Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 44262 ggr
Alexej
2008-08-30 23:27

Bortsprungna katter

Här kan du skriver om din bortsprungna katt och lägga ut en bild på den. Glöm inte att skriva i vilken stad…..

Maila oss när din katt har kommit tillbaka då kan vi ta bort annonsen.

Bra tips om vad du kan göra när du saknar din katt finns i artikeln:

När ens katt springer bort av bananacosmicgirl

Snälla, inga personliga inlägg annars blir det för mycket här.

Annonsera din katt på olika ställe, många katthem har egna sidor för efterlysta/upphittade katter. KKS har annonser för hela landet.

Sedan finns det tex,

http://www.bortalistan.se/default.asp

www.blocket.se

http://www.gnetagalten.se/

http://www.abc-annons.se/

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Alexej
2008-08-30 23:35
#1

Kastrerad röd hankatt försvunnen i Lilla edet

Bodde slet sig i lördags 12/7 vid två tiden från jourhemmet i lilla edet, nära kyrkan/centum. Han blev skrämd och sprang i väg med sele och koppel. Om någon sett honom ring polisen (han är polisanmäld försvunnen) eller maila. Han har fått tattuering i örat som är lite otydlig nummer N5189, dock har inte han hunnits registreras än.

Om någon är i Lilla edet eller runt omkring får ni gärna hålla ögonen öppna och kanske titta lite extra i buskar och träden ifall han fastnat med selen, men han kan även krånglat sig ur den, förhoppninsvis.

Finns i den här tråden

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2008-08-30 23:38
#2

Katt försvunnen, Johannelund, Linköping

Sherlock försvann från Munkhagsgatan i Johannelund i början av vecka 34. Han är en rundlagd herre med svart-grå-vit päls och känns lätt igen på sin speciella nosmarkering, en triangel förskjuten till höger. Han bar ett rosa halsband när han försvann. Hör av dig till 0703 - 65 84 60 om du har sett honom! (Bild bifogad)

Tack på förhand! /Mattias

Finns i den här tråden

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2008-08-30 23:43
#3

Har någon sett Jansson?!

Kisen som en gång försvann någonstans ifrån och kom till mig har nu försvunnit från mig oxå.  

Min pälskling var borta för några veckor sedan, men då han brukar vara iväg på äventyr ibland så reagerade vi inte förräns han aldrig kom tillbaka.

Jansson bor egentligen i Bollerup som ligger i Tomelilla kommun, på österlen, södra skåne, men på 2 veckor kan han ha kommit långt!

Han är en kastrerad hankatt, svart med vita tecken på tassar, bröst och ansikte. Och så är han tatuerad i örat med AX70. Halsbandet han har på bilden har han inte kvar. Han är en hemskt charmig katt, jamar mycket, tycker om att kela och ofta väldigt leksugen. Så leksugen att han lätt hamnar i bråk med andra katter, tyvärr.

Snälla, om ni har sett till en sån här katt, ring mig! Mitt mobilnummer är 0761888595.

(ps, jag är hemskt ledsen att era pengar som ni samlat in till hans vaccination, id-märkning och registrering nu har sprungit iväg. Men jag är nog mer ledsen för hans och min skull)

Här kan ni läsa om Jansson

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Naquita
2008-08-31 13:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har någon sett Agnes?

Agnes försvann i Ronneby den 24 Juli och ingen har sett till henne sedan dess:( Hon kan vara påväg tillbaka till Backaryd där hon bott i hela sitt 6åriga liv innan hon kom till míg, 2 veckor innan hon rymde.

Min syster var katt-vakt när hon rymde, hur Agnes rymt är fortfarande ett mysterium.

Agnes hade vid försvinnandet inget halsband, hon är kastrerad och vaccinerad, men hann inte bli id-märkt här.  Hon var en stor hona, men kan nog ha gått ner i vikt lite. Agnes är tam men gärna avvaktande mot främlingar.

Har någon sett Agnes, död eller levande, maila mig emma@kks.nu

Hon är anmäld försvunnen hos polis, har haft efterlysning med bild i tidningen och på deras sida på internet,det sitter lappar uppe i affärerna, utan resultat..var är Agnes??

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
starchick
2008-09-01 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Lisa försvann 23/8!

Har någon sett Lisa? Hon försvann i Herrljunga på kvällen lördagen 23/8.

Hon är inte märkt och har inget halsband :(

Hon är mycket tillgiven och "pratig" och ett riktigt matvrak :)

**Snälla, om ni har sett henne, död eller levande så ring! 0702-466779
**

 

anebit
2008-09-01 21:40
#9

Bild på cina72

cina72

2008-09-01
15:45

Tigger är försvunnen!!!Kungälv-Harestad

Tigger är en 2-årig kastrerad hane. Gråsvart randig. Liten till växten. Bär reflexhalsband med tryck, har bricka som det står PetDirekt på samt en pingla. Han försvann omkring 20 augusti från vårt hem i Nereby Harestad Kungälv.

Vet du något är vi så tacksamma!

Ring

Cina 0735-414741

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Denna kommentar har tagits bort.
wolfie
2008-09-02 19:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Har någon sett Judas??Han försvann från Rönningen i Hofors den 5/8-08..Han är helsvart med liten vit fläck på bröstet,korthårig,rödbrunt halsband med agriabricka(kan ha tappat),tatuerad i örat med P1030..

Har ringt polis,satt upp lappar,satt in annonser i tidning,lagt ut på sidor på nätet..hittelön utlovas!

ring när som helst på dygnet!

070-4246383

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Alexej
2008-09-07 14:23
#15

Bild på Misken

Misken

2008-09-07
11:49

Stuart från Upplands Väsby//Carlsund är borta

Hej,

Stuart är ca 1½år röd/vit kattkille med en väldigt felböjd svans som är vänsterböjd och är kastrerad.

Har en svart fläck på sin vänstra sida.

Han följde med mig till Blommelundsvägen till min mamma och där stannade han ett tag och lekte med min systers katter vilket han gör. Därefter är han Försvunnen detta var i tisdags den 2/9-08 och har aldrig varit borta så här länge.

Väldigt social och matglad. Han är rätt liten till växten.

All information tas taksamt emot.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
SteelFire
2008-09-09 01:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Minou från Mullhyttan försvunnen

Försvann onsdagen den 3 September, såg henne vid husknutten senast sedan är hon putsväck.

Är en van innekatt, skygg.

Ej kastrerad eller öronmärkt.

4år.

Alexej
2008-09-10 20:38
#18

Bild på nickanh

nickanh

2008-09-10
17:18

Hantera inlägg Ram för förhandsgranskning PICT3232.JPG JPEG-bild 586,97 kB

Efterlysning av min katt Linus på Öland

Hoppas jag kan få något svar av någon son sett min älskade katt.Vi flyttade från Västervik i början på juni till Föra västra norra öland.Allt var frid och fröjd,men så jagade en hund iväg min katt från området.Han är en kastrerad hankatt,mycket skygg.Stålgrå kropp.vit nos,bringa och tassar.han kanske har blivit påkörd,men jag vill veta ändå.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2008-09-21 22:29
#19

Bild på photocat

photocat

2008-09-21
17:16

Botsprungen grå/vit långhårig katt

Min katt Luna försvann den 22 Maj från Kristianstad Näsby. Hon är en hona med ett ärr på magen efter sterilisering. Bär varken halsband eller ID-märkning. Hon är grå och vit samt långhårig. Mestadels grå på ryggen med vitt på haka, hals, tassar och mage. Rosa nos!

Kontakt: 0709524490
Mail: Lingwipande@hotmail.com

Mvh Nina

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

katt-utan-hem
2008-09-23 02:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Min gamla Junior. Har någon sett honom. Tror han åkte med ett flyttlass i slutet av januari och jag vägrar ge upp, han kanske finns där ute någonstans. Han är 17 år och var jättepigg när han försvann helt spårlöst.

Kristianstad. 0709-494876

lena.olsson@kks.nu

Annons:
arew68
2008-09-28 04:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Min älklings katt är borta!!

Nu har min kastrerade katt gubbe varit borta i ca 3 veckor, och han har aldrig varit borta tidigare. Han är 11 år och mycket social och pratglad, han försvann när vi var utomlans och jag hade en kompis som skötte om katterna. Jag har ute anonser i tidningarna, anonserat på blocket, ringt polisen, pratat med ett hitte katt hem och satt upp lappar runt om i byarna. Vi bor i Sjulsmark i piteå, 070-2594334 eller 0911-205121

Denna kommentar har tagits bort.
Pelusa
2008-09-29 12:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Rimbo-Stockholm

Jag har under sommarens lopp fått flera sorgsna mail om borttappade FINA: som ännu inte har återfunnits.

"Fina" - min innekatt  försvann från kattpensionat i Rånäs vid Rimbo onsdagen den 14 maj 2008

Fina är innekatt, gråspräcklig, klippt i ena örat och chipmärkt. Gulliga korta grå tassar och gröna mandelformade ögon. Fina är skygg och kan ej tas i famn, men väl borstas när rädslan släppt. Hon vågar nog inte söka sig till människor utan letar bara förtvivlat efter matte som bor i Stockholm/Sollentuna.

Tacksam för alla tips!

Mobil 0733-590813

tuula@bahnhof.se

Denna kommentar har tagits bort.
Speedy_Gonzales
2008-10-10 12:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Jag har hittat en katt.

Röd tigrerad med vita tecken, vit nos, bröst o alla tassar.

Han är inte öronmärkt, kastrerad och ganska liten. Väldigt go, stryker sig runt benen. Tippar på året gammal.

Han har sovit i min fotölj i natt o vill gärna följa med in till mig.

Jag bor i Kil, utanför Karlstad. Någon som känner vid katten??

Får jag inget svar ikväll när jag kommer hem, ska jag ge honom mat o vatten. Hoppas han springer hem idag men han verkar inte vilja lämna min uteplats.

Ring 073 - 969 77 72

Denna kommentar har tagits bort.
missempty
2008-10-15 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Apollon saknas i Örebro!

Apollon gick ut som vanligt från sitt hem på Skäpplandsgatan 11, Örebro den 28 september. Han kom inte tillbaka hem. Han är en svart och vit kastrerad hane utan id-märkning eller halsband. Han är ganska stor, hög men rätt slank. Han går troligtvis inte fram till främmande människor. Hjälp honom att hitta hem igen, han är oerhört saknad!

Har du sett honom, eller kan hjälpa oss att hitta honom? Hör av dig!
Jaana Karkulehto, 019-505 40 02, 0735-25 67 03 eller maila jaana@orebrokatthem.com

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Atiz
2008-10-19 03:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

SVEDALA!

Min kollega bad mej efterlysa hennes svart/vita okastrerade hankatt. Han heter Speedy och är 4 år.

Har du sett någon som liknar honom så ring 070-3248069

Denna kommentar har tagits bort.
Starfall
2008-10-20 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Katt försvunnen från Ädelfors, Småland.

Min katt Mira är försvunnen!

På eftermiddagen den 11 oktober gick Mira hemifrån, sedan dess har hon inte synts till. Nu har över en vecka gått sedan hon försvann, och hela familjen är utom sig av oro.

Bilden på Mira är ett par månader gammal, så hon är större nu än på bilden. Nu är Mira 5 månader gammal.

Har någon sett Mira?? Vänligen kontakta mig via mail på iFokus.

Mvh//Caroline

Nemen
2008-10-24 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Stisse försvann den 3 oktober mellan Slähult och Ekeröd i Osby Kommun. Han är en kastrerad hane på 4 år har vita strumpor med en svart prick på vänster bakben. Vit haka och haklapp, vit fläck på bröstet formad som ett hjärta. Bar rött halsband vid försvinnandet. Mycket saknad.

Alexej
2008-10-29 23:50
#33

Bild på Trim

Trim

08-10-29
20:19

Försvunnen 19/10 Skoghall

Chipmärkt långhårig grå kastrerad hankatt. Någon som har sett honom?

Försvunnen 19/10 Skoghall

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

fisen
2008-10-30 18:55
#34

jag skrev in som nummer 10 i denna raden.om min vita katt som har vart borta i ett halvår nu,i måndags kom han hem,mager och hungrig men hel.nu väntas det vererinär och massa god mat.och han funkar jätte bra ihop med min nya kisse zigge på 5 månader.jag är så himla glad!!!!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
anneliandersson
2008-10-31 20:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Helvit devon rex bortsprungen i skellefteå den 23 oktober.

Han är kring 2-3 år, helvit med lite krullig päls. Han är kastrerad och jättesocial, han älskar att åka bil och är inte rädd att hoppa in hos främmande i förråd eller bilar. Han försvann från betongstationen vid skellefteåtravet den 23 oktober. Han känner inte till staden utan bor 28 mil därifrån. Han har inget halband på sig. Pälsen kan vara ganska tunn runt halsen och på magen så det rosa skinnet lyser igenom. Han namn är Bartok men kallas Barris. Jag är jättetacksam för alla tips som kan tänkas komma in. Polisen är informerad och annonser finns på alla dess ställen på internet.

Denna kommentar har tagits bort.
iida
2008-11-08 00:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Bortsprungen katt i Växjö!

Vår kära Buster har varit försvunnen i 4 dagar! Han är van att vara ute men brukar bara vara ute nån timme i stöten! Vi har varit ute och letat men inte sett en skymt av honom. Om någon har något tips kan man ju hör av sig till: 0733425226

Hoppas!

Annons:
ricket
2008-11-24 12:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

NESTOR ÄR FÖRSVUNNEN!

NESTOR RYMDE FRÅN HALLBERGSVÄGEN 16 I UDDEVALLA (23/11) OCH HAR VARIT BORTA SEDAN DESS!!

SENAST VAR HAN NÅGONSTANS RUNT SPARA!

SNÄLLA HAR NI SETT EN SVART KATT MED VITA TASSAR OCH BUK STRYKA OMKRING I UDDEVALLA SÅ TVEKA INTE ATT RINGA MIG!

HAN ÄR BARA 6 MÅNADER OCH MYCKET SKYGG FÖR MÄNNISKOR MEN KAN SÖKA SIG TILL ANDRA KATTER!

CLARA RUIZ 0733807230

HAN ÄR OERHÖRT SAKNAD!!

**STOR HITTELÖN!!!!
**

Heffipeffi
2008-11-27 06:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Corall försvann i juli 2007, från sin nya familj i Sanda på Gotland.

Hon blev bortskrämd av en främmande katt, och har inte synts till sedan dess.

Corall är en försiktig och ganska skygg katt.
Hon är kastrerad och ID-märkt med tatuering i vä öra.

Har du sett henne, eller vet vad som har hänt henne, så hör av er till mig.

Tacksam för alla tips!

Tel: 0702-594631

eller maila till: bkdogz@gmail.com

Hawknestgrove
2008-12-02 20:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Kommer en vädjan här…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2008-12-02 20:02
#45

OCh samma som PDFfil, lite tydligare

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2008-12-08 16:42
#46

 Bild på nattie-70

nattie-70

08-12-05
17:21

Hantera inlägg Ram för förhandsgranskning Visa bild

Grårandig kattpojke med vit mage och tassar. 7 Mån

Noka är försvunnen sedan 29/11 då han smet ut på kvällen och inte har setts till sedan dess.

Han är uppfödd på nappflaska och "snuttar" fortfarande lite då och då men är för övrigt en riktig tuffing som kelar när HAN vill. ;-)

Vi bor i Bålsta och hoppas naturligtvis innerligt att vi får tillbaka vår lillkille snart! Han är enormt saknad. Vi har haft honom sedan han var 3 dagar gammal så han är verkligen vår "bebis".

Vi har fått tips om att någon fångar in katter och sedan dumpar dem långt hemifrån. Ett flertal katter har försvunnit på sista tiden i Gillmarksbyn med omnejd i Bålsta. Några av dem har hittats i Stockholm. HEMSKT!

Om ni vet något eller sett något ring:

0739 03 48 00 eller 070 207 12 12

Hälsningar Anette och Helen

Grårandig kattpojke med vit mage och tassar. 7 Mån

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Amonsen
2008-12-09 22:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Hej!

Finns det någon som sett denna grårandiga hankatten? Den försvann utanför Bosarp i oktober månad. Den är örenmärkt och kastrerad. Det ena örat ligger ner, och i det andra öret är den märkt S855. snälla hör av dig om du sett den.

Mvh Fie Amonsen, flisk@ofir.dk

Alexej
2008-12-17 16:51
#48

Liten grå katthona bortsprungen Alingsås/Vårgårda

Kära Shiva försvann i början på oktober. Shiva är en helgrå och kastrerad honkatt som vid försvinnandet hade på sig ett halsband med adresstub. Detta kan dock ha fallit av. Tyvärr var jag (matte) och husse utomlands och Shiva togs om hand av husses föräldrar. Shiva försvann från Oryd som ligger utanför Alingsås mot Vårgårda. Vi är oerhört tacksamma för alla typer av tips kring var hon kan befinna sig eller vad som kan ha hänt henne. Om Ni vet något vänligen kontakta:

lucifersmile@hotmail.com

eller

0302 36575

/Dorna och Mikel

deedee

08-12-17
00:05

Liten grå katthona bortsprungen Alingsås/Vårgårda

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
babalas
2009-01-14 19:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

VÅRAN KATTHANE CELLO GICK UT PÅ KVÄLLEN, DEN 22 DECEMBER OCH HAR INTE KOMMIT TILLBAKA ÄN. VI BOR I PITEÅ, PÅ ANNELUND. CELLO ÄR GRÅ OCH VIT, KASTRERAD OCH HAN BAR ETT GULT REFLEXHALSBAND. DESSUTOM ÄR TIPPEN PÅ SVANSEN BÖJD SEN FÖDSELN. 

Maila till mig, Jenny om du har sett honom. 

babalas_8@hotmail.com

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
mabia
2009-01-20 17:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

SUNE försvann från sitt hem i Kvissleby/Sundsvall !!

Min älskade kisse försvann 28/8-08.

Han är tyvärr ej chippad och hade inget halsband :(

Han är en kastrerad kille på 6 år och utekatt….som aldrig går längre än tomtgränsen.

Tacksam för all info om honom!

Om ni vet något om honom….var snäll och skicka ett meddelande här på iFokus!!

Mvh. Mabia

Denna kommentar har tagits bort.
catfoot
2009-02-10 12:40
#58

Hej..gör denna efterlysning åt en kvinna bosatt I Kramfors å förlorade sin katt vid en matpaus på McDonalds I Söderhamn…

Katten Raggarn försvann vid en matpaus vid McDonalds I Söderhamn I början på November..Raggarna är Beige/Ljusröd, med vitt bröst å vita tassar…Kisse är kastrerad men tyvärr Ej Id märkt….En riktig kelgris…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Alexej
2009-02-11 19:53
#59

 Bild på michaelalundgren

iFokus-poäng: Kristall michaelalundgren

09-02-11
18:18

Bortsprungen NFO

Våran avkomma, S*Glömstaskogens Atlas, sprang den 12 Januari bort från Fullersta i Huddinge.

Han har hela sitt liv bott i Glömsta, Huddinge, men hade nu flyttat till Fullersta. Han kan ju ha fått för sig att traska hemåt igen.

Atlas är en kastrerad hankatt född 2002.
Han är öronmärkt.

Han är en van utekatt, men inte i detta område.

Atlas var som ung en väldigt fin solid rödvit (d 09) katt, med fint "spökmönster".

Har du sett honom, eller kanske vet vart han håller hus?! Kontakta då oss, michaela@glomstaskogens.com eller angelike@glomstaskogens.com så kan vi förmedla ägaruppgifterna vidare.

Denna bild är den nyaste vi har på honom, dock inte den bästa.

Michaela, S*Glömstaskogens NFO
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Bortsprungen NFO

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vettan
2009-02-21 01:01
#60

En svart hankatt med vit medaljong, korthårig. Är upphittad iDalby utanför Lund. Han var så hungrig att han kom fram o åt fågelfrö, polis är kontaktad o annons i affärer runt om. De som har hittat honom har satt ut skydd till honom o lite mat. Verkar i övrigt i bra skick.

icansson
2009-02-23 22:22
#61

vår kastrerade hankatt försvann innan jul. han är grå o vit ganska stor. försvann från killeberg mellan älmhult o osby

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Alexej
2009-03-02 14:34
#63

Har ni inga bilder på katten? Det blir mycket enklare då.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
icansson
2009-03-09 22:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Kastrerad hankatt försvann innan jul från Killeberg mellan Älmhult o osby.

Alexej
2009-03-11 14:48
#66

mklundqvist

09-03-11

11:22

Racke är bortsprungen i Åkersberga

Vår älskade hankatt Racke försvann i söndagsmorse från vårt hem på Lavettvägen 13 i Åkersberga. Han är grårandig, ganska liten och kastrerad. Han har ett orangt halsband med telefonnummer på. Han brukar inte vara borta.

har någon sett Racke??!!!

Racke är bortsprungen i Åkersberga

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

740tjejen
2009-08-15 15:12
#67

Upphittad kattunge i Bäckefors. Hade uppehållit sig på mammas trapp i 2 dagar. Tog med han hem efter att ha pratat med grannar, men ingen visste vem han var. Är nu hemma hos mig. Väldigt kelen, och mager. Återfås mot beskrvning. Han är runt 10-13 veckor gammal. 0735460540 Hanna

eva-lina
2010-04-06 23:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

sätter in ett inlägg för säkring skull på min inne katt prins-emil som försvann den 20/11  2009 från hallonbergen -sundbyberg  han är vit kastrerad idmärkt med numer p194  van innekatt han är 11år gammal.från eva nyrén telefon numer fasta då min mobil är låst tillfälligt 08-42024440 om någon sett eller hört något ring .hittelön 500kr då jag är fattig .eva-linaGråter

MissTholander
2010-07-08 18:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Min kära katt Solo försvann i slutet av April i centrala Herrljunga.Han är en 4 år gammal korsning mellan bondkatt och norsk skogskatt.Solo är röd/orange med vita tassar och hals.Han är vit på nosen med två orangea fläckar och har gula ögon.Har än korthårig på sommaren och har antagligen gått ner i vikt.Han är väldigt tillgiven och hundvan.Solo är inte kastrerad och har ingen öronmärkning.

Om du har några upplysningar,kontakta mig.

Hittelön!

Annons:
Hawknestgrove
2010-07-08 22:52
#70

Oj… okastrerad…… inte bra.Lägg även in detta på kattpolisen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2010-07-09 00:50
#71

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Freddi-e
2010-08-01 15:22
#72

Sune Borta!

Sune försvann från Ulvstorps gårds kattpensionat (Jönköping) natten mellan 30-31 Juli. Buren var trasig och han tog sin chans att sticka därifrån.
Sune är en svart och vit färgad huskatt. Han har en svart fläck på nosen som drar åt hans högra sida, en svart fläck på inerlåret på hans högra bakben och saknar även en klo på sitt vänstra frammben.
Han har en tatuering i örat: 7016J

Familjen saknar sin lilla älskling och är mycket tacksamma för all hjälp vi kan få.

Ser du Sune så var vänlig och ring: 073-6974335

Fredrika Runbacken

Lena
2010-08-01 17:31
#73

#72 Oj vilken otur! Har du lagt in annonsen även på Kattpolisen.ifokus.se? Om inte gör gärna det!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Magdalenaor
2010-09-23 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Har någon sett vår KATT? Svartvit, 1 år, mycket skygg, inne katt, har ett navelbråck. Om du har sett honom eller tagit hand om honom ring 033-41 31 92.
SNÄLLA HJÄLP OSS!
Borås
033-41 31 92    mobil: 0708-75 94 99

Magdalena och Ulf

dabo76
2011-08-23 21:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Ida bortsprungen i Njurunda utanför Sundsvall den 13 augusti. Har någon sett henne är vi väldigt tacksamma om ni kontaktar oss.

Joakim och Anneli
0704536789 / 0708867890

Luna1988
2011-10-18 19:25
#76

En katt har setts gå runt i skäggetorp och mjaua och skrika i flera veckor. Eftersom att den varken har halsband eller öronmärkning så beslöt vi oss för att ta in katten nu när det börjar bli kallt.  Den är gråspräcklig med vit hals och vita tassar! Är du ägaren till katten så hör av dig så fort som möjligt!  carko219@student.liu.se

Annons:
preben02
2011-11-27 12:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Sköldpaddsfärgad korthårig honkatt bortsprungen den 4 november från Luvsjön, Katrineholm. ID-märkt, drygt 1 år gammal, svart prick på nosen. Hon var mycket social, ville gärna gå med på promenad. Mycket saknad! HITTELÖN!

Ring Jenny 073-6896603

Mollie2
2011-11-27 20:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Min älskade vän Someone i Härad - Strängnäs (Södermanland) den 5/10-11 och har inte synts till sedan dess. Vart är han?

Om ni sett/hört ngt så snälla, ring: 0736467769. Jag svarar oavsett tidpunkt på dygnet. Det går även bra att mejla mig på mollie.carlsson@hotmail.com.

Han är 1 år, kastrerad och id-märkt i ena örat med 9255F.

Goa
2011-12-30 10:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Min svarta honkatt Goa har varit borta sedan 27/12. Hemmahörande i klubbgärdet, Piteå. Hon är korthårig, liten smal och slank med en ovanligt lång svans och en liten vit fläck under magen. Inget halsband eller märkning. Väldigt social och kelig.

Har någon sett henne? Maila mig på cec.berg@hotmail.com

Bilden är tagen när hon var kattunge men hon ser ungefär likadan ut nu bara lite större.

lajka2012
2012-06-23 20:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

KATT BORTSPRUNGEN I SÖDERTÄLJE OMRÅDET!

Hej min katt har försvunnit! Hon försvann den 20 juni 2012. De är en tik och okastrerad. Är inte id märkt. Namnet är kiara. ras: Main coon tiger randig. hon är inte rädd för nånting. väldigt social. Hon hade ett svart halsband med gula kattögon på när hon försvann. snälla hjälp oss hitta henne. Vi saknar henne så himla mycket. Kiara är 3 år gammal. Hon försvann i södertälje området.

mobil: 0762566886

mail Ann-Charlotte_91@hotmail.se

Upp till toppen
Annons: