Annons:
Etikettkatthemsevenemang
Läst 1211 ggr
Lena
11/16/06, 4:19 PM

Plyschkatternas resa; i/utanför Sverige? RÖSTA!

Vi håller just nu på att diskutera de så kallade plyschkatternas resa. Dessa katter som är handgjorda och inköpta av Gunilla.H via KKS-shopen ska fungera som en väckerklocka för alla de 100.000 tals hittekatter vi har i Sverige. Via en vidhängande text kommer SJ´s resenärer att påminnas om hur situationen ser ut i Sverige för hemlösa katter.

Se vidare artikeln: http://www.hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=c410ef5c-5bc2-425a-83e8-3c262833d135 

Vi behöver nu bestämma en sak. Ska dessa katter som vi planerar att sätta på SJ´s tåg resa inom eller utom Sverige? Därom har vi lite olika åsikter.

Sverige-linjen anser att det är i Sverige katterna gör mest nytta eftersom det är de svenska förhållandena som det gäller.

Europa-linjen anser att det kan ge större uppmärksamhet om katterna även reser ut i övriga världen.

Här kan du rösta och avgöra katternas vidare resa:

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Faxlin
11/16/06, 4:56 PM
#1

Jag svarade vet ej, då mitt alternativ inte fanns.
Jag anser så här:
Vi sätter ut dem på tåget, och dit folk reser med dem där hamnar dom. Oavsett om de stannar i Sverige eller hamnar i polen. Spelar liksom ingen roll, vi kan inte styra dem efter att de hamnat på tågen lika lite som vi kan styra våra hittekatter runt om. De går dit de vill oavsett vad vi tycker om det eller inte.
Men detta är bara mina åsikter i det hela, så nu vet ni varför jag svarat vet ej.;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lailas
11/16/06, 5:04 PM
#2

jag röstade europa då jag tror att  uppmärksamheten när det gäller de svenska katternas förhållande kan vara positivt i strävan att visa hur illa många katter behandlas, och lämmnas vild för våg

Lena
11/16/06, 5:16 PM
#3

Vad knepigt det syns inga röster i tråden?

#1 Nej det är sant att vi inte kan veta vara de hamnar, vi kan dock styra det lite genom vad vi skriver på lappen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
11/16/06, 5:22 PM
#4

De som röstat syns bara under själva röstningen. Det är bara inläggen som syns i tråden.
Jag tycker att vi kan utforma det så att folk vet att de kan resa vart som helst med missen. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
11/16/06, 5:27 PM
#5

#4 Nej det var någon sorst låsning förut - kanske någon bugg på tråden - som gjorde att det inte syntes hur folk hade röstat. Men nu ser det ut som det ska.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
11/16/06, 5:31 PM
#6

Personligen är jag för Sverigelinjen. Jag anser helt enkelt att det gör mest nytta som svenska folket nås av budskapet. Skulle sedan en katt irra sig ut utanför landets gränser är en sak, men det behöver inte vara vår målsättning tycker jag. Vad ska t.ex. Italienarna göra åt Svenska hittekattsproblemen? I så fall skulle vi väl skicka den till Nederländerna eller Norge och be dem komma hit och hjälpa oss. Sätta fart på ett TNR projekt kanske. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Faxlin
11/16/06, 5:36 PM
#7

haha, jag håller med dig Lena. ;-)
Men det vore väl det bästa att de håller sig här, men som sagt var, man kan väl vara förberedd på en hittekatt som hamnar i jugoslavien också :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
11/16/06, 8:52 PM
#8

Puttar upp så att flera är med och röstar!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
11/16/06, 10:37 PM
#9

Jag tycker att de ska hålla sig inom Sverige.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

MariannE11
11/17/06, 12:41 AM
#10

inom Sverige tycker jag med när jag tänkt till lite…. för i första hand så vill vi ju väcka intresset för kattens status i Sverige…. SEN kan vi erövra världen….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
11/17/06, 11:49 AM
#11

#10 Stora delar av mellaneuropa är redan erövrad eftersom katter har högre standard där och inte alls samma problem som i Sverige som tyvärr börjar ligga i bottenläge..

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
11/17/06, 8:46 PM
#12

Puttar upp! Sverigelinjen verkar segra som det ser ut nu./ Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Solveig
11/17/06, 11:04 PM
#13

Men katterna kan väl bege sig vart de resande vill? Vi kan ju inte stoppa dem när de väl har begett sig ut på äventyr?

Annons:
Lena
11/18/06, 1:02 AM
#14

#13 Man kan begränsa det lite beroende på hur man skriver på meddelande de har på sig. Sedan kan de ju slinka utanför landets gränser "av misstag" ändå. Dock är det inte så många tåg som går ut i Europa trots allt. Men vi har haft den diskussionen i en annan tråd om målet skulle vara ut i världen eller inom landet.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
11/20/06, 1:50 PM
#15

HAr röstat på Europalinjen och håller med Solveig. Snyggt namn förresten, det heter jag med som andranamn…. För vem har sagt, att vi bara måste skicka fyra katter? Kommer någon på villovägar, så får vi väl skicka ut en till….Men jag fogar mig i vad majoriteten säger.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
11/20/06, 1:52 PM
#16

Sen en sak till, att sätta upp en pekpinne om att katten MÅSTE stanna i Sverige, kan uppfattas som negativt. Ett minus kan ta bort alla plusvärden i detta fall.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lena
11/20/06, 4:11 PM
#17

#16 Som sagt slinker katten utanför Sveriges gränser kan vi inte göra mycket åt det. Håller dock fast vid min inställning att det är viktigt att tänka på vad kampanjen syftar till; Att belysa hemlösa katters situation i Sverige.  Det känns då som att sälja smöret och tappa pengarna att skicka ut katterna ut i Europa. Det tror jag nog resenärerna också förstår så det ska väl inte behöva uppfattas negativt. Däremot om det varit ett internationellt problem vi ville belysa hade det varit annorlunda.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Pia
11/20/06, 4:35 PM
#18

Det är verkligen en toppenidé!!

Jag röstade dock vet ej, finns förmodligen både för- och nackdelar med båda alternativen. Men jo, ja, egentligen är det väl i Sverige de skall åka runt först och främst…

Veduran
11/20/06, 5:03 PM
#19

Röstar för Sverigelinjen… sen om någon råkar ta sig en liten semesterripp i annat land så… ja då händer det. Men framförallt tycker jag dom ska försöka hålla sig i Sverige :)

Upp till toppen
Annons: