Annons:
Etikettbilder-filmklipp
Läst 12520 ggr
jensa
8/16/07, 11:53 PM

Inglasad balkong med nätpartier

Då jag själv hade lite ideér om nät till min inglasade balkong så smidde jag planer ihjärnan..Sagt å gjort åkte på granngården och köpte mej ett nät i någon typ av hårdplast. Sedan fick pappa helt sonika komma hit så jag fick förklara hur jag skulle ha..Han förstod och tog en massa mått å så…(han har otroligt bra snickeri-maskiner) Här kommer resultatet..

Dom en helt vanlig inglasning
En helt vanlig inglasning..

nedre delen på ramen med nätet
Nedre delen av ramen med nätet..

Den övre delen är djupare
Den övre delen är djupare..

![börjar med att sticka i den översta delen i befintliga "skenorna"](/Sites/115a5fd1-d1df-44ff-8aba-91838bc3aac0/4.jpg "Börjar med att sticka i den översta delen i befintliga "skenorna"")
Börjar med att sticka i den övre delen i de befintliga "skenorna"..

och sedan måtta in  i den nedre skenan…
Skjuter in ramen i sidolisten..

Och skjuter in hela ramen i där (precis som med glaspartiet när du stänger till!!
Och skjuter in ramen i där (precis som med glaspartiet när du stänger till)

Här kan man om man vill sätta lite kardborre med klister så de går emot. Men jag har valt att inte göra det
Här kan man om man vill sätta kardborre med klister så dom går emot. Men jag har valt att inte göra det..

![utan istället satt 2 st. klossat som "spjärn" Det går inte att rubba nätet nu! Sitter fast på precis samma sätt som glaspartiet!](/Sites/115a5fd1-d1df-44ff-8aba-91838bc3aac0/8.jpg "Utan istället satt 2 st. klossat som "spjärn" Det går inte att rubba nätet nu! Sitter fast på precis samma sätt som glaspartiet!")
Utan istället satt 2 klossar Som "spjärn". Det går inte att rubba nätet nu! Sitter fast på precis samma sätt som glaspartiet.

Vilja är mer än nöjd
Vilja är mer än nöjd =)

Hon är ännu mera på balkongen nu
Hon är ännu mera på balkongen nu..

![Och "hon" har skvallrat för 2 kattgrannar. Så nu får pappa mera att göra!!](/Sites/115a5fd1-d1df-44ff-8aba-91838bc3aac0/11.JPG "Och "hon" har skvallrat för 2 kattgrannar. Så nu får pappa mera att göra!!")
Och "hon" har skvallrat för två stycken grannkatter, så nu får pappa mer att göra!

Annons:
Jenna-Gun
8/17/07, 12:15 AM
#1

Jätte fint.

Hawknestgrove
8/17/07, 12:21 AM
#2

Åh, så häftigt! Förresten, hur 17 fick du till det där med automatisk tex till bilderna?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

vanessa
8/17/07, 12:36 AM
#3

Wow, vad tjusigt. Har funderat på det där med er som har inglasade balkonger och katter. För då kan man inte öppna hur som helst för att släppa in luft, men nu har du och din pappa löst det hela perfekt. Säg åt Vilja att inte skvallra för alla katter, för du vill faktiskt inte se honom sönderstressad. Men om han gillar att snickra så är det helt klart ett jobb han kan tjäna pengar på.

Så underbart för Vilja, fast jag tror att det är väldigt skönt för er också :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Engla
8/17/07, 12:42 AM
#4

Wow, vilket jobb! Jag tycker att det ser jättefint ut. *Avis*

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

rulda
8/17/07, 12:51 AM
#5

vilken superbra ide! Hur kom du på att göra ram å grejer?!

modellflickan
8/17/07, 1:03 AM
#6

Snyggt!

Annons:
jensa
8/17/07, 12:52 PM
#7

# 2  Ja det med automatik…Är en historia för sej!!
Einstein-Jossan-datasnille-frilansjournalist-mallgroda kanske ska svara på det istället!!
Nej skämt å sido så kopierade vi bilden från dagboken och där hade jag en sån text. Och den följde tydligen med!!!

# 3  Nja pappa flyttar i oktober så han hinner nog bara göra denna åt grannen. Själv vill jag ha en lika stor till och en smalare. Men det är ju snart vinter så vi klarar oss med denna ett tag till. Men den är jättebra

# 5  Ja hur jag kom på en ram?? Ville mest ha så det liknade ett vanligt glasparti..Åsså när jag tänker nät, tänker jag myggnät och de brukar göras i ram..Men det är stabilt och Vilja har tom klättrat i nätet. Jag behöver inte känna mej orolig när jag åker iväg och nätet sitter i!!1

Lena
8/17/07, 1:04 PM
#8

Vad snyggt det blev. Tack för att du delar med dig! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JosephineF
8/17/07, 2:37 PM
#9

Hahahaha! Jenny, din toka! =)

Einstein-Jossan-datasnille-frilansjournalist-mallgroda =
jag är född på dagen 100 år efter Einstein, hjälper Jenny med hennes hemsida nu och då, har skrivit en artikel till KattBladet - och är rätt mallig över det haha =)

jensa
8/21/07, 11:38 AM
#10

#8 Ja klart jag måste dela med mej av braiga saker.
Och jag är jättenöjd..Fick en beställning till grannen som har 2 st kissar, men annars vill jag ju ha minst 1 till!!

#9 Ja så är det ju!
Men du är världens bästa
Einstein-Jossan-datasnille-frilansjournalist-mallgroda Glad

JosephineF
8/21/07, 12:19 PM
#11

Räcka ut tungan

vanessa
8/22/07, 1:37 AM
#12

Nu, väldigt sent så såg jag att Vilja är en odd eye, vad läckert! Inte vanligt. Wow. Var alldeles för fixerad vid balkonglösningen så jag såg inte hennes ögon ordentligt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

evamojje
8/22/07, 8:10 AM
#13

Va fint förstår att katten e nöjd nu *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

 

 

 

Annons:
siberlina
8/22/07, 8:19 AM
#14

mycket fint  och dom vita  gardinerna   passar   så bra

jensa
8/22/07, 9:54 AM
#15

#12 Vilja är en odd eye, och kommer från KKS!!! Det finns tråd här om henne!

#13 Japp Vilja är jättenöjd med "sin" plats på balkongen!

#14 Ja de passar Vilja som handen i handsken! De satt dock där innan hon kom med i bilden

Lena
8/22/07, 11:00 AM
#16

Toppenbra jobb din pappa har gjort! Som sagt det här skulle kunna bli en bra inkomstkälla för honom. :)

Vilja är supersnygg kisse! Liknar våran Linus fast han är inte odd eye.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

storAnnette
9/2/07, 1:41 AM
#17

Precis samma konstruktion som myggnätet jag beställde till min inglasning.Skillnaden är att jag har aluminiumram och ett annat nät.Det kostade 1100 kronor och storleken är 3320 x 1410 mm.

Bara ett tips till er som i likhet med mig inte har någon snickerikunnig som har tid och möjlighet att hjälpa till.

[Forest]
7/3/19, 10:06 PM
#18

Petar till denna tråd då en annan tråd startas för just näta in inglasad balkong. 😊

Upp till toppen
Annons: