Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 785 ggr
Tywysoges
2008-06-19 13:46

Attackerar fötterna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en katt från KKS som har varit hos mig sen september. Hon är social, trevlig och orädd. MEN hon har en olat som jag inte vet hur jag ska få bort. Hon ligger och lurar under bordet och när man går förbi så attackerar hon fötterna. Ibland följer hon efter en också bara för att när hon kommit ifatt gå till anfall på fötterna helt oprovocerat.

Enligt uppgift har hon varit rädd för fötter förut och när hon precis kommit till mig fick man inte gå för nära. Men nu märks det att det inte är pga rädsla längre, utan mer på jäkelskap.

Min första reaktion var att stampa i golvet när jag märkte att hon var på väg. Funkar tillfälligt, men två sekunder senare är hon där igen. vill inte att hon ska attakera nån som är och hälsar på.

Har ni några tips?

Annons:
tuska
2008-06-19 14:06
#1

Kläm ur vätska från  apelsinskal el. citron skal på dina strumpor. Citrusfrukt skyr katter.  Kanske hon slutar att ge sej på dina fötter och det bidrar till att hon även tycker dom  andras fossingar är Bläää.  

 Jag har använt den metoden när det gäller hunvalpar som vill leka med fötter å händer  det funkade jättebra, man slipper tjatet med fyyy   å neeej.

Ledin
2008-06-19 14:15
#2

o bra tips där med citron det gillar inte katterna o det e ju bra för fossingarna :)

Sidentass
2008-06-19 14:30
#3

Så gjorde vår Josefin när hon nyligen kommit hem till oss som ungkatt..hon roade sig med att jaga vara fötter när vi låg till sängs..men i och med att hon blev äldre så försvann det beteendet..ser att du fått tips om citronskal, värt att prova!

Upp till toppen
Annons: