Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1266 ggr
Lena
2007-11-25 17:33

Feliway räddade brödernas långa resa!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här helgen har jag varit uppe och hämtat två katter på Hittekatten i Piteå (som vissa säkert läst om i en annan tråd). Resan gick från Piteå till Mellerud. Katterna ifråga är bröder till vår katt Tristan som vi adopterade för ca ett år sedan. Tristans två bröder Johan och Björn är dock betydligt skyggare än vad Tristan någonsin varit. De har även blivit sjövilda när de skulle transporteras i kattbur. Väntade oss därför det värsta.

Laddade upp med en sprayflaska Feliway som vi preparerade burarna med innan resan gick av stapeln. Det gjorde susen. Båda kissarna har varit kolugna hela den långa resan. Jag fick spraya en pappernäsduk när det gått 14 timmar och på så vis förnya dosen.

Ja så nu har vi ännu en gång testat Feliway, denna gång på lite mer "svåra" katter.

Bild på Tristan:

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Ankah
2007-11-25 17:47
#1

Vilken vacker färg han har!

Jag hoppas också på Feliway nu, har precis pluggat in den och hoppas att den kan hjälpa mig få tillbaka den gosiga, keliga Ullan som bodde här innan lilla Stumpan flyttade in. Hon har varit lite avig sedan dess…

martdat
2007-11-25 17:59
#2

Välkomna hem då Johan och Björn!Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
2007-11-25 18:27
#3

Välkomna till ett toppenhem, Björn o Johan!!

 Hälsar Siden o kattarmén i Lnköping

vanessa
2007-11-25 18:44
#4

Härligt att läsa. Det måste man tydligen ha för resekatter som inte gillar att vidga sina vyer. Så det ligger tryggt i mitt minne./Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jenna-Gun
2007-11-25 19:34
#5

Ni ska veta Björn och Johan att ni har fått det bästa hemmet i världen.

Lycka till med ert nya liv.

Noppuss Jenna

Engla
2007-11-25 19:54
#6

Jag har köpt en sprayflaska med Feliway. Tyckte att det kunde vara bra att ha när vi ska till veterinären med My och Blixten. Ängla är dock inte rädd för någonting. (Förutom själva veterinären då.Cool) Jag ser fram emot bilder på dem! Ska de få behålla sina nuvarande namn?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Annons:
solweig
2007-11-25 20:39
#7

är nyfiken vad  tristan tyckte om sina bröder. om det blev morr o fräs.

anebit
2007-11-25 21:04
#8

Väntar med spänning på foton…………….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Wiizy
2007-11-25 21:49
#9

Vilken sötnos ;)  Nån bild på båda 2?   Ska dom båda stanna hoss er/dig? :)

maggan47
2007-11-26 03:07
#10

Feliway tycker jag är suveränt också, pluggade in det när Timjan flyttade in, eftersom Flisan var så extremt rädd och lågrankad innan, hon flytta till mig, och jag inte ville hon skulle inta position under säng igen, vilket hon inte gjorde, det gick hur bra som helst Maggan47

Jenna-Gun
2007-11-26 11:58
#11

Ja Feliway är jättebra.

Vi pluggade in en sådan i väggen, när Lucy kom och det gjorde nog verkan.

För de samsades ganska bra redan från första dagen.

Fast vår  lilla bitch, är inte så goder att tas med nu heller. men hon är väl sånn. Det såjs ju att paddor är lite bitchig:)

Jenna

Lena
2012-09-08 14:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hittade den här gamla tråden om transporten av våra kattbröder från Piteå. Dessa skygga herrar som nu blivit riktiga kelgrisar. Här är en bild på dem alla tre.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: