Annons:
Etikettkattmat
Läst 3131 ggr
Lena
2007-07-27 14:00

Ger du kattgräs till din/dina katter?

Kommentera gärna ditt svar med ett inlägg i tråden nedan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
2007-07-27 14:08
#1

Kattgräs och eller ampellija ger vi våra katter. I Nederländerna köpte vi alltid ett sorts papyrusgräs som de älskade. Det såldes som kattgräs där och ser ut som en grästuva med sirligt mjukt gräs. Det är dock inte lika lätt att hitta i Sverige. Hittade det på IKEA nyligen för bara 5 kronor krukan och då blev katterna glada.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
2007-07-27 14:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag ger det, fast har varit lite dålig med det den senaste tiden. Men tog hem gräs förra månaden och då märktes saknaden av den :-). Fick inte ens plantera det utan allt åts upp av mina kissar på nolltid. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Erika91
2007-07-27 14:26
#3

Jag gav Sverker vanligt kattgräs förrut som jag odlade. Men han tyckte intye om det! Han satt sig och kissa i det, han brydde sig inte om det, åt inte eller nått. Men på katthemmet åt han, men då var det någon slax havre och när det var marknad så så jag frön till innekornshavre för katt och köpte det! Han älskar det!! Som tur är har vi det här i Oskarshamn också men jag såg det inte förrän då :)

Lena
2007-07-27 15:50
#4

#3 Inte så kul kanske när de kissar i gräset! :( Det kattgräs man köper brukar komma från havre eller vete tror jag. Konstigt att han gillar den ena sädsorten men inte den andra? Men det kanske smakar olika på något sätt? Katter kan ju vara mycket bestämda i sina åsikter.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gubben
2007-07-27 15:53
#5

Helge har en stor kruka på balkongen som jag sått själv och som han dels äter ur och dels ligger och sover i Skrattande. De andra bryr sig inte ett dugg om kattgräs, inte ens på vintern när de mest är inomhus.

Jenna-Gun
2007-07-27 16:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här käkar katterna gräs ute på sommarn. Ser kul ut när de går som kossor i muniatyr och betar.

Har prövat odla kattgräs på vintern , men det blev ingen succe.

Jenna

Annons:
maggan47
2007-07-27 16:58
#7

här ute i trädgården äts det gräs, men inte om jag sår, däremot äter både Flisan och Timjan gräslök, året runtGladMaggan47

karins
2007-07-27 17:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här äts det gräs! Helst det som plockas ute. På vintern blir det Ampellilja samt sår även kattgräs i kruka!

Hawknestgrove
2007-07-27 18:04
#9

Kvickrot på sommaren och ampellilja på vintern. Kattgräs, det är blaha-blaha

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

vanessa
2007-07-28 02:55
#10

Gräslök gillade en av mina katter också. Kan säga att hans andedräkt inte blev strålande av den i kombination med kattmaten. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emjon
2007-07-28 18:02
#11

Alla våra kissar käkar gräs och jag sår själv i ekologisk blomgjord. Det är havre som ger ett lite grövre gräs som uppskattas mest. Brukar ha en kruka på bordet och en på balkonggolvet. När dom får chansen så går ampelliljorna också åt.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Radisa
2007-07-28 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag försöker att ha kattgräs till dem framme för annars käkar mina kissar upp andra växter.. På sommaren har jag en större låda på balkongen men den har helt döt nu efter allt regnande, måste blivit övervattnad, så nu är det dags att sätta nytt. Är expert på att ha ihjäl allt grönt i mitt hem, men som tur är brukar faktiskt kattgräset klara sig rätt braSkrattande.

Engla
2007-07-29 00:01
#13

Våra katter får också kattgräs. My är tokig i det.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Annons:
storAnnette
2007-07-29 00:34
#14

Här äter de kattgräs,gräs utifrån om sommaren och ampellilja också.Tara hon tycker om gräslök också!

Destany
2007-07-29 01:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Mina får ampellija.. Puma hade kattgräs innan men hon missuppfattade hela grejen så hon tog gräset i munnen med rötter jord o allt o gick med i hela lägenheten så jag gav upp tur e att hon gillar ampellilja lika mycket men där begränsar hon sig till att gräva upp den.

Laddy
2007-08-18 14:53
#16

Mina katter äter ampellilja!

Laddy, sambo med 4kissar + 1hittekatt Cool

missempty
2007-08-18 17:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Mina katter har tillgång tillgång till innätad uteplats (se bild) och får under sommarhalvåret själva tugga i sig gräs som de vill. Under vintern får de ampellilja eller kattgräs.

MariannE11
2007-08-18 17:51
#18

mina kissars matte är dålig på att så… fast det finns en påse… räknas det?…Generad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

MariannE11
2007-08-18 17:51
#19

mina kissars matte är dålig på att så… fast det finns en påse… räknas det?…Generad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

MariannE11
2007-08-18 17:51
#20

mina kissars matte är dålig på att så… fast det finns en påse… räknas det?…Generad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Annons:
kemikal
2007-08-18 18:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Japp, odlar havre åt mina…

Alexej
2007-08-18 21:13
#22

#21 var finns havren?Flört

Jag köpte också 5 kr. plantor hos IKEA, inte så mycket kvar av dem.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kemikal
2007-08-19 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22 Hehe ;)
Lagom kul när han blir jordig om tassarna efter att ha klivit runt där. Och så vissnar ju allt när han tryckt ner det. Men det får jag väl stå ut med om jag är så dum så jag odlar i den stora krukan… Här är en bild där det faktiskt äts av det istället, en slags före-bild. :D

Lena
2014-08-05 11:22
#24

Puttar upp!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: