Annons:
Etikettmedia
Läst 1467 ggr
Alexej
2008-10-11 12:38

Hittekatter för 7 år sedan

Google har funnits i 10 år, och firar genom att lägga upp sitt äldsta sök-index, från 2001.

När man där söker under Hittekatter kommer det upp 6 sidor med 217 träffar.

Går man in idag finns det 81 600 svenska sidor för Hittekatter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Alexej
2008-10-11 20:52
#1

putt

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Bumbis
2008-10-11 21:25
#2

Detta är väl ändå ett säkert bevis på att fler engagerar sig för hemlösa katter och har öppnat ögonen för hur verkligheten ser ut.

I och för sig har antalet hemlösa katter ökat lavinartat senaste åren, men skulle inte folk bry sig skulle de inte ens skriva på internet och försöka hitta lösningar….

Intressant vad mycket som hänt under de senaste åren.

Alexej
2008-10-11 21:50
#3

Tror inte att det fanns mindre hemlösa katter då men internet har gjort otroligt mycket för att många fler ha upptäckt problemet med hemlösa katter.

Hade gärna kollad in den här artikeln, fanns tyvärr inte kvar:)

Larry] Regler för hemlösa katter

Hemlösa katter skall ej uppmuntras att fast bosätta sig i huset, de ska inte
klappas, lekas med eller tas upp i famnen och kelas med
http://www.yttermera.se/larry/for_katten/regler_for_hemlosa_katter.html -

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fagddu
2008-10-12 21:35
#4

#3 Ush vilken hemsk inställning. Hade kunnat förstå resonemanget om vi hade rabies i Sverige… annars är det nog snarare så att de inte vill bli upplockade och gosade med.

Misan
2008-10-13 12:49
#5

#4, dnt är en jätte rolig, det slutar alltid med att katten vinner. Du skulle uppskatta den. Det är inte som man tror efter en rad.

Mvh
Lisa

Alexej
2008-10-13 13:43
#6

#5 Kunde du öppna länken?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Fagddu
2008-10-13 14:42
#7

Regler för hemlösa katter

#5 Aha, det var en sån sida, då blev det genast mycket roligare. :)

Även om det inte lät så bra från början. Jag skulle nog kunna ha de reglerna på min ytterdörr hemma. ;)

Misan
2008-10-13 20:32
#8

#6, tyvärr inte men eftersom jag har läst den förut så viste jag vad det gick ut på. men Fagddu hittade den Skrattande

Lena
2008-10-13 22:00
#9

Det är nog som ni skriver att internet har gjort det lättare att sprida information om hemlösa katter. Förr satt väl var och en hemma på sin egen kammare och visste inte alls lika mycket om hur det var i resten av landet. Någon tidningsartikel ibland, information via besök på katthem eller deras medlemstidningare, samt mun mot mun metoden i stort sätt vad vad som stod till buds.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2008-10-14 01:55
#10

#7 Den var ju kul!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

exitingsvillemo
2008-10-14 03:09
#11

hittade den här på samma sida, hahahaha satt och garvade för mig själv… Måste bara få dela med mig

Hundproblem

Min hund, som är en tik, har kliat sig i baken. Hon "åker kana" på mattorna. Jag pratade med hennes uppfödare och hon sa att hunden förmodligen hade analsex-inflammation och jag måste ta henne till veterinären. Det låter förfärligt. Min tik är faktiskt oskuld på alla sätt, och har hundar analsex? Det har jag aldrig hört talas om. Melissa P, Norrtälje

SVAR: Nej, det har jag inte heller. Du har fattat fel. Din uppfödare sa att hunden hade analsäcks-inflammation

Alexej
2009-01-04 15:59
#12

Puttar upp

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2009-01-04 16:16
#13

Som sagt internet är en viktig kanal för att sprida information och knyta kontakter. Något som gagnar arbetet med Hittekatter något oerhört.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
MrWinterbottom
2009-01-06 02:15
#14

puttiputti

Alexej
2009-01-06 14:06
#15

Jag skrev tråden för 2 månader sedan. Då fanns 81 000 träff.

Nu när man googlar på "hittekatter" finns det 207 000 sökningar. Otroligt!

En ökning av 125 000 sökningar på 2 månader!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2009-03-12 00:13
#16

Nu finns det 158 000 träffar om man googlar på Hittekatter!

Hur kan det ha blivit mindre?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

chinero
2009-03-12 01:42
#17

Sidor har kanske försvunnit eller lagts ner av en eller annan orsak…

chinero
2009-03-12 23:08
#18

Idag har det sjunkit till 156000… Kanske hittekatterna får fler o fler permanenta hem?

Lena
2009-03-12 23:13
#19

Svårt att säga vad det kan bero på att det går upp och ned på det här sättet. Tror tyvärr inte att det beror på att det är färre Hittekatter eller att flera har fått hem. (Annars hade det varit en tilltalande tanke). Däremot kan det kanske bero på att det har skrivits om Hittekatter i tidningarna under en viss period.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2012-08-08 11:53
#20

Nu finns det 303 000 sidor på Google som handlar om Hittekatter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Lena
2012-08-08 11:56
#21

#20 Oj det var inte dåligt! Förhoppningsvis gör det att fler får upp ögonen för problemet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
2012-08-08 12:00
#22

#20  Bra!  Hoppas att flera läser nu och börjar tänka efter..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alexej
2012-08-08 12:00
#23

Hittekatter.ifokus ligger på plats 1.

Kul är att Ronnebys Hittekatter ligger på plats 4!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2012-08-08 12:31
#24

#23 Det var ju glädjande i alla fall! :) Fast egentligen skull jag önska att det inte hade behövts en sajt av den här karaktären.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
2012-08-09 20:35
#25

Känner ändå tyvärr att Face Book har tagit över mycket härifrån Hittekatter. Inte så många som kommenterar på trådarna längre

Katthemsmatten
2012-08-09 21:14
#26

Håller inte helt med dig, Gullimat. Visserligen är det kanske något färre kommentarer här nu än för något/några år sedan men kvaliteten är högre och näthatet lägre. Det uppskattar jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gullimat
2012-08-09 21:59
#27

Kan väl hålla med dig på det, en tråd för några veckor sedan hade många hatare, då är här många, men färre när det görs något bra.

Det kanske beror på att många som skrev här innan inte gör det längre, ser många av hittekattsfolket  på Fb i allafall. Är själv mycket på Fb och tiden räcker tyvärr inte till allt.

Sen är det gilla knappen som är lätt att använda, men man kan inte se användaren här

Annons:
Lena
2012-08-09 23:19
#28

Facebook har tagit över en del. Därför finns vi även där. Både med Hittekatter i Sverige som är en facebooksida samt med Kattgruppen som är en facebook grupp.

Om man lägger ihop Hittekatter iFokus med dessa två så blir nog aktivitetsnivån ungefär som tidigare. Vi når även ut till en bredare publik.

Facebook ger inte samma djur som det blir på Hittekatter iFokus. Men de båda medierna kompletterar varandra.

Håller med #26 om att kvaliten är högre nu jämfört med hur det var för ca ett år sedan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: