Annons:
Etikettsajten
Läst 3489 ggr
Engla
6/11/07, 1:36 AM

Hela familjen finns nu på Katthemmet Kompis!

Ni vet Mc Donalds honan (Karlskrona), den vackra tjejen som har gått där i över 1,5 år…Ikväll har vi lyckats fånga in två av hennes ungar. Imorgon gör vi ett nytt försök med resten av familjen! Men så ska vi ju tacka hittekatter i fokus som faktiskt har varit inblandade i det hela…Karin.S har hjälpt till hela kvällen, tack vare att jag hittade henne här!

Jag är så fruktansvärt trött efter denna dag! Tack tack Karin som helt enkelt är bäst!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Annons:
Alexej
6/11/07, 1:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Häftigt! Hur gamla kan de vara? Hur många är kvar? Fantastiskt jobbat, hon behöver verkligen kommer in. Läste nånstans att det är massvis med trafik där.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

brutt
6/11/07, 2:05 AM
#2

Jättebra att det är fler som är på hugget !!! Hoppas också få se bilder lite senare.Tack för vad ni gör för de här katterna !!!!

karins
6/11/07, 2:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vilket jobb vi gjorde Engla. Både du och kalle är jätte gulliga! Jag går ju aldrig någonstans utan kamera. Så här kommer lite bilder.  

Kattmamman med en liten tiger.

karins
6/11/07, 2:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kattfamiljen….utom en unge..

karins
6/11/07, 2:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kommer lilla jag…

karins
6/11/07, 2:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Dom lurade in oss i en bur med tonfisk….

Annons:
karins
6/11/07, 2:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och sen kördes vi till ett nytt ställe…där vi väntar på våran mamma och våra 2 andra syskon…

Hawknestgrove
6/11/07, 3:38 AM
#8

Hoppas det går bra att få tag i resten också! Nattis på er nu!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

brutt
6/11/07, 4:10 AM
#9

Så fint det blev berättat med foton på sötnosarna.

Erika91
6/11/07, 9:54 AM
#10

Toppen att ni fått in två! Vilket kanonjobb ni gör!

Åh, alla är ju dundersöta!
Är de skygga?

Faxlin
6/11/07, 10:29 AM
#11

Ohh, ni är bara sååå bra. Jag blir så glad av att höra om sådant här. Och en röd misse. Farligt för mig att se röda missar som behöver kärlek. ;-) De var urfina allihopa. Mamman tycker jag också var riktigt vacker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Naquita
6/11/07, 10:56 AM
#12

härligt:D hoppas det blir lika lätt att fånga in resten av familjen nu:)

vanessa
6/11/07, 12:21 PM
#13

Applåder och röda mattan utrullad för er. Snacka om att den röda katten blev toklurad av en burk tonfisk. "Den maten kommer inte jag lita på framöver". Men populär är den doften för både hugriga och mätta själar. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
Engla
6/11/07, 12:56 PM
#14

Jag är fortfarande jättetrött! Hoppas verkligen att vi får in resten i kväll. Tror ni att mamman flyttar på de ungar hon har kvar? Ni skulle bara se hennes blick när vi tog dem i från henne, den kommer alltid att sitta kvar. Jättejobbigt. Maritha trodde att ungarna var 10 veckor.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
6/11/07, 1:00 PM
#15

Stor eloge till er för ert fantastiska arbete!! Vilken vacker kattfamilj …hade jag bara bott närmare så skulle jag försöka vara behjälplig…puss på nosen till dom små gotrollen;-)

MorganP
6/11/07, 1:04 PM
#16

Härligt att ni fått två av ungarna :-) Lycka till med att få in resten av familjen *hoppas*

Miss_Kitten
6/11/07, 1:12 PM
#17

Åhh vilka fina människor det finns! Här klappar vi tassarna för er och önskar er lycka till med att få in resten av familjen!!

Engla
6/11/07, 1:17 PM
#18

Maritha från Katthemmet Kompis ringde precis och berättade att ungarna mår bra. Vilken tur att de har varandra!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Engla
6/11/07, 2:29 PM
#19

Karin: Sandra kommer ikväll också, så vi får lite mer hjälp. Nu börjar jag minsann bli lite nervös…Men jag tror att det går bra!!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

marieborg
6/11/07, 3:07 PM
#20

Toppenbra jobbat!!!

Förstår att det måste varit svårt att se mammans blick men du får tänka på att det är det bästa för henne och hennes barn..Enkelt att säga, jag vet.

Håller tummarna för att ni fångar resten av familjen idag!

Styrkekramar från Marie

Annons:
Lena
6/11/07, 6:15 PM
#21

Vad bra att ni fått tag på två ungar! Intressant att få följa det hela här både i ord och bild. Det rör sig dessutom om ursnygga katter, både mor och barn. :)

Jättebra! Många rosor till er alla tre!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
6/11/07, 7:45 PM
#22

Jag hoppas precis som Marie att ni fångar in resten av familjen nu ikväll!

Sidentass
6/11/07, 9:50 PM
#23

Vi hejar på er här ifrån Linköping!

Efvis
6/11/07, 9:56 PM
#24

Lycka till….vilken insats av alla inblandade..enormt!…Vilka skönheter som går vind för våg….skönt ni tar tag i det.

Håller tummarna ikväll!

Hälsningar Efvis

Engla
6/11/07, 11:20 PM
#25

Vi har fått riktiga problem. En av karlarna som jobbar där katterna är matar dem för fullt!! Idag hittade vi en massa tallrikar under träbalkar (där de håller till). Gissa om man blir trött. Det är ju därför som vi inte har lyckats fånga in dem, de är ju aldrig hungriga. Karlen verkar vara omöjlig att prata med…men vi ska göra ett nytt försök i morgon iaf.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
6/11/07, 11:33 PM
#26

Ja jag vet inte hur många tallrikar jag drog fram under presenningen. Dom har tydligen fått mycke korv. Längst in stod många fler tallrikar, samt döda möss och kaniner. Nu har vi satt upp lappar att de inte ska mata katterna, för det förstår vårt arbete att fånga in katterna. Vi såg resten av familjen i kväll i alla fall!

MariannE11
6/11/07, 11:33 PM
#27

grattis till fångsten… hoppas på fler framgångar… vad tråkigt att en människa som säkert i all välmening ser till att försvåra det fina jobbet ni gör..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Annons:
Engla
6/12/07, 7:36 PM
#28

Idag såg jag bara till mamman på morgonen. Dock inga ungar. Ikväll såg jag ingen katt alls. Men vi får åka dit lite senare. Maritha berättade att den röda katten har ögoninflamation, men är under behandling.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
6/12/07, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Kattmamman!

Engla
6/12/07, 7:46 PM
#30

Söta tjejen då! Kyss

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Simson
6/12/07, 8:08 PM
#31

De är fär söta de små liven!! Vi håller tummar och tassar att de alla blir infångade till slut!! Lycka till!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

anebit
6/12/07, 10:15 PM
#32

Hej!  Nyss hemkommen från landet och blev så glad över att ni fångat 2 av 4 ungar….. hoppas att karlarna slutar mata så att ni får in resten av  familjen……  superbra jobbat Engla och Karin….

Sån vacker mamma och fina ungar……………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Engla
6/12/07, 10:29 PM
#33

Ikväll såg jag mamman samt en unge. Ungen var dock inte på matplatsen. Jag har en fundering, i morgon ska vi gillra fällan, förmodligen kommer mamman att gå in där före ungarna. Ska man då låta henne sitta kvar i buren och ropa till sig ungarna? Vad tror ni?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Engla
6/12/07, 11:20 PM
#34

Puttar upp så att Kompis hittar inlägget. (Hon är nyfiken på sina kommande gäster ju…)Cool

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Annons:
karins
6/12/07, 11:53 PM
#35

En bra fråga Engla. Vi kanske får ta det som det blir. Först måste ungarna in. Dom klarar sig sämst!

Naquita
6/12/07, 11:55 PM
#36

men utan mamman kommer unagrna vara mer "hjälplösa" och komma närmare er människor, så de e ett svårt beslut de där.

karins
6/13/07, 12:01 AM
#37

Ja Mamman måste ju oxå in helst sammtidigt med resterande kattungar….

Alexej
6/13/07, 12:05 AM
#38

Jag ska tänker jättemycket på er, lycka-till!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MorganP
6/13/07, 12:10 AM
#39

Som jag sagt så är denna tid på dygnet det bästa (här hos mig skymning) att fånga in dem eller nattetid, gryning. Även om de syns till på dagarna så är det alldelles för mkt aktiviteter på den plats de uppehåller sig (samt att de tidigare ju matat dem).

Gör inget om ni fångar in mamman först då ungarna utifrån vad ni per tfn sa var äldre och äter själva. Meningen är ju att få in dem snarast.

Vill ni att jag ska komma och vara en jourhavande medinfångare så får ni höra av er :-) 

Lycka till!

karins
6/13/07, 12:16 AM
#40

Du får gärna hjälpa till Morgan. Fler destu bättre.Katterna är ju mest aktiva i gryning och skymmning…så är det.

Naquita
6/13/07, 12:18 AM
#41

hade jag haft körkort hade jag oxå hjälpt till,nu har jag tyvärr inte det:(

Annons:
anebit
6/13/07, 1:32 AM
#42

Hade inte jag bott ända uppe i Eskilstuna hade jag mer än gärna oxå  hjälpt  till……………………….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

modellflickan
6/13/07, 3:03 PM
#43

Vad underbart!! :)) Ni är ju helt fantastiska!!

Kattmamma är så vacker och så tapper och hennes bebisar så söta! :)

Engla
6/14/07, 1:12 PM
#44

Katt "pappan" är nu också infångad. Nu är det bara envisa mamman och två ungar kvar. Vi gör ett nytt försök ikväll. Men damen verkar tyvärr inte vara hungrig, för hon går inte in i fällan!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

anebit
6/14/07, 1:17 PM
#45

Superbra jobbat Engla och Karin. Tänk att en del kattmammor skall vara så  envisa…………..  Hoppas att hon är hungrig i kväll.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
6/14/07, 1:50 PM
#46

Hurra vad bra att även kattpappan blivit omhändertagen! :)

Håller tummen hårt för mamman och de två kvarvarande ungarna!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
6/14/07, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Det gick fort att få in kattpappan. Som även kan vara en fjolårsunge. Han var den förste som kom fram i går kväll.

karins
6/14/07, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Ett kort till……

Annons:
Lena
6/14/07, 3:04 PM
#49

#48 Det var en stor och ståtlig herre det här! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
6/14/07, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Men vad är det som luktar så gott……MMM filead sill, vill ha….

karins
6/14/07, 3:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Även den här killen kom till katthemmet kompis,…..

karins
6/14/07, 3:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

och där träffade han lilla mej igen……

karins
6/14/07, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Och så lilla jag……

Lena
6/14/07, 3:48 PM
#54

Skönt att veta att kissarna har sitt på det torra nu på underbara katthemmet Kompis! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
6/14/07, 3:51 PM
#55

Sötnosar, va dom måste vara förvånade och undrar var dom hamnat nånstans och  "var är mamma?"

Hoppas verkligen att hon går i fällan i kväll så att hon får återförenas med sina barn + att de 2 andra oxå kommer in.

Fast ibland är kissekatterna för smarta för sitt eget bästa.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Annons:
Engla
6/14/07, 6:35 PM
#56

Kan ju berätta att den röda kattungen nu heter Brix och den svartvita killen heter Milo. I går kunde vi klappa ungarna, men de fräste.Räcka ut tungan "Pappan" är ortoligt fint och han ser så stolt ut! Hoppas att ungarna känner igen honom, för de sitter i rummet bredvid varandra på katthemmet.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Erika91
6/14/07, 6:47 PM
#57

Fanns det en pappa där också? Vilken tur att ni fick in honom! :)
Han är så sööt pappan! :)
#56 Men varför är inte pappan och ungarna i samma bur?

Jag håller tummarna på att mamma och de två ungarna fångas in snart!

Engla
6/14/07, 6:52 PM
#58

# 57 Jag kallar honom för "pappa" för han har hållit till kring familjen. Men det kan lika gärna vara en fjolårsunge till mamman. Anledningen till att de inte sattes i samma "bur" på katthemmet beror helt enkelt på att pappan var hysterisk när han sattes in där, klättrade på väggarna. Han berhöver lugna ner sig lite. Däremot ser de varandra om de så skulle vilja…

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Erika91
6/14/07, 7:06 PM
#59

#58 Jaha okej :)

Gullan402
6/14/07, 11:10 PM
#60

Håller tummarna och "odjuren" håller tassarna för att ni lyckas fånga in mor o de 2 resterande kattungarna i kväll. ( I kväll är jag på "kollisionskurs" med mina katter o hund o barn, morbror Fredde har varit här o trissat upp alla 6 till "odjur" ingen vill sova eller ens ta det lugnt o mamma/ matte är pömsen ikväll*S*)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Efvis
6/14/07, 11:18 PM
#61

Hoppas hoppas hoppas…lycka till!

Hälsningar efvis

MorganP
6/14/07, 11:23 PM
#62

#60, vill egentligen inte bryta mig in i tråden men skulle egentligen varit på plats och försökt bidra med att få in dem, men varit tvungen att syssla med annat.

Pratade dock med Karin.s för en ½-timme sedan och då hade de inte sett till dem. Har dock lovat att jag ska delta imorgon, inte att det gör ngn skillnad precis…

Engle samt Karin.s, ge oss en uppdatering senare, snälla!

Annons:
Engla
6/14/07, 11:53 PM
#63

Inga katter har synts till ikväll. Förmodligen är de så medvetna om att vi tog "pappa" eller fjolårsunge igår, att de håller sig undan. Vi har dock lagt mat i fällan, så om det är borta i morgon har de förmodligen ätit. Uscha, detta börjar kännas tungt…Ledsen

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
6/15/07, 12:53 AM
#64

Ja Engla det var lite tråkigt att inte kattmamman och ungarna syntes till i kväll. Vi får bara hoppas på att dom dyker upp i morgon. Hoppas hoppas!

Engla
6/15/07, 12:55 AM
#65

Jag hoppas att det åtminstone finns en Gud någonstans…som hör vår bön!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

storAnnette
6/15/07, 1:01 AM
#66

Håller tummarna för er!

maggan47
6/15/07, 1:10 AM
#67

håller också tummarna att mamman med ungarna går in, och återförenas med de andra kissarna, hoppas killen där, som matar slutar med det, och förstår att hungrig katt fångas lättast kram Maggan47 som önskar Lycka tillKyss

Issa
6/15/07, 1:39 AM
#68

Det här med att folk matar fast dom vet att man håller på att försöka fånga in katterna kan vara ett stort problem. Särskilt äldre personer kan vara svåra att tala till rätta. Kommer ihåg en tant för några år sedan som absolut inte skulle mata. Katterna gick inte i fällan. Vad hade då tanten gjort om inte kastat ut en hel lax till katterna!

anebit
6/15/07, 2:31 AM
#69

Folk tror att dom är snälla när dom matar dom och det är dom väl när  katten inte skall fångas, men det handlar nog mest om oförstånd…… Tyvärr går det inte att prata förstånd med vissa…

Här håller vi tummarna så det går knappt att skriva……

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Annons:
karins
6/15/07, 11:29 PM
#70

Nu är kattmamman och de andra 2 ungarna oxå inne. Jag har varit sjuk i dag. Men å vad jag skulle viljat vara med. Det känns verkligen skönt att alla Mc Donald katterna nu kan få ett bättre liv. En stor applåd för Engla och Morgan som nu lyckades få in kattmamman och de två ungarna!Glad

app.syl
6/15/07, 11:38 PM
#71

oj va kul grattis och applåder till er

marieborg
6/15/07, 11:56 PM
#72

Hurra va bra!!!!   Toppenbra jobbat!

Simson
6/16/07, 12:23 AM
#73

Hipp hipp HURRA!!! För alla hjältar!!! Vad ni är bra!!

Vad skönt att de är inne nu!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Erika91
6/16/07, 12:25 AM
#74

Nemen va bra!! Grattis!!
Och Karin, krya på dig nu!

Sidentass
6/16/07, 12:27 AM
#75

Hurraaaahh!!!

Så bra..och jag översänder många kryapådejhälsningar till Karin:-)

karins
6/16/07, 12:38 AM
#76

Tack Sidentass!

Annons:
karins
6/16/07, 12:41 AM
#77

Och tack Katter-e-mitt-liv! Det värmde en sjuk mage!

Alexej
6/16/07, 12:48 AM
#78

Hurra! Toppen!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

storAnnette
6/16/07, 1:08 AM
#79

Å ännu ett HURRA lång bortifrån SkrattandeSkrattandeSkrattande!Är särskilt glad för att ni fått in kattmamman också annars hade det snart fötts nya hemlösa kattungar därute.

modellflickan
6/16/07, 1:28 AM
#80

JAAA!!!!!! Fantastiskt jobbat!!!!!!!!!! Skrattande

anebit
6/16/07, 1:57 AM
#81

Toppen,  HURRA va skönt, nu slipper mamma katt få fler kullar och det slipper bli flera hemlösa iaf  från henne…….

En STOR kram till er som lyckades till slut…………..          

Krya på dig Karin oxå, du har varit toppen fast du inte kunde vara med just i kväll….. förstår att du är besviken…

Om ett tag vill vi ha kort på återföreningen med mamman och ungarna, skulle ha varit kul att se när mamman kom in till dem.

Ungarna måste blivit  själaglada när mamman kom…….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

karins
6/16/07, 2:03 AM
#82

Jag hoppas på att Engla kör mig till katthemmet Kompis sedan så jag får se dom tillsammans. Vet inte om Engla och Morgan har fotat något i dag. Men om jag får hälsa på dom sedan ska det bli bilder.     Engla och Morgan ni får berätta om infångandet av kattmamman och de två trollen sedan!!

MorganP
6/16/07, 2:12 AM
#83

#82, jag överlåter att beskriva infångandet etc till Engla då det är hennes tråd samt att den söta familjen nu står under katthemmet kompis beskydd. Det enda jag ska säga är att jag är så jävla glad att mamman nu är infångad efter snart 2 år och nu får bli kastrerad etc.

Kanske vi på hittekatter.ifokus ska ha en liten mindre insamling till honans kastrering, vaccinering etc. Hon har ju ändå berört så många här på forumet och kompis har det inte så fett med pengar precis. De har på bara någon vecka tagit 7 katter fr gällande område…

Engla berättar säkert vidare när hon kommer hem från kompis. #82, jag följer gärna på som bihang då den dagen kommer om du och Engla ska till kompis, alltid lika trevligt där hoa Maritha och Sonny. Tyvärr hann jag inte trots erbjudande följa med ikväll p g a allt annat :-(

Annons:
karins
6/16/07, 2:20 AM
#84

Ja det är mysigt hoss Maritha och Sonny. Det ska bli så roligt att få se alla tillsammans igen Morgan.

Engla
6/16/07, 3:16 AM
#85

Nu har jag kommit hem från Katthemmet Kompis. Tog 1,5 timme att köra dit, mörkt och en massa djur på vägen. Jag är så trött, mest psykiskt. Det här har tagit oerhört mkt kraft och energi. Jag har inte kunnat sluta tänka på dem.

Lite kort om infångandet: Första ungen gick efter sisådär 5 min. Sedfan gillrade vi fällan igen, och gick därifrån, efter ca 40 min gick vi tillbaka och då satt mamman där. Gillrade fällan igen och efter 20 min kom den sista ungen. Och X i taket, idag var de jättehungriga!

Mamman har alltså gått där i snart 2 år (om inte längre). När jag läste om henne i lokaltidningen för ca ett år sedan var det som om något sa att jag skulle bli inblandad i hennes situation. Varje gång jag åkte förbi Mc Donalds kunde jag inte sluta tänka på henne. Jag trodde verkligen att någon ville ta sig an henne när KKS gick ut i tidningen med det, men de fick aldrig något svar. Jag minns att jag skickade ett inlägg i deras gästbok en tid där efter, men fick som svar att hon inte var infångad, ingen hade alltså hört av sig efter artikeln i tidningen. Vad jag förstod så försvann hon en tid sen. Innerst inne trodde jag att det hade löst sig. När jag för några månader sedan såg ett inlägg i KKS gästbok (om jag inte minns fel) så stod det att hon hade dykt upp igen och dräktig t.om. Jag kontaktade då Maritha på Katthemmet Kompis och frågade om hon kunde ta in honan. Maritha hade egentligen fullt, men gjorde ett undantag. Men när hon skulle fångas in av affären där hon fick mat, så försvann hon! Hon syntes inte till på flera veckor. När hon kom tillbaka var hon mager, hon hade med andra ord lfött sina ungar. Då fick affären tips om att hon hade lagt sina ungar på en "gård" i närheten av affären och Mc Donalds. Agneta på KKS fick reda på det och kontaktade mig och vi åkte dit. Resten är som sagt historia…

Det har varit två tuffa och jobbiga veckor och det är först i dag som jag känner glädje. Min sambo har tagit ledigt från sitt jobb för att kunna fånga in familjen och jag har tackat nej till jobb och lagt tidningen åt sidan, allt för familjens skull. Men det har varit värt varenda timme och varenda dag och varenda krona till bensinpengar. (Vi har 9 mil till Katthemmet Kompis. Har kört dit i tre omgångar.) Ni skulle ha sett hela familjen när de samlades, den svarta ungen, Milo, gick till sin mamma direkt. Mamman och ena sköldpaddsfärgade ungen har ännu inte fått något namn. Glittra heter däremot den ena tjejen. Själv röstar jag för att mamman ska heta ENGLA! Vad tycker ni andra?Cool

Tack Karin, Maritha, Kalle, Morgan och Hittekatter i fokus (hittade ju Morgan och Karin här) för all hjälp och allt stöd! Tillsammans har vi bidragit till att sammanlagt sju katter har fått en andra chans i livet. Tyvärr var den sjuka angorakatten, som fångades in första veckan, så sjuk att den fick avlivas. Men han lever nu vidare i sitt alldeles egna Nangijala, medan resten av gänget i dag har tagit det första klivet mot ett nytt liv…

God natt!

PS Jag lägger ut en ny tråd för er som vi samla in pengar till familjen, kastering, vaccinering, mat m.m.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

anebit
6/16/07, 12:02 PM
#86

Jag sitter här och läser och tårarna bara  rinnner av lycka……….  Gulle er som varit så framgångsrika och att mamman äntligen kommit hem.   Jag blir så rörd…….

Rosor i stora fång till er alla berörda inkl. Kompis katthem.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
6/16/07, 12:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Så himla skönt att familjen återförenats på ett tryggt ställe

Ni som var med är värda hur mycket blommor som helst.

Krammmmmmmmm Jenna

karins
6/16/07, 1:05 PM
#88

Vad fint skrivit Engla! Jag får hönsskinn. Känner mig så lycklig över att få ha varit en del i detta. Tokglad att alla är inne nu och tas om hand. Naturligtvis ska Mamman heta Engla! Hör nu av dig så att jag och Morgan får se alla tillsammans sedan, när tiden är mogen. Kramar!!

storAnnette
6/16/07, 1:49 PM
#89

Engla,Milo,Glittra och Tindra McDonald,det blir väl bra?

vanessa
6/16/07, 1:50 PM
#90

Jisses vad underbart. Sådant får dagen att plötsligt bli riktigt härlig! Wow. Så vilka namn ska det bli på dem? mc Flurry? Ronald? mc muffin? Brukar gilla att ha namn som säger en del om det liv de kommer ifrån. Applåder till er alla som räddat dessa katter. Och därigenom en massa andra ofödda katter framöver. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
Engla
6/16/07, 1:50 PM
#91

Jag kommer att kontakta Maritha ikväll för senaste uppdateringarna. Ska jobba lite med tidningen idag.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Efvis
6/16/07, 2:58 PM
#92

#90..precis min tanke….kopplingar och namn….McFlurry…jättebra jobbat av alla som lagt tid och energi på McDonalds-familjen…:-)

Hälsningar…Efvis

Anna77
6/16/07, 3:13 PM
#93

Rosor till er ALLA som hjälpt till med detta och speciellt Engla

JosephineF
6/16/07, 3:48 PM
#94

Håller med, stora bamsekramen till Engla och ni andra som kämpat så hårt! Man blir så glad av att läsa denna tråd! *applåd*

Engla
6/16/07, 9:25 PM
#95

Marithar hälsar ikväll att alla katter mår bra. I går, innan vi kom med resten av familjen, spann Milo och Brix när hon klappade dem. Idag har de ätit upp all blötmat också. Så det går framåt. (Maritha är inte så haj på datorer, så därför blir jag hennes ombud på nätet…Teknik ni vet! Räcka ut tungan)

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
6/16/07, 9:52 PM
#96

Vad härligt Engla! Tänk att Milo och Brix spann, de små sötnosarna!Kyss

Erika91
6/16/07, 10:15 PM
#97

#85 Vad härligt att läsa! :)

Annons:
MorganP
6/17/07, 5:08 PM
#98

När kommer bilder Räcka ut tungan

Alexej
6/17/07, 5:17 PM
#99

Underbart! Cool

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
6/17/07, 5:21 PM
#100

Ja Morgan, Jag var ju inte med sist. Eftersom jag fotade får du kanske lugna dig tills vi kommer till kompis där katterna är…..om nu inte Engla har tagit några bilder att lägga ut förståss.

Engla
6/17/07, 6:24 PM
#101

Nej, jag tog aldrig några bilder vid det sista infångandet. Fanns helt enkelt inte tid till det…men men åker nog snart till Kompis och plåtar då.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
6/17/07, 6:38 PM
#102

Får jag följa med Engla?

Engla
6/17/07, 6:54 PM
#103

# 102 Självklart, ska bara ha min diva till katt med mig också, nämligen Ängla. Så du får sitta med honom där bak….Räcka ut tungan

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Erika91
6/17/07, 7:59 PM
#104

#103 Är Ängla en han? :)

Annons:
karins
6/17/07, 8:42 PM
#105

#104 Jag svarar eftersom Engla har annat för sig i kväll. Det är en kattkille!

Engla
6/18/07, 1:12 PM
#106

Jepp, min Ängla är en hane. Hur det blev så? Veterinären sa att det var en hona när jag skulle vaccinera honom…men några veckor senare kröp det fram en liten snopp…Som det kan bli! Cool

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Erika91
6/18/07, 1:14 PM
#107

#106 Haha! Så de kan bli ja..! Flört

Erika91
6/18/07, 1:15 PM
#108

Hur är det med familjen? Mår den bra?:)

Engla
6/18/07, 1:18 PM
#109

Jag pratade med Maritha igår och alla mår bra, de håller sig nära mamman. Ena av kattungarna är mindre än de andra, och det är den som inte har varit framme så mycket. (Hon var skyggast redan då de bodde ute, och var inte framme så mkt.) Jag hoppas att hon kan äta upp sig.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
6/18/07, 1:35 PM
#110

Hoppas du inte misstyckte att jag svarade på en fråga riktad till dig Engla. Ganska skoj att vetten trodde att Ängla var en hona.-) Vi trodde Gustav var en hona när vi hittade honom, så han hette Zelda ett tag, tills vi oxå upptäckte att katten hade snopp. Är det den svart vita ungen som är minst? Vad tryggt för ungarna att de har sin Mamma tillbaka. Det känns så bra att veta att de har det bra nu.

Engla
6/29/07, 12:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Idag har Karin, Kalle och jag besökt katthemmet. Och även Morgan som kom besökte katthemmet tillsammans med Lisbeth. Kattfamiljen mår bra, men är fortfarande rädda. Milo och Ayla är inte så rädda. Tog några kort. Här sitter tjejerna med "pappa" Zeke. Brix har fortfarande ögoninflammation, men blir behandlad.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Annons:
Engla
6/29/07, 12:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Mamma Maxime.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Engla
6/29/07, 12:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Milo. Visst är han snygg?Kyss

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

anebit
6/29/07, 12:52 AM
#114

WOW så vackra kissar!   Blommor och tårta till er alla som fick in hela familjen MC Donalds!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

karins
6/29/07, 1:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Så roligt att få se alla tillsammans igen!!

Mamma Maxime är så fin..

karins
6/29/07, 1:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

och snygge Milo kunde jag klappa….vilken känsla!!

vanessa
6/29/07, 1:59 AM
#117

Vad kul! Ni är hur duktiga som helst! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Engla
6/29/07, 1:15 PM
#118

Det känns så skönt att veta att de finns där och får det bra. Nu finns de dessutom på hemsidan http://www.katthemmetkompis.se/katter/mcdonaldkatterna.shtml

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Annons:
Simson
6/29/07, 2:27 PM
#119

vAD HÄRLIG PAPPAN ÄR SOM SER OM OCH VÅRDAR SIN LILLA FAMILJ!

Äh! Nu har katterna gått på tangentbordet och ställt in Caps Lock…IGEN! Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Erika91
6/29/07, 2:27 PM
#120

Åh så söta de är!!
Jättebra att ni har fångat in de!! Ni är sååå duktiga :)

karins
6/29/07, 8:54 PM
#121

Har varit inne och tittat på kompis katterna. Där är dom ju allihop Engla….åh goa Tiffany. och dom små trollen Ole Dole Dolf…..Fina  Rödluvan…..dom små liven.Kyss

Hawknestgrove
6/29/07, 9:37 PM
#122

Simson…… PawSense……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Simson
6/29/07, 9:50 PM
#123

Gunilla: Ja jag får nog fundera på PawSense… Skrattande Mina katter/huliganer sätter sig på tangentbordet och flyttar sig inte bara för att det börjar tjuta när de sitter för länge på samma tangent… Räcka ut tungan

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Engla
6/29/07, 11:00 PM
#124

Maritha hälsar och tackar för alla bidrag!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Engla
8/30/07, 12:17 PM
#125

Nu har Brix och Katta flyttat till samma familj! Jippi! Läs mer på deras blogg! Skrattande

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Annons:
karins
8/30/07, 2:04 PM
#126

Vad roligt Engla!Skrattande Dom är ju så finaKyss Tänk vad dom har växt!

Engla
8/30/07, 2:12 PM
#127

Ja, de har verkligen blivit stora och modiga nu!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
8/30/07, 2:16 PM
#128

#125 Vad bra att de har fått gemensamt hem! De är underbara båda katterna! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
12/7/08, 10:01 PM
#129

Jag måste berätta något väldigt glädjande! Idag flyttade de två sista medlemmarna ur "McDonalds" familjen, Zeke och Maxime. Det tog 1,5 år för dem att hitta sin ägare. När de kom var de rädda, idag är Maxime en kelgris som inte vill sluta spinna. Även Zeke har blivit modig och kelen.

Vi är så glada! Minns du dem, Karin? Flört

Läs mer om dem på vår blogg.

Här hittar ni en annan tråd om familjen.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

essut50
12/7/08, 11:17 PM
#130

Vilken lycka att dom två sista har fått hem. Ibland tar det tid att finna ett hem..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

anebit
12/8/08, 12:51 AM
#131

Så underbart att alla i Mcdonaldsfamiljen fått hem………….

Har det verkligen gått 1,5 år sedan dom fångades?

Oj vad tiden går fort!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Engla
12/8/08, 12:23 PM
#132

# 131 Ja, tänk att det redan har gått 1,5 år! Tiden går fort. Men den som väntar på något gott… Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Annons:
Lena
1/17/10, 1:51 PM
#133

Puttar upp med tanke på att Zeke är aktuell i samband med den tragiska branden på Katthemmet Kompis. Tyvärr är Zeke en av katterna som fortfarande inte har uterfunnits. Vi håller dock allt vad tummar och tassar för att även han ska hittas och fångas in.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mymlan
1/17/10, 2:30 PM
#134

#133 Håller tummarna att han hittas.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

Upp till toppen
Annons: