Annons:
Etiketttips-råd
Läst 3140 ggr
UlrikaD
3/6/11, 1:48 AM

Värmefilt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en elektrisk värmefilt i födelsedagspresent. Den är som en magnet för katterna. Kan inte lämna den i många minuter så är det någon som har stulit den.

Kanske kan vara något för fler frusna kissar. Man ska väl inte lämna den utan uppsyn såklart, men är man snäll kan man få låna ett hörn av den ibland.Flört

Annons:
Sidentass
3/6/11, 1:22 PM
#1

Vad mysigt!

En sån skulle mina tigrar älska:_)!

Sidentass
3/6/11, 1:22 PM
#2

Vad mysigt!

En sån skulle mina tigrar älska:_)!

Denna kommentar har tagits bort.
monsi
3/6/11, 4:42 PM
#4

Har både värmefilt o värmemadrass de är alltid upptagna av djuren får fråga snällt om jag får krypa ner till dem.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

UlrikaD
3/6/11, 5:27 PM
#5

#4 Inte bara jag som är hårt styrd här hemma och måste be om lov för att få låna saker då.Flört

UlrikaD
3/6/11, 5:28 PM
#6

#4 Inte bara jag som är hårt styrd här hemma och måste be om lov för att få låna saker då.Flört

Annons:
monsi
3/7/11, 7:46 PM
#7

Nä Ulrika du är inte ensam.

Carlos vår stora vovve ligger helst på både matte o filt när det är riktigt kallt ute, kan bli lite tungt med 35kg i knätSkrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

monsi
3/7/11, 7:47 PM
#8

Nä Ulrika du är inte ensam.

Carlos vår stora vovve ligger helst på både matte o filt när det är riktigt kallt ute, kan bli lite tungt med 35kg i knätSkrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

MewTwo
3/7/11, 9:15 PM
#9

Det är ganska luddigt vad för säkerhetsregler som gäller för elfiltar - elsäkerhetsverket säger t ex att man inte ska sova på en påslagen sådan! Den ska bara användas för att värma sängen, och så slås av när man lägger sig…

Jag tittade på en elfilt i 400kr klassen på Jula och i dess instruktion stod att den absolut inte fick användas till små barn eller djur. Jag frågade varför - jo i fall de kissade på den kunde den bli strömförande… Men det stod inget om att man inte fick sova med den påslagen.

Så det kan vara. Jag lägger tre katter i sängen och är snabbt varm ändå! Har raggsockar på när jag kryper ned och tre täcken (+ 17 gr i sovrummet) men framåt morgonsidan har jag fått upp värmen, då är bara ett täcke och katterna kvar.

Flört Mew2

UlrikaD
3/7/11, 9:53 PM
#10

#9 Den här filten stänger automatiskt av sig efter en timma ifall man skulle råka somna. Vill man fortsätta ha den på är det bara att sätta på on-knappen igen.

Men som sagt, jag lämnar den aldrig på och går jag ifrån den så drar jag ur kontakten. Men värmen ligger ju kvar i filten ett tag.

monsi
3/8/11, 12:59 PM
#11

För mig med ryggvärk är madressen en dröm att ligga på o den stänger av sig efter ett tag.

Olika märken tål olika saker o har lite olika med avstängigen.

Vissa tål att du spiller ex tea på dem men de rekomenderar en ju inte till att göra det.Flört

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Upp till toppen
Annons: