Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3064 ggr
Icna
2008-07-14 23:08

Kastrerad röd hankatt försvunnen i Lilla edet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bodde slet sig i lördags 12/7 vid två tiden från jourhemmet i lilla edet, nära kyrkan/centum. Han blev skrämd och sprang i väg med sele och koppel. Om någon sett honom ring polisen (han är polisanmäld försvunnen) eller maila. Han har fått tattuering i örat som är lite otydlig nummer N5189, dock har inte han hunnits registreras än.

Om någon är i Lilla edet eller runt omkring får ni gärna hålla ögonen öppna och kanske titta lite extra i buskar och träden ifall han fastnat med selen, men han kan även krånglat sig ur den, förhoppninsvis.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Annons:
Jenna-Gun
2008-07-14 23:09
#1

Men kisse då så du gör.

Hoppas du hittar hem igen.

Jenna

Hawknestgrove
2008-07-14 23:11
#2

Oj! Men på sättoch vis, är hanlättare atthitta med sele och koppel. Så vi håller tummarna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Icna
2008-07-16 22:09
#3

Bodde saknas fortfarande, så folk i lilla edet får gärna hålla ögonen öppna

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Engla
2008-07-16 22:10
#4

Bara han inte har fastnat med selen och kopplet någonstans. Går det att registrera honom så snabbt som möjligt?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Engla
2008-07-16 22:11
#5

Har ni satt upp lappar i området? Sätt in en annons i lokaltidningen. Lycka till!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Icna
2008-07-16 23:21
#6

Över hundra lappar är uppsatta, alla som jobba hos lilla edets kommun ska ha fått mail om det och han är polisanmäld försvunnen. Registreringen är inskickad.

 Folk har ringt och trott sig sett Bodda utan sele, så vi hoppas han krånglat sig ur den.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Annons:
Engla
2008-07-16 23:22
#7

Jag håller alla tummar jag kan!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jenna-Gun
2008-07-17 00:55
#8

Hoppas han kommit ur selen.

Håller oxå tummarna

Imasy
2008-07-17 03:36
#9

Ni kan ringa SKK och regga katten på så vis också, kanske går det fortare. Det är ju bara att förklara vad som hänt och att papperet är skickat till dem med.

Håller tummarna att missen är tillbaka snart!

Sidentass
2008-07-17 03:54
#10

Håller hårt i tummarna för att kisse snart är hemma igen..

Icna
2008-07-21 23:15
#11

Det har gått över en vecka och Bodde är fortfarande borta. Visserligen har det ringt några som trott sig ha sett Bodde men det har inte gett resultat.

Hoppas han fortfarande är okej.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Icna
2008-08-09 11:55
#12

Puttar lite för Bodde som fortfarande inte hittat hem…

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Fagddu
2008-08-09 12:51
#13

Stackars liten Bodde. Hoppas han hittar hem snart. *hålla tummarna*

Annons:
annebeate
2008-08-10 20:18
#14

Bodde har nu varit borta i snart en månad. Hoppas att han är registrerad nu.

Han sprang bort iförd både sele och koppel. Eftersom lilla Edet är en mindre ort borde någon ha sett honom

Icna
2008-08-10 22:21
#15

Man tycker kanske det, men ingen har ringt igen på senare tid, det var två som ringde i början, men det gav inget och då var katten de såg utan sele, men han kan ju krånglat sig ur den.

Även om lilla edet är liten ort finns det ju mkt skog runt omkringsom han kan springa i utan att bli sedd, eller i värsta fall fastna i.

Han kan ju vara på väg tillbaka till gbg där han ursprungligen hittades också. Någon kan ha hittat honom och tagit in honom och låtit bli att ta reda på ägare.

Jag tar för givet att han är färdig registerad nu eftersom de skickade in papperna dagen efter han försvann.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Icna
2008-08-10 22:31
#16

Han är registretad nu såg jag när jag sökte på honom.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

annebeate
2008-08-11 23:18
#17

Har man letat i skogspartierna? En hund skulle väl kunna vara till hjälp. Vill inte tänka tanken att han fastnat.Gråter

Icna
2008-08-12 22:12
#18

Ja, man har letat i skogen och grannen som har hund och är ute och går mycket håller utkik efter honom också.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

annebeate
2008-08-12 22:27
#19

Begriper inte var han tagit vägen. Selen och kopplet har väl inte heller hittats.

Malindjur
2008-08-12 22:28
#20

jag har nämnt det för ett par kompisar och dom har låvat att hålla utkik och höra av sig om dom ser något

Kram Malin

Annons:
Icna
2008-08-13 21:21
#21

#19 nej selet och kopplet har inte heller hittats.

#20 Tack ju fler ögon deto bättre.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Puma77
2008-08-25 19:49
#22

Putt

 

//Pia

Puma77
2008-08-25 23:14
#23

En bruntigrerad katt har däremot setts i göteborg med sele. (röd sele) Står på kks.nu sida på upphittade katter. Denna var ju dock röd

 

//Pia

Icna
2008-08-27 19:58
#24

ja då var det inte Bodde, den selen han har är den på bilden där uppe och den är ju lila/blå-rosa aktig, sen är han ju tatuerad och de hade väl ringt om det var han.

Jag hoppas han fortfarande är välbehållen, men det känns om om han bode varit hittad nu om så var fallet. Hoppas jag har fel…

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

lilo-nova
2008-08-27 22:58
#25

Putt!

lilo-nova
2008-08-27 23:04
#26

Har du kollat alla annonser på blocket???

Icna
2008-08-29 19:35
#27

Jag tittar på de anonnser som ligger  under efterlysningar.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Annons:
brutt
2008-08-29 20:01
#28

24. Det står på KKS hemsida under upphittade katter att de endast sett katten inte tagit den i förvar så någon idmärkning har de ju därmed inte kollat efter.

Tänker sedan även att det är lätt att missta dej på färger om det tex är mörkt ute man kanske kan uppfatta fel om man endast ser katten en kort stund.Jag tycker ialla fall att det är rött i selen som katten har på bilden härovan.Duskrevväl någonstans desutom att katten kanske var på vägtillbaks till Göteborg där den hittades.

Har du ringt telefonnummret angående den sedda katten under upphittade katten på KKS hemsida ?

Icna
2008-08-30 15:10
#29

ska genast gå dit och titta

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Denna kommentar har tagits bort.
kattassen
2008-08-30 18:59
#31

Det är ju förvisso långt mellan Lilla Edet och Göteborg, 6-7 mil väl tror jag? Lite väl häftigt för en liten kisse att vandra, men han kan ju fått hjälp.

Kolla gärna upp det för säkerhets skull. Man grämer ju sig om man inte har kollat.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Icna
2008-08-30 23:51
#32

Har kollat upp det, men tyvärr var det inte han.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Alexej
2008-08-31 00:39
#33

Kollat med polisen och alla katthem?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Icna
2008-08-31 18:32
#34

Han är polisanmäld försvunnen, hon som plockade in honom sa att hon lagt ut annonser och titta på upphittade sidor.

Men om ett katthem får in/hittar honom tycker man ju attt de borde ringa eftersom han är idmärk och polisanmäld.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Annons:
annebeate
2008-08-31 18:38
#35

Det har gått så lång tid att någon borde ha sett honom, inte ens selen och kopplet har återfunnits. Men ge inte upp hoppet utan fortsätt sprida budskapet att Bodde är försvunnen och fortsätt kolla med polisen och med olika katthem/kattsidor.

Icna
2008-09-01 21:25
#36

Jag vet att det ser dystert ut, men jag tänker på alla solkenshistorier där katten var i borta i månader eller tom år och hoppas på något liknande för Bodde.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

annebeate
2008-09-01 22:07
#37

Min grannkatt var borta i över 7 månader, då också under en sträng vinter, och plötsligt  en dag så hade någon sett annonsen om den försvunna katten och insåg att den katten höll till i deras  villaområde. Det gäller att aldrig ge upp hoppet utan fortsätta sprida budskapet att din katt är försvunnen.

Icna
2008-11-04 13:40
#38

idag fick jag ett konstigt mail som svar på en annons jag satt ut om Bodde "skulle man fått en belöning om man hittade katten" stod det.  Vad tror ni det innebär? Det är ju ett konstigt brev tycker jag. Kanste bara någon som kände för att skriva någt eller någon som sett/hittat honom. Jag skrev till bara och frågade hon de hittat honom och att jag skulle prata med "ägaren".

det kom från yahoomailadress, kan man söka upp en yahoo mail adress på något sätt och få mer info om personen som skrivit den?

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Fagddu
2008-11-04 17:09
#39

Vilket lurigt mail. Det låter ju nästan som de har hittat kissen men undrar om det är värt besväret…

Jag är tyvärr ingen hacker så jag vet inte om man kan få reda på något. Men på hotmail och liknande adresser så registrerar man ju nästan ingen information alls så jag tror att det kan vara svårt. :/

ovanlig
2008-11-04 18:59
#40

konstigt mejll… säg ja…

Kusten
2008-11-04 19:40
#41

Icna, kan du mejla eller ringa mig angående Bodde om något nytt dyker upp eller om du får reda på något mer. Han är ju en av Renovakatterna och jag tänker mycket och ofta på honom. Har lagt ut annonser och varit uppe på plats vid Lilla Edet efter att jag fick veta vad som hände. Hade lappar uppsatta vid vartenda gatuhörn men ingen hörde av sig.

Mycket märkligt mejl det där, jag hoppas att man ska kunna få reda på vem som skickat det och vad som egentligen menades.

Stackars lilla Bodde, han har ett hem åt sig om han dyker upp - och letandet fortsätter.

Annons:
Icna
2008-11-05 21:07
#42

idag hade jag fått svar "tyvär! har jag inte hittat honom… men har sätt en sån katt utan halspand… kan man få500 000kr i belöning om man hittar katten"

en halv miljon är ju lite väl häftigt i belöning, man får väl hoppas de slant på tangentbordet när de skrev, det verkar ju som det är ett barn som skrivit det eller någon som är dålig på gramatik, i yaaho mailet stod det denna gång ett namn men jag kunde inte hitta henne på eniro.

Jag tycker det är ledsamt att folk bara är intresserad av pengar och inte kan tänka sig att hjälpa till oavsett.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

evaolsson
2008-12-25 16:24
#43

Har han hittats?

Icna
2008-12-26 00:31
#44

Nej, han är tyvärr fortfarande på vift, tiden har tickat på och hoppet sjunkt. Den enda trösten är att han är tatuerad så om han skulle dyka up någon gång, någonstans så finns alltid en chans att han hittar hem, hoppas bara den går att läsa ordentligt.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Alexej
2008-12-26 19:31
#45

Ledsen för er och för Bodde.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

evaolsson
2008-12-30 01:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Vi matar en röd katt här på hissingen i göteborg sedan 1 vecka jag kan inte se idmärkning och har satt upp lappar jag bor  i ett hus där katter ibland är ute på gården men nu tycker jag och andra grannar att katten verkar vilse Katten är väldigt tjock i pälsen så jag kan inte se om det är en hona eller hane.jag borde gå till polisen med den kanske det är Bodde?

evaolsson
2008-12-30 01:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Här är mer bilder på lille katten på min gård

Alexej
2008-12-30 01:38
#48

Evaolsson, såg på Göteborgs katthjälpens sidan att det fanns flera röda katter som är borta. Har du kollat också hos andra katthemssidor. Jättebra om du kan ta hand om honom (ser ut som en hane;) och kanske hittar ägaren.

Bodde ser mycket ljusare ut men det är kanske bara så på bilden.

Har du pmat Icna så att hon ser dina bilder?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
evaolsson
2008-12-30 02:12
#49

Jag bor själv med 4 hittekatter i en lägenhet och har nyss tagit hand om en kattunge som farit väldigt illa halva svansen hängde lös bla hon får mediciner och är inte vacinerad ännu,så jag vågar inte ta in den röda katten tyvärr.Men vi är några grannar som pysslar om den ger mat och kelar ett äldre par låter kissen komma in i värmen hos dom vad betyder pmat?

Kusten
2008-12-30 08:15
#50

Saknade Bodde har id-märkning i örat.. men denne på hisingen verkar inte ha någon märkning. Har hittat en katt på GKH som heter Mario och som liknar hisingskatten rätt mkt. Kanske kan vara han ist?

Icna
2008-12-31 15:05
#51

Nej, det är nog inte Bodde, man hade åtminstonde anat något i örat ialla fall även om det skulle varit otydligt, sen är han lite mörkare än Bodde. Tyvärr.

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

envelope91
2013-06-28 01:01
#52

En röd katt utan sele har i några dagar smygit in i min lägenhet och käkat när fönstret är öppet…

Jag bor på Storgatan 4 mitt emot dagiset…

På senare dagar har han två sotmärken på kroppen, dom om han rullat sig i sot..

Djurälskaren87
2013-06-29 00:39
#53

Putt

Upp till toppen
Annons: