vaccinerade. Så är det bara. Men några månader skulle inte göra något. Trodde jag som sagt.

Vi hade ett sparkonto till katterna på 11.000 som skulle räcka till eventuella veterinärbehov. Trodde vi ja. För så här sjuk skulle ju ingen bli. Nu är det kontot slut, Lillys vård är uppe i 12.000 och var jag inte student skulle jag självklart ta ett banklån eller vad som helst, Lilly får ju inte drabbas för att hennes mamma var så dum :(

annebeate
2011-03-12 23:27
#25

Snälla hjälp familjen och sätt in ett litet bidrag till veterinärkostnaderna som lätt går upp i oerhörda belopp. Lilla söta Lilly kämpar så för sitt liv och familjen gör allt för att rädda henne! Jag  rörs till tårar när jag läser tråden på SKS.

Även jag har  har vid något tillfälle under några månader av någon anledning glömt att teckna försäkring för en av mina älskade katter. Även min lille älskade kisse skulle under denna tid, precis som Lilly,  ha kunnat drabbas av någon sjukdom med risk för oerhörda kostnader. Så mänskligt.

Hawknestgrove
2011-03-13 09:52
#26

ja, jag har visserligen mina alla katter försäkrade, men somsagt, vem som helst kan vara utan. Det är så lätt att stå  med facit i handen.  HAde jag varit klok förra året hade jag haft min bil helfrösäkrad som jag hade då. MEn tänkte att Ok jag kör så försiktigt och bilen är gammal….. Vad hände? tre veckor senare kör jag i diket och förvandlar bilen till skrot. JAg hoppas, att vi med genemsamma krafter kan hjälpa Lilly här. OAvsett om det resulterar i att hon överlever eller inte. Vad vi kan hjälpa henne med,är bra vård

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-13 10:03
#27

ok kontot i dag… varav 800 kr är märkta till Eslövskatterna…så 175 kr finsn åt Lilly!

De senaste transaktionerna

Bokföringsdatum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Trans.datum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Kontohändelse Klicka på pilen för att sortera listan efter kontohändelse i bokstavsordning.

Belopp Klicka på pilen för att sortera listan i beloppsordning.

Saldo

11-03-14

11-03-11

Överföring

100,00

975,00

11-03-04

11-03-04

eslövskiss

100,00

875,00

11-03-03

11-03-03

eslövskiss

300,00

775,00

11-03-03

11-03-03

Eslövskatter

400,00

475,00

11-02-28

11-02-28

gunilla.h

50,00

75,00

11-02-15

11-02-15

för stina

-1 200,00

25,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-13 12:19
#28

Puttar igen för Lilla Lilly!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Nisse2002]
2011-03-13 19:01
#29

Puttar också upp för söta Lilly! Tyvärr är det ju så många här inne som behöver hjälp  …….. Gråter nu, så det är verkligen svårt att få det att gå ihop Gråter …. men ett litet bidrag kommer

Hawknestgrove
2011-03-14 12:17
#30

Ok glädjande nog, så ser det ljusare ut på Svenska Huskattens hjälpkonto! Nu står det 1475 kr där, varav 675 kr är till Lilly!!!! Tack snälla ni, som  har gett!!! Vi får hoppas vi hör från lilla Lilly också…

De senaste transaktionerna

Bokföringsdatum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Trans.datum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Kontohändelse Klicka på pilen för att sortera listan efter kontohändelse i bokstavsordning.

Belopp Klicka på pilen för att sortera listan i beloppsordning.

Saldo

11-03-14

11-03-14

Fr ********

400,00

1 475,00

11-03-14

11-03-11

Överföring

100,00

1 075,00

11-03-14

11-03-13

Överföring *******

100,00

975,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-14 13:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Glad Det fanns ingen hjärt-smiley men det är en sådan jag skulle vilja skicka er nu!

Lillan har ätit och druckit själv hela helgen, hon vill inte äta blötmat tyvärr men RC hyperallergenic slinker ner, och det var det veterinären tyckte var det näst bästa fodret för henne just nu om inte blötisen går hem.

Frökens pillercoctail på 4 stycken om dagen försöker hon lura oss med så gott hon kan, gömma i munnen och spotta ut. Första gången gick jag på det med nu kan hon inte smita undan. Skrattande

Vi får se vad proven visar nu denna vecka, på utsidan verkar hon må bra, så vi får bara be för att insidan ser bättre ut också. Hon är väldigt mager och vi måste ju reda ut vad blodbristen berott på och om hon kommer kunna producera blod själv. Tänkte testa ge henne lite blodpudding och sådär i alla fall när vi känner att det finns utrymme i kosten för att stjäla lite av magutrymmet.Hoppas verkligen att det är bättre med njuren, levern och bukspottkörteln med.

(OT: Någon som vet hur man skall ge katter blodpudding? Rå? Vi är själva vegetarianer så vi vet inte riktigt hur tillagad den är från början)

Men en sak är säker - Det FINNS utrymme för hopp om vår lilla flicka!

Hawknestgrove
2011-03-14 13:23
#32

Så gulligt…. Ok blodpudding är ja rätt så smetigt om man tar den rå, kan det vara ett tips? Smeta in det. MEn du har inte fått Burkar med hill´s A/D att köpa? Det är  ju väldigt näringsrik specialmat. Du kan inte kanske  be lilla Katt i Norr, där Lilly kommer ifrån om lite hjälp också? För här har du garanterat 675 kr i alla fall. Har du något kvitto?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-14 13:50
#33

Jodå, vi har köpt flera burkar hill's a/d, problemet är att hon inte vill ha det. Kanske för att det är det vi tvångsmatat henne med hela tiden. *ler*

Jag har kvitto på de första 3275:- från hennes första inläggningsdygn den 3:e till 4:e samt uppvätskningen på en annan klinik den 5:e. Lillys andra inläggning from måndag förra veckan och alla de proverna, UL och grejerna skall vi betala först när allt är klart, när det nu visade sig att Lilly skulle åka fram och tillbaka dit. De kunde inte säga exakt vad den summan låg på när vi frågade i fredags men i onsdags låg den på omkring 8500.

Vill du att jag skall fotografera de första kvittona på sammanlagt 3275?

Tinto
2011-03-14 13:57
#34

Eller iofs kanske jag har kvitto på mediciner och specialmat och sånt också, men det är jag inte 100 på att jag har sparat. Sparar mest journaler och papper från själva djursjukhuset.

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-14 15:14
#35

Ok maila mig kopia på de första 3275 kronorna, och ditt kontonummer, så kommer i alla fall 675 kr……Vi får hoppas på lite mera…. för nu gäller det Lilly på Gubbens Kulpåse!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Nisse2002]
2011-03-14 17:04
#36

Oj vilken sötnos hon är Lilly Kyss Puss på nosen till henne Glad hoppas så att hon snart ska bli bra. Vi håller tassar och tummar ……

Gunilla jag skrev inte Lilly på min insättning, jag skrev avsändare, hoppas det hamnar eller har hamnat i Lillys kassa Obestämd

Hawknestgrove
2011-03-14 17:10
#37

du är en av stjärnraderna nisse…..Kyss jag väljer att ta bort  pesoners namn då de kanske vill vara anonyma. just det….Tinto jag pmar dig min mailadress

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Nisse2002]
2011-03-14 17:45
#38

OK, tack Gunilla då vet jag Glad

Hawknestgrove
2011-03-14 18:02
#39

Japp… vi puttar upp då för lite mer hjälp om det finns?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-14 20:30
#40

Tack snälla ni som hjälper Lilly, vi är så glada och tacksamma!

Hawknestgrove - du har mail!

sivberglund
2011-03-14 22:36
#41

Ett bidrag till Lilly är överfört, jag har skrivit på FB Katt i Norr, det kan ju finnas någon där som känner till Lilly och vill stödja henne.

Annons:
annebeate
2011-03-14 23:11
#42

Hoppas det kommer in rikligt med bidrag till lilla Lillys veterinärkostnader. Jag överförde mitt i går. Inte bara en så vacker och tapper liten kisse Kyss utan också så omtänksam och  kärleksfull, läs om henne i Lillys sjuktråd på SKS, Tintos inlägg den 13 mars 01.20.

sivberglund
2011-03-15 08:57
#43

Katt i Norr berättar att Lilly hittades i ett soprum i en kartong tillsammans med sin bror, Lilly var dräktig och fick föda sina ungar i ett stödhem. Hoppas verkligen att hon klarar även detta.

sivberglund
2011-03-15 08:57
#44

Katt i Norr berättar att Lilly hittades i ett soprum i en kartong tillsammans med sin bror, Lilly var dräktig och fick föda sian ungar i ett stödhem. Hoppas verkligen att on klarar även detta.

Tinto
2011-03-15 12:21
#45

Ja, det stämmer Siv. Klistrar in detta från hennes sjuktråd på sks:

Jag ville berätta lite om Lilly för er som inte känner henne!

Lilly är min fjärde stödkatt i ordningen, hon var dräktig när hon hittades i ett soprum i en kartong och jag köpte loss henne från föreningen när hon bott hos mig ett tag, samt den av hennes ungar som blev kvar längst (ingen av hans spekulanter var riktigt bra, han har ett väääldigt stort aktivitetsbehov. En av de andra bor hos kaylee - Lilly jr, och Bella flyttade till Alien Bling)) och jag har efter det haft fem andra stödkatter som blivit vad de är idag på grund av Lilly.

Kismo, den svårt brännskadade katten som bodde i rehabilitering i sovrummet ett helt år fick dagliga besök av snälla Lilly. Aurora, skyggisen som bodde tre månader under badkaret innan hon vågade visa sig för en människa blev så ompysslad av Lilly när hon började våga sig ut, kattungarna Sheldon och Bones som kom från ett vanvårdshem bara 6 veckor gamla fick kattuppfostran av Lilly och de andra, Lucas, den övergivna sommarkatten som redan blivit dumpad på en kolonilott 12 veckor gammal och som inte kunde prata kattspråk alls (förmodligen tagits VÄLDIGT mycket för tidigt från sin egen mamma) fick en ny mamma i Lilly. (Lucas bor nu hos devalanteriel och Solero)

Hon är en sådan fantastisk katt! En ängels tålamod, barnasinne, bus och otroliga mängder kärlek ryms i den katten. Ögonstenen!

Tinto
2011-03-15 12:22
#46

Lilly var bara omkring 10 månader när hon alltså högdräktig var dumpad i ett soprum och fick komma till mig.

Hawknestgrove
2011-03-15 18:09
#47

lilla gumman… ska genast in och kolla på kontot, sen i mailen…. HAr ju varit på resande fot i dag, så det har blivit lite stressigt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-15 18:17
#48

ok, så här ser det ut nu….1575-800=775 till Lilly!!!

De senaste transaktionerna

Bokföringsdatum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Trans.datum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Kontohändelse Klicka på pilen för att sortera listan efter kontohändelse i bokstavsordning.

Belopp Klicka på pilen för att sortera listan i beloppsordning.

Saldo

11-03-15

11-03-14

Överföring Lilly

100,00

1 575,00

11-03-14

11-03-14

Fr annebeate

400,00

1 475,00

11-03-14

11-03-13

Överföring Nisse2002

100,00

1 075,00

11-03-14

11-03-11

Överföring

100,00

975,00

11-03-04

11-03-04

eslövskiss

100,00

875,00

11-03-03

11-03-03

eslövskiss

300,00

775,00

11-03-03

11-03-03

Eslövskatter

400,00

475,00

11-02-28

11-02-28

gunilla.h

50,00

75,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-15 18:51
#49
De senaste transaktionerna

Bokföringsdatum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Trans.datum Klicka på pilen för att sortera listan i datumordning.

Kontohändelse Klicka på pilen för att sortera listan efter kontohändelse i bokstavsordning.

Belopp Klicka på pilen för att sortera listan i beloppsordning.

Saldo

11-03-15

11-03-15

Lilly

-775,00

800,00

11-03-15

11-03-14

Överföring Lilly

100,00

1 575,00

11-03-14

11-03-14

Fr annebeate

400,00

1 475,00

11-03-14

11-03-13

Överföring Nisse2002

100,00

1 075,00

11-03-14

11-03-11

Överföring

100,00

975,00

11-03-04

11-03-04

eslövskiss

100,00

875,00

11-03-03

11-03-03

eslövskiss

300,00

775,00

11-03-03

11-03-03

Eslövskatter

400,00

475,00

11-02-28

11-02-28

gunilla.h

50,00

75,00

11-02-15

11-02-15

för stina

-1 200,00

25,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-15 19:22
#50

<3 Tack!!

Hawknestgrove
2011-03-15 19:24
#51

tacka inte mig….Jag har inte bidragit med så mycket…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Luecca
2011-03-15 19:51
#52

Jag skulle så gärna vilja bidra med något men den här månaden är det helt kört. Gör ett litet avtryck här ändå och hoppas att nästa månad är lite snällare mot en småbarnsfamilj… :/

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Hawknestgrove
2011-03-15 20:01
#53

du det är likadant här……så du är inte ensam….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Nisse2002]
2011-03-15 20:01
#54

#45 …… man blir alldeles rörd Gråter när man läser om underbara Lilly. Det är nog bland det sötaste jag har sett och sen att hon är så underbar i sättet också ….. henne kan man ju bara inte låta bli att älska Kyss …… hoppas, hoppas så att hon ska bli bra. Pussa henne på nosen från mig!

Ska försöka ge lite mer bidrag längre fram …..

Hawknestgrove
2011-03-16 00:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

bild här om det går…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Tinto
2011-03-16 00:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Jag provar också :)

Lovar att pussa henne på nosen från dig nisse2002! Jag pussar henne så mycket att de andra blir svartsjuka, naaaw. Men om hon verkligen klarar detta så har hon lurat döden.

Vi har bestämt oss för att inte ta fler blodprover förrän antibiotikakuren är avslutad, det blir nog på måndag nästa vecka - med reservationen om inget händer innan dess.

Tyst Nej vad säger jag, vi skriver tenta på måndag nästa vecka.

Men efter antibiotikan fått verka i alla fall, så vi får se vad som/om något fortfarande är fel på insidan av min lilla flicka.

Och ni som inte kan bidra, var inte ledsna för det! Jag är så glad över alla hejarop och uppmuntran. Är väldigt van att leva på marginalen själv, och jag kan inte heller alltid hjälpa alla jag vill. TACK för all omtanke!

sivberglund
2011-03-16 08:46
#57

putt

Ankie
2011-03-16 09:35
#58

lilla fina gumman!!!!

Hawknestgrove
2011-03-16 15:01
#59

och en tvåhundring är inkommen och ivägskickad igen till dig!

Omgående

****************

till Lilly

200,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-18 22:58
#60

Veterinären bestämde att Lilly skall gå på antibiotika över helgen (egentligen skulle hon haft sin sista dos igår) och fortsätta tills vidare på kortisonet. Sen skall vi ringa henne mellan 13-14 på måndag (skriver tenta till 13 - vansinnigt tur att den inte slutade 15 som de brukar) och bestämma tid för de nya proverna som skall tas.

Hon trooor att Lilly skulle mått sämre om det var så att antibiotikan bara tagit bort febern men inte botat "de riktiga felen" så att säga, men hon kan ju inte säga säkert, så vi ber och hoppas och tror att Lilly börjat bli frisk på riktigt!

Hawknestgrove
2011-03-20 11:13
#61

Ok  vi skramlar vidare till Lilla Fina Lilly!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lena
2011-03-20 13:40
#62

Tyvärr kan jag inte hjälpa ekonomiskt just nu. Håller dock tummarna att behandlingen ska lyckas. Det verkar ju som att Lilly har en riktigt kämparvilja. Det kan leda till underverk.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-22 17:42
#63

hur går det för lilla Lilly?behöver hon mera slantar? för då får vi skramla mera…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-23 19:35
#64

Puttar för lilla Lilly. nu är kontot för hennes del tömt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-23 19:54
#65

Tack för ditt mail! Jag har haft så mycket i skolan att jag glömt bort att uppdatera er alla förutom på sks.

Nu har det gått 1,5 dygn (lite mer tom) sedan effekten från sista antibiotikan bör ha klingat av, och ingen försämring har märkts på Lilly = MYCKET positivt. Om inget hänt tills imorgon skall hennes kortisondos halveras från och med då.

Hon har börjat veta när det är medicindags, känner igen pillerburkskramlet och springer iväg, så vi får jaga henne och hon gör rejält motstånd. Skrattande Finaste hjärtat!

Men om allt ser lika bra ut som nu även i fortsättningen är det inget mer vi skall göra än att ta nya prover och be för att de visar att allt är bra igen. Annars får vi ta nya tag…

Jag har blivit lite skeptisk till fodret hon äter så jag skall höra om jag kan byta från RC hypoallergenic till Orijen eller Eukanuba (hon är inte jättepepp på hill's a/d eller annan blötmat)

Hawknestgrove
2011-03-23 20:02
#66

Om de misstänker allergi, så bör du inte byta foder….Vi får hoppas det blir lite mer slantar åt dig…. lägger ditt inlägg inne på huskatten också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-23 20:05
#67

De har inte sagt något till mig om misstänkt allergi, men jag skall såklart inte byta foder till henne innan jag kontrollerat med hennes veterinär.

Däremot sa de på djursjukhuset att mina andra katter kunde äta samma foder under tiden utan att det gjorde något och det funderar jag över nu när jag hittade ingredienslistan. Så det skall jag ringa om. Vill inte att Lilly äter foder som knappt innehåller kött om hon nu inte måste.

Hawknestgrove
2011-03-23 20:11
#68

ok tänkte eftersom du fått det fodret du nämner….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-23 20:19
#69

De sa att det var skonsamt mot njurarna.

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-23 20:26
#70

ok sa vetn det så Ok, men ta och fråga dem  om Hill´s K/D torrfoder för det är snällt mot  svaga njurar….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Nisse2002]
2011-03-23 22:17
#71

Här håller vi fortfarande både tummar och tassar hårt för att fina Lilly ska bli frisk igen Kyss

[Nisse2002]
2011-03-28 10:13
#72

Undrar så hur det har gått med fina underbara Lilly Obestämd ……….. hoppas hon fortfarande är på bättringsvägenKyss

Hawknestgrove
2011-03-28 12:53
#73

ja, hur mår lilla dockan? En liten slant åt Lilly?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-28 16:10
#74

Nu har vi ju troligen fått in vad vi behöver till Eslövskissarna. Så snälla, om det finns en krona till LillY?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-29 12:27
#75

Nisse, är din slant till Lilly?

11-03-29

11-03-28

Överföring Nisse2002

100,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-29 13:08
#76

Lillan är fortfarande på bättringsvägen <3 Vi vet just inte något mer i nuläget, men det ser ju riktigt positivt ut! Hon äter fortfarande kortison och folsyra, och inga negativa effekter kan märkas av veckan utan antibiotika!

Kl 16-16-45 skall jag prata med veterinären idag och bestämma tid för nästa provtagning. :D

Annons:
Tinto
2011-03-29 13:10
#77

Jag är så glad över alla tum- och tasshållningar för övrigt!

Det känns ju fortfarande som att vi har Lilly lite på "lånad tid" innan vi vet säkert hur värdena ser ut och vilka fler saker som går att rätta till, men hon är mer och mer sig själv.

När vi skall ge medicinen springer hon och gömmer sig, när vi till slut  fångar henne kniper hon ihop tänderna allt hon kan, hihi. SÖTskruttan! Hon kan ju inte måsta göra det lätt för oss:)

Hawknestgrove
2011-03-29 13:42
#78

Va kul att få höra om den lilla Lilly! OCh så puttar vi upp för  kanhända lite mer slantar? Märk dem Lilly i så fall på Svenska Huskattens konto!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Nisse2002]
2011-03-29 13:47
#79

#75 Ja, Gunilla du bad så vackert för fina Lilly så jag satte in en liten slant till den goa lilla missen Kyss ….. underbart att höra att hon fortf är på bättringsvägenGlad …….. här fortsätter vi hålla alla tummar och tassar vi har för fortsatt bättring. Nospuss till LillyKyss

Hawknestgrove
2011-03-29 13:48
#80

Åh tusen tack för lilla Lilly!!! Då vet vi!!!!! Tinto, jag har dina kvitton, är det något som behöver fyllas upp?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-29 16:13
#81

Kollade igenom kontot och du har fått till lilla Lilly 975 kr hittills. Dina kvitton var på3.275 kr För jag har en öronmärkt 100lapp nu till Lilly! Ska jag skicka den till dig?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-29 18:31
#82

Putt för lilla Lilly nu!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-29 19:03
#83

Hawknestgrove jag åtminstone en till faktura på 4480:- här vet jag! Men jag har inte fotat den och sluträkningen har inte landat än. Skall jag skicka kvittot/räkningen på 4.480 kr till dig? Glad

Jag skall försöka ta något nytt foto på Lilly också till er. Hon har börjat få tillbaka sin vikt nu också. <3 Vi tror att det här kommer gå vägen för henne!

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-29 19:06
#84

ja fota den och maila den till mig. Ok, då sätter jag över den här hundringen till dig. Många bäckar små… tack snälla nisse2002 för bidraget!Kyss och de som vill kan få kopiorna på fakturorna, har dem i min Gubbens kulpåsepärm…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-29 19:10
#85

********

************

till Lilly

100,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

vilda-hilda
2011-03-30 21:12
#86

Oj då stackars er o Stackars Lilly.

Har inte orkat med den här sidan som bara är jobbig under det arbete som pågår.

Fråga har ni sökt pengar från Chickas minnesfond ??

Chickas Minnesfond, är en fond som flera på forumet sökt och fått hjälp ifrån. Den lyder under Djurens Rätt.

Nalle

Hawknestgrove
2011-03-31 17:16
#87

ja, jag vet inte exakt vilken hjälp hon får. Försöker bara att hjälpa här och tigga så mycket det går. Det är så många stackars kissar nu som behöver hjälp….OCh Tinto, maila mig foto på kvittot, så har jag…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-31 18:13
#88

Jag skall kolla in det där med chickas minnesfond. Jag kikade förut men det var något som gjorde att jag inte tror att jag skulle få, kanske var det att jag äger henne själv?

Mailar dig hawknestgrove! Har haft lite mycket nu dessa dagar:)

Hawknestgrove
2011-03-31 18:16
#89

ja, det kan vara så…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-31 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Lilly är så glad över att få vara hemma och hjälpa oss med studierna. <3

Annons:
Tinto
2011-03-31 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Det är hon iofs inte ensam om…Tungan uteSkrattande

Tinto
2011-03-31 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

:D

Hawknestgrove
2011-03-31 18:37
#93

men så fin hon ser ut!!!! Ok ni som kan pluppa in en slant åt lilla söta Lilly!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-03-31 18:40
#94

Det syns inte på bilden men hon har fortfarande en gosig naken-mage efter UL:et. Den är så varm som på en rex eller spynx. Vi skämtar om att vi skall fortsätta raka den bara för att det är så gosigt *ler* Men som ni ser är hon inte lika farligt mager längre! Såå skönt.

Hawknestgrove
2011-03-31 18:44
#95

nej hon ser väldigt fin ut i hullet om man tittar på gruppbilden. JA Grönöga och Fläckis här, de rakade långhåriga, är också så där varma och goa att ta i, säger matte. Så fort jag kommer så gömmer de sig bakom soffan…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-31 19:00
#96

Ok kvitton har kommit in till mig på 4926 kr till. Så kan vi hjälpa till kanske inte med allt, men med lite mer än 975 kr? Snälla????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-31 19:29
#97

Ok 400 kr har kommit som ett välkommet bidrag från Katt i Norr, där lilla Lilly var stödhemskatt förut. Hon är ju terapikatt numera.

Så vi har alltså nu:

Kvitton på sammalagt 8647 kr.

utgått hjälp härifrån 975kr plus 400 från Katt i NOrr.=1375 kr

=7272 kr… Sakta men säkert kanske vi kan hjälpa till lite mera?Kyss

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Tinto
2011-03-31 20:02
#98

Hawknestgrove tyckte jag skulle skriva detta,
 som jag skrev till henne i mail, här i tråden också.

Nu när de inte längre tror att det behöver vara cancer eller benmärgssjukdom så har vi iaf känt oss lite "lugnade" över
att även om Lilly haft kvar sin försäkring (hon hade som jag nog skrev en förut) så hade det inte täckt detta eftersom
hon hade infektioner undantaget från sin försäkring. Då hon kom in till mig stod hon fortfarande skriven på polismyndigheten när hon
hade en juverinfektion i en tisse efter ungarna fötts - så folksam undantog helt sonika infektioner öht från vad försäkringen täckte sen när
jag skaffade en åt henne när hon var min stödkatt o skriven på föreningen…
Nu behöver vi iaf inte känna att det är VÅRT FEL att vårdkosntaderna drog iväg högre än vi hade råd med:(
kram tinto

Tinto
2011-03-31 23:23
#99

Det är ngt skit med formateringen, provar igen:

Nu när de inte längre tror att det behöver vara cancer eller
benmärgssjukdom så har vi iaf känt oss lite "lugnade" över
att även om Lilly haft kvar sin försäkring (hon hade som jag
nog skrev en förut) så hade det inte täckt detta eftersom
hon hade infektioner undantaget från sin försäkring.
Då hon kom in till mig stod hon fortfarande skriven på
polismyndigheten när hon hade en juverinfektion i en
tisse efter ungarna fötts - så folksam undantog helt sonika
infektioner öht från vad försäkringen täckte sen när
jag skaffade en åt henne när hon var min stödkatt…
Nu behöver vi iaf inte känna att det är VÅRT FEL
att vårdkosntaderna drog iväg högre än vi hade råd med:(
kram tinto

Hawknestgrove
2011-04-01 18:10
#100

Bra att du skrev detta. Nu puttar vi för små slantar här med!!!!! OCh bra info du ger om försäkringen. Då slipper det spekuleras i det. Ja skruttig formtering. Klaga på Support i Fokus!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-04-03 16:26
#101

Ok puttar upp för små slantar till lilla Lilly….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-04-05 22:15
#102

putt för lilla Lilly nu igen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-04-07 00:49
#103

Idag är jag lite irriterad över att veterinären inte ringt upp. Det har strulat med deras telefontider i två veckor och i måndags fick vi äntligen tag i en som lovade att C.R. skulle ringa oss måndag kväll eller onsdag…

Hawknestgrove
2011-04-07 12:50
#104

Dags för ett lite smågiftigt samtal då om att du gärna vill höra av dem…. Putt för  lite mer a slantar  till hjälp åt Lilly nu!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2011-04-13 14:08
#105

Ok hur mår lilla flickan? JAg vill gärna veta. då insamlingen från smyckena jag fått till mig än så länge är öronmärkta till Lilla Lilly? MAilar dig också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-04-13 15:09
#106

Hej! Jo, vi har äntligen fått tag i CR i måndags. Planerna är nu att ge henne kortison endast varannan dag fram till måndag och därefter ta blodprov när hon inte är påverkad av medicin. Det känns jättebra.

Vi har fått okejat att byta foder till Eukanuba om hon inte får magproblem, anledningen till att hon ville ha Lilly på hypoallergenic är att det är mycket mer lättsmält men det inehåller som sagt nästan inget kött.

Vi har ingen våg så vägas skall hon också göra vid veterinärbesöket för att se om hon går upp i vikt som hon borde. Tycker att hon känns bättre och bättre i hullet iaf!

Jag vet inte riktigt vad jag tar mig till om Lilly fortfarande är sjuk på insidan. Allting verkar ju gå så bra, så det vore katastrof nu när vi fått upp hoppet om vår fantastiska, älskade lilla tjej.

Nästa vecka fyller hennes son Boyd 4 år:) Så nu är det 4 år sedan denna underbara varelse flyttade till mig.

Hawknestgrove
2011-04-13 15:12
#107

Underbart att höra. och som sagt, de slantarna som kommer in från KajsaK:S smycken här på forumet, går till dig, hälften. Så ville hon, att hälften går till Gubbens Kulpåse. och vi har långt att gå med de hemska räkningarna. Men vi gör så gott vi kan och hoppas det går bra med lilla Lilly nu!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-04-13 15:15
#108

Så gulligt av KajsaK!

Hawknestgrove
2011-04-13 15:18
#109

ja och ju mer som blir sålt innan marknaden desto mer till Lilly. För sen kommer allt att delas med många andra….. Blir helt omöjligt annars att hålla isär vad som är öronmärkt till vad. Bättre att dela rakt av lika till alla som är noterade

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-04-14 15:50
#110

Ok gjorde en rensning på det som kommit in till Lilly och har fört över det…..Så är liksom Eslövskisarnas lättöverskådliga…

Omgående

*******…

**************

gubbens ku

135,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-04-14 16:58
#111

så nästa vecka får vi lite rapport hur det är ställt med lillaLilly?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Tinto
2011-04-14 19:08
#112

Jajamän! :D Vi bara väntar och hoppas nu…

Tinto
2011-04-14 19:09
#113

Idag kom förresten ett brev från djursjukhuset med sambons vantar i :O Så det var DÄR han tappat bort dem! Snällt av dem!

Hawknestgrove
2011-04-14 19:10
#114

toppen… och jag vill ju så gärna att denna söta lilla terapikisse ska få lite mera hjälp. JAg kollade och la ihop kvittona du skicat mig. de var på 8201 kr. Du fick från Katt i Norr 400 kr och så har du fått hittills från Gubbens Kulpåse 975+135= allt som allt 1510 kr… Så det samlas lite på hög!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

vilda-hilda
2011-04-27 00:48
#115

Nåt nytt om Lilly?

Hoppas allt är OK med terapikissen.

Nalle

Hawknestgrove
2011-04-27 16:50
#116

jag ska putta på i mail… så vi får höra mera….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-05-21 18:33
#117

Hej allihopa! Än så länge går det bättre än vi någonsin vågat hoppas på! Hon har kräkts några gånger sedan hon slutade med alla mediciner men hon har inte haft någon feber och är pigg och glad! Glad Varje gång hon ligger på mitt bröst om kvällarna och spinner känner jag mig så enormt tacksam. Vi trodde ju att vi skulle förlora vårt hjärta… <3

Hawknestgrove
2011-05-22 14:50
#118

vad skönt att höra!!!! Ok, då kanske det kan trilla in en liten slant åt lilla Lillys på Svenska Huskattens hjälpkonto? Lilly har fått sammanlagt 1510 kr i hjälp, men det är långt till 8201 kr….så lite till kanske vi får ihop? hoppas också på den delen som kommer på markanaden… Om det är någon som vill hjälpa lilla Lilly, så öronmärk slanten, då Eslövskatterna delar konto med Huskattens konto….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2011-05-30 13:03
#119

ok, nu har jag fört över 335 kr till från Gubbens Kulpåse till Lilly…

Omgående

johanna* …

Gubbenskul

335,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-05-30 18:22
#120

Tusen tack! <3 Jag skulle så gärna vilja lägga in ett par nya foton men nu krånglar min kamera en massa tyvärr. Lilly med "syskon" hälsar med nospussar!

Hawknestgrove
2011-05-30 19:14
#121

Ok… ja jag lovar att köra på tills du åtminstone har fått ihop sammanlagt 3000 kr!!! Och som sagt, det är  jättebra att du håller tråden levande!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-06-16 19:47
#122

Nu skall vi se om jag lyckas föra över lite här!:)

Tinto
2011-06-16 20:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Lilly får trängas på bästa platsen:)

[IMG]http://i19.photobucket.com/albums/b165/JohannahTintomara/060-1.jpg[/IMG]

Testar om detta går!

Tinto
2011-06-16 20:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Vi hade kalas för att både jag och min syster fyllde år, plus att systern tog studenten, och omkring 20 gäster charmades av Lilly, som var med hela middagen, tiggandes som en hund!

Tinto
2011-06-16 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Så fort någon reste sig från en stol var Lilly där och glodde på grannarna *skratt*

Annons:
Tinto
2011-06-16 20:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Hjälpa husse att vika tvätt är hon också bra på!

Tinto
2011-06-16 20:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Vi är så tacksamma för varje dag vi får med denna underbara tjej, som nu fått tillbaka sin vikt, livsglädje och strålande humör. <3

För ett tag sedan var jag lite orolig över att hon fällde stora tussar, men efter lite rådgivning tror vi inte att det var något alls att oroa sig över.

Hawknestgrove
2011-06-16 20:27
#128

men så underbaert!!! Bara dessa fina bilder stimulerar ju att skramla in lite mer på Huskattens lilla Hjälpkonto, som just nu går  till Lilly. JAg ger ig inte ännu. Lillys räkning gick på 8201, hon kunde inte försäkras för det hon blev sjuk av och hittills har Lilly fått 1845 kr i bidrag hittills.Jag hoppas på att få till åtminstone hälften!!! Så snälla, lilla Söta lilly som har blivit bra, kan hennes snälal matte få liet hjälp med hennes dyra räkning?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Nisse2002]
2011-06-16 21:23
#129

Söta Lilly är ju en helt bedårande katt Kyss

Tinto
2011-06-22 19:47
#130

Finast i världen, om du frågar mig!:)

Hawknestgrove
2011-06-22 20:02
#131

ja därför så vill jag så gärna hjälpa lilly!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-07-14 22:52
#132

Idag har Lilly varit hos veterinären på hälsokontroll och allting var utan anmärkning! Båda njurarna kändes fina, inget svullet, tandköttet såg bra ut (= inte längre blodbrist) Hon var eventuellt lite torr/insjunkna ögon men det trodde han kunde vara tillfälligt/värmen och att hon glömt dricka på ett tag bara.

Annons:
vilda-hilda
2011-07-15 00:14
#133

Glada nyheterGlad. Har tänkt så mycket på det lilla trollet.

Nalle

Hawknestgrove
2011-07-15 21:23
#134

och jag fer mig INTE. det som inte är öronmärkt på Gubbens kulpåse till Eslöv får än så länge till Lilly. När 4100,50 är uppnåt, då är det bra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2011-08-01 22:33
#135

<3 Tack hörrni, det värmer! Lilly sitter här och petar mig i ansiktet och spinner.

annebeate
2011-08-01 22:53
#136

Lilly är helt bedårande.Kyss Gläds så med er att allt var fint hos veterinären.Glad

Hanna S
2011-08-02 05:32
#137

Man kan be om healing till en katt också bara att be om den och den kommer direkt och lägg händerna mjukt på katten. Jag har försökt detta med Lilly sen Maj och det kan ha varit lite sånt med i spelet också samt farbror Thorbjörns sida. www.thorbjorn.se  Lycka till med Lilly.

Är hon helt bra nu snart?  kramar på er!

Hawknestgrove
2011-08-02 12:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Ja, nu är det inte mycket i Gubbens Kulpåse. Skärmdump här…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tinto
2013-10-20 18:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Hej allihopa, nu är det längesedan, men jag vill återigen tacka alla som hjälpte Lilly!

Jag har tyvärr inga roliga nyheter. Jag klistrar in från min facebook den 13 augusti, det gör så ont att skriva.

"Jag vet inte hur jag skall kunna skriva detta… Lilly, oändligt älskade Lilly, finns inte hos oss mer.

I fredags åkte hon till veterinären och fick aldrig mer komma hem. Lillys njurar hade slutat fungera. Hon fattas oss så ofattbart. Hör hennes röst, ser vita tussar i mina kläder, väntar mig att se henne i ögonvrån. Jag kan inte förstå att jag aldrig får se henne igen. Jag kan inte göra någonting. Världens finaste katt finns bara kvar i våra minnen. Så tacksamma, kärleksfulla, roliga minnen. Förtvivlan. Saknade, älskade, underbara underbara katt.

Om man nu kan gradera smärtan så gör det ännu mera ont att vi inte fick dela hennes sista dagar och sista minuter med henne. När jag kramade henne hejdå så var det för en vecka, inte för evigt. När jag sa hejdå var hon pigg och glad och busig. Stod på köksbordet och petade oss i ansiktet där vi stod bland bagaget. Det var sista gången jag såg henne, vet jag ju nu. Försöker jag förstå. Akut inläggning fredag morgon efter att Jessica sett Lilly förändrad. Orden i telefonen från veterinären när blodprovsvaren väl kom var så obegripliga. Lilly var så otroligt sjuk. Njurvärdena inte ens mätbara, de är högre än maskinen kan mäta. Röntgen bekräftade att ena njuren hade svullnat upp och andra nästan skrumpnat ihop. Hon led. Veterinären ville inte vänta tills dagen efter då jag tidigast kunde komma med flyget. Fanns ingenting att göra. Ingen operation eller medicin i världen som kunde göra henne frisk igen. Lilly led. "Jag kan ringa upp om en halvtimme så får du fundera". Jessica tog taxin dit och var med henne.. Men jag får inte Lilly tillbaka ;("

Det var den 9 augusti hon somnade in. Världens finaste, snällaste, roligaste…

Jag såg om denna film ikväll. Den handlar om hennes unge Tibet, som fick somna in 12 veckor gammal. (Ni minns att hon var högdräktig när hon hittades i kartongen) Lilly blev 7 år gammal. De andra katterna saknar henne också ofantligt, speciellt hennes son Boyd… Nu handlar filmen om Lilly också på ett sätt.

http://www.youtube.com/watch?v=63BRbQAFyKo

Åh, gud vilken smärta ;(

Annons:
annebeate
2013-10-21 00:57
#140

Vackraste lilla Lilly❤️

Inte lätt att mista en underbar liten familjemedlem.❤️

Djurälskaren87
2013-10-21 12:39
#141

usch jag fick tårar i ögonen, beklagar verkligen sorgen!!! hon var så vacker

Lena
2013-10-22 07:27
#142

Men så ledsamt att Lily inte finns längre. Alltid lika sorgligt när våra kära vänner måste lämna oss. Trösten man har är alla fina minnen som för alltid lever kvar.

Tröstande kramar! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: